Nytt til mine skjønne barn & litt annet

For det aller aller første , TUSEN takk for alle gratulasjoner både her og på facebook ! Det varmer, og vi er veldig lykkelige alle 3(snart 4!)  i denne lille familien  

Som jeg lovte dere, skal jeg da legge ut dagens(gårsdagens siden kl er over 24) innkjøp, som da for det meste bestod av klær til lille snuppa i magen og til min skjønne lille gullegutt. Synes det er utroooolig morsomt å kjøpe rosa klær, heh! Av erfaring, siden jeg jo har hatt en nyfødt baby en gang før, og vet at de vokser EKSTREMT fort, kommer jeg ikke til å kjøpe så mye i størrelse 50. Faktisk nesten ingen ting. Det er ikke engang sikkert at jenta vår kommer til å passe det når hun kommer ut engang, siden alle babyer er forskjellige og noen går rett inn i størrelse 56. Det er også litt sannsynlig, siden pappaen veide nesten 5 kilo (!!!) Jeg veide 3600, og Nathaniel veide 3385 gram… så blir spennende å se 🙂 

d på

Og siden vi skal på sydenferie i overkant av en mnd til, så har jeg begynt å gjøre litt innkjøp til Nathaniel av ting som han trenger. Badedrakt fra Reima (for å ikke bli solbrent) Sol”tett” lue fra Reima, og en soltett caps fra et annet merke ( orker ikke gå å se.. haha!)  

Og så har jeg kjøpt sånn nakke/sove støtte til å ha i bilstolen, kjekt å ha.

Nå er det jo 17 mai snart,  ogskal Nathaniel selvsagt skal ha på seg bunad. Synes det er en veldig fin tradisjon, og har bunad selv som jeg gjerne skulle hatt på meg hadde det ikke vært for at den aldri i livet hadde gått igjen rundt magen nå som jeg er gravid, og heller ikke siden jeg har tatt silikon, når jeg tenker meg om. Den sitter veeeldig tight, hehe.. 

Bunad, bunadskjorte, bunadcaps, fine strømpebukser med mønster ( til å ha under) og såklart sånn Norge sløyfe. Sånn 17 mai fløyte(“trompet”??)  har han fra i fjor, må vel finne den fram snart 🙂 

Lego til Nathaniel, lysestaker til å henge opp ( kjøpte 4 stk, men bare bilde av 2 ) og sånn smågodt skål. Har den store “chips” skåla i fra før av også i rosa. 

Fiiint pyntefat, og nye duker til hjemmet. Har gjort litt om på stilen her nå, går mye i gammel/lyse rosa for tiden, siden det går mot lysere tider : )

Og til slutt, kjole til ho mor ! Hadde egentlig lagt av en annen kjole på den butikken, men så så jeg denne og likte den mye bedre, så da ble det den ! Den satt perfekt over fiiine babymagen min, altså veldig slapp over magen, hehe… noe som er bra for gravide, det verste jeg vet om er å presse på meg klær !

Nå skal jeg da avslutte her, og gå å lalle med min kjære i den stoore varme senga vår ! Diiigg, er stuptrøtt og sliten så det holder. Vi har hatt en kjempekoselig dag i dag, feira lille jenta i magen med pizza og hele pakka ! Så nå har vi fått i oss nok fastfood for hvertfall ett år framover, imorgen blir det fiskeboller i hvitsaus heldigvis, hihi 😀 

Nattinatt kjære lesere ! Smask 

30 kommentarer
    1. Fine klær, og gratulerer med jenta som kommer. Mine to største var også gutt først, deretter jente. Med gutten født i desember og jenta september, nesten to år etterpå. Hadde det ikke vært lurt å kjøpt bunaden i strl 92, sånn at N har den til jul også? Har 3 barn, og vet hvor mye det koster å handle klær.

    2. Jeg var 3360 gram og mannen min var 2600 gram,jenta vår var 4300, så kan komme en “stor” jente hos deg og,men alle er forskjellig,hun kan veie noe i likhet med Nathaniel også;) spennende:)
      masse fine klær forresten 🙂 hvor skal dere reise til syden?? Kan ikke huske at du har skrevet noe:)

    3. Til Nina:Det er ikke alle som bruker bunad på julaften? Har aldri hørt om det? Tror nok Rannveig vet godt selv hvor dyrt det er med klær, men klær er jo en prioritering.. Dessuten en bunad, eller i dette tilfellet en festdrakt, så skal dem jo sitte perfekt, ikke for stor, for små osv.
      Til Rannveig: Du kan jo dra med bunaden din på “systue” til neste år, da du ikke er gravid, fordi dem kan fint legge ut bunaden både i lengden og i saumene under armen. Hvor har du kjøpt den rosa kjolen? Den var nyyydelig, og jeg skal til byen i helgen for å kjøpe meg ny kjole, og da kan jeg jo se etter denne 🙂

    4. Ooo elsker Petit bateau 🙂 hvilken butikk kjøpte du det? Hvis du liker det merket kan jeg også anbefale Bonpoint og Marie Chantal, de har nyyyydelige barneklær, min datter er oppvokst i det hehe (og ellers har Jacadi og RL superfine ting). Grattis med jente i magen 🙂

    5. Gratulerer så masse med en liten jente 🙂 så gøy at det ble det du/dere hadde håpet på! Hvilken bunad har du? Det finnes garantert noen som kan tilpasse den til de nye puppene når du er ferdig å gå gravid.

    6. Gratulerer så mye med jenta!:)
      Jeg har ett spørsmål jeg håper du svarer på. Hvordan får du råd til alle disse tingene? Har du noen godåe råd når det gjelder økonomi?
      Ha en fin dag 🙂

    7. Kjempefine innkjøp! Synes N sercså stor ut (lang) for alderen på bilder,men han bruker 86 i klær? Lillegutten min på 1 år bruker 98,allerede! :-S

    8. 🙂 Blir så glad på dine vegne Rannveig, så koselig å læse bloggen din å se at du/dåkker har det så bra. Man ser det så tydelig på bildan 🙂
      Så søte klær til lilla å storebroren .
      Å kjolen var lekker . Kan du ikke ta den på å vise oss?
      * Gratulere <3

    9. Lillegutten min var 55 cm da han ble født, men han badet i str 50.. han brukte faktisk størrelse 48 i to uker. Så kanskje det er lurt å kjøpe hvert fall en plagg som hun kan brukte som helt ny født? (om du ikke har gjort det da 🙂 )
      Kjempe fine ting, og kjolen din var jo helt nydelig !
      Skal til Strømmen på lørdag for å handleee og ikea på furuset 🙂

    10. Gratulerer så masse med en liten jente på vei! Så deilig å kunne kjøpe inn litt klær på forhånd, og så skjønne små klær! Ønsker deg en fortsatt fin dag, men din lille og mageboeren! 😀

    11. Du hadde nok spart mange penger på å kjøpe klærne litt større..De vokser jo så fort.Jeg gjør det,og da har de klærne myyyye lenger.Jeg har gutt på 4 og jente på 2.Og eg lover at et barn er som en,og 2 som 10.Det blir en STOR overgang skal eg love deg.Første året syns jeg var ganske enkelt,men når de begynner å gå og krype og finne på litt fantestreker er det mye tyngre.Spesielt viss elstemann er en turbo uten like.Og liker å stikke av og finne på de utroligeste ting.Har en mann som jobber på båt,så er mye åleine med de,og det er tungt når man er i full jobb selv:)Men mye glede er det også,for all del.Glad jeg har de så tett,for det blir kjekt når de blir litt større og kan finne på mer alle sammen:)

    12. hjelpes… litt av hvert folk skal bry seg med… kunne aldri falt meg inn å spørre vilt fremmede om økonomien.. just saying! gratulerer så mye med prinsessa i magen, moro med en av hver 🙂

    13. Hun tjener jo ganske bra på bloggen sin da folkens.Og så får ho vel en del støtte når ho ikkje bur med barnefar til Nathaniel,+barnetrygd på 970 og kontantstøtte på 5300 i mnd…

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg