Brun og blid mammarannveig !

Hei igjen alle kjære faste lesere 

Igjen må jeg bare beklage for den dårlige bloggingen i det siste. I går var jeg superhormonell, så bloggelysten var ikke helt DER liksom. I dag er det bedre, haha… hormoner altså ! Gleder meg stort til lille snuppa i magen melder sin ankomst, og skal faktisk vurdere det sterkt hvertfall 40 ganger om det noen gang blir aktuelt med et til barn en gang i framtiden. Akkurat nå er jeg kraftig lei alt som heter GRAVID i allefall. Man blir liksom en litt annen person for 9 mnd, hahahaha… hvertfall jeg, til vanlig er jeg skikkelig sprudlende, snakkende og høyt og lavt, mens nå foretrekker jeg å ligge på sofaen hele kvelden etter ungen er lagt. Jaaaja, fått tatt litt sol i dag i allefall 🙂 Nærmere sagt 40 mun, det var digg ! Gud for en grusom person jeg er som tar sol mens jeg er gravid, herreguud lizm.. 

Solariumsbilder ! Ellers har vi vel ikke gjort noe veldig uvanlig i dag, vært å trillet tur litt rundt på Grunerløkka og i nærheten, fått noen pakker på posten, shoppet og lekt litt utenfor her vi bor. før Willem kom hjem, vi spiste middag og dro ned til byen for å søke fri rettshjelp. Nathaniel sprang rundt på kontoret der og var heeeelt gærn, haha ..  sjarmerte alle som vanlig ! Den gutten har så mye energi og fart i seg, noe som er helt hærlig, for det skal ettåringer ha ! 

Fiskeboller i hvitsaus ! 

Her sitter han i vogna kun fordi vi skulle kjappe oss litt og rekke trikken,, vanligvis liker han best å gå selv. Herregud så stor han er blitt ! Og han er så søt, når jeg sier ” holde mamma i handa” så gir han meg handa si. Er greit det, for blir jo litt snubling avogtil og da slipper han å dette å slå seg på asfalten ! Og når vi snakker om stor, så hadde jeg egentlig et lite spørsmål til dere andre mødre der ute. Når begynte dere med juniorseng til deres barn ? Evnt. når tenker dere å begynne med det ? 

Har veldig lyst til å kjøpe en til Nathaniel, har sett meg ut en kjempefin men er litt usikker på om det er for tidlig. Han prøver jo å komme seg ut av sprinkelsenga, og er redd for at han en dag skal klare å klatre over kanten noe som jeg ser for meg at kommer til å gjøre ganske vondt. Alt på rommet hans er selvsagt barnesikret, siden han jo tilbrunger mye tid der med alle lekene sine, hehe. Er ikke pga. at lillesøster skal bruke den at vi tenker å bytte, er mest fordi jeg rett og slett tror han blir å like en vanlig seng bedre. Lillesøster Emma Angelica skal bruke vugga de første mnd, akkurat som Nathaniel gjorde. Den er SÅ søt, og gleder meg veldig til å sette den opp, for øyeblikket står den hos mamma men har planer om å be henne ta den med når hun kommer neste helg 🙂 Men nå sporet det litt av her…  Når begynte DU med juniorseng til ditt barn ? 

Nå skal jeg avslutte her, jeg og min kjære, fortsatt pappaen til mitt barn, har nettop spist pizza (og no!!!) og nå skal vi bare slappe av videre ! Tusen takk for alle fine kommentarer forresten !!  Det varmer virkelig og gjør at jeg enda har troen på menneskeheten, tross for alle disse idiotene som tror de er tøffe bak skjermen sin. Det er KULT å være tøff på internett, sant ?

Vi blogges kjære dere! Smask smask 

29 kommentarer
    1. Så fine bilder 🙂 Du er en kjempe god mor for Nataniel! 🙂 Jeg ser virkelig opp til deg, for du er veldig tøff! 🙂 Håper du har hatt en fin dag! 🙂 Klem 🙂 Og forresten, hvor har du kjøpt den buksa? 🙂 Likte den veldig godt! 😀

    2. Har en datter som blir 2 på tirsdag og vi begynte vel i november med stor seng tror jeg. Hun lå først i pose så hun ikke kunne gå ut av senga. Og nå ligger hun uten for hun har lært seg at i senga skal hun sove:) Så alt har gått veldig fint.

    3. Sophia byttet seng når hun var litt over 1 år og hun er født 3 dager før Nathaniel. I starten syntes hun det var veldig rart men mamma er jordmor og sykepleier og sa at det var det beste for henne med tanke på at det er bedre om hun detter ut av den sengen. Sprinkel sengen er det nesten høyere fra.
      Jeg var ganske redd i starten men nå går det rett og slett som en drøm.
      Hadde vært veldig koselig og treffe deg og Nathaniel en dag med tanke på at dem nesten er like gamle:) jeg bor i Tønsberg men er veldig ofte i Oslo da jeg jobber som undertøys modell!
      Men hadde jeg vært deg hadde jeg byttet seng 🙂

    4. Min største gutt er en måned eldre enn Nathaniel, og ettersom jeg liker å vite hvor jeg har han på natterstid så venter vi litt med å bytte seng til han, hvertfall i noen måneder til. Regner med at over sommeren så bytter vi, for da skal lillebroren ha sprinkelsenga 🙂
      Liker forresten veldig godt bildene på bloggen din etter at du har fått deg speilrefleks!:)

    5. nå mener jeg ikke å være fæl her. Men jeg tror ikke det blir så veeldig vondt å ramle ut fra den senga 🙂 det er pågrunn av at barn tåler utrolig mye mer enn oss, siden de er så myke.
      Om han så ramler ut, så blir han nok mer skremt enn han får vondt 🙂
      men altså, kan vell være lurt å begynne med junior-seng snart, viss han begynner å prøve å klatre ut 🙂

    6. Hei:-)
      Jeg har et tantebarn som akkurat har fylt to, og hun bruker vanlig seng. Hun nektet å bruke sprinkel seng, tror det skjedde etter kryppanfall. Går bra så vidt jeg vet:)

    7. Sier han hele setninger når han bare er knapt 1,5 år gammel?? Wow.. Har barn selv så det syntes jeg var uvanlig! Flink:)

    8. Haha, misforsto heeeeelt, trodde det var sønnen din som sa “holde mamma sin hånd”, sorry:p ble helt imponert her! Stå på rannveig, du virker super flink 🙂

    9. Hahhahahha, jaaaa for en dårlig person du er som tar sol menst du er gravid!! Dummeste.. Ville heller valgt å se bra ut som gravid og mamma slik som du gjør, enn å se ut som ei utslitt mamma som alltid går i slaskeklær og ser ut til å ha gitt opp livet på grunn av at hun har blitt mamma. Du er jo supervakker:D

    10. Hei! kjempefin mage du har 🙂 Liker bloggen din veldig godt, stå på!
      Det jeg lurer på er hvor du har kjøpt kandelabern som står på kjøkkenet, har leita lenge etter en sånn, men finner ingen steder der de har en jeg leter 😉

    11. Og bytte til junior seng synes jeg passer best når barnet er i 2 års alder. Men Kommer selvsagt veldig an på barnet da , om man er redd for att barnet skal begynne gå rundt i huset om natta , så kan det jo fort bli utrygt for en 1 åring …
      Tror kanskje jeg ville ventet litt til om jeg var deg , så vet du hvor du har han når du sover 😉
      Men før du går over til junior seng , hva med og først prøve og ta av fronten på grindsenga , da får du prøvd hvordan det fungerer med vanlig seng .. Og om det ikke funker så er det jo bare til og gjøre om til grindseng igjen.
      Men når du kjøper juniorseng vil jeg anbefale og kjøpe en som ” vokser med barnet” og som har gelender slik att han ligger sikkert og ikke ramler på gulvet når han sover .

    12. Min datter byttet over til juniorseng når hun var 2,5 år gammel da hun lå fint i sprinkelsenga helt til da og kunne også fortsatt ha sovet i sprinkelsenga da hun ikke kommer seg ut! Jeg stresset ikke med å bytte over til juniorseng, så ingen vits i det.

    13. Wilhelm ha ligget i stor gutt seng siden han var 8-10 måneder gammel. Gikk som en drøm. Men anbefaler å kjøpe ei som er 2meter lang, slik att man kan legge seg siden av de å ligge godt i stedet for ei kort seng å ligge med beina vondt å sånn.

    14. Jeg har en vilter gutt på 2,5 år som ikke er moden for å bytte seng. Vi prøvde å la han sove i den nye senga si i et par uker før vi ga opp. Flere ganger sto han opp midt på natta og begynte å rote rundt i huset, spesielt på badet. Da han fikk tak i fluortablettboksen sin og spiste opp nesten hele var det stopp!

    15. Du har en veldig fin blogg! 🙂
      Men hvorfor sensurerer du bildene av sønnen din?
      Kan du lage et innleg om det? 🙂
      Da slipper du jo at folk spør om det! 😉
      Ha en fin dag 🙂

    16. Min sønn blir to år i juli og vi har ikke byttet til junior seng enda. Jeg mener at så lenge de trives i sprinkelsengen sin og de ikke klatrer på senga, så kan man vente til de er rundt to og et halvt år gammel. Vi stresser ikke 🙂

    17. min fikk juniorseng 1 mnd før 3 års dagen. han elsket sprinkelsenga! hehe. det blir mye lettere med juniorseng for klatrer de jo opp i senga selv og du slipper å løfte. det er nok bra for deg nå som du snart blir høygravid 🙂

    18. Gutten min er født i september 2011, og han skal få juniorseng når vi skal pusse opp og ordne rom til han til sommeren 🙂
      Jeg har helst sett at han har fått ny seng nå, men det får bare være.:-)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg