Koooser oss i Syden !

Hei alle kjære søte fantastiske lesere 

Tenkte jeg skulle stikke innom her for å gi dere flotte lesere en liten oppdatering på hvordan vi har det. Kan bare si en ting, og det er at vi koser oss fantastisk mye her i Side i Tyrkia ! Hotellet er rett og slett bare rett i blinken for Nathaniel, det er et eget babybasseng litt adskilt fra de andre bassengene ( er veldig mange og store basseng her) og rundt babybassenget er det jo som oss, fult av småbarnsfamilier også med barn på Nathaniels alder. Som nevnt i forrige innlegg har vi kjøpt sånn badegreie til Nathaniel, og nå har vi kjøpt en til, sånn med tak med UV beskyttelse. ikke det at det er nødvendig da, han bruker jo både solkrem med 50+ faktor +++ UV drakt som dekker nesten hele kroppen også med 50+ solbeskyttelse. Så tror han er godt rustet ! 

Oss voksne er det litt verre med, både jeg og Willem er supersolbrent på skuldrene. Helt forferdelig å for eksempel ha stelleveska over skuldra, men vi klarer oss. I dag har det vært litt overskyet(men likevel 29 grader i skyggen!!) Alle andre dagene har det vært knallsol uten en eneste sky ! Vært heldig der ja ! Akkurat nå ligger Nathaniel å sover luren sin i reisesenga inne på rommet sitt, og vi sitter ute på balkongen i varmen.. helt herlig ! Vi har det så fint. Er jo selvfølgelig litt stressende å være i Syden med barn enn uten, men personlig så synes jeg denne sydenturen har vært tusen ganger bedre enn tidligere sydenturer som bare inneholder sol og alko..  ikke særlig innholdsrikt ? Nei, det er mye bedre å være her med min lille familie og se på at Nathaniel koser seg max med vannet og vannlekene sine. 

Angående det med mat som jeg nevnte her tidligere, så synes jeg det er rimelig sykt å ta med absolutt ALLE måltidene for en 1,5 åring for en hel uke bare fordi man KANSKJE kan bli matforgiftet. Nathaniel spiser all maten de har her, og skal man gå rundt å være overbekymret for å bli syk, ja da kan man jo like godt holde seg hjemme i trygge Norge. Er dere ikke enige ? 

Vi tok kun med grøt som kveldsmat og fruktsmoothier/pureer som mellommåtider som han kan få mellom de tidene de serverer mat her. Det holder i massevis, han dør ikke av å få oppvlede litt andre kulturer og deres mat. Dessuten er det STORT utvalg av mat her og mye som ligner på det vi også har i Norge. Jeg er virkelig for å la han få oppleve nye ting og få sjansen til å smake ny mat. Kall meg gjerne dårlig mor for det altså, det holder med at jeg og de rundt meg vet jeg IKKE er det 😉 

Min lille familie <3

Magen er blitt så stor at jeg får dårlig holdning når jeg sitter… og min kjære må hjelpe meg å ta på sko for jeg klarer ikke å bøye meg så ofte! Hahahaha.. Kan ikke huske det skjedde SÅ “tidlig”forrige gang ? Har også fått en del vann i ansiktet og ellers i kroppen, siden jeg omtrent ikke har noen fasong noen plasser lengre, hverken i ansiktet eller på kroppen. Litt kjedelig, men det blir fort slik når det er så varmt og man er gravid på slutten.Lille snuppa koser seg også, vel og merke inne i magen min ! Sparker og styrer, og merker hun sparker veldig langt opp nå, men har ikke rørt ribbeina mine enda. Tror forsåvidt hun aldri kommer til å gjøre det heller, da Nathaniel aldri sparket meg en eneste gang i ribbeina mens jeg gikk gravid med han, hehe 🙂  

Vi skal bare kose oss masse her frem til Søndag, da det bærer hjem til Oslo igjen ! Blir nok ikke mye blogging da jeg prioriterer kvaltitetstid og ferie med familien min, noe jeg tror dere forstår ganske greit, fleste av dere i alelfall ! Så får dere bare kose dere masse og så blogges vi nok plutselig ;- ) 

Suss og smask 

17 kommentarer
    1. Ser ut som du koser deg 🙂 ha en god tur 😉 tenkte jeg bare skulle nevne at å drikke masse vann er lurt når man får vann i kroppen og sånt, men det vet du nok allerede 🙂
      Kos deg videre. Her i vestfold regner det

    2. Bildene av deg er alltid så rare i fargen. De ser så kunstige ut i forhold til de du legger ut av eksempelvis W og N. Kan du ikke legge ut et naturlig bilde av deg uten å redigere?

    3. Så helt herlig ut! Her i alta e det da 25 grader i skyggen å nesten ikke vind, helt fantastisk vær!
      Man får kjøpt mye mat i syden, dem selger mye “norsk” mat som salami osv.. spiste masse av det til frokost i syden ifjor, kos dokker masse videre!

    4. Så enig med deg med det matopplegget, blir for dumt å drasse med leverpostei og annet barnemat til syden.. Altså, unger er ikke laget av porselen, de skal nok tåle litt mer enn som så..

    5. Så koselig 😀 Jeg vet jo godt at du ikke er noen dårlig mor, men jeg må nok innrømme at jeg hadde tatt med alle måltider til mitt barn om jeg skulle reise bort, hehe. Aller helst skulle jeg vel ha tatt med meg alt til meg selv også! :p Neida, men ALLE er forskjellige, og det finnes nok ingen fasit for noen av oss 🙂 Vi må bare følge instinktene våre, de stemmer som regel når det er snakk om våre egne barn 🙂 Kos dere masse videre i varmen!
      ♥ Lizbethosnes.com

    6. Synes også at barn kan spise det de voksne spiser når de er såppas gamle! 🙂 Om man er på et ordentlig hotell og at man ser at maten er ordentlig tilberedt så tror jeg ikke det er noe problem i det hele tatt!

    7. ikke så rart huden dåkkers får svi om dåkker bruke solfaktor 50. det e så sterkt og proppfult av kjemikalia at det blir et lag på huden, som igjen gjør at det “koke” :/ 30 e mer enn nok for barn og voksen, også i syden.

    8. Selfølig prioriterer du familien fremfor bloggen. Skjønner meg heller ikke meg på de som tar med mat til syden. De har jo mat der 🙂

    9. Jeg synes det er greit og ta med litt grøtmat og frukt purre til barnet når man er på utenlandsreise. Er ikke redd for matforgifting , for reiser på flotte resorter .. Men guttungen er så glad i grøtmat og purre fortsatt så da tar vi med litt av det .. Slik att han hvertfall får tilbudt ett grøtmåltid om morgenen og kveld.
      Barnet kan selvsagt spise mye av den samme maten som oss voksne når dem er 1 1/2 , men varmen kan jo ofte føre til att barna ikke ønsker prøve så masse ny mat ,så viktig og da ha med mat som dem er vandt med slik att dem får i seg den næringen de trenger. Personlig velger jeg hvertfall og ta med litt grøtmat og frukt purer , putter det oppi prampacken med vogna , så intet problem 🙂 Skjønner andre som ikke tar med noe hjemme fra når barna er blitt mellom 2-3 , men det får jo bli opptil hver enkelt familie 🙂
      Men jeg lar selvsagt barnet smake på maten i buffen , alltid bare vært greit og hatt med litt kjent mat sånn i tilfelle .. Det viktigste er tross alt att man passer på att de små får i seg godt med drikke når det er så varmt.
      Angående solkrem vil jeg absolutt anbefale deg og droppe faktor 50 , huden får ikke puste og begynner og koke noe som kan føre til solbrenthet. Faktor 30 er det som blir anbefalt.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg