Bursdagsfeiring og magebilder !

Hei igjen kjære lesere !

Har egentlig sykt lite å dele med dere i dag, for i dag har jeg nemlig ikke gjort annet enn å kost meg hjemme og vært sammen med gutten i mitt liv, min lille hjerteskatt.  Har vært drittvær her i Alta egentlig, og så er det så sykt mye mygg. Mygg er noe jeg helt hadde glemt av at eksisterte, siden vi ikke har en eneste mygg i Oslo. De er jo helt grusomt irriterende. Æsj ! 

Min mor har også bursdag i morgen, så i dag har vi hatt et lite selskap og spist kjempegod mat. Har desverre ikke noe bursdagsoutfit å dele med dere, da det går i daffeklær og null sminke også i dag. Synes det er så deilig å slippe ! 

Skikkelig dårlig bilde, i know ! Men var faktisk det eneste jeg hadde. Og angående de flekkene i panna mi, så må jeg bare si at det ikke er pigmentflekker, men huden min som har flasset av enkelte plasser som følge av for mye soling i syden. Så det var mange som kommenterte pigmentflekker og at jeg kommer til å måtte leve med det hele livet, så tenkte bare å si det. Er altså ikke pigmentflekker, heeldigvis 😉 Tror jeg hadde tatt litt tyngre på det da.. 

Rosa roser !

Og bacalaoen, som vi spiste til middag ! Skulle egentlig også laget Pavlova kake, noe jeg desverre ikke rakk så kanskje jeg lager det imorgen. Den er jo bare sykt god, er dere ikke enige ? Tror også lillesøster Emma Angelica i magen var superfornøyd med maten, for hun driver å sparker og romsterer i ett sett der inne.

 

Og magen er så stooor og er veldig langt oppe, nå begynner det virkelig å bli plagsomt. Får nesten ikke puste her jeg sitter siden alt presser sånn på. Enda har jeg jo over 10 uker igjen ( eller muligens noen uker mindre siden det er normalt å føde før termin som andregangsgravid) satser på at fødselen starter i uke 38 denne gangen 🙂 Har på følelsen av at jeg kommer til å bli helt sinnsykt svær ! 

Fine Emmamagen <3

Fikk også høre av ei venninne av mamma, som ikke visst at jeg hadde jente, at det bare måtte være jente i magen på grunn av fasongen på magen min(den sitter veldig høyt oppe i forhold til forrige gang). Da jeg var gravid forrige svagerskap sa hun akkurat motsatt, at jeg hadde skikkelig guttemage.. mye spissere, liksom. Er jo litt morsomt om mytene med gutte og jentemage stemmer, selv om jeg personlig tror det er veldig induviduelt og fra svangerskap til svangerskap. 

Hadde du typisk jente eller guttemage og stemte det med kjønnet på babyen i magen ? 🙂 

23 kommentarer
    1. Så koselig 🙂 Jeg kan se på magefasongen om det blir jente eller gutt og har aldri gjettet feil 😉 gammelt triks jeg har lært av min mormor som alltid så rett, så det ligger definitivt noe i det! Så veldig tidlig at det lå ei jente i magen din hehe 🙂 kos deg hjemme!

    2. Jeg hadde jentemage med begge mine,men fikk en gutt og en jente.Fødte 10 dager før termin med førstemann og fødselen ble satt i gang på termindagen med andremann.Fikk gutt første gang og jente andre gang..Så tror ikke det har noe og si! Du er fin som gravid hvertfall:)

    3. Jeg synes selv at jeg har litt jentemage, for den er veldig rund, men ganske lav enda om jeg kan si det sånn, litt flat på toppen men den er fortsatt ikke ”spiss” 🙂 er i 25te uke nå

    4. Jeg ble ordentlig solbrent (nærheten av 2. grads forbrenning) for 11 år siden da vi var på ferie i Lanzarote, flassa skikkelig og hadde lyse flekker på skulder- og nakke parti..
      Tok en stund før det ble ordentlig hudfarge igjen, men jeg var verre enn det du er, så du skal se at det går seg til i løpet av kort stund 🙂
      Må si du er pen uten sminke, rett og slett naturlig pen, og du har et flott smil 🙂

    5. Deilig å slippe ? Er vell ingen som tvinger deg til å sminke deg. Dessuten er du MYE (og da mener jeg mye) penere uten 🙂

    6. Du er penere uten sminke enn med. Prøv å bruke mindre sminke når du føler for å pynte deg igjen; litt mineralpudder for å jevne fargen, litt mascara og gloss. Tror det hadde blitt veldig fint og nok sminka. Det får deg til å se mere voksen ut – syns nå jeg da. Kan du legge ut oppskrift på Pavlova kake? Kunne vært morsomt å prøve den.

    7. Hadde guttemage, men fikk ei jente:)
      Også må jeg legge til at du er mye finere uten all den sminken! Håper du en dag ser det selv! 🙂

    8. I know it’s hard to play catch-up on all of the drama from the Spanish trip. But I just hope the rumors were not true, say it ain’t so, et tu Rannveig? With regard to the differences y’all had with Therese and Ida, it actually seemed pretty logical because you’re pregnant now. It’s only natural that you must not drink alcohol and they maybe wanted to party alot more. I thought it was sweet that they wanted to include you in all of the activities and because you could not drink, you did the right and responsible thing to avoid the temptations of a party scene. As it is your second pregnancy, ‘this ain’t your first rodeo’ as they say, so it is good that with experience now you are able to know the situation and do the right thing. I think you all are sweet and in a different context would become good friends, maybe there was just a lack of communication and understanding about it all. Maye you could do a nice, diplomatic post about this and extend an olive branch to them, and simply explain that you would have loved to have joined them at the party, but you have a baby to consider, so you decided to chill out and spend time in a more gentle mode. There’s no need to engage in a blog rivalry and force readers to take sides you know ‘team Therese and team Rannveig’ and be competitive and all that. Hopefully when it’s all said and done, everyone had plenty of fun in the sun and there are no hard feelings. I’ve been the victim of rumors and hearsay before, and that’s why I never judge others and it’s always best to just discuss any ambiguity directly with others to clear up any issues.
      Anyways, hope you have a good weekend, take care now,
      hug!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg