Update for dagen

Hei kjære lesere

I dag har jeg rett og slett ikke hatt tid til noe særlig blogging. Skulle møte en venninne jeg ikke har sett på kjeeempelenge i dag, noe som var utrolig koselig!! Ble noen timer på shoppingsenteret + cafebesøk. Koselig!! Er så deilig at jeg endelig føler jeg har tid og overskudd til å være sosial igjen, noe jeg ikke har hatt på en stund. Det å vite at gullet er trygt plassert i barnehagen og jeg kan gjøre litt mine egne ting som å møte venninner synes jeg er utrolig bra! Gir meg masse energi tilbake i allefall. Skulle egentlig tatt sol også, ga hun noen solkort, hihi 🙂 Blir nok solings på oss begge om noen dager, kjenner det er litt for lenge siden nå og begynner å bli veeeeldig bleik…  Men tiden strakk ikke til, og plutselig var det tid for å hente lillegull i barnehagen, noe jeg gjerne vil være med på så ofte jeg har mulighet! Og siden jeg allerede var i Strømmen så hadde jeg jo det. 

Søte Lillian! 🙂

Ellers er det ikke så mye å si. Hatt en helt normal ettermiddag hjemme med min fine lille familie. Pannekaker og Betasuppe til middag, noe som falt veldig i smak hos lillegull. Og ellers bare leking og avslapping, før det var leggetid for han. Nå er kjæresten ute og fikser myggnetting til soverommet vårt , siden vi har vinduet på soverommet rett på bakkeplan TØR jeg rett og slett ikke å ha vinduet her åpent før vi har en bombesikker myggnetting som ikke slipper inn et eneste innsekt/krypdyr. Jeg HATER nemlig sånt over alt på jord, takk gud for at jeg enda ikke har sett en edderkopp her… 🙂 

Shoppet også litt i dag, og siden jeg omtrent ALDRI legger ut innkjøpsbilder til tross for at jeg er ganske hard på shoppinga…. haha. Så kan dere få se noen bilder av dagens innkjøp. 

Wallstickers fra Bohus. Det første er til lillegull sitt rom, og det andre er nå plassert over sengen på soverommet vårt. Ble ikke heeeelt fornøyd med den, da jeg ser den ble litt skjev + at det ikke er mulig å ta bort den blanke plasten inni “P’en” (som dere sikkert ser) . Men det var ikke så lett å få den der rett, skal jeg fortelle dere ! Her får dere jo også en liten sneak peak på soverommet vårt, heheheh 🙂 

Klær til prinsen og prinsessa! Leker til prinsen, kost og støvbrett og nye tegneblyanter. Han er nemlig veeeldig opptatt av å gjøre alt hva vi gjør, så tenkte det er midt i blinken å ha kost og støvbrett. Han har jo sin egen lille blå Boch støvsuger fra før av, som han bruker hver gang jeg støvsuger, haha! Søtnos.

Skiltene “Prince” og “Princess” er fra Bohus.

Oooog klær til ho mor. Genser med blondekant fra Only, den er bare suuperfin på! Og “kosebh” fra KappAhl, veldig god å gå med også. Har også fått kjøpt min første amme-bh, som dere ser. Men da jeg kom hjem fant jeg fort ut at den ikke kommer til å passe når melka kommer for alle penga. Den passer meg nemlig akkurat perfekt nå, og av erfaring vet jeg at puppene vokser til hvertfall dobbel størrelse et par dager etter fødselen…  såååå.. blir nok noen nye amme bher på meg. Ser for meg litt problemer med å finne stor nok størrelse, da..  Etter å ha operert inn 365 gram silikon i hvert bryst er puppene mine stoore nok fra før av, og tipper de blir GIGASTORE etter fødselen. Håper bare jeg klarer å amme, da jeg har hørt at det kan bli for mye press og vondt når de blir så store og man enda har silikon fra før av.

Amme bhen er iaff pakket ned i sykehusbaggen ( som jeg forresten har begynt å pakke, endelig) den funker i alle fall det første døgnet før melkeproduksjonen kommer i gang for alvor, hehe 🙂 

Nåå skal jeg og min kjære se på film og så er det senga ! Smask til alle dere & natti natt

28 kommentarer
    1. Her er størrelsen 85 i, og jeg har ikke fått et eneste barn engang, så tror jeg blir bh-løs i ammeperioden når den tid kommer (veldig fort håper jeg, etter 5 SA) ..

    2. Det var en så koselig dag! Håper lille Emma holder seg inne i magehuset en liten stund til, så vi får møttes snart igjen! 🙂
      Skal hilse “spark med foten” tilbake til Emma ;D Gleder meg til å møte henne også!!

    3. Hei Rannveig! Jeg har florence ammebh fra change. Veldig fornøyd. De har også nettside change.com. De har opp til J cup 🙂

    4. I gågata i lillestrøm ligger en ny undertøysbutikk. Lingerie het den. Der kjøpte jeg en pen ammebh i str 70G i forje uke 🙂 og de hadde en helt lik ammebh som den rosa “kosebhen” du hadde kjøpt! míye lekkert til både ammende og de med litt store pupper. Tror de solgte str opp til H 🙂 Anbefaler deg virkelig å ta en tur.

    5. Nå har jeg lest bloggen din en god stund og blir bare mer og mer skuffet over hvordan du velger å skrive inneggene dine.
      Du fremstiller deg selv som en perfekt mamma som snakker ned om oss som er gravid for første gang som gjerne vil styre og stelle til lillegullet kommer uansett om det er 2 uker til eller 10 uker til. Det er nesten så jeg føler du latterliggjør oss i noen av dine innlegg. Du er og veldig flink til å trekke frem hvor aktiv det er med en gutt på ett og et halvt år og hvor utakkenmlig vi er vi som ikke har barn fra før av som heller bruker tiden på å ordne til babyen isteden for å slappe av. Jeg tviler ikke på at det er mye mer stress med en aktiv liten prins, og heller ikke at du er en god mor. Men jeg syns det blir litt for dumt og jeg blir nesten litt provosert om hvordan du ordlegger deg til tider.
      Dette er ikke ment som en spydig kommentar, men konstruktiv kritikk som jeg håper du kanskje tenker litt over.
      mvh førstegangsgravid som gjerne styrer og steller hjemme til lillegullet skal komme, uansett om det enda er MANGE månder til…

    6. Ps. Change har 1 ammebh. Den har blonder som synes igjennom klær og et snitt som ga “dobbelpupp”. Den var ikke verdt 499,- etter min mening. Men kanskje den er penere på deg, de har change inne på sentret i lillestrøm:)

    7. Du er så flott, Rannveig! Du er en fantastisk mor til din lille gutt og kommer til å bli en fantastisk mor til den lille jenta som snart melder sin ankomst også! Er en fryd å lese bloggen din! 🙂 Hilsen jente på 20 år.

    8. Du vet det er utrolig farlig med varmen fra sola (både ute og solarium) fostervannet blir nesten dobbel så varmt som kroppen din, og du kan med andre ord faktisk koke babyen din!!!:((

    9. Hahaha!!! Koke babyen?! At du har høy nok IQ i det hele tatt til å klare å lese og skrive er utrolig.
      Hva med alle gravide i afrika? De føder levende friske barn, og ganske sikker på at det er varmere der enn i et solarium 😉
      Du burde hatt IQ test for å få lov å skrive i kommentarfeltet ditt Rannveig.

    10. Gravid for første gang:
      Det er vell heller det at når man skal ha barn for andre gang tar man det litt mer med ro.
      Første gang man er gravid er en helt annen situasjon enn når du har et barn fra før av.
      Pluss at det er ikke vits å stresse, for man får fint ting gjort etter fødselen 🙂
      Så det er ikke snakk om å rakke ned, men erfaring.
      Dette kommer du også til å¨innse nestegang du skal ha barn

    11. Det stemmer faktisk det der med å nesten klare koke fostervannet allså, det har min jordmor også sagt, ettersom jeg gikk gravid om sommeren…skjerp deg når det gjelder snakk om IQ

    12. Jeg sa ikke noe på at det ikke er en annen situasjon.
      men det er helt naturlig å ville ordne alt klart til babyen kommer, FØR den er kommet. Når babyen er kommet så er det siste jeg vil å bruke tiden på å pusse opp ett barnerom, male vegger som skal males, vaske huset eller begynne med å vaske barneklær som ikke er vasket før barnet kom.
      Sa ikke noe på at det var erfaring, men at hun burde tenke seg om hvordan hun ordlegger seg for det KAN virke støtende.
      Om du leser kommentaren min en gang til, så ser du at jeg skreiv at det var KONSTRUKTIV kritikk. En blogger burde høre på både ris og ros.

    13. Man trenge jo ikkje barnarom med ein gang…
      For barnet sover jo på rom med mor i begynnelsen…
      Dessuten så forstår jeg at du vil lage til rommet på forhånd…
      Men for andre som kanskje ikke har tid, slik som du har, så er det ikke alltid man stresser sånn med det.
      Det er andre prioriteringer.
      Du har tydligvis tatt det støtande, siden du skrive detta.
      Detta e rannveig sin blogg.
      Om hu ikkje vil stessa e de hennas problem, ikkje ditt.
      Hu må få skriva ka hu vil på bloggen sin!
      Uten at alle ska “ta det til seg.”
      Eg er andregangsfødande, fast lesar av Rannveig sin blogg, og eg har aldri tatt noko av detta støtande…

    14. Virker som dere missforstår meg veldig. Kanskje jeg ikke var tydelig nok: det var ment som konstruktiv kritikk!!
      Jeg har aldri påstått at hun ikke var en flink blogger.
      Jeg sa min mening og må få lovt til å mene noe annet enn det rannveig mener. Takk gud for at vi alle er forskjellige.
      Om du vil pusse opp barnerommet og bruke tid på det når ungen er rundt ett år skal jeg overhode ikke nekte deg det. Men andre vil kanskje ha alt klart til fødsel slik at man kan bruke all tid på babyen når den kommer. Og til å kunne hvile når babyen hviler istedenfor å pusse opp rom! Jeg vil påstå at det blir overhode ikke bedre tid med en baby til iallefall. Men hva veit vel jeg som ikke har ett eneste barn en gang.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg