Matforgiftet..

Hei igjen alle mine fantastiske leserel

 

Nå er det noen dager siden jeg blogget, og det er virkelig med god grunn. Både jeg og kjæresten har nemlig ligget dødsyk(skulle nesten tro det) hele gårsdagen. For to dager siden var vi nemlig å skulle skaffe pass til meg og Nathaniel, men så var det stengt, så da dro vi heller å spiste kebab før vi dro hjem. Heldigvis hadde Nathaniel spist vanlig middag, så han fikk bare en pomfri…   

Vi bestilte da hver vår kyllingrullekebab og ante fred og ingen fare. Ikke det at den smakte så sykt godt at det gjorde noe da.. samme kvelden var vi begge litt kvalme, men tenkte ikke noe mere over det.MEN, morgenen etterpå derimot.. 

Willem hadde dratt på jobb og Nathaniel våknet og kom springende inn til meg når han voknet, som vanlig nå etter at vi byttet seng til han. Så sto vi da opp, dro på badet for å ta morgenstell. Så skulle jeg pusse tennerne, og da bare spydde jeg og spydde og spydde ! Det var helt grusomt, spydde helt til det ikke var noe mere å spy opp. Turte ikke å drikke noe vann i tilfelle jeg kom til å kaste det opp og. Skjønte jo fort at dette ikke kom til å gå, så jeg ringte da Willem for å be han komme hjem fra jobb siden jeg var blitt syk. Han sa at han og hadde blitt syk og at han allerede var på tur hjem, så var jo ikke vanskelig å skjønne at det var kebaben som var den skyldige !

Han kom da hjem og passet Nathaniel slik at jeg fikk slappe av litt siden formen min bare forverret seg, og jeg hadde kastet opp alt jeg prøvde å få i meg, inkludert vann. Willem var jo og dårlig, så heldigvis kom moren til Willem å hentet Nathaniel med hjem til seg slik at ikke han og skulle bli syk og at vi skulle få slappe av. Hun var også så snill å ta med masse greier, noen tabletter osv. Kunne ikke ta tablettene jeg da, pga at jeg jo er gravid. Men fikk i meg et par paracet og formen ble MYE bedre. Og når formen ble bedre, så utnyttet jeg sjansen til å nettop ringe MATTILSYNET. De skal IKKE få komme unna med å servere forervet mat eller dårlig mat.  Hun spurte da en rekke spørsmål, virkelig i detaljer altså,haha. Hun anbefalte meg da å dra til legevakta siden jeg er gravid, men hverken meg eller Willem hadde vel egentlig energi til det så vi droppet det og så det an. 

Og i dag er jo formen MYE bedre ! Nathaniel er hos moren til Willem å koser seg, hvor han har overnattet til i dag. Er veldig glad for at jeg har folk rundt meg når slike situasjoner som dette oppstår. 

Nå skal vi bare spise frokost, rydde og vanske litt i leiligheta og så skal vi dra utover for å hente lillegutt ! Deretter skal vi på besøk til noen venner av Willem som har en datter på Nathaniel sin alder. Blir bra ! Tenker lille Emma Angelica i magen blir glad nå siden jeg kun fikk i meg en brødskive og et pizzastykke iløpet av gårsdagen… ikke bra når man er gravid, men klarer man ikke å spise så klarer man ikke det.  

 

Og igjen, IKKE finn på å spis kebab på OSLO KEBAB HOUSE på Grønland med mindre du har lyst til å bli matforgiftet 😉 Håper mattilsynet stenger hele greia. 

Blogges !

63 kommentarer
    1. uff, er ikke bra å bli matforgifta når man er gravid og derfor veldig viktig å sjekke at alt er bra med lille i magen!

    2. Årh så kjipt da:/ Men Nathaniel blir ikke smittet med mindre det var oppkastsyka da. Men godt for dere og få slappet av::)

    3. Jeg kunne aldri ringt min mann og bedt han komme hjem fra jobben fordi JEG var syk…Enda jeg har 3 barn. Man må nok bare lære seg å klare seg selv. Det er tøffe tak til tider, men jeg kunne aldri bedt min mann gå fra jobben.. Ikke forstår jeg hvordan du kan tro at ungen din blir smittet hvis dere har blitt matforgiftet heller?? Tror du virkelig at matforgiftning smitter??

    4. er jo ikke nødvendlig at hele greia blir stengt fordi det skjedde en gang.
      er ikke verre enn å klage til de, så for de heller passe på å sjekke maten bedre.
      det der kan nemlig skje på de aller beste restaurantene også det, uansett hvor flinke de er til å sjekke maten.

    5. Linn: for det første så er ikke Rannveig deg! Selv om ikke du ringer til din mann så kan da vell andre gjøre det! Og for det andre så kan det hende at de trodde det var omgangssyke med det første så det var derfor de sendte Nathaniel til bestemoren!

    6. Du er nok ikke blitt matforgiftet frøken smartpants, blir man matforgiftet merker du det kor stund etter maten er inntatt, 20min til en halvtime-time… Du blir jo ikke sykt etter maten er fordøyd å sannsynligvis er kommet ut igjen!! Haha. Du er ikke den skarpeste skeeia i kommoden nei. Jeg har å 3 barn å har logge me spysjuke der det kjentes ut som om hele mage partiet mitt skulle rives ut av kroppen, dette var vel å merke på julaften der jeg måtte underholde barna pluss bade å ordne dem til middag, å det måtte jeg fint klare uten hjelp fra andre . Din primadonna..

    7. Bra du vet at du ikke kan proppe i deg hvilke som helst av piller når du er gravid, men det er vel ikke helt greit å bleike håret og ta solarium ukentlig når du er det heller.

    8. Å en ting til , haha, viss dere var så matforgiftet , hvorfor måtte mamman til willem hente nathaniel så ikke han sku bli SMITTET? Du vet vel st matforgiftning ikke er smittsomt, elleeer tydeligvis ikke .

    9. Dere er så utrolig blåst mange av dere som kommenterer :p
      Ble matforgifta i egypt, halve klassen også. Merket det først flere timer senere, etter vi hadde spist mat på dykkebåten. Men det var vondt, å gikk ikke over etter kort stund, det gjør grusomt vondt i magen. Lå å vred meg i smerter i dusjen en hel natt, læreren prøvde liksom å massere meg, men ingenting hjalp. Heller ikke ibux elrnoe sånt.. Det er nest værst etter fødsel. Så du hadde kanskje en mild en?

    10. om dere leser, så ringte rannveig kjæresten fordi hun hadde spydde tusen ganger og var for syk til å ta seg av nathaniel, men willem var jo på vei hjem allerede, så ha er det du/dere klager på?
      Man kan bli smittet igjennom spy og lukta/luften 🙂

    11. Selvsagt kan man ringe mannen å be han komme hjem om du er så syk at du ikke kan ta vare på barnet! Dummeste jeg har hørt på lenge. Vet du Linn, man har faktisk lov å dra fra jobb dersom barnepasser er soppass syk.
      Og kjempebra at noen kom og tok seg av Nathaniel. Ikke kjekt for han heller å se foreldrene så syk.
      Og jo, matforgiftning kan skje etter noen timer, trenger ikke skje med en gang maten er inntatt.

    12. frk. Anonym! Matforgiftning KAN slå ut bare en time etter inntak av mat, men det kan også gå opp til 2 dager før det slår ut.
      Mvh. Legestudent

    13. Inkubasjonstiden for matforgiftning varierer fra 1 time opp til flere døgn avhengig av hvilken bakterie/virus/parasitt som er årsaken. Slutt å hakk på Rannveig. Det er selfølgelig mye bedre at mannen kommer hjem for å passe når mor er så syk at det er umulig å ta seg av sønnen som er så ung og ikke forstår så mye enda, i tilleg til å være gravid. Helt legitimt!

    14. Matforgiftning kan oppstå flere timer etter at man har spist, kjæresten min ble matforgiftet på en resturant ifjor, vi spiste på kvelden og det var ikke før på natten, flere timer etterpå, at han våknet og var syk.

    15. Veldig ille at dere ble matforgiftet, MEEEN for gudsskyld tenk litt lengre enn bare deg selv!! Når du er gravid, er det ikke lengre bare DEG ting gagner og går ut over, men også en liten uskyldig i magen som kanskje ikke har det så bra! når du i tillegg blir anbefalt å dra innom legevakta nettop fordi du er gravid, så blir det vel litt for dumt å tenke på at DU var slapp og sliten av oppkast, hallo- du må faktisk tenke mer på den lille enn du gjorde akkurat her!

    16. haha må le av enkelte her inne. Spesielt dere med 3 barn osv som tror dere vet best av alle og må pirke på Rannveig for alt og ingenting. FÅ DERE ET LIV sier jeg bare. OG sjekk fakta før dere uttaler dere neste gang. LOL

    17. det hadde faktisk vært verre om hun ikke ringte kjærsten sin når hun er for syk til og passe på lillegutt, det hadde vært ansvarstløst når hun henger over do skåla og lillegutt gjør ting rundt i huset, så er det flott at man kan få hjelp, hallo slutt å skriv så mye dritt. ogd bedring 🙂

    18. For et fint navn du over her har på sønnen din,har aldri hørt Tallak før,liker sjeldne navn,skal notere meg det navnet.

    19. Ærlig talt, skal si folk skal lage kvalme for den minste ting. Skjønner godt du ringte etter din kjære, samt jeg skjønner også dere fikk noen til å se til barnet. Av å kaste opp blir man jo helt utmattet å orker ikke stort, å da er det nok ikke greit å sitte med dårlig samvittighet pga barnet.

    20. Det jeg reagerer litt på er at dere (Willem og du) har hatt sex for 4,5 måneder siden, den ene gangen ble du gravid. Så nå har dere vært sammen i 4 måneder og flyttet sammen for 3,5 måneder. Greit det.
      Men den lille gutten din på 2 år blir da nå passet av din “svigermor”, over natt. Hun og gutten har kjent hverandre i max. 4 måneder og han er såpass liten.
      Synes du virkelig at det er ok å la han dra på overnattingsbesøk til en dame som har kjent han i 4 måneder? Hun er sikkert kjempesnill og alt, men synes ting skjer i ganske høy fart hos deg.
      Kunne jo vært greit å tenke litt på å ta ting litt sakte?! BAre en tanke…

    21. Det er faktisk nesten mer interessant å lese kommentarfeltet på denne bloggen, og ALT det ymse folk må kommentere negativt hele tiden..
      Seriøst, kjent han “bare” 4 måneder, så er det for tidlig å passe han.. Tenk deg litt om da du som skriver dette… Da er det virkelig bare for å hakke… Ungene kjenner jo ingen i bhg før de sendes dit første gang heller… Men ermet trygge omgivelser og folk foreldrene er trygge på er det vel ikke noe problem.
      Jeg er skeptisk til hvem som passer barna mine, og det skjer svært sjeldent, men denne reagerte tom. Jeg på

    22. FOR DET FØRSTE, at du ikke ORKER å dra på legevakta fordi du er en lat mongo kjerring er det mest egoistiske jeg har hørt noen gang. Og hva faen er det du tenker med, trøkker kebab og dritt i trynet dagen lang. Stapper i deg paracet som om det skulle ha vært ingenting, og tenker ikke på det stakkars barnet i magen engang. MÅ VIRKELIG SI at jeg synes SYND på Nathaniel og den ufødte babyen som blir født i de urolige og idiotiske omgivelsene du lager.

    23. Latterlige kommentarer her … Kjenner jeg blir litt matt .. 😛 Hvem er dere som alltid kommenterer negativt her til og sette dere på deres høye hest og dømme andre , dere er ikke bedre enn R. Dere er jo KUN innpå her for og være ekkel. Dårlig forbilde for barna deres er dere også , dere sitter på blogg og kritiserer ett annet mennesker som tar andre valg enn dere selv … Hvordan skal dere da klare lære ungene deres og akseptere att mennesker er forskjellig og att alle fortjener aksept når dere holder på slik ?!
      Skjønner godt att du ringte din samboer for og få han til og komme hjem og hjelpe deg med Nathaniel når du var såpass dårlig .. Og supert att dere begge fikk mulighet til avlastning når dere begge var dårlige.
      Idiotisk av folk og kritisere att du lar din svigermor passe gutt ungen en dag .. Jeg skjønner virkelig ikke hva som er galt med det. Og det er da vitterlig opp til den enkelte om man synes det er greit att svigermor passer barnet eller ei .. Jeg tipper Nathaniel har hatt det toppers !! 🙂 Og bare kjent i 4 mnd ?!! Tipper mange av dere som kritiserer her har avlevert barna i barnehage til fremmede i 8 timer hver dag fra dem var rundt året .. Har dere virkelig ingenting annet og gjøre enn og være frekk i trynet og hakke på bloggeier.
      Folk er forskjellig og gjør ting forskjellig , aksepter det !!! 🙂
      Masse god bedring Rannveig !! 🙂

    24. Enig med Marita!!! Skjønner ikke at dere er inne å leser bloggen om dere har så mye mot den. Syns du er kjempe flink rannveig.:-) å det er heller ikke skadelig for barnet med solarium og hårfarge, har tre barn som har overlevt det. God bedring;-)

    25. Em, kjøtt skal være gjennomstekt når gravid. Og det sier seg vel selv at det var dårlig behandlet mat der dere spiste??…….. Og at du dropper legevakt når du blir anbefalt det????? SYYYYKT.. Uuuff

    26. Jeg skrev at det var rart å ringe og be samboer komme hjem fra jobb. Det kommer jo helt ann på jobben han har, men hadde han vært viktig slik at andre på jobben fikk problemer ville han nok ikke løpt bare samboer spydde. Reagerte også på at “svigermor” tok med Nataniel på overnatting. Jeg har lest bloggen, og ikke sett et ord om svigers før i dag. Alt annet blir jo nevnt i bloggen, så det er merkelig om besøk hos eller av svigers ikke hadde blitt nevnt. Ikke lurt å levere en liten tass på overnatting til en fremmed.

    27. Kylling blir veldig fort bedervet da. Trenger ikke være noe veldig spesielt med restauranten, men det hadde nok vært lurt om de orket å sjekke råvarene litt nøyere.
      Jeg er litt obs på kebabsteder og liknende på den siden av byen. Synes helt ærlig det er mye rart på Grønland.

    28. Det var jeg som kommenterte overnattingen. Og det var absolutt ikke for å hakke på noen. De andre kommentarene her er vel mer “hakking”, siden de er frekke og helt usaklig. Det jeg faktisk nevner er helt saklig, uten frekke ord eller noen ting. bare en tanke altså. Så pust dypt og slapp av dere!
      Ungen er i barnehagen, med andre barn og gjerne 8 timer. helt greit.
      Men ungen overnatter vel ikke i barnehgaen når de er 2 år gammle?
      Det var en grunn for at jeg reagerte på overnatting fordi kveldsstell og soving er noe av det intimeste som finnes for en så liten unge. Og da reagerte jeg på at svigermor bare hadde kjent han i (maks!) 4 måneder! og som nevnt over så har aldri noen lest noe om svigers før, selv om alt annet blir lagt ut…
      Hakker på ingen, stiller bare spørsmål jeg. Og dersom man velger å legge livet sitt så offentlig i en blogg må man kunne klare å takle at folk stiller spørsmål. om utseende, oppdragelse og alt annet, for det er det denne bloggen handler om!
      De som er frekke og bruker skjellsord er en HELT annen gruppe “leser”. De må slutte å mobbe og gå å ta seg en bolle!

    29. Hahahahahahahahahaha!! Kommentar til innlegget…Så kommentar til kommentaren. Og kommentar til komentaren til komentaren deretter. At dere gidder!! Idiotiske påpekninger fra bedrevitere og paniske (opp)klaringer etterpå. Gubba for et lærerikt “forum” jeg leser. Alt bare for at Rannveig forteller litt fra hverdagen sin…
      Hadde jeg vært deg Rannveig hadde jeg stengt kommentarfeltet.
      Hilsen meg som ønsker deg og dine alt godt:)

    30. linn: selv om hun nevner mye, så nevner hun jo ikke hele livet sitt.
      de kan da ha møttes mange ganger for alt du veit, uten at hun har nevnt noe på bloggen.
      du kan jo absolutt ikke si noe om hvor godt nathaniel kjenner henne eller ikke.

    31. Synes familien til samboeren din og samboeren din virker veldig ansvarlig som stiller opp for deg og barnet dere venter. Kunne vel ikke blitt bedre?
      Det høres helt greit ut å sende barnet til svigermor i en “nødsituasjon” hvor foreldrene ligger strøket. Kanskje en fin anledning for dem to til å knytte bånd alene. Hell i uhell, og slik er livet til de fleste småbarnsforeldre. Finnes nok barn som er overlevert til naboen fordi foreldrene er forulykket eller blir aktutt syke, og slik oppstår ofte vennskap mellom familier som ikke kjente hverandre så godt.Hadde vært dummere om Rannveig ble handlingslammet når noe uforutsett skjedde og ikke greide å be om hjelp.
      At Rannveig ringer mannen sin når hun er syk tyder på at hun kan forvente at han stiller opp. Forstår godt at mange er misunnelig, men Arbeidsmiljøloven gir den andre av foreldrene rett til fri dersom mor er syk. Synes kommentarene ovenfor høres ut som de kommer fra misunnelige og trangsynte folk som bare ser en måte å gjøre ting på (sin egen).
      Før i tiden “måtte folk gifte seg” når det var baby på vei, uansett hvor lenge de hadde kjent hverandre. Tøft av Rannveig og typen å hive seg rundt, ordne alt det praktisk ved å bo på to kanter av landet og være klar til å ta imot babyen som et foreldrepar.

    32. du vet at det kan være “farlig” for fosteret dersom du blir matforgiftet under svangerskapet? jeg vet allerede om ei som fikk en sønn med downsyndrom på grunn av det!

    33. Skjerp dere, virkelig! Rannveig er så ansvarsfull og bevisst på det hun gjør, og hun fortjener ikke all den dritten hun får slengt etter seg. Synes hun er tøff jeg!=)

    34. DU som presterte å si du kjenner ei som fikk barn med Downsyndrom pga MATFORGIFTNING-hvor TJUKK I HUE går det an å bli!?!?! Down syndrom er resultatet av en KROMOSONFEIL,noe som avgjøres allerede ved unnfangelsen. Er bare ikke mulig å si noe så ufattelig dumt og useriøst.

    35. Du burde nok dratt på legevakta.
      Der kunnne du fått konstantert at det faktisk var matforgiftning og ikke et magevirus og du kunne fått sjekka at lille i magen hadde det bra. Selv hadde jeg dratt på legevakta uten å bli anbefalt det.

    36. Voi Voi .. heia haue! Folk kommentere mye rart, vet ikke ka dem tenke med .. Det e nu rart kor mye bedre andre vet ovenfor dæ rannveig, at du liksom ikke kunne vite bedre sjøl. jaja, rart det e krig i værden.
      – Alta

    37. Blir helt oppgitt av alle kommentarene her. For det første; Rannveig har vært mamma i en god stund nå, så jeg tror hun er voksen nok til å ta sine egne valg. For det andre; man SPISER ikke på seg et barn med noe som helst syndrom. Hva i alle dager er i veien med visse mennesker? Rister på hodet her jeg sitter…

    38. MATFORGIFTNING er om man blir dårlig-oppkast-diaré osv umiddelbart ( innen en time) . MATINFEKSJON er når de samme oppstår ca 12-24 timer etter å ha inntatt måltidet man evt skulle bli syk av. Dette vet jeg alt om å har jobbet innen dette området i årevis. Så dere bessavissaer med 3 unger og så vider må ikke uttale dere om ting dere ikke har PEILING på!!! Stå på Rannveig, og husk at det er heeeelt greit å be om hjelp når man trenger det. Noe som du gjorde i denne situasjonen 🙂 hjelp fra både din “mann” og “svigermor”! Ikke bry deg om noe annet 🙂 ha en fin kveld

    39. Hvor i **** har dere det i fra??? Vis meg en link til den forskningsrapporten som bekrefter det;) Makan til dumme mennesker…. IDIOTER!!

    40. Må bare si at jeg syns det er helt utrolig hvor mye negativt dere finner av et helt normalt innlegg! Jeg pleier aldri lese kommentarene, men gjorde det for en gangs skyld. Skal ikke gjentas!
      Rannveig: liker bloggen din! Stå på! Steng kommentarfeltet eller godkjenn de som får legges ut. Så slipper du at folk aser hverandre opp og lager masse kvalme for deg !

    41. Fy søren for noen brødhuer som kommenterer over her! Jeg blir virkelig helt oppgitt over menneskeheten noenganger. At Rannveig valgte å sende Nathaniel til svigermor er fullt og helt forståelig og ansvarsfullt, også skal dere rakke ned på det?! OG dere som mener at matforgiftning i svangerskapet skader fosteret må jo være skyldig i IQ, at det går an å være så tett å påstå at et barn får downs pga. matforgitning.. Hvilken verden vi lever i..
      God bedring til deg og din kjære Rannveig, jeg synes iallefall at du er en superflink mamma som stiller opp og gjør alt du kan for sønnen din. Du er ett forbilde for meg og jeg får mye nytte av å lese bloggen din, både i svangerskapet og i mammarollen som etterhvert kommer 🙂

    42. Hei Rannveig. Jeg har fulgt bloggen din siden du var med i Unge Mødre. Må helt ærlig innrømme at jeg ikke fikk det beste inntrykket av deg på tv, men jeg er ikke så dum at jeg tror at en person nødvendigvis er slik en blir framstilt på TV. Derfor begynte jeg å lese bloggen din for å se om jeg fikk et annet inntrykk av deg. Og det har jeg så absolutt. Sier ikke at jeg er enig i alt du sier å gjør, men det virker som du har fått deg en veldig fin familie og en skikkelig mann som kan ta vare på både deg og Nathaniel. Finnes nok av “drittsekker” der ute, men det inntrykket har jeg ikke fått av Willem. Synes du virker veldig fornøyd med livet og det ser ut som om dere har det veldig bra sammen. En flott gutt har du og blir nok kjempespennende for både dere og Nathaniel og få en lillesøster. Stå på og drit i alle “haters”. Virker som om det er en fast gjeng av sure grinebitere som enten må være sjalu eller på en eller annen måte må ha det veldig vondt med seg selv. Som føler de selv får det bedre av å rakke ned på andre. Synes også du framstår som veldig sterk som klarer å utstå alle negative kommenterer og fortsette bloggen som før. Keep up good work 🙂

    43. Jeg kjenner jeg blir skikkelig forbanna nå! Skulle virkelig ønske jeg kunne fått tak i enkelte som kommenterer her inne å slått litt vett inn i skallen på de. Er det mulig å være så stygg mot et annet menneske? Jeg blir virkelig sjokkert når jeg tenker på hva som bor i enkelte mennesker. Rannveig er en ansvarsfull mor, som tar godt vare på barna sine! Det er vel dere som sier at dere tar dere av barna når dere er syke som bør tenke dere litt om! Er det bedre å se foreldrene som ligger syke og slappe og ikke har overskudd til noe, når barnet kan være hos noen som er frisk og opplagt? Skjerp dere!!!

    44. ang overnatting:
      ok, mulig ditt innelgg ikke er frekt som enkelte andre er, men reagerer du virkelig på at en toåring sover over hos “besteforeldre” etter fire mnd bekjentskap? det er da virkelig ikke så kort tid å være kjent med noen for en slik liten tass.
      At det ikke er nevt noe om svigerforeldre tidligere på bloggen betyr jo ikke at de ikke har hatt kontakt.
      hadde skjønt deg om det var snakk om en til to uker, men fire måneder? Nei, det er goood til til å bli kjent med noen…
      grunnet til at innlegget ditt oppfattes hakkete er den dømmende undertonen som kommer frem når du ramser opp hvor fort ting har gått i Rannveigs forhold.

    45. For det første: Hvordan kan du påstå at man av matfirgiftning blir dårlig med engang????? Hva med å ha peiling FØR man kommenterer???
      For det andre: Hva er det du vil frem til når du skriver det du gjør???? Måtte ha nådd deg…………………………..

    46. til deg rett over her :
      “MATFORGIFTNING er om man blir dårlig-oppkast-diaré osv umiddelbart ( innen en time) . MATINFEKSJON er når de samme oppstår ca 12-24 timer etter å ha inntatt måltidet man evt skulle bli syk av. Dette vet jeg alt om å har jobbet innen dette området i årevis. Så dere bessavissaer med 3 unger og så vider må ikke uttale dere om ting dere ikke har PEILING på!!! Stå på Rannveig, og husk at det er heeeelt greit å be om hjelp når man trenger det. Noe som du gjorde i denne situasjonen 🙂 hjelp fra både din “mann” og “svigermor”! Ikke bry deg om noe annet 🙂 ha en fin kveld”
      se hva ei skreiv tidligere her 😉

    47. Ser det er mange som er sjalu på deg..Siden folk kommenterer så stygt. Men håper du gir en god faen i alle sammen 🙂 GOD bedring!

    48. Fy søren (!!) så slemme folk er. Det er utrolig hvor lett det er å slenge drit over nettet. Skjerp dere! virkelig! og dere som påstår at dere har mange barn burde nå være voksne nok til å ikke sende stygge kommentarer. Hadde jeg vært dere hadde jeg vært flau. Når dere voksne driver på sånn, hva lærer dere barna deres da?! Hjelpes.

    49. Inkubasjonstiden for matforgiftning varierer fra 1 time opp til flere døgn avhengig av hvilken bakterie/virus/parasitt som er årsaken. Ferdig med det!

    50. Jeg har også hørt at matforgiftning kan føre til skade på fosteret, så dere trenger ikke å klikke for at noen kommenterer det. skjerp dere! tenk litt over hva dere sier, tenk at dette er hendelser som faktisk har skjedd?!!

    51. Men når noen er så DUMME å si at det kan føre til downs syndrom… Huff..
      Til du over: “hva du har hørt” er lite ineressant, men hva som er fakta er vel litt mere relevant! Hvordan hendelser som har skjedd?!! Har du noen eksempler?

    52. Omg folk er seriøst gærne bedrevitene!! Blir sur her jeg sitter å leser. Det er IKKE farlig og ta solarium eller bleke håret om man er gravid. Jeg tok da sol selv og jordmoren sa det var sunt å få i seg D-vitamin, man skal bare ikke bli for varm. Jeg
      tok masse sol, babyen min er nå 6 mnd og tok Silikon igår. Er nok en dårlig mor jeg også! Herregud !!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg