Dagens middag og HELG!

Hei på dere! Første dag alene i barnehagen for lillegull gikk superfint, han fikk så mye skryt fra de ansatte. Flinkingen min! Stolt stolt mamma her ja. Men gullet ble også sjeleglad når vi kom for å hente han, så det blir vel noe som at barnehagen bra, men hjemme med mamma aller best! 

Nå har vi spist middag,ryddet leiligheten, min kjære er dratt på besøk, og lillegull er i seng. Til middag ble det svinekoteletter, pommesfrites, salat og bernaise. Nam nam! 

Har også helt supre naboer og utleiere, snille Kikki kom ned til meg med masse grønn te, poser med C vitamin og eplecidereddik, og streng beskjed om at jeg måtte drikke masse… fordi hun hadde lest på bloggen min at jeg hadde urinveisinfeksjon! Haha, synes det var veldig koselig gjort jeg.  Har jo nemlig en antibiotikakur som ikke virker i det hele tatt, og hadde egentlig tenkt meg på legevakten en tur i løpet av kvelden. Men, nå skal jeg se det litt an, kanskje alt dette funker ! Var i alle fall utrolig omtenksomt av de. 

Og ja! I dag begynte jeg forresten på Bringebærkapsler, noe man kan ta fra uke 35 og til og med etter fødselen. Dette for det første for å sørge for en komplikasjonsfri og lett fødsel. Gikk på de fra ca denne tiden av mitt forrige svangerskap også, og jeg hadde en “enkel” og totalt komplikasjonsfri fødsel med effektive rier hele veien.  Så, kanskje hadde det noe med kapslene å gjøre, det vet jeg ikke. Men jeg velger å ta de denne gangen også da jeg innbiller meg at det har en viss effekt i alle fall. Og nei, disse kan ikke starte fødselen, ser det er veldig mye feiloppfatninger rundt akkurat det. De gjør kun fødselen enklere når den først er ordentlig i gang, om dere skjønner. 

Senere blir det nok bare avslapping, film og kosekveld! I dag er det nemlig helg , wihiihi 😀 

Kos dere masse i kveld ! Så blogges vi 

17 kommentarer
    1. Jeg gikk også på de, men fødselen tok 42 timer med bare masse masserier .. Eneste positive var at livmora trakk seg sammen med en gang 🙂

    2. Eeer så herlig å levere barna i barnehagen når man vet at barnet trives der, og at de blir kjempeglade når man kommer å henter de igjen 😀 beste følelsen

    3. Hei 🙂 fast leser av bloggen, følger spent med på når fødselen din skal starte 😉 Så bra at lille N trives i barnehagen, ingen ting er bedre enn at de små trives! Er selv nå i uke 31+3 med nr.2, og lurer på hvor har du kjøpt bringebærkapslene? Vil teste de selv fra uke 35 🙂

    4. Uff får håpe det din gode nabo kom med hjelper:)! Selv bruker jeg tranbær tabletter som funker veldig bra (på meg hvertfall) mot uvi! 🙂 du får ha god bedring og nyt resten kvelden videre:)

    5. Bringebær kapsler får man kjøpt på helsekost 🙂
      Monica: tranebær skal man ikke få i seg når man er gravid så det er nok derfor Rannveig ikke bruker det 😉
      Rannveig: du har nok fått en feil antibiotika kur hvis det nå har gått et par dager uten at du merker bedring. Kom deg til legen og få resept på en annen en (er ikke alltid så lett for legen å gi riktig kur når de ikke har dyrket bakteriene). God bedring 🙂

    6. Fikk beskjed om å holde meg unna grønn te i svangerskapet, minsker folat opptaket;) Ikke gøy med urinveisinfeksjon:/ Masse lykke til ihvertfall;) Syns du ser så fin ut med baby magen din Rannveig:D

    7. Når du har en mamma-blogg, er det veldig rart å ikke legge ut bilder av barnet? Sensurere virker enda mer spesielt.. Er det ikke bedre og blogge om noe helt annet da? 🙂

    8. Om ikke antibiotikaen funker må du komme deg til legen! Blir oppgitt over tankegangen din…. En hver uvi skal alltid behandles når man er gravid, det kan utvikles til nyrebekkbetennelse. Og blir det skikkelig ille må jentungen ut..

    9. Enig med ene over her. Ved uvi må du oppsøke lege om du ikke har merket bedring innen 24 timer, da du kanskje må ha en annen antibiotika. Ellers er faren stor for at du utvikler nyrebekkenbetennelse og da kan det være at jenta må ut før hun bør, selv om hun straks ikke er preamtur lengere. Som sagt så skal du ha merket bedring innen nå, ikke blitt bra, bare bedre 🙂
      Men deilig at gutten din trives i barnehagen 🙂 Husker da mellomste min begynte i barnehagen rett før fylte 2, jeg var da 22 uker på vei, det var veldig deilig. Som du selv sier, så kan man ikke akkurat ta det med ro selv om man er gravid når man har en aktiv 1,5-2 åring hjemme. I mitt tilfelle kunne jeg jo plusse på bekkenløsning, lavt jernnivå og lavt blodtrykk… Da er det godt at de har et sted de kan leke med andre barn og få ut litt energi 🙂

    10. Jeg hadde kronisk uvi i mange år! Prøvde alt, ingenting funket. Så begynte jeg å drikke eplecideredikk i vann og har ikke hatt problemer med uvi siden det. Kjempetips! Ellers er det jo superviktig å tisse etter sex, men regner med du vet det.

    11. Syntes d er veldig bra du velger å ikke overeksponere barnet ditt på bloggen, tiltross for du er en type “mammablogger” .Du får fint frem hverdagen deres uten massevis av bilder av han 😉
      Det er flere av “toppbloggerne” som jeg syntes skyver barne forran seg med photshoots som i mine øyne bare blir kvalmt. lest bloggen din en stund og fått med meg at du får mye hets for det ene og andre, men du skal ha klapp på skuldra for holdingene dine når d kommer til barn og internett 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg