New in til sydenturen

Dette ble et kjempesent innlegg, men slik får det bare bli ! Vi fikk ikke vært særlig lenge i butikkene i dag pga. diverse greier med bilen, så var egentlig bare innom lekebutikken en tur for Nathaniel sin del, og apotektet for å sjekke at vi har med oss alt vi trenger av “apotekgreier” .

Fikk da i allefall kjøpt litt av det vi mangler til sydenturen, så kjøper nok resten imorgen tenker jeg!

Solkrem med 50+ faktor, magestabiliserende tabletter som hele familien begynner å ta imorgen ( for å unngå matforgiftning osv.) , Akrem i praktisk tube til å smøre på i tilfelle N blir solbrent ( noe som mest sannsynlig jo ikke kommer til å skje siden han kommer til å gå med våtdrakt(?) fra Reima stort sett hele tiden ) liten praktisk tube med antibac, paracetstikkpiller i tilfelle N får feber og nye solbriller til N som man kan feste rundt hodet, de var skikkelig dyre men virkelig verdt det ! Han har jo maaange solbriller fra før av, men ingen som sitter rundt hele hodet. 

Til meg selv har jeg kjøpt støttestrømper til flyturen for å unngå blodpropp, noe som er anbefalt gravide som reiser langt med fly.

På lekebutikken hadde de en utrooolig koselig lekehytte som Nathaniel bare elsket, han sprang inn og ut, åpnet opp vinduer og dører og ringte på ringeklokka. Skulle virkelig ønske at jeg kunne kjøpe sånn til han nå, men det er alt for stort til å være inne. Gjett at det skal kjøpes når vi kjøper oss leilighet/hus og forhåpentligvis får hage 😀 

Fikk iallefall kjøpt noe nytt lego til han !


3 legosett og en stor legoplate. Begynner å få ganske så mye lego nå, morsomt ! Synes det er så gøy å bygge lego med han, lenge leve barnsligheten !! Og jo mere lego han har jo morsommere er det jo å bygge med det. 

Etter vår lille shoppingrunde kjørte vi da hjem til Oslo  og slapp meg av på Brunogblid mens gutta dro hjem for å ta kveldsstellet og legge lillegullet. Så da ble det solings på meg i dag også, herregud altså for en dårlig person jeg er som har tatt sol 5 ganger denne uka ! Oh no. Når jeg kom hjem lå lillegullet å sov søtt i senga si og nå skal vi ha kosekveld her med biff og nam nam tilbehør+film ! Lovte jo dere statusoppdatering på uke 25 i dag, men må desverre si at det blir imorgen. Lille snuppa i magen er skikkelig aktiv i magen i skrivende øyeblikk, er så utrolig morsomt og koselig å se at hun sparker så hardt at hele magen buler den veien. Legger vel ut en film i nærmeste framtid tenker jeg !

Blogges dere, smask smask og ha en fin kveld videre ! 

11 kommentarer
    1. Hei. Syns du ikke det er skummelt å reise og å fly når du er så langt på vei i svangerskapet? Tenk om det skjer noe, og du må på sykehuset der! Forholdene er langt fra det samme som i Norge. Og er det ikke noen regler på at man ikke kan fly når man er kommet så langt på vei? Jeg skal ha ei jente i september og tørr ikke reise på noen ferie før jenta er ute! Livredd for at fødselen skulle ha begynt i utlandet eller enda værre: på flyet!!

    2. Nå er hun ikke så langt på vei da, og jeg tror hun har tatt sine forholdsregler når man reiser som gravid.
      Men hadde det vært meg så hadde jeg tatt en kontroll på HS eller hos legen før jeg dro, bare for og sjekke at urin og blodtrykk var som det skulle:) GOD TUR til deg og din lille familie. KOs dere masse:D

    3. Jeg skulle til å spørre om du hadde husket støttestrømper, og når det gjelder flyturer, så er det etter at man er i 28 svangerskapsuke at flyselskap kan be om legeerklæring, man kan bli nektet å fly fra 32 uke man er gravid, og etter uke 36 blir de aller fleste nektet… (Har sjekket dette opp fordi jeg selv tenkte å besøke min søster i Nord-Norge, men måtte legge dette på is pga reglene).
      Ha en god tur og husk og drikk masse vann på flyturen 🙂
      Og prøv å ikke sitte for lenge av gangen og beveg beina, var tipsene jeg fikk sist jeg fløy i svangerskapet mitt…

    4. Kjøp aloe vera gel til å ta på N om han blir brent, det lindrer og kjøler ned huden 🙂 ta den på etter fuktighetskremen og gi masse vann! 🙂

    5. Ser ut som du har fått med deg det meste til turen:) Men anbefaler å kjøpe Aloe Vera til å smøre på hvis dere blir litt solbrente. Den får du kjøpt på tax-free på Gardemoen hvis du ikke rekker apotek før dere drar:) Anbefaler og en sunblock-stick til å smøre på nese, lepper og ører.
      De tablettene for magen gjør ikke sånn at du unngår matforgiftning, men de er fine for å unngå feriemage:) Veldig lett å få løs mage i syden!

    6. Jeg ville heller kjøpt solfaktor 25-30 til lillemann. Overhode ikke kritikk til hva du gjør, bare ett lite velment råd. Helsesøster som rådet oss til det da vi reiste til Egypt med dattera vår som da var 12 måneder. Sunblocken har en tendens til å legge seg som et lokk utenpå huden og koke huden. Dattera mi var i hvert fall godt nok beskyttet med solfaktor 25, og hun har lys skandinavisk hud.
      Ellers håper jeg dere får en kjempe flott ferie! 🙂

    7. Dere må ha riktig god tur 🙂 Side er ett herlig sted for både små og store 🙂
      Det Navn påpeker angående solkrem er helt korrekt , huden får ikke puste med så høy solaktor som 50 og huden kan begynne og “koke ” , så ville absolutt heller gått for faktor 30. Vil også anbefale deg og kjøpe en solkrem uten parabener og parfyme , Green spirit har helt naturlige solkremer uten konserveringsmidler og deres solkrem ble kåret til den beste i 2012 og 2013. Litt dyrere enn vanlige solkremer som fåes kjøpt på apotek og dagligvare men absolutt verdt det , viktig og tenke over hva man smører de små med 🙂

    8. Man kan få noen slags “flekker” på kroppen og ansiktet når man soler seg under graviditeten pga hormoner. De “flekkene” går ikke bort så vis du soler deg gravid kan du få mørke flekker i ansiktet.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg