Magebilder 19+4 & jeg har fått et strekkmerke !

Hei igjen kjære lesere

Siden jeg ble satt 10 dager tilbake på ordinær ultralyd, så er jeg da i dag bare i uke 19, nærmere sagt uke 19+4 !  Det var litt kjedelig, men jeg visste jeg kom til å bli satt tilbake siden jeg vet akkurat hvilken dag jeg ble gravid,som ikke stemmer med mensterminen min i det heeeletatt, som jo egentlig er grunnen til at jeg er gravid i skrivende øyeblikk ,haha. Trodde nemlig ikke jeg kunne bli gravid dagen før jeg ventet mensen… men det ble jeg, så så feil kan man ta! Så det å bli satt tilbake kom ikke som noe sjokk akkurat. Jeg ble jo bedt av jordmor tidlig i svangerskapet om å følge mens-terminen min, uansett hva. Det har jo ikke så veldig mye å si uansett, de finner jo nøyaktig termin på ordinær Ultralyd, og jeg fikk da 8 september ! 8 september venter vi vår lille Emma Angelica, og vi gleeeder oss <3

Trodde faktisk jeg skulle være så heldig å unngå strekkmerker, meen.. den gang ei ! I dag la jeg nemlig merke til et bitte lite merke, som ikke kan være noe annet enn et strekkmerke, rett under navlen. Under svangerskapet med Nathaniel fikk jeg ingen strekkmerker , foruten om navlepiercinghullet, som ble til et strekkmerke i seg selv ( det ser ut som en playboybunny, haha !) De er ikke så store som de ser ut på bildet, er tatt veldig nært slik at dere skulle se merkene. 

Piercing-strekkmerket har ikke vært synlig siden jeg var høygravid med Nathaniel, men nå begynner det også å bli litt rødere, magen min vokser jo i rekordfart så det forstår jeg egentlig ! Lille Emma Angelica blir bare sterkere og sterkere, og i går kveld kjente pappaen spark utenpå magen for første gang ! Jeg har kjent det utenpå en liten stund nå, men er jo litt enklere for meg siden jeg vet når hun sparker og ikke. Gleder meg til vi klarer å se det utenpå magen, da skal jeg filme å vise dere ! Er sååå koselig med babyspark, vet jeg blir å savne det etter jeg er ferdig med svangerskapet. Og etter denne gangen blir jeg nok å sette inn p-stav, spiral eller noe i den duren, slik at det ikke blir flere uplanlagte barn på meg . hehe 🙂 Er jo veldig koselig å være mamma, men to er veeeldig nok for meg i veldig lang tid framover. Kanskje jeg om noen år vil ha en til, men etter Emma Angelica blir født vil jeg begynne på utdanning med en gang mammapermen er over, har nemlig tenkt å fullføre min drøm om å bli jordmor 🙂 Dere “hatere” kan si hva dere vil , jeg er en målbevisst jente som egentlig driter ganske greit i hva andre mener om det jeg gjør, så lenge det er noe JEG vil.  

Kom forresten på noe ! Er det noen som vil jeg skal skrive hva jeg har av babyutstyr,og om jeg anbefaler det osv ? Hva man trenger, og hva som er bortkastet penger? Har fått noen tips om det, og synes det hørtes ut som en god ide. Noen som vil ?

 

44 kommentarer
    1. Enig med Marte!
      Kanskje du kan lage et innlegg med bilder av baby utstyret du har og eventuelt mangler :)?
      Trenger litt tips å inspirasjon da jeg venter en liten gutt i juli.

    2. Jeg har fulgt bloggen din siden du gikk gravid med Nathaniel, og følger deg fortsatt! Er så heldig å ha blitt gravid selv for første gang!
      Syns det høres ut som en veldig god ting å skrive om? Selv vet jeg at tips fra noen som vet hva de snakker om hjelper veldig. Allefall når det kommer til babyutstyr (hva man virkelig trenger, hva man anbefaler, hva som er bortkastete penger osv) Gleder meg til å lese 🙂
      Ha en fortsatt fin dag! :):)

    3. “FIKK INGEN STREKKMERKA I FORRIGE SVANGERSKAP” 😉 Det piercingstrekkmerket va jo ikke lite heller.

    4. Hei, Rannveig! Gratulerer så mye med prinsessa i magen! 🙂
      Jeg så du skrev at du ikke visste at du kunne bli gravid dagen før mens.. Men er faktisk sånn at om du blir gravid før mens er det lettere for X (jente) å komme til, og etter mens er det lettere for Y (gutt). Og sædcellene kan leve inne i livmoren opptil 3 døgn, så du kan bli befruktet selv om det har gått 1, 2 eller 3 dager etter sex.
      Det er 49,5% kjangs for å få jente og 51,3% kjangs på å få gutt, og det har med å gjøre at det er størst sjanse for å bli gravid rundt eggløsningen, og den kommer ca to uker etter første dag i siste mens. Men jeg sier ikke at det er umulig å få gutt om du ble gravid før mens eller omvendt, bare at det er størst sjanse for at det blir sånn.

    5. Ble gravid rett før mensen jeg også. men man kan bli gravid første dagene man har mensen også, så vet du det.

    6. Jaaaa ha ett inlegg der du tar bilde av baby
      innkjøpene dine! <3
      Du er rett og slett forbildet mitt!
      -Du er sterk, stå på og drit i hatersene!

    7. ” “FIKK INGEN STREKKMERKA I FORRIGE SVANGERSKAP” 😉 Det piercingstrekkmerket va jo ikke lite heller.”
      Haha lol! Det der er ingenting! og “piercingstrekkmerket” har jo ingenting å si! Hun fikk jo ingenting på magen eller rundt om.
      Jeg vet hva strekkmerker er for å si det sånn. Og det lille over navlen er jo pga piercing, og ikke verdt å telle med som at hun fikk strekkmerker under første svangerskap.

    8. Mange som har misforstått her gitt. Man blir ikke gravid dagen før mensen! Man blir gravid ved eggløsning. Fra egget slipper lever det i ca 24 timer, men det blir dårligere og dårligere kvalitet på det, så det lønner seg at sædcellene ligger klare og venter. De kan leve noen dager inni der 😉 så etter noen dager fester det befruktede egget seg og kroppen til mor begynner å produsere hcg (det som gir utslag på en graviditetstest). Det vil si at Rannveig ble gravid da hun hadde eggløsning, men eggløsningen var da to uker forsinket (det kan skje når som helst, gjerne pga stress eller kostholdsendringer). Man kan ikke stole på at syklusen er regelmessig, for det skal så utrolig lite til at noe forsinker eggløsningen. Så da håper jeg det var oppklart hehe 😉

    9. Den dagen du blir sykepleiestudent, og du lærer at du kan blir gravid maks fem dager før og en dag etter eggløsning (dvs “midt i” syklusen for de fleste…)skal du fremdeles tviholde på at du ble gravid dagen før ventet menstruasjon???? I såfall er det nok et par professorer som vil le av deg. DU SLUTTET PÅ P-PILLER KORT TID FØR DU BLE GRAVID OG DET GJØR AT DU IKKE KAN FORVENTE MENSEN NØYAKTIG FIRE UKER ETTER: VANLIGVIS BLIR DEN FORSKJØVET MED FLERE UKER: God damn, få det inn. Du har blitt gravid når du hadde eggløsning… Lurte du typen med vilje eller vet du ikke bedre?

    10. Åh, gleder meg til jeg også kan kjenne ordentlige spark! Er 19+3 idag, og er nesten ikke sikker på om jeg har kjent babyen enda 🙁 Hadde vært supert med en liste over hva man bør kjøpe osv, har rett og slett ikke peiling på hva jeg absolutt MÅ ha!

    11. Forresten, hvis du ønsker en billig gravidfotografering senere i svangerskapet, så har jeg studio 🙂 Studerer fotografi i Oslo og trenger å øve meg litt. Pluss at jeg er gravid selv, så derfor syns jeg det er ekstra gøy å ta bilder av andre gravide 😀

    12. Så spennende at du skal bli jordmor! 😀 Jeg er snart ferdig med sykepleierutdanningen (som man må ta for å bli jordmor). Så skal jeg jobbe to år (dette er også et krav) før jeg begynner på jordmorstudiet. Hvis jeg kommer inn da 🙂

    13. Jeg vil veldig gjerne at du skriver om det 🙂 Er gravid selv og lurer veldig på hva jeg egentlig virkelig trenger, hva som er nyttig og greit og ha og hvor mye klær i hver størrelse jeg burde ha???

    14. Fiiiiiine magen! 🙂 Strekkmerker har jeg heldigvis ikke fått ennå, får satse på at jeg klarer meg uten 🙂 Tok ut navlepiercingen i uke 7 eller 8, så får håpe jeg ikke får noen problemer med hullet. Vil forresten svært gjerne ha et slikt innlegg du nevner ja, det hadde vært supert altså 🙂 Har skrevet en lang liste og fått handlet inn en del allerede, men alltid greit å få råd og tips 🙂
      ♥ Lizbethosnes.com

    15. Det er jo langt ifra noe gale med å bli jordmor.
      Jeg vil bli sykepleier eller barnelege på barneavdelingen.
      Jeg lå der i to uker og fekk bare mer og mer lyst, og nå har jeg bestemt meg(selv om det kanskje er litt vel tidleg)

    16. Dårlig gjort å komme med sånn kvalme om hvem som ikke er far, og hvem som er:s Hva om W leser dette å blir usikker:s det er jo bare drit kvalmt å holde på sånn:s

    17. Kunne du skrevet om hva du hadde i sykehusbagen sist, hva som var unødvendig å hva du savnet i denne bagen? sliter med å pakke – ettersom jeg vil ikke drasse med meg for mye, eller ha for lite med. 🙂

    18. Du klager på at Rannveig ikke er voksen, Tina? Ta åsså strekk opp deg sjøl et par hakk før du går på andre! Er så patetisk sånne som deg!:) Lykke til videre i livet, u will need it!!

    19. det er du som sier det ikke går ann å bli gravid da som et dum. du driter deg ut med de påstandene der. ved ivf klinikker på sykehus opererer de med “seks dager før, en dag etter EL” som fruktbar periode. men andre ting kan utløse eggløsning av modent egg utenom den vanlige fruktbare perioden i en syklus.
      blir helt matt når “bedrevitere” skal slenge med leppa, men åpenbart ikke har gjort leksa si selv. hvilken som helst doktor vil le av deg tenker jeg heller… sansynligheten for at det skjer er dog liten, men det skjer…

    20. Så fint at det går bra med dere alle. En stund siden jeg leste bloggen din.
      Du er flink som gir gutten din så mye frukt og grønnsaker, men lørdagsgodt er og viktig:)
      Mine tre barn foretrakk faktisk frukt foran søtsaker, det var det de var mest vant med å få.
      Nå er jeg bestemor til tre stykker, de er og veldig glad i frukt. Ingen sukkerbestemor her nei, men de får selvsagt godteri innimellom. Og massevis bestemorkos.
      Det går fint an å bli gravid dagen før mensen, at hu skriver det, i stedet for forsinket eggløsning spiller vel ingen rolle. Alle, noenlunde oppegående mennesker, vet da det, uten at det må presiseres.
      Tror så absolutt at du blir jordmor, du virker ganske sta (det er ikke alltid negativt å være sta) og målbevisst. Stå på.

    21. Tenk, nå er du ferdig med barn tidlig, og du er i din beste alder til å få barn rent fysiologisk sett. Planlagt eller ei, du er ganske heldig:)
      Hilsen en karrierekvinne, som nok kommer til å bli mor langt faen uti tredveårene:p

    22. Så spennende at du vil bli jordmor! Verdens beste yrke! Stå på!
      Jeg er gravid for første gang, er i uke 24+4. Lillegutt sparker hver dag, og det er en deilig følelse!
      Skriv gjerne om babyutstyr! Vi har kjøpt vogn! Ellers har det ikke blitt mye babyshopping…

    23. Hey Rannveig, hvorfor sletter du egentlig ikke de stygge kommentarene? Eller gjør det sånn at du må akseptere kommentarer før de blir offentlig gjort? Syns du skal gjøre det. En så fine blogg skal ikke bli ødelagt av kommentarene. Og ALLE komme til å forstå hvorfor du gjør dette. Ingen tror at du gjør det fordi du ikke vil høre meningen til folk osv.
      Det er din blogg, en veldig fin og kjekk blogg, og når jeg leser kommentarene blir jeg virkelig ofte kvalm av disse folkå.
      mvh, fra stavanger

    24. Du som sier at man er pålagt å jobbe 2 år som sykepleier før man kan gå jordmor skolen er tull. Det er 1 år.

    25. Kjære vene!
      Kan ikke dere tragiske søplehuer,bare la Rannveig leve sitt eget liv,også kan dere gjøre det samme?
      Det sier så ufattelig mye om dere,som faktisk bruker TID og energi på å i det hele tatt gidde!
      Bruk heller energien på å skrive en annen plass,hvor folk snakker i samme gruppe som deg.. Kanskje SVADA.NO er en plass..
      Hurry, you better check it out! 🙂
      Stå på Rannveig, kos deg med kjærsten,magen,og lillegutt 🙂 Lykke til,videre ^^
      Fulgt deg lenge,men aldri kommentert.. 😉
      Så hurra for klysene… 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg