Innlagt på sykehus

Hei på dere kjære lesere ! 

I skrivende stund sitter jeg i senga på hotellet vårt her i Tyrkia, selv om vi skulle vært godt plantet i leiligheten vår i Oslo for mange mange timer siden. Nathaniel og Willem er ute og triller tur på hotellområdet for å prøve å få N til å sove litt sånn at jeg også skal få prøvd å sove litt, etter en natt med mye redsel og null søvn. Siden sist jeg blogget har det skjedd mye, mye drama spesielt. I går kveld ble nemlig N innlagt på sykehus med høy feber og noe de trodde var halsbetennelse, mest sannsynlig pga klimaendringene eller airconditionen.Husker bare gårsdagen som helt forferdelig. Heldigvis går det bra med lille gullet nå og vi ble utskrevet fra sykehuset for et par timer siden med en haug tyrkiske medisiner uten noen form for beskrivelse for hvor mye og mange ganger daglig de skal inntas… 

Som dere helt sikkert skjønner rakk vi selvfølgelig ikke flyet vårt hjem til Oslo, som gikk halv 3 natt til i dag. Natten ble tilbragt på sykehus, og kan ærlig inrømme at det er en av de værste nattene jeg noen gang har opplevd. N ble koblet til drypp, noe som i seg selv var helt umulig. Han elsker jo å springe rundt omkring, og det sier jo seg selv at han ikke kan når han er koblet til et svært jævla stativ med en nål inn i handen sin. Ikke en eneste en av sykepleierne kunne et forbanna eneste ord på engelsk, og flesteparten av de var sure og frekke. 

Når jeg og Willem ENDELIG hadde roet N ned og klart å få han til å sove på sykehusrommet vårt ( som forøvrig var heeelt minimalistisk) så stormet det sykepleiere inn nesten hver gang og begynte å rope på TYRKISK(?!?) og slå på lyset, helt uten å ta hensyn til noe som helst og at N faktisk var kjempe sliten og ville sove. Hun kom inn og bokstavelig talt ROPTE “baby medisin baby medisin” MIDT på natta.  Hverken jeg, N eller Willem fikk noe som helst å spise, foruten om et par tørre rundstykker. Vi måtte også få tak i TOLK(!!) for å få skaffet appelsinjuice og yoghurt til N …….Jeg hadde jo ikke fått i meg noe middag på hotellet heller så jeg holdt bokstavelig talt på å sulte i hjel. Natten til i dag har jeg med andre ord bare lyst til å fortrenge ! Ikke koselig i det hele tatt… 

Og nå har vi virkelig bare lyst til å dra hjem til Norge. Masse av dagen i dag har gått til å prøve å få tak i rette personer i både reiseselskapet vårt(Nazar) og i reiseforsikringsselskapet vårt. Heldigvis har vi en bra reiseforsikring som dekker sykehusregninga, medisiner +++ noe som hadde blitt VELDIG dyrt. Kom også en mann fra Nazar innom på sykehuset som (takk gud) pratet svensk ! Han fortalte oss at vi ville få opphold på hotellet inntil vi fikk reise hjem igjen. Jeg har virkelig ikke lyst til å tilbringe en eneste natt til på sykehus i Tyrkia, eller forsåvidt en eneste natt til i Tyrkia i det hele og det store. Jeg vil hjem. 

Og forhåpentligvis skjer det imorgen, eller i verste fall en hel uke til. Det vet vi enda ingen ting om og venter enda på svar fra Nazar som skal ringe i løpet av dagen. Hadde ikke N vært syk, jeg vært superdupertrippelsolbrent over hele kroppen, så hadde det kanskje vært deilig å vært her en uke til. Men akkurat nå er det virkelig noe jeg har lite lyst til, så vi får se hva som skjer og håpe på det beste ! 

(NEI jeg har ikke hår under armene, skygge) 

Har du opplevd at du/dine barn har blitt innlagt på sykehus i Tyrkia ? Hva synes du om behandligen dere fikk ? 

72 kommentarer
    1. Tyrkia er ikke akkurat det beste stede og dra til med barn. Har vært der selv og det er døds varmt der.

    2. Frekke og sure sykepleiere er det overalt i verden! Det har jeg opplevd i Norge også. Jeg har forresten bare hatt positive opplevelser på sykehus og legekontor i Tyrkia 🙂

    3. Antar dere har reiseforsikring…jeg har hos Codan, og skjer det noe i utlandet, der språket blir et problem på sykehus/lege, fikser de det med en av sine, som bistår meg. Klimaanlegg bruker jeg å slå av om nettene ihvertfall, det er å be om å bli sjuk, å ha det på mens en sover 🙂 Varmt eller ei…valget sjuk eller frisk 🙂 Trur du skal ta det litt rolig fremover nå, ikke farte så mye. Slapp av hjemme, og nyt de siste ukene før fødselen i rolige og vante omgivelser 🙂

    4. Jeg og samboeren min var i Egypt i vinter. Jeg ble syk etter noen dager. Fikk allergiske reaksjoner av både sol, mygg og mat. Legen jeg kom til var skikkelig ekkel. De prøvde å lure oss for penger ++. Var en veldig ekkel opplevelse. Jeg ble livredd bare av å være syk så langt “hjemmefra”. Fikk en haug med medisiner og kremer + to sprøyter i baken, og ble heldigvis bedre av det. Det ordner seg alltid til slutt, men virker veldig langt fra okei når man står midt i det.
      Lykke til! 🙂

    5. Et lite tips til deg neste gang: du kan kjøpe noe som heter solkrem så slipper du å bli solbrent….

    6. Tja… Hva skal man si? Ser at de overdriver i Tyrkia for å få mest mulig penger ut av folk for IV og innleggelse pga halsbetennelse er vel litt å ta i?

    7. Hehe, forrige gang jeg var i Tyrkia var jeg 7 år gammel. Husker jeg fikk ørebetennelse pga all dykkingen og vi dro følgelig på legevakten. Kom ut derifra med en kvart bærepose (!) med medisiner. Vi hadde imidlertid blitt kjent med en norsk lege på hotellet vårt, og han kunne konstatere at vi bare trengte to av medisinene. Så lurerier er vel ikke akkurat helt uvanlig. Synd. Burde kunne forvente mer av helsetjenester rundt om, selv om det er ikke-vestlige nasjoner.

    8. Sist gang vi var i Tyrkia fikk min minste frøken veldig høy feber. Jeg spurte kun etter apotek i resepsjonen, men vips kom lege og sykesøster for å ta tempen. Den var 40.7. De skulle gi henne medisiner og de snakket om sykehus. Himmel, NEI… Feber er ikke farlig og medisiner jeg ikke har full kontroll over skal IKKE mitt barn ha. Jeg sa jeg var sykepleier, rett å slett for å slippe unna mas. Tok med meg jenta på rommet. Ga henne paracet, la kalde kluter på panna hennes, i armhuler, knehaser og over lysken. Byttet de ofte. Fulgte med på at feberen gikk nedover. Ingen grunn til panikk. Slike ting bør man takle selv, de er bare ute etter penger. Føler at du overreagerer voldsomt på helt vanlige situasjoner som kan oppstå. Kanskje du skulle hatt med deg mammaen din på tur?

    9. Ser det e noen som skriv “kan du ikke ta vare på ungen din?”
      Vell frøken anonym, håpe aldri du får unga. Unga kan bli sykt over natta ditt brøhau… så rannveig gjor det eneste rette, kontakte legevakt.

    10. Uff, det hørtes virkelig ikke kjekt ut! Håper for dere alle at dere får kommet dere hjem snart! Eller ihvertfall få ett bedre rom og service.

    11. Stakkars! Hørtes utrolig skummelt ut egentlig.. Du kan jo ta med Nathaniel til legen når du kommer til norge og muligens vet de kanskje hva slags medisiner han har fått

    12. Feber å halsbetennelse ekje nok grunn til innleggelse på sjukhus…matforgiftning e nok meir realistisk om han he fått feber å slite me matinntak å evt he blitt dehydrert!
      Som MANGE he prøvd å sei til dej via ALLE tusenvis av kommentara: TA FORHÅNDSREGLA ved reise til syden når du he barn….maten,drikka,ikkje for mange tima ute i varmen, solkrem å masse masse info om reiseselskap,reiseforsikring,svangerskapspapir osv skal ver i orden før reise!

    13. Vet du, jeg synes du snakker så totalt nedlatende om andre mennesker. Trasig situasjon ja, men ikke andres “feil” at ting har blitt som de har. Ikke deres feil heller at N ble syk men det går an å forsøke å ikke alltid ha en så nedlatende holdning til andre som i de fleste tilfeller bare gjør jobben de er satt til å utføre.

    14. Huff da, håper han blir bedre snart!
      Har blitt syk i syden før jeg og, men synes ikke jeg har en dårlig mor selvom!;-) du gjorde det rette ved å skaffe hjelp til sønnen din, noe jeg tror alle ville gjort:-)
      Tydeligvis mange som ikke har barn selv og som ikke vet hvor fort de kan bli syke:-)
      Håper du får reise hjem snart da 🙂

    15. Æsj, så kjipt! Har ikke barn som har blitt innlagt, men opplevde selv å bli dopet ned når jeg var der en sommer for 4 år siden. Ikke akkurat superdupert nei. “Heldigvis” hadde jeg rett før jeg datt om, kommet meg i baren på en resturant hvor vi hadde kjempe forhold til de som jobbet, så de var raske med å få meg på sykehus. Det ble selvsalgt et sykehus for tyrkere, og ikke for “turister”, men de som hadde fått meg på sykehuset ble værende med oss, slik at de kunne tolke for oss. Hadde det ikke vært for dem, så vet jeg ikke hva som hadde skjedd.

    16. Uff så forferdelig! Min lille sønn (9 mnd) ble innlagt på sykehus i Alcudia da vi var der forrige uke. Der fikk vi heldigvis en norsk tolk, for spanjolene kunne overraskende lite engelsk! De insisterte på å koble han på drypp og som du sier er det helt håpløst med de små da de ikke skjønner at de må være i ro!!! Alt i alt en helt forferdelig opplevelse. Misforstå meg rett når jeg sier at det er godt å høre at det er flere som har opplevd lignende… Unner selvfølgelig ingen det!

    17. Når jeg leste overskriften ble jeg sykt redd! Trodde det var du som hadde blitt lagt inn på føden i Tyrkia eller noe:o Masse god bedring til verdens skjønneste Nathaniel! Håper har blir fort frisk, og at dere kommer dere fort hjem til Norge! Luftklem <3

    18. Jeg er veldig enig med en annen kommentar over her. Du snakker utrolig nedlatende om andre. Det kan skje at man blir syk, og du kan ikke forvente at du blir automatisk lagt inn på et 5-stjerners sykehus i utlandet, hvor alle snakker engelsk. For det er sjelden vare i Tyrkia når det gjelder helse tjenester. Da skulle du nok sjekka litt rundt angående sykehus i Side før du reiste ned. Situasjoner kan skje, men du blåser det opp som om du har blitt behandla værst i verden. Slapp av, folk opplever værre ting. Håper alt ordner seg, det er aldri gøy å være syk i utlandet. Men ro ned litt på negativiteten om andre mennesker hele tiden, du er ikke nr 1 i verden.

    19. Herregud, jeg blir oppgitt over enkelte kommentarer ovenfor her! Dere skal være så bedrevitere hele tiden. Akkurat grunnen til at Rannveig valgte å ta med N på sykhuset, vet vi ikke og det var nok det mest riktige at hun valgte å gjøre det. Man vet jo ikke bestandig hva det kan være som er galt! Så lenge dere ikke var der å overvåket hele situasjonen, så vet dere ikke hva dere prater om.
      Selv har jeg også blitt innlagt på sykehus i Tyrkia, det var helt forferdelig nettopp fordi ingen kunne prate engelsk der, jeg ble dog lagt inn for 3. gradsforbrenning etter å ha fått ett fyrverkeri/stjerneskudd lignene greie (slik dem fyrer opp på diskoteker der nede) på beinet. Ble lagt på samme rom som en som hadde blitt skutt i benet og sykepleierne stakk en sprøyte inn i armen min som jeg ikke ante hva var engang, men som etterhvert viste seg å være antibiotika. Jeg husker det var helt forferdelig at det skjedde i Tyrkia, og skulle ønske jeg var i Norge istede. Så jeg føler med dere, håper det ordner seg og at dere snart sitter på flyet hjemover til Norge! God bedring til N <3

    20. Du kommer til å føde for tidlig når du holder på sånn.. Dropp neste sydentur å bli hjemme med sønnen din som heller ikke har NOE godt av fartingen. Slapp av. Det blir sommer og mulighet for å bade og leke i varmen her i Norge også snart. Så små barn trenger ikke være i syden.

    21. Ta en tlf til legevakta i Norge så kan de sikket hjelpe deg med hvilke medisiner du har fått/hva han bør ta/hvor mye/når tid 🙂

    22. Herlighet, nå må dere bedrevitere gi dere. At Rannveig valgte å ta med N til legevakten/sykehuset gjorde hun for hun er moren hans og syns det var det rette. Og jeg må også spørre siden dere sier at halsbetennelse ikke er grunn nok for innleggelse: hvorfor ble N innlagt da? Kan ikke legene noe som helst der nede liksom? For de mente jo at det var grunn nok for å legge inn N. Gud, blir helt oppgitt. Og ikke spekuler i hva det kan være heller, sykt irriterende å se at hver gang Rannveig legger ut et innlegg må alltid noen på død og liv kommentere dritt/negativt.
      Håper det går fint med N og at dere kommer dere hjem 🙂 lykke til.

    23. Stakkars deg!! Skjønner godt at du blir redd når sønnen din har så høy feber!! De fleste mødre som har ett barn gjør det!! Erfaring kommer med alder og antall barn fordi man ser sykdom flere ganger. Norsk helsevesen er ikke drevet av profitt slik det er i Tyrkia!! Håper dere kommer dere hjem snart! Ikke vær så snar med å dømme henne!! Jeg er 51 år og har MASSE erfaring, men forstår deg godt Rannveig!!

    24. Da lillesøsteren min var 2 år, som forsåvidt er en del år siden, var vi i Tyrkia på ferie og hun ble innlagt på sykehus fordi hun hadde fått i seg alt for lite drikke i varmen. De var veldig flinke med henne heldigvis, og det var ikke så lenge hun ble før hun ble utskrevet. Veldig skummel opplevelse for meg, som bare var 6 år den gangen å se lillesøsteren sin ligge med ledninger på seg og hele pakka. Men de var veldig flinke og det gikk bra 🙂

    25. Herregud, så grusomt! Jeg har alltid sagt at jeg aldri noensinne skal til Tyrkia, og det holder jeg virkelig fast på altså.. Huff, grusomt! :/ Aircondiotion kan det godt være, jeg har hørt at det er direkte farlig å benytte seg av det med små barn, men selvfølgelig tenkte jeg ikke over det så jeg kunne advare deg før dere tro =/ Uff, får virkelig håpe det ordner seg og at dere kommer dere hjem i morgen! Klem <3
      ♥ Lizbethosnes.com

    26. Lise: AMEN! Kommentarer som dette gir meg troen tilbake på det norske folk igjen. Alle som forsvarer disse dramautbruddene Rannveig kommer med må jo være like blåst i hodet selv..

    27. Lise og charlotte: Jeg blir oppriktig sjokkert over kommentarene deres. Dere synker virkelig til et lavmål med slike usaklige utsagn.
      Og charlotte, hvordan kan én kommentar gi den troen på det norske folk igjen? Og har du et håp om at gode norske borgere skal kalle mennesker både dumme og stygge? Uansett hva dere måtte mene om Rannveig, så lar det seg helt fint gjøre å være saklig og konstruktiv.

    28. Jeg må si jeg er sjokkert over hvor mye dritt voksne (?) folk klarer å lire av seg. Det er lett å skjule seg bak et tastatur, er det ikke?
      Det er ikke helt utenkelig å bli lagt inn på sykehus med halsbetennelse, iallfall ikke for et lite barn. Har man trøbbel med å få i seg væske og næring i varmen, så sliter man.
      Og du som klager over at “så småe barn” blir tatt med til “en slik varme med fremmede bakterier”? Og at aircondition er farlig? Please, skulle tro du hadde bodd under en stein hele livet, og ikke vært utenfor landegrensene. Jeg har reist til land rundt Middelhavet siden jeg var 2 år gammel, og har aldri slitt med varme, bakterieflora eller sykdom som følge av reisen. Har også reist med egne barn som kun har kosa seg i varmen.
      Og du, “Lise”, som skryter på deg å ha så voldsomt mye klasse, det tror jeg ikke på. Det er fader ikke mye klasse over å slenge ut all dritten man kommer på bare for å drite ut noen.
      All ære til Rannveig som gidder å blogge med så mange bedrevitere og drittslengere i kommentarfeltet under ethvert blogginnlegg.

    29. Til alle dere bedrevitere og tydleligvis folk med mye faglig kompetanse og kan alt om alt mulig: DET ER VELDIG FULT MULIG Å HA HALSBETENNELSE OG FEBER OG BLI INNLAGT PÅ SYKEHUS. Det er jeg et levende bevis på! Låg tre dager på sykehus da jeg var i syden i fjor pga kraftig halsbetennelse og feber. Begynte i det små, mem etterhvert endte det med at jeg til slutt ikkje klarte drikke en gang. Ble møtt av supert personale, alle snakket engelsk, skikkelige rom, og massemasse god mat! Fikk til og med eget bad.
      Så alle dere som tror dere vet alt om alle situasjoner kan bare holde kjeft. Er så lavmål at dere er wannabe leger, psykologer, sykepleiere og gud vet hva. Akutt feber og plutselig sykdom er VELDIG viktig å få sjekker fort! Spesielt i utlandet og spesielt på barn! 🙂

    30. Det er mange frekke kommentarer når jeg leser igjennom alle. Man kan ha forskjellige meninger enn andre uten å begynne å snakke nedlatene om personen og de rundt.
      Det er ikke noe morsomt å ha et lite sykt barn når man ikke er hjemme. Hvis du følte det var rett å dra på sykehuset med han rannveig så er det best for deg. Selv om det ikke er nødvendig å komme på sykehuset pga feber. Til en annen gang hvis du vil unngå sykehus går det ann å ringe til legevakten i norge. De vil ente be deg dra på sykehuset eller si hva du skal gjøre.
      Feberen er ikke noe farlig at den er høy bare den begynner å gå ned.
      Håper alt er bedre og at dere snart kommer dere hjem til trygge omgivelser!

    31. Hei husk å ta mrsa prøver med en gang dere kommer hjem på fastlegekontor. Hvis ikke må gutten smitteisoleres om han skulle bli syk, og ha behov for sykehusinnleggelse i Norge i løpet av året som kommer. Ikke alle som vet dessverre, og ikke noe greit for søte små å isoleres mens man venter på prøvesvar. Bare en “qtip” i hals/nese, får svar etter 3-4 dager. Håper det går bra med han, og at dere kommer dere greit hjem!

    32. Off så kjip avslutning på ferien i Tyrkia, men jeg håper det går fint med han og ikke minst med deg! 🙂 Viktig å komme seg raskt til legen med han så fort du er hjemme i Norge bare for sikkerhetsskyld, etter min mening i hvert fall 🙂 Ellers håper jeg dere har hatt en fin reise! og kos deg masse videre i hele sommer, er alltid kjekt når man har mye å se fram te 🙂

    33. Hei. Jeg syns du skal stenge kommentarfeltet ditt, og bare akseptere greie kommentarer! Slik alle disse jentene skriver,det er helt uakseptabelt! Hadde jeg vært mor til en av de, da hadde jeg skjemtes! Jeg er en mamma på 45 år, og har hatt med begge barna mine på sydenturer fra de var små, det er IKKE noe galt i det!Alle kan bli syke, uansett hvor de er! Vi har brukt full aircondision til en hver tid vi har vært på hotellrommet, skulle bare mangle! Ingen av oss har da blitt syke av den grunn, halsbetennelse kan en få uansett!Det er bedre å få ei natt på sykehus for mye enn ei for lite, jeg har selv blitt dehydrert på sydenferie, enda jeg trodde jeg drakk nok vann og annen drikke! Nei, alle dere jenter som sitter her på nett og nettmobber, SKJERP DERE, tenk på hva foreldrene deres hadde følt om de hadde visst at det var deres “sjarmis” som drev på slik!! Det er en lett oppgave og spore opp hvem dere er!Har dere ikke noe koselig å kommenter, dropp og kommenter!

    34. Det er ikke farlig å bruke aircondition så lenge man bruker den riktig! Alt for mange gjør feilen med å sette den på under 23 grader. Det å gå inn og ut av et rom med 19 grader og ut til 35/45 grader sier seg selv ikke er bra. Jeg har vært i Tyrkia, Spania, Bulgaria, Thailand, Florida, Italia mange av stedene flere ganger. Brukt aircondition hver eneste gang. Airconditionen står på 24 grader hele tiden, 24/7 mens jeg er der og jeg har aldri blitt dårlig.
      Rannveig handlet kun etter hva hun mente var best for N, hun er ikke en dårlig mor for det! Er noe helt annet å sitte her i Norge og tenke på hva man skulle ha gjort. Rannveig var helt sikkert kjempe stresset da alt det her skjedde, å ville bare det beste for N. Synes ikke hun skal få så mye dritt fra dere for det. Hun har ikke gjort noe galt mot N.

    35. Hvis man har fulgt denne bloggen en stund, har man sett utallige ganger at R provoserer og er ufin både mot lesere og andre, i tillegg til at hun er frekk, respektløs og ignorerer saklige kommentarer og tips. Jeg tipper det er derfor det er noen som kommer med slike krasse kommentarer som de over. Den berømte dråpen som fikk begeret til å renne over…

    36. Det er iallefall ikke vits for noen å gi Rannveig gode råd i kommentarfeltet, siden Rannveig tydeligvis kan og vet alt best. Er det noen som er uenige, så er de frekke og dumme. Litt pussig at hun mener hele verden går i utakt, og hun har alt riktig.
      Håper du iallefall har vett til å kontakte lege når du kommer hjem til Norge. Både for en sjekk av sønnen din, og for å få nye medisiner. Det er mye som er tillatt av medisiner i Tyrkia som er forbudt i Norge. Og sjekk han for MRSA!

    37. Synd å høre med nathaniel. Men ærligtalt, viss din verste opplevelse var at dere fikk tørre rundstykker å måtte såve på et lite rom, så burde du ha spart leserne dine skuffelsen. Der kom primadonnaen i deg virkelig frem. Hadde du hadd noe å klaget på hvordan dem ivaretok helsa til nathaniel , ja da, hadde det vært helt forferdelig.

    38. Syntes du burde stenge kommentarfeltet! Mammatilmichelle.blogg.no fikk masse dritt, men etter hun stengte komentarfeltet har hun nesten ikke fått noe! Vonsenmamma👌

    39. Hva er det med dere?
      Med en unge på den alderen , kan en halsbetendelse være farlig, når han hadde feber og dem er i utlandet. Så gjorde hun det hun synes var det beste. Og jeg hadde gjort akkuratt det samme selv.
      Å til du over, om dette var din skumle opplevelse med tørre rundstykker, er du 2 år?
      Utifra det jeg leser mener hun det skumleste er og ikke forstår en drit av hva dem sier, å ha guttungen på drypp.
      Slutt nå å trakkaser henne så ufattelig masse for hver eneste ting.
      Forstår ikke at du enda klarer dette jeg Rannveig du er tøff! og jeg beundrer din sterkhet.
      Håper Nathaniel blir frisk , og dere får kommet dere hjem. 🙂

    40. Seriøst… DET var noen heftig stygge kommentarer! Er det virkelig nødvendig? Ok, så er det en smule dumt å reise ned til et land med den varmen. Selv har jeg en unge på 3 år, å vi skal tilbringe tiden i danmark på ferie. Fordi nettopp sånne tilfeller som dette vil jeg helt være foruten. Men sånn seriøst! Greit at dere ikke liker bloggern osv… Er ikke superfan, men titter en gang iblandt. Men hvor nødvendig er det å kalle vedkommende stygg, dum og et haug av stygge settninger. Jeg antar ikke at alle neggative kommentarer innebærer mesunnelse. Men mulig litt idiotisk å bruke siden på skrive stygge ting. Vi kjenner henne ikke… vi har ikke der. Så hva veit vi?

    41. Til deg Lise: en slik nedlatende tone i din melding viser at du overhode ikke har noen klasse. Det er godt at du tror deg selv for en slik holdning du viser her er bare ufyselig og selvgod. Det hjelper ikke at du mener du selv er pen, har utdannelse og god økonomi når personligheten din må bare være forferdelig. Lurer på hva slaks mann du har fått tak i, siden du har en slik personlighet, han kan ikke være kresen….

    42. Stakkars N, håpe det går bedre med han og at dere kommer dere hjem til Oslo snart 🙂 forsatt ha en fin ferie ❤

    43. Det var en her oppe om skrev at i motsettning til Rannveig hadde hun klasse. Har man egentlig så mye klasse når man sitter å skriver nedlatende og anonyme kommentarer til andre over nettet? Neppe!
      Masse god bedring til Nathaniel, håper dere kommer dere hjem så fort som mulig 🙂

    44. Jeg for min del lurer veldig på hvorfor en voksen mamma på 45 år leser rosablogger. Min mamma er 44 år å sitter fader meg ikke å leser om livet til fjortiss bloggere. Forstår ikke hvordan dette kan interessere en voksen dame?

    45. TIL ALLE DERE BEDREVITERNE!!
      -Barn blir syke enten i Norge eller Tyrkia, sånn skjer!!
      -Det er INGEN krise å ta med barnet til utlandet og varmen, vi lever i 2013, vi reiser alle sammen titt og ofte!!
      -Kom ikke her og fortell meg at DU aldri har blitt solbrent før?? Det kan skje alle!!!
      -Hvilken mor gjør ikke det de tror er aller best for barnet sitt? TENK LITT OVER HVA DERE LIRER AV DERE FØR DERE POSTER SEND KOMMENTAR! Tenker fleste parten av dere som poster dritt er feite, late mennesker som sitter og irriterer seg over tynne, vakre mennesker, som finner på diverse ting med barna sine (som dere ikke orker, eller har råd til) JA, det er hva jeg tror!! Jeg tror virkelig at de som gidder å lese en blogg, for å så poste dritt på den, er egentlig VELDIG MISFORNØYD med sitt eget liv!
      -La Rannveig gjøre det HUN mener er best for seg og N, alle mødre vil barna sine det beste!

    46. Jeg har blitt tipset om denne bloggen (og flere) via jobben, for at vi som foreldre skal få opp øynene våre om hvordan (i dette tilfellet) våre døtre driver vel gjennomtenkt nettmobbing. Derfor har jeg lest på denne bloggen, har ikke lest alt, men skrollet gjennom de meste. Kan vel ikke si at det interisserer meg supermasse, men samtidig er det jo litt artig å følge med på slikt. (nå sier jeg IKKE at jeg bruker mesteparten av tida mi på dette, jeg har andre interesser som tar mye av tiden min) Syns det er litt trist at dagene til ungdommen nå mest består av å lese blogger, kommentere andre( Ikke bare på denne bloggen)og for det meste rakke ned på andre. Skaff dere noen sunne hobbyer, vær sammen med venner og kos dere! Ikke bry dere med andre sine måter og være på, vær dere selv og nyt ungdomstida!

    47. Du har tydligvis vært veldig uheldig med sykehus oppholdet 🙂 Tyrkia er 100 ganger bedre enn oss i norge, og på alle sykehus jeg har vært der nede, snakker folk norsk, svens eller dansk og i tilegg snakker 50% av sykepleiene engelsk : )
      De er utrolig flink med medisin… SÅ, du har vært uheldig 😉

    48. “Når jeg og Willem ENDELIG hadde roet N ned og klart å få han til å sove på sykehusrommet vårt ( som forøvrig var heeelt minimalistisk)”
      Ja, stakkar dere som måtte bo på et SYKEHUSROM som var helt MINIMALISTISK, dere har jo betalt for å bo på fem-stjerners hotell når dere kom inn på sykehuset. Hva forventer du egentlig?

    49. jeg klarer ikke la vær å kommentere lenger.
      konstruktiv kritikk er greit, men her var det mange bedrevitere som uttaler seg om mye de åpenbart ikke har riktig kunnskap om. for ikke snakkr om all dritten folk lirer seg, for så påpeke hvor mye bedre de er enn rannveig.. ironisk?!
      det er vel f.eks heller ikke noe som heter at man ikke bør gi paracet før barnet har 39,5. Det er allmennilstanden det kommet ann på(smerter, ubehag ol.) med mindre de har veldig høy feber.
      Ser mange si at det er alt for varmt for barn i tyrkia nå, det et feil. var der selv for en ukr siden med mine små. en av fordelene med å reise til tyrkia i mai/starten av juni er at temperaturene ikke er oppe i 40 grader enda, som i juli/august.
      og det med at “alle” vet man blir syk av aircondition blir også for dumt. vi brukte det hver dag og har holdt oss friske. det er bare å ta forhåndsregler. barna mine lå ikke i direkte trekk, vi hadde ikke foe kaldt og se sov med tynne bomullsgensere.
      og unger kan bli syke overalt. man kan ikke låse seg inne å være hysterisk hele tiden.
      Mulig R er bestemt og har egne meninger , tar sikkert feil avgjørelser av og til som alle oss andre.
      Det betyr ikkr at det er OK å slenge så mye usakelig dritt, offentlig blogg eller ei.
      Det er såå lett å være etterpåklok å si hva hun burde gjort der man sitter så fin i sofakroken sin.
      Tenk dere litt om da…
      God bedring til Nathaniel.

    50. Uavhengig av hva vi mener om dette og hint så får vi håpe at alt er bra. Håper på en oppdatering snart. Det gjelder tross alt en liten gutt dette her.

    51. Jeg ble syk i tyrkia selv, men valgte å vente med legetur til jeg var hjemme i norge, hadde fått ørebetennelse pga bassenget eller noe, psudo monas.. kostet MYE penger, fikk ikke de 4 forskjellige antibiotikane og smertestillende dekt, men var sykt vodt og kommer tilbake med jevne mellomrom, ble ekstra syk pga air kondition… Ikke særlig kult, burde dratt til legen der nede men turte ikke selv om jeg hadde topp reiseforsikring og alt 🙂

    52. skjønner ikke helt de som kommer med kommentarer om at rannveig snakker nedlatende om andre, hun oppdaterer sine lesere om hvordan situasjonen deres var, og hvordan hun opplevde den. Si meg, hvis en av dere som kommenterte hadde opplevd det samme, og da alt dette samtidig (mistet bagasje, syk unge og femti tusen myggstikk på beina), hadde dere da trukket på skuldrene og sagt: jaja, dette kan skje, det er ikke noens feil, og vi tar det med et smil? det må være lov å være fortvilt over denne situasjonen, da spesielt siden de brukte mange tusen på å gjøre denne ferien så bra som mulig! så det er vel ikke å være nedlatende, ta dere sammen folkens!

    53. Syns det blir for dumt at noen av dere som kommenterer, skriver at Rannveig har en nedlatende holdning til andre mennesker. Da tror jeg jammen dere skal ta en titt på hva dere faktisk skriver. Dere er jo så nedlatende ovenfor Rannveig at jeg har ikke ord. Kan ikke fatte og begripe hvorfor dere leser denne bloggen, dersom dere ikke har noe hyggelig og komme med. Det er ingen som sier at dere MÅ lese denne bloggen, dersom Rannveig irriterer dere så grenseløst – så la vær og klikk dere innom da. Dere må vel ha noe bedre og gjøre, enn å rakke ned på andre? Det dere driver med er faktisk mobbing.

    54. Skjønner ikke dem som synes det er så ” dumt og latterlig og reise til sydlige strøk med små. De små storkoser jo seg med bading , is , parker og show om kvelden , om dere bruker sunn fornuft så klarer dere vel og forstå att de fleste tar fårhåndsregler når dem reiser med barn.
      Syk kan man man bli enten man er her eller der .. Er mer dumt og slutte og feriere pga. Man har fått små .. Må jo være vanvittig kjedelig om man skal måtte slutte og reise på ferie fordi man har barn. Nå er Tyrkisk helsevesen også bra , selv om R har vært uheldig. Om man også reiser på hotell med lege 24/7 så vil jeg si att man tilrettelegger for en trygg ferie for barnet.
      Air conditon bør man selvsagt ikke har på der barnet sover , og masse væske må man selvsagt passe på att dem får i seg .. Men slutte og reise og å mene att det er dumt .. Tvert om 🙂 Og hotellene er jo fylt til randen av småbarnsfamilier , så da er det fryktelig mange som er dummee i deres øyne … Om man liker reise til Tyrkia, Spania eller cyrus er jo en annen sak .. Det er jo en smakssak. Men uansett bør man passe på att det europeisk sykehus i nærheten og lege 24 timer i døgnet på hotellet , gjør man dette så vil jeg påstå att man selv og barnet er i meget trygge hender. Man kan heller ikke beskytte seg mot alt her i livet .. Ting kan skje i Norge også.

    55. Håpar du stenger av kommentar felte ditt, og kunn opnar for dei hyggelige kommenatarane 🙂
      Slik oppførsel enkelte av desse ovanfor her syner, er rett kvalmande.
      No har eg “ikkje born sjølv”, men kjæresten min har derimot to herlige tvillingar, som me har hatt med oss til sydligare strøk opp til fleire gonger.
      Du gjor heilt rett i å ta med N legen. Ei mor kjenner sitt born betre enn nokon andre. Håpar elles at turen var fin?

    56. Vi hadde det på AKKURATT samme måte som deg! Tulla som da var nesten 2år , fikk akutt bronkit å ble innlagt i 2netter.. Helt grusomt… Aldri igjen….. Aldri følt oss så “små” før…

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg