With love from Tyrkia !


Bilde tatt rett etter vi landet, gud så varmt og deilig… LITT forskjell fra Oslo ja.

Dette her blir et litt kort oppdateringsinnlegg for jeg er virkelig helt gåen ! Senga skal bli så utrolig god tenker jeg ! Min kjære ligger allerede rett ved min side og snorker, og lille gullet ligger trygt plassert i en utrolig morsom(skulle virkelig hatt sånn!) reiseseng på sitt eget rom. Er utrolig glad for at vi har eget rom til han, så kan vi sitte å prate og kose oss ute på balkongen etter hans leggetid uten at det blir et problem. Elsker virkelig hotellet vårt, og gudene skal vite at det er STORT ! Vi kom jo såpass sent fram til Tyrkia at det ikke var aktuelt med noe bading i dag, men vi har jo tatt oss en runde rundt på hotellområdet og gleder oss veldig til å prøve det ut imorgen ! Tenker nok det blir en liten kjempefornøyd gutt ja ! 

Har allerede vært å kjøpt en tøff babybade”bil” som han skal bruke imorgen, hehe. Og speaking of.. Før vi reiste til Tyrkia, mens jeg dreiv å pakket, så søkte jeg opp “pakkeliste syden baby 1,5 år” på google, og samtlige av de mammabloggene jeg tittet innom for å se på pakkelistene deres hadde pakket med seg MAT til ungen for en uke (hvorfor kan ikke en 1,5 åring spise den maten plassen man reiser til har å tilby??) og enda verre, badebasseng?! Hvorfor i all verden? For det første trenger man jo inget oppblåsbart plaskebasseng i syden, når det kryr av basseng på omtrent alle hoteller. Og om man absolutt må ha det, hvorfor ikke bare kjøpe det når man ankommer ferieplassen og levne det der når man drar igjen ? Er jo ikke akkurat dyrt for slike ting i syden.. Måtte bare få det ut, fint hvis noen kan svare meg på det for jeg synes hvertfall det var ekstremt merksnodig, begge punktene jeg nevnte i teksten over. Haha. Meeeen uansett !

 

Etter vi hadde spist middag på hotellet dro vi inn til Side by for å titte litt, og for å bestille time til meg for festing av microrngextensions imorgen. Gleder meg sånn til å få nytt hår, uten at det sliter noe spesielt på mitt naturlige hår. Vil absolutt anbefale microring for dere som vil ha langt hår hele tiden, uten å ødelegge sitt eget hår. Noe man så absolutt gjør med keratinextensions/limextensions. På akkurat det området har jeg ganske god erfaring , har prøvd alle typer extensions og min favoritt er helt klart microring ! Der jeg skal imorgen har jeg vært 2 ganger før, og håret er superbra. De har tilogmed bilde av meg i frisørsalongen deres, morsomt ! 

Ellers har jeg ikke så mye å si, har ikke blitt noen shopping i dag. Vet helt ærlig talt ikke om det blir så mye shopping mens vi er her borte, er så sykt mye juggel og faaaake greier. Noe jeg elsket før, men merker nå at det ikke fanger særlig mye av min interesse. Fikk kjøpt litt ny sminke og hudpleie i dag på taxfree’en på gardermoen da, og noen solbriller her i Tyrkia ! 

Ansiktsmaske og litt sminke + solbriller kjøpt her i Tyrkia. Bare ELSKER ysl sminke ! Spesielt lipglossene/leppestiftene deres som dere ser over. Begge i helt lys rosa i to litt forskjellige nyanser, utrolig fin farge på begge !!

OG en ting til må jeg si ! Har virkelig aldri vært med på en mere ræva flytur til Syden enn den i dag. Har virkelig ikke ord ! Fløy med Freebirds flyselskap( Nazar) og hun ene flyvertinnen (alle var tyrkiske) hun var så frekk i kjeften at hun skulle virkelig ikke fått lov til å jobbe med mennesker som BETALER for å fly med dem. Allerede fra første stund var hun utrolig vanskelig, før vi engang hadde kommet inn i flyet ! Hadde da med oss vår Babyzen vogn som er internasjonalt godkjent som handbaggasje, og da vi sto der og skulle gå ombord i flyet fikk jeg beskjed om å pakke den sammen for den måtte ned med kabinbaggasjen ( som senere kommer på rullebandet…) Jeg, som er opptatt av å stå på mitt når jeg mener det er rett sa såklart ifra om at det skal den aldeles IKKE.  Etter nesten 10 minutter med krangling ga hun opp … jeg måtte tilogmed vise henne hvor liten den ble for at hun skulle gi seg ! Herregud…    og vi var ikke kommet mere enn 3 skritt lengere før samme dama skulle prøve å nekte meg å fly med de fordi jeg ikke hadde med meg svangerskapspapirene mine som sa at jeg var kortere på vei enn 36 uker… HERREGUD !!! Kjente jeg ble så kraftig provosert at ja.. har virkelig ikke ord. Mens vi satt på flyet hadde hadde N litt problemer med magen som resulterte i veldig mange bleiebyttinger.  Lille gullet var utrolig trøtt og ville sove, noe vi såklart også ville så han skulle bli opplagt til resten av dagen. Men først måtte jeg bytte bleie, og gikk frem for å spørre om jeg kunne gå å bytte bleie på han på doen til tross for at “ha på beltet” signalet var på, noe det hadde vært kjempelenge uten at det egentlig var noe turbulens i det heletatt. Fikk da beskjed om at nei, det kunne jeg bare glemme. Da hun sa det sa jeg at ungen min ikke kunne ligge med bæsj i rumpa bare fordi de hadde låst doen, og spurte om jeg kunne bytte en annen plass da. NEI, det fikk jeg ikke lov til, men jeg ga meg ikke der og diskuterte med henne litt mere. OG nå kommer det verste av alt !! Plutselig begynte hun å gjøre NARR av meg, på engelsk, wtf ?  Hun sa med stemme som skulle etterligne min og med skikkelig sarkasme ” ooooh im the only person in the aircraft” Hva faen liksom ??????? Profesjonelt? Ikke i det hele tatt ! Ble helt lamslått der jeg sto. Dama ga meg til slutt et papir for å kunne bytte bleie på N i setet vårt, takk gud altså. Jeg kommer aldri til å fly med de igjen, det er hvertfall helt sikkert . Maken til dårlig service skal man virkelig lete lenge etter.Satt en småbarnsmor bak oss også som sa hun skjønte godt at jeg ble provosert og frustrert …  

Uansett ! Dagens lekse, ikke fly med Freebirds flyselskap(Nazar)  hvis ikke du vil bli gjort narr av personalet fordi du ikke vil at ungen din skal ligge med bæsj i rumpa.  Nå skal jeg ta ansiktsmaske o legge meg ned og sove med min kjære. Gleder meg til en fantastisk dag med min lille familie imorgen !

Smask smask fra meg i Tyrkia til dere 

57 kommentarer
    1. Vi har reist med nazar 2ganger før, blir 3 gang nå i år:-) vi er fornøyde med hva nazar gir av hotell å service, du var nok bare veldig UHELDIH:( Men å rakke ned på nazar blir feil! Altså, de er tyrkere å ikke hun fitta du bestilte turen fra!

    2. Veldig uprofesjonelt! Som du selv sier betaler vi ikke bare for å komme vell fram til det stedet vi skal, men også for service osv. Man kan fort gjøre “narr” når man har platinablondt hår og “rosa” sminke.. Men uansett utseende skal det ikke være forskjell på servicen. Om du vil gjøre noe mer så kunne du sendt inn en klage til flyselskapet? Kanskje den sure kjerringa får sparken!

    3. Altså. Skjønner du ikke at det har med sikkerhet å gjøre? Får man beskjed om å ha på sikkerhetsbelte, så skal man jo det! Hun gjorde nok bare jobben sin kjære deg.. Det er et fly vi snakker om. Det var nok en grunn til at sikkerhetsbeltelampen var på. Tenk om noe hadde skjedd mens du skifta på han på do? Nei, det er du som må skjerpe deg her altså og gjør som du får beskjed om når du er ute og reiser!

    4. Hvorfor i alle dager sa ikke samboern din ifra til hun? Har også MYE med hva en selv stråler ut, kanskje du virket sur og frekk uten at du tenkte over det. Kanskje hun hadde en dårlig dag feks. Men uansett ganske sykt at hun etterlignet deg.. haha, dummeste. Skulle fått så øra flagra!! Hun ble vel sjalu for at du er så fin da vettu. Derfor hu oppførte seg som et RASShørl. Håper du koser deg på ferie å ikke tenker for mye på blogginga. Slapp av! Og nyyyt ferien. <3 koos

    5. Jeg skal ha med mat til Nicolai når vi skal til Tyrkia i juni. Det er av den enkle grunn av at de små magene tåler ikke alt mulig, og der nede er det mye mat kroppen vår ikke er vant til å spise. Og for å unngå at han skal leve på pommes frites og pizza hele uken, så syns det er greit å ta med mat til han. Både mamma og jeg har blitt matforgifta der før, og det smertehelvete ønsker jeg i hvert fall ikke å utsette Nicolai for. 🙂

    6. Har selv flydd medd nazar og de lar skiltet om setebelte være på nesten hele tiden slik at de skal slippe at folk går opp og ned gangene i flyet, for de vil ha plass når de skal servere maten.Helttåpelig og tungvindt for oss med barn.

    7. Du skjønner vel ikke hvorfor folk ikke vil la ungen sin bli matforgifta du, som stapper i deg så mye dritt hele dagen hjemme i Oslo. Og det håret du skal skaffe deg, fy søren gleder meg til å se bilde, skal le høyt! Det bildet av deg utenfor frisøren er hvertfall ikke fint. Hahah. Og selvfølgelig er flyvertinner frekke mot deg, du ser ut som en dum liten drittunge med blondt hår, oransje hud og to stakkars lausunger. Kos deg på ferie med å stikke innom bloggen hvert eneste sekund for å lese kommentarer. Synd at du ikke klarer å konsentrere deg om din egen familie på ferie tilogmed

    8. I aftenposten står det at man bør vakinere seg mot hepatitt A for å reise til tyrkia, å barn over 1år! Vi SKAL det, for sikkerhets skyld! Hørt om det?

    9. Kos dokker kjempe masse. Misunnelig.. Glede me til august:))
      Nei ka en på 1,5 år skal ha med se mat for skjønne i ikke å ikke badebaseng. Hahahhaa
      Men pleie å ha med me litt skinkeost og leverpostei da fra Norge 🙂

    10. Jeg har også fløyet med nazar før, og flyturen var ikke hyggelig! Vi hadde kun tyrkiske piloter og flyvertinner, som såvidt kunne engelsk. Det var rett og slett kaos! Håper du koser deg i tyrkia da.

    11. Hvis man skal være redd for at man KAN bli matforgiftet hvor enn du går, så kan man jo likeså holde seg hjemme. Det er nok kjedelig å gå rundt hele ferien å være redd for hva som KAN skje.. Og la nå barna kose seg med den maten de vil, de er jo på ferie de også. La barn være barn, syns nå jeg 🙂 Er helt enig med deg, Rannveig!

    12. Send mail til flyselskapet du flydde med og gi din meining om flyturen 🙂 Det gjorde eg! Er heilt enig med deg Rannveig!:)
      Håper du oppdatere bloggen og legger ut bilder når N hviler/sover 🙂
      Koos dere!!

    13. Nei, uff, det der kan du ikke godta altså! Send en mail til flyselskapet som jeg ser er foreslått her – det er absolutt det første steget du burde ta. Om du husker navnet hennes hadde jo det vært flott, men ellers kan du skrive litt om hva hennes arbeidsoppgaver var, hvilket fly det var og til hvilken tid slik at de helt sikkert kan ha kontroll over det selv. Slik oppførsel skal man virkelig ikke godta! Huff!
      ♥ Lizbethosnes.com

    14. Du skal ALLTID ha med svangerskapspapirene uansett når du er synlig gravid og er ute og flyr.!! Tenk om det skjer noe i Tyrkiaog, svangerskapspapirene skal følge deg gjennom hele graviditeten.

    15. At folk tar meg seg mat selv skjønner jeg veldig godt. Magen er ikke vandt til bakteriene i andre land, og sjansen for å bli syk er da stor. Dessuten kan man også risikere at ungen ikke spiser maten derfra.. Jrg ville hatt med selv!
      Svangerskaps papirene hadde jeg hatt med uansett om jeg var 20 eller 29 uker på vei om jeg skulle ut reist. Man vet aldri hva som kan skje.

    16. En sak har alltid 2 sider… Jeg er meget sikker på at det var du som var den ufine i fra starten av… For det første, har ikke disse som jobber på flyet lov til og være ufin, sånn utenom hvis du virker eller er truende… Å at setebelte måtte være på kan ha flere grunner… Svangerskaps papirer SKAL alltid være med når en er gravid og skal ut og fly!
      Når det kommer til at en burde ha med mat til små barn er forde at de små ikke skal bli matforgiftet, noe du ikke bryr deg om ser jeg! Å der har vi ett godt eksempel på at du ikke tenker akkurat konstruktivt! Dette med badebasseng/plaskedam er forde unger ikke takler varmen like godt som oss voksene og da er det kjekt og fylle opp bassenget med litt vann sånn at de får kjølt seg ned! Å en er ikke i disse store bassengene hele tiden! Å du som gravid burde ikke bade for mye i disse bassengene, grunnet bakteriene i vannet!
      Men igjen ser jeg at du ikke er den som fant opp krutte men stor nærme når det smalt…

    17. Du må jo også følge reglene som alle andre. Jeg hadde aldri kverrulert sånn som deg der, ikke rart flyvertinnen ble oppgitt…

    18. Syns det e grusomt å reise me småunger aleina uansett flyselskap… er ikke mulig å få hjelp av verken flyvertinner eller passasjerer. og for oss som har unger, så vet vi at unger ikke styres av verken klokke eller varsellamper på fly. Man kan nesten banne på at de bæsjer seg ut når beltelyset kommer på, og alle vet at vi må sitte der aaaaltfor lenge uten at det skjer noe, så ja, jeg forstår frustrasjonen til Rannveig… Send inn klage på flyselskapet når du kommer hjem!

    19. som svar på det med den pakkelista og mat til ungen: dette fordi at man ofte reagerer på mye av maten utenlands,og spesielt den lille magesekken til små barn! jeg hadde også pakket ned mat fra norge,for å variere litt.. skulle helt klart fått spist mat i tyrkia (forsåvidt andre land også),men ved å variere litt med mat hjemmenfra,så kan du forhindre mye..bl.a matforgiftning… så det er ikke så hull i huet å ta med egen mat! selv jeg hadde med egen mat da jeg dro på jentetur til tyrkia!

    20. Anna va 4 mnd eldre enn N e nu når vi va i Tyrkia og vi hadde nu ikke med mat til ho, gikk helt fint og ingen matforgiftninge. Men så spiste ho ikke stort heller da den uka vi va der.

    21. En moden person ville nok satt seg litt inn i den andre personens situasjon i en konflikt. Det er strenge regler på håndbagasje, flyvning ved graviditet og det å sitte i setet med beltet på når lyset er på. Skjønner du ikke at det kan få store og alvorlige konsekvenser for flyvertinnen hvis hun ikke følger reglene? Hvis du hadde vist henne en litt bedre holdning så kanskje hun ikke hadde vært så grinete, men slik du fremstår så tror du tydeligvis at du eier verden og kan følge egne regler. Jeg hadde blitt kraftig provosert hvis du hadde vist meg den holdningen og hindret meg i jobben.
      Mitt håp for deg er at du en dag, jo før jo bedre, blir voksen. Du har snart to små å ta vare på, og du burde lære deg å tenke lenger enn din egen nese. Du viser nærmest narsissistiske tendenser her, og det er veldig skummelt.

    22. Maten det er vel fordi at småttisene ikke tåler alt av krydderet. I Norge vet man jo hva slags krydder man krydrer med men ikke der? Badebasseng er vel om man vil barnet skal få bade men man ikke vil utti selv?

    23. Herregud for en oppførsel! Greit det kanskje ikke var lov å reise seg, men burde jo kanskje vært litt med serviceinnstilt og fortalt deg det på en ordentlig måte og så tilbudt deg et underlag til N med en gang i stedet for å diskutere.
      Når det gjelder mat, så tar vi selv med skinkeost og leverpostei, det gjorde vi i fjor da datteren vår var 8 mnd, nå hadde hun heller aldri fått matglass/ferdig grøt, siden jeg lagde alt selv, men det gikk kjempe fint å vi har tenkt til å gjøre det samme i år, da hun spiser alt hun får servert, men kommer ikke til å gi kylling.
      Vi reiser til samme hotell som dere neste måned og lurer på om du kan svare meg på hvor lang tid det tok å kjøre fra flyplassen til hotellet? Eller om du kanskje kan skrive et innlegg om turen da du kommer hjem om, mat, service, anbefalinger osv.? Håper du kan svare 🙂
      KOS DERE MASSE PÅ TUR!!!

    24. Selv om vogna er godkjent for kabiner er det flyselskapene som velger om de skal ha vognene ombord i flyene. Dette har bla med plass å gjøre, tenk om alle hadde med seg vogn og håndbagasje inn på flyet, da hadde det ikke vært plass til halvparten en gang 😉
      Ellers er det jo bare å sende en klage til flyselskapet. Men husk at man må respektere at belter skal være på (sikkerheten) og du må ha med svangerskapspapirer….

    25. Vet du Rannveig, jeg synes ikke alltid at det er andres feil når du havner opp i slike situasjoner. I et fly er sikkerheten mye viktigere enn et barn som trenger ny bleie. Flyvertinnen kan faktisk miste jobben sin hvis hun ikke følger lover og regler som gjelder ombord i et fly. Du burde være voksen nok til tenke på andre enn deg selv og dine. Å ha med svangerskapspapirer er en selvfølge, likeså at man respekterer at setebeltet skal være på når skiltet lyser. Jeg synes innimellom at du opptrer på en arrogant måte som minner meg om et barn som ikke får viljen sin trumfet igjennom.

    26. kos dere masse i tyrkia! synes du burde sende inn skriftlig klage til flyselskapet så noen høyere opp i systemet blir klar over det. alle som jobber i servicebransjen (og forsåvidt alle normale mennesker) vet at man ikke skal behandle kunder på den måten

    27. Kunden har alltid rett. Selvsagt skal du løsne beltet når du vil, og spasere rundt i flyet. Dumme flyvertinne som prøver å gjøre jobbensin. Alle som ikke danser etter din pipe burde sparkes. Og hva er vitsen med å ta med svangerskapspapirer. De får stole på det du sier, helt klart. Og herreeeegud, skada folk som tar med mat hjemmefra, at det går an. Den maten du serverer din sønn serveres over hele verden. Junk food som du stadig tar bilde av, det fåes i Tyrkia. Og hva er det dere kjerringer tror.? Rannveig blir ikke matforgifta, for hun Tok jo probiotika før hun dro. Dere er bare sååå misunnelige as

    28. Er så mange som kommenterer dritt. De stygge kommentarene som sendes her sier mer om enkelte leseres mentale alder. Om en har som hobby å leke seg i kommentarfeltet til bloggere de ikke liker, så kan de ikke ha nå nærlig bra liv. Å for de som kommenterer at Rannveig er dårlig mot. Om dere vennligst kunne fortelle på en saklig måte hva dere synes hun evt. gjør feil, så hadde dere kanskje kunne utredet noe. Det dere utreder nå(Om dere er heldige)er å gjøre henne deprimert. Å man blir nok ikke bedre mor av det..

    29. Av og til fremstår du med samme farge som håret ditt; blond både utvendig og innvendig…..
      Hvorfor tror du ferierende tar med seg mat til de minste hjemmefra? Kan det være fordi de da sikrer at den lille får god, sunn, kjent og sikker mat som ikke gir magereaksjoner og (i verste fall)sykehusinnleggelser i et fremmed land hvor de innenfor sykehusveggene knapt snakker engelsk?
      Hvorfor tror du det sterkt rådes til å ha med svangerskapspapirer når du er ute og reiser som gravid? Kan det være fordi du da kan dokumentere termindato ovenfor flyselskapet, eller ha dokumentasjon på svangerskapets utvikling ved en evt. kontakt med lege/sykehusinnleggelse?
      Hvorfor tror du “fasten seatbelt”-skiltet lyser på et fly? Kan det være en sikkerhetsanordning, mon tro?
      Hvorfor sier noen flyselskap nei til å ta med inn i flyet barnevogner, bilseter, gitarer, større kofferter, fiskestenger og svære kosebamser? Kan det være fordi de ønsker plass til passasjerene? Kan det være av sikkerhetsmessige hensyn? Eller kan det rett og slett være at en familie som dere som både SKAL ha med stelleveske, barnevogn, beautybag, håndveske, pc-veske og kamerabag, faktisk gjør at jeg ikke får plass for min håndbagasje? Skal du snart begynne å tenke på andre enn deg selv?

    30. Skifte bæsjebleie i setet, ÆSJ!!! Stakkars de ved siden av, virkelig ekkelt!
      “Fasten seatbelt” er jo for sikkerheten i flyet, kan ha vært meldt en turbulens dere ikke merket, men at kapteinen tok forhåndsregler. Kan man ikke vente med å bytte bleie, så har ungen ingenting på et fly å gjøre.
      Babymat er for å forhindre diare, små barn blir fortere syke av ny bakterieflora i maten.

    31. Må bare si at jeg skjønner godt flyvertinnens Skeptis til hvor mange uker du er i svangerskapet – du er minst like stor nå som jeg var dagen jeg fødte i uke 38. Dog er dette veldig individuelt, men i forhold til hvor lite et foster er i uke 25 er magen din mye større enn “normalt”. Når det er sagt synes jeg hun oppførte seg svært uprofesjonelt da hun hermet etter deg. Kos dere på ferie:) nathaniel er superskjønn, og du virker som en flott mamma:)

    32. kjære, du eier ikke verden, du er ikke bedre enn andre, og det at du har en unge, og er smelt på tjukka igjen, gir deg ingen uendelig makt. Jeg ler liksom litt. Du minner meg om en fjortis, som liksom aldri vokste opp, men som istedenfor kommer til å ende som en rynkete 30 åring, med 3-4 unger, som alle har forskjellige fedre. Tøft liv.

    33. Jeg må kommentere her, jeg. Jeg tror vel egentlig at flyvertinnen prøvde så godt hun kunne å gjøre jobben sin. Det eneste jeg tenker du har rett på var det med vogna, hvis det er en internasjonalt godkjent vogn å ha med seg på flyet som håndbagasje. Men svangerskapspapier skal ALLTID være med når du er ute og reise, for din og andre sin sikkerhets skyld. Du kan jo ikke vite helt sikkert at det ikke skulle skje noe. Hvis et uhell skulle være ute, har du iallefall papirene. Better safe, than sorry. Så jeg forstår godt at hun reagerte på det, du er nok ikke den første gravide jenta som har fått beskjed om det samme når hun er ute og reiser. Når lyset for “Fasten Seatbelt” er på, skal du sitte i setet ditt. Sønnen din dør ikke av å ligge med bæsj i bleia si en liten stund. Ja visst er det ekkelt å gå rundt med bæsj i rompa sånn, men det er faktisk bare å skifte og vaske når lyset går av. Det er jo heller ikke sånn at hvis jeg som passasjer ombord på det flyet hadde fått vondt i magen og måtte akutt bæsje, så hadde jeg fått gått på do. Jeg hadde også fått beskjed om å sette meg ned igjen. Noen ganger er lyset på selv om du ikke kjenner noen turbulens, og det er for din og dine medpassasjerers sikkert at den lyser.
      Når det gjelder punktene om pakkeliste til babyer på tur til syden er jeg egentlig både enig og uenig. Jeg mener det at når man drar på tur med barna sine, så må de få la barna prøve ut den lokale maten. Som forelder får man heller bare passe på at maten de får ikke er for sterkt krydret, man får heller gi beskjed til kelner om at man må ha barnevennlig mat. Jeg tror det at et en av de største grunnene til at mange nordmenn blir matforgiftet i syden, er fordi at vi er så redde for bakterier. Alt skal være så fryktelig sterilt her hjemme og alt skal være mildt krydret. Da vi kommer til syden hvor det er en annen kultur både når det gjelder renhold og mat, blir vi syke fordi maten der nede serves med sterke krydre enn det vi er vant med og kjøkkenet er heller ikke like rent som det vi er vant med. Jeg mener at man bør ha med seg litt mat til små barn (0-3 år), som kan være i tillegg til mat man spiser i syden. Er man fire år og eldre, så burde ungen klare seg med den maten som finnes der nede. Gå rundt og være redd for matforgiftning høres iallefall ikke sunt ut. Badebasseng skjønte jeg ikke noe av, det kan man like gjerne legge igjen hjemme. De fleste barnefamilier som drar på tur, bestiller jo hotell med barnevennlige basseng, hva er da vitsen med et eget plaskebasseng til barna? Så den siste der er jeg helt enig med deg i.
      Ha en fin ferie! 🙂

    34. Hvor mye annen håndbagasje hadde dere med dere? Hvis det var mye i tillegg til vognen er det ikke rart de prøvde og nekte deg å ha vogna med inn. Du skriver du måtte vise henne hvor liten vognen kunne bli, hva om du hadde gjort dette med det samme i stede for å først krangle i ti mintter? Selv om den er godkjent som håndbagasje, så trenger det ikke bety at alle flyvertinner vet at den vognen er det. Og er det ikke plass så er det ikke det. Hvorfor er det en selvfølge at du skal ha med all håndbagasjen i stede for noen annen?
      Gravidtetspapirene skulle du hatt med deg! At hun lurte på hvor langt du var på vei er vel ikke noe rart? Du er ikke akkurat liten!
      Jeg tror at hvis man hadde vært tilstede i flyet, så ville enhver utenforstående sett at det ikke bare var flyvertinnen som var vanskelig! Men du er kanksje ut av dem som mener de som jobber skal finne seg i alt, og at kunden ALLTID har rett! Det mener nemlig ikke jeg.

    35. Høres som et helt forferdelig flyselskap og så håper jeg at du og resten av familien din koser dere i Tyrkia.

    36. Hvordan kan du vite at hele flyselskapet er rævva på bakgrunn av at én flyvertinne oppførte seg slik?
      Det er alltid noen som har hatt en negativ opplevelse med alle selskap, så da kan man jo ikke reise med noen.

    37. Hahahaha! Tror jeg hadde LEDD av deg om jeg var tilstede og så oppførselen din. Den flyvertinna må ha hatt syk selvkontroll for å ikke gjøre annet enn å etterligne deg og den bortskjemte, narssisistiske oppførselen din.
      Skam deg

    38. Jeg har også reist med det selskapet, flyvertinnen virket sur og overlegen. Men jeg brydde meg ikke, bare smilte koselig til hun 🙂 hahah !!

    39. Ikke så rart hun ville se svangerskapspapirene, du er jo veldig stor. Kjedelig at hun var ufin, men du skjønner vel at det er en grunn til at de lysene er på og at hun må gjøre jobben sin. Hva om det hadde skjedd noe mens du skifta på N på do? Da hadde det vel OGSÅ vært flyselskapets feil som ikke gjorde jobben sin. Litt vanskelig å gjøre deg fornøyd tror jeg…:O

    40. Du ville ha svar på hvorfor folk tar med seg mat fra Norge til syden, og her kommer det: Det er mange mødre som er beskymret for at barna ikke skal få i seg nok mat og drikke på slike turer, noe som er ekstremt viktig for å ikke bli dehydrert, og det er derfor lurt å ha med noe mat som barna er kjent med just in case hvis barnet plutselig ikke vil spise noe av den maten de har i syden, for det kan skje selv om barnet spiser bra hjemme! Med små barn må man alltid ta forhåndsregler. Mat hjemmefra er også lurt å ha hvis man skulle være så uheldig å bli dårlig i magen. Det er lettere å få barnet til å spise noe det er vant med, og samtidig vil magen binde seg fortere når den får noe den er vant med 🙂 det er nok dette mødre tenker på når de nevner mat! Men når det gjelder dette bassenget som du nevner, er jeg enig med deg, for det er helt bortkastet, om man ikke bor på et hotell med barnebasseng, men hvilken familie reiser til slike hotell om man har småbarn? Som jeg ser at andre også har skrevet, råder jeg deg også til å sette deg ned å skrive en saklig klage til flyselskapet når du er kommet hjem! Ikke bruk tid i ferien din på irritere deg over dette, for en uke går fort, og man må nyte den så lenge man kan 🙂 det med vognen og at du nesten ikke fikk skiftet på gutten din var bare kjempe teit og uprofesjonelt! Hun skulle snakket med deg med en vennelig tone! Men det at du ikke hadde med svangerskaps papirene dine er ganske ille, for da kan nemlig alle flyselskap nekte deg å fly. Sånt skulle du ha vist før du dro. Men nå har du hvertfall lært det til neste gang 🙂 men en ting jeg lurer på er hvorfor din kjære ikke hjalp deg og snakket med flyvertinnene? Du viste at hun allerede mislikte deg, er det ikke da lurere av deg å få mannen til å spørre i stedenfor? Bare et tips! Ha en fin ferie videre 🙂

    41. Flaks at du har kunnskaper om alt. Og selvfølgelig trenger man vogna inne på flyet, siden det er maks 1 (!!) håndbagasje pr person. Man må jo trille bæsjungen frem og tilbake i midtgangen når det ikke er turbulens. Det er jo bare derfor siklerhetslysene skal lyse.
      Ha en dramafantastisk ferie 🙂

    42. Vi hadde med litt mat og plaskebasseng til jenta mi da hun var 10 måneder gammel.
      Plaskebasseng fordi vi ikke var sikre på at de solgte det der nede, de har jo store svømmebasseng og hav:p Vi var ofte på stranden, og da satte vi bassenget under en parasoll slik hun fikk skygge! Hun elsket det, og kunne såtte der hele dagen om hun fikk liv:) Satt å spiste is og plasket, hun synes ikke det var så kjekt å bade i sjøen når det var litt bølger:)
      Maten fordi hun som så liten ikke spiste absolutt alt enda, og ofte ville ha mat som var mos. Så hadde jeg med kjempe mange Ellas kitchen smoothie, for å få i henne nok veske:) Dette hadde jeg også med sist vi reiste, da var hun 22 måneder gammel:) OG komer nok til å ta med smoothier til sommeren også da er hun 2,5 år !

    43. Det kan jo være greit å ta med mat hjemmefra så ikke barnet blir så utsatt for alle bakterier som er i utlandet. Så fremst ikke du har vaksinert han før du reiser?
      Vi skal reise nå om 1måned til syden, og vi er nødt til å gi vår gutt hepatitt og stivkrampe tror jeg, pluss at vi er nødt å ta med mat fra Norge i følge helsesøster. Nå er da vår gutt enda så liten at han ammer mest, men det er ikke alltid han gjør det heller 🙂

    44. Da jeg var på feire med sønnen min var han 1 år, tok ikke med meg masse mat, men tok med grøten/skinkeost/fruktmos som han er vant med. Det er ikke for at jeg var redd for matforgiftning, men for å få en lettere overgang fra Norge til utlandet. Det er både lang reise, mye varmere og alt er nytt på ferien… greit å ha noe som han kunne kjenne igjen 🙂 Vi leier alltid hus og ikke hotell, så kan lage maten selv og han var kjempe fornøyd med all frukten og ikke minst grønnsakene. Men barnematen i utlandet inneholder UTROLIG MASSE sukker, så er også en av grunnene til at mødre ikke vil gi det. Men N spiser jo vanlig mat nå, så er ikke problem i det.
      At du skal hakke ned eller slenge negative kommentarer om andre mødre forstår jeg ikke, du liker ikke når noen setter spørsmålstegn ved dine egenskaper som mor… hvorfor skal du gjør det mot andre?

    45. Huff blir oppgitt av noen kommentarer her!!
      Vognen ville hun sikkkert ha med inn på flyet for så å få den igjen
      med en gang flyet lander (har gjort det selv) så dem slipper å gå igjennom passkontroll Og styr med ungen i armene. Er vel ingen som går med vogn i midtgangen?!! Og selvfølgelig får man med seg ungen hjem hvis man føder der! Hvor gamle er dere som kommenterer egentlig?

    46. Ang. Flyvertinna og svangerskapspapirene så gjør dem jo bare jobben sin når dem etterspør det. Samme med når varsel lampe for belte er på , det er en grunn for det .. Selv om ikke du merker turbulens så kan flyet være i soner hvor det er fare for det. Og dette er jo av sikkerhetsmessige grunner så ingen skal bli skadet. Og det er kapteinen på flyet som til enhver til bestemmer om varsellampene skal være på eller ikke , så flyvertinne gjør jo bare jobben sin når hun etterser att alle av passasjerene har på belte. Om hun lar folk spasere i midtgangen med varsellampene på kan hun miste jobben.
      Hva om du hadde gådt på do og stelt Nathaniel og dere plutselig hadde blitt slengt veggimellom og han hadde blitt skadet ?? Man må faktisk høre på de som jobber på flyet og etterfølge regler ,de gjør ikke ting for og være vanskelige men av sikkerhetsårsaker.
      Og ett barn kan sitte med en bæsje bleie i 10-20 min. Selv om man selvsagt ønsker og få skiftet bleia så raskt som mulig , så kan man ikke det når man flyr og varsellampene er på , dette må man ta høyde for når man flyr ,att barnet kanskje bæsjer og att man ikke får skiftet med det samme.. Da må man man bare høflig spørre når dem regner med att beltelyset går av .. Og stort sett går det av etter hvertfall 25 min.
      Angående det og bytte på ett så stort barn i setet så synes jeg det er litt ekkelt , med tanke på andre passasjerer. Jeg hadde langt fra likt om alle byttet bleier på 1-2 åringer rundt meg i setene sine .. Her kan jo flyselskapet også regne med og få klager fra passasjerer på dette .. Dem har mange hensyn og ta , og de skal jo ta hensyn til alle ombord , man er jo faktisk ikke alene på flyet.
      Angående vognen , så vet jo ikke alle flyvertinner att den blir så liten , så da er det jo bare til og vise det med det samme og spørre om ikke det går greit. Mye går på hvordan man møter andre mennesker , ja uprofesjonelt av hun og etterligne deg , men hun kan også ha fått veldig nok .. Blir vanskelig når folk ikke vil etterfølge regler .. Jeg hadde hvertfall i etterkant av en slik situasjon / konflikt med en flyvertinne også tenkt over hvordan jeg selv hadde fremstått.
      Håper dere uansett dere får en mer positiv flytur hjem igjen 🙂 Så må dere ha riktig fin ferie videre !! 😀

    47. Utrolig mange stygge kommentarer her inne, blir helt satt ut! At Rannveig gidder å ha kommentarfelt overhode overrasker meg..
      Man er da vel ikke narsissistisk fordi man vil bytte bleie på ungen sin vel?
      Jeg ser godt poenget med sikkerheten om bord i fly, og hvordan man selv fremtrer ovenfor andre, men dersom det har som følge at et barn sitter å vræler i flere timer i strekk fordi han har det ubehagelig, så syns jeg det er bedre ovenfor medpassasjerer at flypersonalet heller legger til rette for at hun kan bytte bleie i setet.. Heller litt uggen lukt i 5 minutter enn skrikende unge i 1 time..
      Og servicepersoner skal greie holde maska ( ja, jeg jobber i servicebransjen selv..), jeg tipper hun har hatt kjipe, feriefulle, klående menn som har oppført seg verre enn Rannveig. Og tilby noen et alternativ som er i henhold til sikkerhet, og som kan roe kunden din bør vel ikke være så vanskelig??
      For en gjeng…..
      God ferie videre..!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg