New in & vært å skrevet under på tv-kontrakt !

Hei igjen kjære fantastiske lesere

Har vært sykt dårlig til å oppdatere dere de siste dagene, men som sagt er jeg syk, og når lille gutten vår er i seng og kvelds shining av leiligheta er ferdig, er jeg egentlig HELT ferdig for dagen. Da er sofaen min beste venn ! 

Har ikke gjort så veldig mye uvanlig da egentlig, i går var jeg og Nathaniel en tur på Rakett ( produsentene av bak UM)  og jeg skreiv under på noen kontrakter. Spurte de om når det hele blir offentlig, og det var visst ganske snart, så når jeg får klarsignal fra de om at jeg kan si det, ja da vil dere få vite hva det er for noe ! Kan bare si at jeg tror det blir syyykt bra, hihi! Gleder meg mye ! 

Ellers er det vel ikke så mye å si, vi er nå hjemme å koser oss, ute å leker osv, og sånn går nå ukedagene ! I dag var jeg å skulle hente en ny pakke fra Eqology, og siden pakken med Kollagen er veldig liten, så droppet jeg å ta med vogna til Nathaniel fordi han liker så godt å gå uansett. Så da gikk vi bort til postkontoret, og da hadde jeg selvfølgelig glemt å skrive opp den hentekoden ( typisk!) så da spurte jeg postdama om hun ikke bare kunne finne pakken med navnet mitt/info om meg i stedenfor. Hun letet, og fant pakke, men ikke en liten pakke… det var en SVÆR pakke fra H&M som jeg ikke visste at hadde kommet fram engang ! Shit altså… så da bærte jeg den tunge svære pakken samtidig som at Nathaniel slo seg totalvrang på veien hjem fordi han måtte holde handa mi og ikke fikk gå ut i gata alene…   men, man klarer jo det man vil ! Haha.

 

Har desverre ikke så mye bilder å dele med dere i dette blogginnlegget, har helt glemt av å ta bilder av meg selv og akkurat nå ser jeg DØDsliten og helt ferdig ut, så tror vi dropper det. Istedenfor kan dere få et bilde av dagens MIDDAG ! 

Fiskekaker med potetmos og grønnsaker, det kan nesten ikke bli enklere eller kjappere… og så godt det er !! 🙂 

 

I dag fikk vi også bekrefelse på at Nathaniel begynner i barnehagen sin 1. august, ååh som jeg gleder meg ! Vi har jo allerede vært å sett der, og det var jo så fint både inni og utenpå.  Og ikke minst er det veldig nært oss , slik at jeg også vil ha muligheten til å levere/hente han selv om det kommer til å bli Willem som i allefall kommer til å levere han siden Willem skal på jobb om morgene, og jeg skal være hjemme med lille snuppa i magen, stå opp med henne på natten osv osv. Henting blir vel kanskje litt mere aktuelt for meg, men det vil bare tiden vise. Gleder meg i allefall masse, fordi jeg vet hvor godt Nathaniel trives i barnehage og sammen med andre barn. 

Kan også legge ut bilder av hva som lå inni pakken fra H&M, der var det virkelig mye fint altså ! 

Klær til lille jenta vår i magen, bestilte for det meste i 62/68 siden jeg egentlig har alt for mye klær i 50/56 nå. Hadde jo myye fra Nathaniel var nyfødt, som også Emma Angelica kan bruke. For det meste nøytralt, men kommer også til å bruke noen av de lyseblå klærne, f.eks. Ingenting galt i det. 

Klær til gullgutten

Sommerklær til lille gullgutten min ! 

Sengesett til Nathaniel Chrisander og sengesett til Emma Angelica 🙂 Det til Nathaniel var liiitt for stort, haha… tror jeg hadde glemt å se på størrelsen. 

3 stk satengsengesett til senga vår , skulle egentlig bestille 2 men vet ikke helt hvordan det endte opp med 3 ? Tror jeg må bestille et til da, haha.. litt rart å ha akkurat 3 ? 

 

Siden folk i det siste omtrent har viet livet sitt til å forske og fundere på hvilken økonomi jeg har, så kan jeg bare si med en gang at…  jeg lever IKKE på kreditt, eller av typen min sin lommebok for den saks skyld, haha. Jeg har veldig greit utbetalt for å si det sånn. Noen nevnte at jeg bare tjener 2500 kroner på bloggen månedtlig, og ikke at dere egentlig har noe som helst med det å gjøre , eller at det er noe av deres business i det heeeletatt. Men jeg tjener en god del flere tusenen enn det, for å si det sånn. Det beløpet er kun det jeg får av blogg.no for å i det hele tatt bare ligge på topplisten på den plassen jeg gjør. Så nå når det er sagt, kan dere VÆRE så snill å slutte med det sytet om at jeg lever på deres skattepenger, lage forumer om det osv ? Det begynner å bli ganske teit og latterlig i mine øyne. 

Jeg har ingen mulighet overhodet til å jobbe, hva er det dere tenker med dere som klarer å lire slikt ut av dere ? At jeg skal levne min 1,5 åring hjemme alene for å dra ut å jobbe? Hahaha !  Hadde jeg hatt mulighet til å fått barnehageplass til Nathaniel nå, hadde jeg med en gang gått ut i jobb. Men slik er det ikke, jeg er hjemmeværende med mitt barn og slik er det. Er jeg en skattesnylter fordi jeg passer mitt eget barn gjennom dagen ? Skjerpings..  Dere som påstår at det er enkelt, kan jo få prøve dere en hel dag med en 1,5 åring. Det går i 265 km/t dagen lang , kan jeg love dere. Man kan nesten kalle det en jobb i seg selv, med en eneste pause midt på dagen de 1-2 timene barnet sover. Å kalle meg skattesnylter blir bare så feil som det kan få blitt, det er ikke akkurat sånn at jeg sitter på rompa hele dagen og mottar masse penger fra NAV. Jeg er gravid, snart i tredje trimester, det er ganske tungt i seg selv det. Og med en vilter liten gutt å passe på blir det ikke akkurat enklere ! Synes det er noe dere som klarer å lire ut all slags mulig dritt, bør tenke godt over ! Kjenner jeg blir kraftig provosert. OG, jeg betaler akkurat like mye skatt som andre ! Herregud da..   slutt å vær så jævla bitter. 

 

Høøøhø, uansett. Nå skal jeg avslutte her, er som sagt dødsliten, så nå blir det senga next i vårt nyye sengetøy ! Jippi, hva er vel bedre enn det ! Nå skal jeg avslutte her og gå å sooove, imorgen er det en ny og fin fin dag sammen med min vakre lille gutt, og på ettermiddagen skal jeg både dra å støpe på negler og farge ettervekst ! Deeet er noe jeg gleder meg til det. 

Ha en fin kveld og natt videre kjære lesere , blogges 

28 kommentarer
    1. Huff, syns folk henger seg litt for mye opp i andre sitt privatliv som de ikke har noen ting å gjøre med.. Jeg syns du er tøff jeg, som takler det så bra som du gjør!! 🙂 Stå på videre! 🙂 Klem

    2. er det ikke litt slitsomt å ta all måten over i skåler osv hele tiden? 🙂 greit at dere kanskje har oppvaskmaskin, men uansett, blir jo myye mer å vaske opp.
      Maten holder seg også varm mye lengre i kjelene enn i ett par skåler ! 🙂

    3. Du virke som ei fantastisk jente som har laga et godt liv for deg selv. Folk har virkelig ikke peiling. For de som ikke vet det arbeider politikere aktivt for å tilrettelegge for småbarnsfamilier, så de enten skal ha økonomi til å være hjemme med barna eller få barnehageplass. For at samfunnet skal fortsette å gå rundt så trenger man nye tilskudd til samfunnet, og for å ha råd til å få barn får man bla. penger fra staten. Hvis det er snylting, så er det jo ingenting som ikke er det?

    4. Det er ingen tvil om at mange av dine lesere er både trangsynte og uvitende hvordan samfunnet fungerer og hvordan regjeringen legger opp til at det skal være. Emilie over her har masse gode poenger! Så er det også sånn at det i aller høyeste grad er anbefalt at barn går hjemme med mor til de er over 1 år, med tanke på stressnivået barna opplever. Viser til forskning gjort i både Tyskland og USA.
      Det at du går hjemme og kjøper klær til dine barn vitner ikke om galskap eller skattesnylting men at du gjør noe av det som forventes av deg – sørge for at dine barn har klær på kroppen 🙂

    5. Hei rannveig! Jeg lurte på om du kunne legge ut noen gode middagsoppskrifter? Vi sliter sånn med maten her i hus.. 🙂

    6. Synes ikke folk skal legge seg opp i din økonomi eller hvordan du har råd til ting. Det er det i grunn bare du som har noe med 🙂
      Jeg har bare et lite tips til middagen din. Hvis du steker fiskekakene og har dem i hjemmelaget brun saus, så er det noe jeg virkelig kan anbefale 🙂 Hvis du noen gang vil piffe opp en allerede god matrett 😀
      Ha en fin dag! 🙂

    7. Hei, Du vet at selv om de sier på ul at du får jente er dt forsatt mulighet for at dt er gutt? (Ser bare du kjøper VELDIG mye rosa) Fikk selv beskjed om at det var jente og fikk gutt.

    8. Skjedde det noe videre med den saken med marita? Har du noe kontakt med ho? Ser ut til at ho lever det perfekte liv, men det er vel bare skuespill. Ho gidder jo ikke gå skole engang. Får ho ha noe kontakt med nathaniel siden ho er gudmora hans? Bryr ho seg om han i det hele tatt?

    9. Jeg synes folk henger seg for mye opp i andre privatliv. Det man vil dele skriver man på bloggen. Resten burde ikke engang lesere tenke over, og i alle fall ikke si høyt.
      – Mamma 19 år 🙂

    10. Skal du på tv? Det blir morsomt.
      Du har en kjempefin blogg, jeg må inn å kikke hver dag. Skal du bli boende i Oslo?

    11. Du er tøff som står for hva du mener. Ønsker ikke at du ikke skal gjøre det, for det gjør jeg så absolutt. Unner motet ditt, og hvor sterk du er som person. STÅ PÅ! Fin blogg du har! 🙂 Ha en strålende dag!

    12. Så søte klær 🙂
      Du virker som ei veldig hyggelig og bra jente, Rannveig! Inspirerende å følge med på bloggen din.
      Ha en fin dag 🙂

    13. Hehe, jeg må le av hvor mye rare mennesker som leser kommenterer bloggen din! Bry seg om oppvasken din, og anta at du ikke vasker sengetøyet…hvor står det? Nei, du er tøff Rannveig, digger bloggen din. Og enda gøyere nå, vi har termin samme dag:)

    14. Typisk slike “unge mødre” som deg. Så fort de får et kjedelig hverdagsliv med unge hiver de ungene med på et dårlig TV-program med verdens laveste budsjett. Når du først har fått en unge, kan du vel klare å ikke lage så big deal ut av det. Herregud, hvem er det egentlig som følger med på slike program, egentlig? Det er jo ikke underholdende. Folk har blitt gravid og fått unge før deg, liksom.

    15. hahaha, glede mæ til å se dæ på tv ijæn, d finnes ikke nån andre som faktisk e mer UDUGELI som dæ, kan ikke lage mat eller nåkka som helst. jaja, æ blir jo å få mæ en sinnsykt go latter av d retard tryne ditt 🙂

    16. Herregud er det mulig å være så frekk.. Visst kan ho lage mat,og alle de fine kakene ho lager da.Hun er ung og likevel flink med både matlaging og ungen sin.Så pass på deg sjølv før du rakker ned på andre…

    17. Om hun kan lage mat eller ikke er da faen ikke noen sin sak. Og trynet hennes er ikke retarded. Hun er helt normal norsk jente.
      MEN, de som synes at det ikke er relevant å nevne på en blogg at hele kalaset finansieres med overgangstønad og trygd, kan ta seg en bolle.
      Det er ikke å spekulere, det er et fakta at Rannveig mottar Overgangsstønad, barnetrygd og barnestøtte. Det er også sannsynlig at hun mottar eneforsørgerstøtte og kanskje bostøtte. Og det er et fakta at det er disse tingene som lar henne ha en “bijobb” som heltidsblogger.
      De fleste kunne hatt en ganske fet blogg om de hadde hatt 15-25 000 som hun har i trygd hver måned.
      Disse ordningene er offentlige og skattefrie uansett hva hun måtte prøve å påstå. Tror hun at hun er den eneste som kjenner til reglene på NAV eller?
      Om tre år er overganstønaden utløpt og hun må begynne å studere for å få utvidet den. Da blir hun å få lyst til å “gjøre noe med livet sitt” og søke på et treårig studie (for det er det NAV tillater). Haha, det er så lett å spå trygdemottakerens bevegelser…
      PS: Elsker hvordan hun truer med at vi andre “kan få prøve å være forelder til 1,5 år unge”; sannheten er jo at de aller fleste i Norge har både barn og jobb, og klarer det helt fint.

    18. NAV svindler:) du kommer til å gå på nav ræssn av live ditt, taaaaaper!!! 🙂
      åja, ho ser faktisk tilbakeståanes ut, fans kanin tenner. å ho kan ikke skrelle ei gulerot engang, så stfu 🙂

    19. Nå er jeg ingen fan av rosablogger, men du driver med ekkel hets av en helt normalt søt jente.
      Kanskje hun ikke kan skrelle en gulerot, men hun kan i det minste skrive sammenhengende tekster, med koherent språk. Det er mer enn man kan si om deg.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg