Jordmorkontroll & magebilder 27+3

God ettermiddag kjære lesere 

For ikke lenge siden kom vi hjem fra svangerskapskontroll hos jordmor , og denne gangen var også Willem med. Som i hele svangerskapet med N, og også hele dette svangerskapet, var alt normalt. Både blodtrykk, urin, hjertelyd på prinsessa, og magemålet var helt etter min uke. Altså var alt helt perfekt !

Lille jenta vår har også snudd seg ned med hodet nå, og har gjort seg klar til å komme ! Wiiihi, ikke lenge til fødselen nå, og jeg skal være glad den dagen jeg er ferdig med å være gravid… Akkurat nå føles bare alt så utrolig tungt og jeg gleder meg til å bli kvitt storemagen og ikke minst til å få se lille prinsessa ! Når det er sagt så er jeg selv veldig bekymret for prematur fødsel, fordi jeg stresser alt alt aaaalt for mye, mye mere enn jeg burde. Men slik blir det jo når man er hjemmeværendemamma til en over gjennomsnittet aktiv 1,5 åring og i tilegg har alt for mange baller i luften på en og samme tid ? Uff, ikke bra. Vil IKKE ha prematur fødsel.  Pratet også litt om at jeg ville ha spiral etter fødselen, så blir mest sannsynlig å få det 9 uker etter fødselen siden den kunne dette ut(?) hvis man satte den i tidligere. Så det ser jeg fram til !! Noen som forresten vet hva som er best av kobberspiral og hormonspiral ? Hva som beskytter best da,tenker jeg på ? 🙂 

Ellers har jeg ikke så mye å si ! N ligger å sover luren sin og om ikke så lenge kommer Willem hjem fra jobb og skal være hjemme med N mens jeg drar ned til byen for å møte en frisørlærling som skal ordne opp i extensionstabbene til tyrkerne… DET blir godt ! Blir da å sette inn tape-extensions i håret, kanskje imorgen eller noe. Ooog jeg har fått fikset meg time til påsetting av vippe-extensions på torsdag morgen. Aldri prøvd det før, så det blir utrolig spennende. Har time på Neglhuset i Oslo. Noen andre som har tatt vippe-extensions der? Erfaringer ? 

Ønsker alle dere fine lesere en fortsatt fantastisk uke videre, så blogges vi nok senere ! Smask 

27 kommentarer
    1. hadde vippe extensions for en liten stund siden, men tok de av selv med pinsett fordi det ble plagsomt, kunne ikke bruke øyeskygger fordi når du skulle vaske det av kunne du ikke være borti vippene i og med at da kunne de falle av, og ikke for varmt vann i dusjen fordi da kunne de falle av pga av limet løsnet. var bra så lenge det varte hvertfall!

    2. Jeg har ikke tatt vippe-extensions der men et tips når du får på vippan at du ikke bruker mascara i det hele tatt. Når du skal børste vippene at du ikke tar det får hardt, egne øyevipper faller så fort av så hvis det faller så faller noen av vippe-ex også 🙂 Jeg har tatt selv en annen plass og de holder enda, med tanke på at jeg snart har hatt dem i 5 uker nå 🙂 Ikke dusj på 24 timer eller ikke ha kontakt med oljeprodukter.
      Kan være litt ubehagelig når de er ferdig med å legge vipper, for da kan de være limt fast. Men man må lide for skjønneheta. Men, du er en skjønnhet uansett Rannveig! 🙂 Alt det der får du sikkert forklart når du kommer dit, men tenkte bare å slenge mine erfaringer og tips jeg fikk når jeg tok 🙂

    3. Jeg har hormonspiral nå, og er veldig fornøyd 🙂 Hadde kobberspiral før jeg ble gravid, men den fikk jeg GRUSOMME smerter av, både under mens og eggløsning. Helt forferdelig. Nesten like vondt som fødsel xD Så å vridde meg i smerter, ble kvalm av smertene, og i tilegg kasta opp.. Så anbefaler hormonspiralen.. Men man “reagerer” forskjellig, så mulig du ikke får like smerter som jeg hadde med kobberspiral 🙂

    4. Hei og hopp 😉
      Jeg fikk satt inn kobberspiral, etter førstemann her var ute! Huttetu, bare sorgen fra dag en nesten… Blødde som et uvær, hadde mensensmerter fra en annen verden, og fikk sopp bare av å se på en trang bukse.. Har hørt at hormonspiral er bedre, men tok aldri sjansen på å prøve det etter at jeg fikk fjernet det andre rabalderet :-/

    5. Så bra at alt var bra med den lille i magen 🙂 magen vokser godt:-) du må ikke stresse sånn. Og at du legger opp timesvis med tid på vippe extansions og hår osv gjør jo deg ikke akkurat mindre stresset. Dette er jo ting som tar timesvis og tid du ” mister” med familien din. Litt selvopptatt kanskje? Er umulig å bestandig se”perfekt” ut når du har en gutt på 1,5 år å gravid i tillegg. Slapp av og gå deg en tur i stedet. Sov litt…. Ikke bare fjonge deg hele tiden;)

    6. Jeg har også tatt vippe extansions før. Og det ambefaller jeg til ingen! Vippene dine blir fullstendig ødelagte og du må fortsette å fylle på hver 14 dag (helst) for at de skal se ok ut. Å sminke seg ellers blir problematisk, å dusje og få vann i øynene, vaske ansiktet å få vann i øynene. Limen klumper seg med varmt vann og begynner å irritere på øynene. For min del var det et rent he…. Å jeg måtte ta de av etter 4 dager. Hadde da 4 øyenvippene på ene øye og 8 på andre. Så ikke ut med andre ord……

    7. Jeg brukte spiral før, men det varte ikke lenge før den datt ut, så jeg gikk over til p-sprøye. Tror jeg brute kobberspiral hvis jeg ikke tar feil. Anbafales ikke, ikke for meg ihvertfall 🙂

    8. Hormonspiral er tryggest og man mister stort sett menstruasjon. Ulempen er at mange mister sexlyst og får alvorlig akne.

    9. om du skal ha hormonspiral så hadde jeg ville forhørt meg litt med legen om det og bivirkninger. jeg jobber som hudpleier, og ser MANGE som har fått kraftigere hårvekst etter de begynte med hormonspiral. både i bikinilinje og i aniktet har det kommet mere og kraftigere hår :/ og det er litt kjedelig ! har også hørt den har flere bivirkninger.
      det er ikke alltid hårveksten roer seg etter man fjerner spiralen heller :/

    10. Anbefaler hormon spiral!
      Har ingen negative opplevelser med den.
      Ett pluss er jo at mensen ute blir hos mange 😉

    11. Dette sier jeg ikke for å være slem eller frekk, men har du tenkt over årsakene til at du er så sliten?
      Ser ut som du stresser veldig mye, du har fult program hver eneste dag, reiser veldig mye på kort tid. Dette er nok årsakene til at du er så sliten.
      Tenk på helsa di, ditt ufødte barn og ikke minst den lille gutten din og ro deg ned. Det er ikke gøy for så små barn å reise så utrolig mye, de trenger holdepunkter og ro de også.

    12. Du hadde jo kjempelavt blodtrykk. Skjønner ikke hvordan det kan være etter “din uke”? Lavt blodtrykk er jo ikke bra. Kan medføre skikkelig migrene og besvimelser..

    13. Helt fantastisk å ha en prematur?!? Hva for en idiotting er det å si?? MANGE som aldri har fått sitt prematurt barn med seg hjem fra sykehuset,fordi en del av de faktisk ikke overlever. Er lov å bruke hodet før man skriver. ###

    14. Hormonspiral! Hadde den i 3,5 år før jeg valgte å ta den ut, for å få nestemann. En liten prins til, snart 32 uker på vei 😉 Har bare positive ting å si om hormonspiral. Mensen ble så godt som borte! Hurra :-p Skal sette inn det igjen, 6 uker etter fødsel 🙂

    15. P -stav er 99,99 % sikker 😉 koster ca 1500 og varer i 3 ell 5 år.. mye problemer med spiral ser jeg 🙂

    16. Nå har jeg igjen lest flere blogginnlegg her. Du verden så flott bloggen din er, oser av optimisme, det negative, sure er totalt fraværende. Ingen “slengere” i øst og vest. Topp 🙂
      Så leit at gutten ble syk. Skjønner godt at du ble redd, vi elsker jo gullene våre over alt i verden.
      Nei, prematur er verken fantastisk eller spennende, du som skriver det må være en særdeles umoden mor.
      Det kan medføre livslange plager for barnet, slit for foreldrene, så vær glad om du går ut tiden (noe jeg skjønner at du ønsker), tungt på slutten, men likevel lettere enn å få en prematur baby.
      Graviditet er ingen sykdom, så lenge du ikke føler direkte ubehag med å være særdeles aktiv så gjør det ingenting.
      Ønsker deg lykke til videre, både med svangerskapet og familien, dere er flotte.

    17. Du kan verken ha p-stav eller hormonspiral hvis du har tenkt å amme. Så hvis du skal amme så må du ha kobberspiral

    18. Det der er IKKE et lavt blodtrykk i forhold til et svangerskap…. Og det er langt farligere med høyt blodtrykk da man er gravid…

    19. Jeg synes også blodtrykket var lavt. Hvis 100/45 stemmer?! Jeg lå på 120/75, noe som er helt normalt. Altså blodtrykket ditt er vel ikke faretruende lavt, men 45 er ikke mye! Men regner da med jordmor/lege hadde nevnt noe dersom det er grunn til bekymring.
      Så synes folk kan passe på seg selv litt mer!

    20. Synes ikke det var lavt, jeg ligger på 80/55 og det er litt lavt, men så lenge jeg har det fint og ikker er svimmel osv, så sier jordmor at det er helt ok 🙂 bedre med lavt enn høyt.. Litt hodepine er jo ikke farlig 🙂 er foressten 3 uker bak rannveig i svangerskapet.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg