Handicappa for livet

Hei kjære lesere!

Må bare beklage for min manglende blogging i går. Da jeg kom hjem fra Oslo, som var myyye senere enn planlagt, var jeg nemlig helt kjørt og brukte mine siste krefter på å leke og kose med gullungen før det var sengetid for han.

Det gikk nemlig ikke heeelt som planlagt I går, haha. Jeg hadde satt av 25 min på å gå de 3 km til togstasjonen det er herfra. Litt før den siste km, så jeg på klokka og innså at om jeg ikke spurtet til toget med en gang ville jeg ikke rekke det. Så jeg sprang altså en kilometer i strekk, snart 38 uker på vei. Hvor morsomt kan ikke det ha sett ut da ? Det var helt JÆVLIG vondt for meg i allefall..Da jeg kom til togstasjonen gikk toget rett forbi øynene på meg. Hadde jeg altså vært der et halvt minutt tidligere, hadde jeg rukket toget. DET var nedtur. Heldigvis kjenner jeg meg selv rett, så jeg hadde beregnet et tog for tidlig i tilfelle jeg ikke skulle rekke det. Så da satte jeg meg ned på en benk og ventet på neste tog, helt ØDELAGT i bekkenet, heiv etter pusten i nesten 10 minutter etterpå, og med skikkelig ekle mensensmerter/tak i ryggen som minnet mistenkelig om ordentlige rier. Jeg tenkte jo at hvis ikke fødselen starter nå, så er det veldig rart!! Men hun er altså enda inne, men mensensmertene og takene er det fortsatt. Så er jo lov å håpe at det skjer noe snart! 

Da jeg endelig kom til Oslo klarte jeg omtrent ikke røre på meg. Jeg hadde kjempedårlig tid for å rekke timen min til vippe-extensions. Først presterte jeg å ta bussen feil vei. Heldigvis oppdaget jeg det ganske snart, og hoppet på riktig buss i motsatt retning. Da jeg kom fram stresset jeg noe voldsomt med å finne salongen, og da jeg eeeendelig fant den, ett minutt over 11, satt de to ansatte som var på jobb, på trappen utenfor salongen. 

De hadde nemlig hatt innbrudd og kom seg ikke inn. I det jeg hørte det visste jeg faktisk ikke om jeg skulle grine eller le. Jeg hadde brukt opp all min energi på å komme meg dit, så fikk jeg ikke time likevel. Huffa… hadde i 5 sec lyst til å gi opp livet for godt. Meeen.. ble i stedet en liten shoppingtur på Oslo City, kafetur all alone og en heftig Brun og Blid time. Var bokstavelig talt brun og blid når jeg kom ut derfra, ikke bare er Brun og Blid i storgata det beste solstudioet JEG har vært på, mens jeg lå i solariumet fikk jeg nemlig også beskjed om at de hadde kommet seg inn i salongen sin igjen og jeg kunne komme å få mine nye vipper satt på! Jeeeeiii 😀  

Så slik ble det seende ut: 

Det er ikke voldsomme forskjellen, men det synes jeg er bra. Ville ikke ha noe voldsomme transe-look greier heller. Det var virkelig rart å våkne opp i dag å ha åpent blikk ,hehe ! Det er jo ikke til å legge skjul på at man får et mye våknere blikk og ser generelt mere fresh ut om man våkner med lange, fine vipper! Har ny time til etterfylling 9 september, så får se om jeg rekker den før lille Emma velger å komme ut.. 🙂 

Rakk desverre ikke så mye shopping som jeg skulle ønsket jeg hadde, hadde nemlig forberedt meg på DEN trøsteshoppinga og å svi av en del tusener. Men neeeii .. fikk med meg litt da!


Dette er da alt hva jeg rakk å røske med meg. My first year rammen er til storebrorlillegull, og tenker å enten henge den opp på veggen på rommet hans, eller la den stå på en av bokhyllene hans ( når de kommer i posten vel å merke) Rosa “hårstrikk” boks er til lillesøster. Den var så utrolig søt så måtte bare ha den ! Begge tingene er kjøpt på Akazia på Oslo City. 

Måtte også kjøpe meg en ny Amme Bh , siden jeg har LITT annen bh størrelse nå enn forrige gang jeg ble mamma. Og nytt pysj sett. Både amme-bhen og pysj settet blir pakket rett ned i kofferten jeg skal ha med på sykehuset når fødselen setter i gang. 

Kjøpte også en toalettmappe for å ha med på sykehuset, med masse spenner, hårstrikk og reiseflasker til å putte mine favoritt-produkter oppi slik at jeg slipper å huske på å ta med hele flasken når fødselen starter. Genialt! Så har jeg skrevet utenpå flaskene hva som er inni.

ÅI! Dette ble plutselig et kjempelangt blogginnlegg, men sånn blir det noen ganger når jeg velger å la være å blogge en dag. I dag skal jeg også egentlig inn til Oslo igjen på svangerskapskontroll til jordmoren min på Grunerløkka, men siden jeg for øyeblikket omtrent ikke klarer å gå så prøver jeg å avlyse den og heller få en time til en jordmor som holder til her i nærheten. Håpehåpe! Da avslutter jeg dette innlegget her, og så får dere alle lesere ha en fantastisk tirsdag videre! 

Smask 

 

22 kommentarer

Siste innlegg