Magen 35+4

Hei alle mine kjære trofaste lesere

Ble ingen blogging i dag/ i går siden kl er over 12. Har rett og slett bare glemt av å blogge, haha ! Var i Sverige i går, ble en del shopping der og tenkte å dele litt bilder med dere. Men, det får bli imorgen! I stedet tenkte jeg å vise dere noen magebilder. I dag er jeg 35+4 uker på vei, altså 36 fullgåtte uker på fredag og går da dermed inn i min 37 svangerskapsuke. Tiden flyger!!

 Synes magen vokser noe sinnsykt om dagen, men det er vel kanskje ikke så rart. Er jo disse siste ukene av svangerskapet at babyen vokser og legger på seg aller mest! Omtrent 200 gram og 2 cm i uka eller mere. Jeg selv veier 70 kg, noe som er 15 kg mere enn hva jeg veide før jeg ble gravid denne gangen. Men, alt det skal bort så fort jeg er ferdig med svangerskap. Skal i alle fall ned til 55 kg igjen, helst enda mere. Men, for å få det til må man være tålmodig, spise sunt og trene regelmessig. Noe jeg er målbevisst nok til å klare !

Her er noen magebilder til dere fra i dag, 33 dager til lillesøster har termin!

Ser dere forskjell på de to siste bildene ? På siste presser jeg inn magen, så mye som det lar seg gjøre nesten 36 uker på vei. Sjekk forresten ribbeina mine, hvor sykt mye de er forskjøvet utover! Stor jente i magen min tror jeg (pappaen veide 5,5 kg da han ble født.!!…. ) 

Synes egentlig det er sykt at jeg kan se så tynn ut om jeg vil, omtrent 4 uker før termin og babyen er ferdig der inne. Nå skal det sies at jeg kun tok dette siste bildet for fun, og at jeg aldri prøver å presse inn magen, rett og slett fordi jeg er utrolig stolt av den, verdens fineste babymage med verdens fineste prinsesse inni ! Og ikke et eneste strekkmerke i sikte, jeg er virkelig heldig!

Hva synes dere om magen min ? Stor eller liten for svangerskapsuke 35 ? 

 

39 kommentarer
    1. Helt vanlig størrelse.. husk at strekkmerka kan komme fortsatt .. du kan fremdeles gå gravid i 6 uker til… mye kan skje

    2. Farens vekt har ingenting å si på vekta til bebis (helt sant, spør jordmor). Vet ikke helt hvorfor det er sånn. Så babyens vekt kommer an på din fødselsvekt og selvfølgelig hva- og hvor mye du spiser. Skal du ha epidural under denne fødselen og eller bestemmer du deg ikke om sånt på forhånd?

    3. Hahahaha henge seg opp i noe klær som ligger der….uff og uff…jeg og har klær liggende rundt…. Les heller bloggen og kos dere på Rannveig sine vegne… Gleder meg til å se de første baby-bildene jeg <3 Klem

    4. Fin mage, aldri kommentert før men ser innom bloggen ofte.
      Du kan ikke henge deg så mye opp i hva vekten sier eller ikke sier. Jeg gikk opp fra 63 kg til 80 med jenta mi. Akkurat sånt må man ha et avslappet forhold til, du skal vel amme vesle jenta di?! Men fin blogg 🙂
      Og en kleshaug her og en der ja det skjer når man har barn og skal merke klær. Kanskje du kunne lage et innlegg over hva du har klart av klær til barnehage start til gutten din?!

    5. Min sønn veide 4, 5 kg. Han va stor altså, fikk han naturlig ut, va tungt .. 🙂 æ veide sjøl 4, 3 kg når æ ble født
      Og kjæresten min som e far til min sønn veide 4, 1 kg.

    6. Kjempe fin mage, synes den er helt perfekt str siden det er nr to, ligger selv over grensen å har ganske stor mage. Jeg er uke 30 på fredag 🙂

    7. Du er fin, og må ikke sammenlikne deg med fotballfrue, som er syk. Du kommer til å bli like tynn igjen etter fødselen uten annstrengelser. Det lover jeg, for det ligger i genene dine. Det er jo bare magen din som er stor, ikke resten av kroppen.

    8. Hei! Hvor kjøper du bhene dine? Jeg trenger tips til nettsider da jeg har 70G/H i str og er lei av å kjøpe kjedelige bher på change! :-/

    9. KJÆRE ALLE BLOGGERE PÅ TOPPLISTEN: Dere tener kjempe godt på å blogge, dere har alt dere trenger ++++++++++ fordi dere har råd til det, har råd til fler maccer, iphone, ipod, ipad, speilrefleks, sminke*1000 også er ingen av dere plan faddere? Vær så snill og bli det, dere har kjempe mye penger og det er mange som dør fordi de mangler faddere til at de kan får mat, gåpå skole, og ikke minst overleve. Dere kjøper fake hår, betaler mange 1000 for fake lepper og pupper. Det er lov det assa. Men det beviser bare at dere har værtfall råd til noen fadderbarn. Vær så snill, det Hjelper mye. Det er så trist å vite at det dør 1000 hver dag av sult! Det skulle ikke vært mulig!!
      Hver så snill les denne og ta den som innlegg så fler av bloggerne kan se denne, prøver å få den på flest mulig plasser men det er ikke lett. HÅPER det ikke er dumt å si TUSEN TUSEN TUSEN TAKK på forrhånd, håper virkelig dere gjør det!
      —-jente 13 år

    10. Så fin babymagee!
      Har dere hatt noe seksual aktivitet/beføling under svangerskapet? Vet om flere som har det. Hva mener du om det, hva som er greit og ikke.

    11. Til anonym: hvem i alle dager har sagt at fotballfrue er syk? Tror ikke det finnes mange andre gravide som faktisk er i så
      Bra form som det Caroline er.., så klapp igjen!!

    12. Så fin mage! Om litt over en uke er barnet fullbårent, og ikke prematurt hvis det skulle bli født lenger. Det er en beroligende tanke. Husker jeg pustet lettet ut etter uke 37, og tenkte at nå kunne lillegutt komme når som helst!:)

    13. herregud, er da vel småbarnsmor selv.. Ettåring! At det ligger en liten haug med klær har vel ingenting og si?! Vi mødre er oppe flere ganger om natta, og må være helt både om natta og om dagen. Vi kan ALDRI sette oss ned når det passer oss, og har en sjef som bestemmer over alt du skal gjøre. Mange ganger må man avlyse avtaler du har veldig lyst til bare fordi barnet ditt må sove. Man kan ikke sitte og vaske og rydde hele dagen, barnet må vel også få oppmerksomhet! Itilleg har Rannveig og kjæresten NETTOP flyttet til en ny leilighet med bare uker før terminen med jenta si, og attpå til et barn på vel året. Hun har da vel nok å gjøre enn å sitte her og svare på ufyselige kommentarer ifra dere! Kjenner jeg blir irritert over og lese kommentarer, og hvor stor babymagen er har jo ingenting og si. Det er det fineste og mest naturlige i værden! Å vess dokker har nåkka meir og klage på så e det førrdi dokker e sjalu! Syns det e fint at ho har funne en reservepappa for barnet sitt, det har nemlig jeg også gjort. Og det er helt supert at han støtter han og hjelper til. Syns du e flink, Rannveig!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg