Lykkerus

Nå er pappa Willem dratt for å hente storebror i barnehagen, slik at han kan komme å hilse på lillesøsteren sin for aller første gang! Er så spent på hans reaksjon at dere aner ikke, kjenner jeg meg selv rett blir det nok et ganske rørende øyeblikk for meg 🙂 da skal han nemlig også få storebrorgaven sin som har stått klar nå en liten stund, VET han kommer til å være i ekstase over den. Lille vakre Emma’en vår sover for det meste, så da tenkte jeg å oppdatere bloggen litt siden jeg ikke har stort annet å ta meg til her på barselhotellet. Er ikke snakk om å få sove, adrenalinet etter den heftige fødselen pumper fortsatt rundt i kroppen min og jeg er i totalt lykkerus over vår velskapte og perfekte lille datter!

Tenkte også dere kanskje ville se hvordan magen min ser ut nå, ca 9 timer etter fødselen. Har helt gruuuusomme etter-rier ( kjennes ut som riene ved 4-5 cm åpning ftw.. ) så det er jo bare et bevis på at livmoren trekker seg flott sammen som den skal.

Har altså omtrent ikke sett meg i speilet etter fødselen, som er grunnen til at jeg ser noe sliten ut.. Men i kveld blir det nok en laaang KALD (faktisk, jeg svetter ) dusj og litt egenpleie med ansiktsmaske, bodypeeling osv. Viktig å føle seg vel etter en fødsel! Full fødselshistorie kommer nok når jeg føler overskudd og energi til å skrive den. Ble litt dramatikk på slutten siden det viste seg at lillesnuppa hadde bæsja i fostervannet, så ble koblet opp mot en masse greier på slutten. Og mitt ønske om å føde i badekar ble derfor ikke gjennomførbart, dessverre. Men som kjent kan ikke alt alltid gå etter planen! Ønsker dere alle en fin dag videre og må også benytte anledningen til å si TUSEN takk for alle gratulasjoner, dere er virkelig helt herlige!

82 kommentarer

Siste innlegg