Å være tobarnsmamma er slitsomt…

Men likevel så utrolig fantastisk! Jeg føler meg så heldig. Dagen i dag startet halv 8, da sto nemlig storebror opp og det er jo han som er sjefen her i huset foreløpig!  Nå som Willem har pappapermisjon(fødselspermisjon?) fra jobben i 2 uker, så tar vi det veldig rolig om morgenen med barnehagen og sånt og heller at han kan starte litt senere og ha roligere dager.

Når vi da skulle bytte bleie på Emma så utbryter han plutselig “bæsja”  flere ganger på rad, og kommer med en ny bleie til lillesøsteren sin,en badebleie, sin egen, vel og merke…  så utrolig fantastisk! Det er sånne øyeblikk som får deg til å glemme alt det slitsomme, og bare tenke på hvor fantastisk dette faktisk er. Jeg er så heldig, jeg kan virkelig ikke få sagt det nok ganger!! 

 

Storebror ble levert i barnehagen i halv 11 tiden, siden jeg hadde time til påfylling av vippe-extensions i Oslo kl 11. Jeg, Willem og lillesnuppa kjørte da inn til Oslo på timen min og resultatet ble noen fine lange nye øyevipper. Check! 

Etter det bar det på Babyshop hvor jeg klarte å svi av noen tusener mere enn planlagt. Dro inn dit med et mål om å få tak i et badekar til Emma, speil til å ha i bilen til både henne og Nathaniel, heldress i prematurstørrelse(fordi Emma er ganske liten av seg) Men kom ut med litt mere enn det!

2 nye omslagsbodyer fra Petit Bateau (lettest med slike bodyer når de er nyfødt, husker det fra forrige gang og) heldress fra Hust, til å ha når hun skal i bilstolen/vogna, 2 babyspeil, en utrolig søt lue fra Maximo(?), smokk, biteleker(sophie le giraffe) og 3 siklesmekker! 

På Babyshop fant jeg ENDELIG en Stokke tripp trapp stol i fargen Aqua Blue, har letet så lenge etter den! Så jeg var virkelig lykkelig da jeg fant den. Til nå har Nathaniel nemlig bare hatt en sånn plastikkstol fra Graco, tea time tror jeg den heter, eller noe sånt. Utrolig stygg er den iallefall! Passer bedre som reisestol, så nå blir den pakket lengst inni boden inntil videre.

Badekaret falt jeg også pladask for, det har nemlig innebygget temp-måler og egne såpedispensere. Så utrolig praktisk atte! Hyllene på bildet er fra Ikea, som vi dro på etter Babyshop. Dro egentlig dit for å kjøpe stearinlys i mengder ( siden vi bruker 5 om dagen eller noe sånt, haha.. det er så fint!) Og nye lakener, siden det blir mye melkesøl i senga om dagen. Har jo melk i mengder, og når jeg ammer Emma om natten så glemmer jeg jo å ta på bh’en igjen… = klissvått og skittent laken neste morgen. Så ser for meg en del laken-skift i framtiden!

Dette fikk vi med oss hjem fra Ikea i dag! Tror kanskje jeg elsker Ikea, hehe.. så billig og man finner ting der hele tiden, som man kanskje egentlig ikke trenger.

Altså har Emma fått vært på sin første shoppingtur i dag, tro om hun blir like glad i shopping som mammaen sin? Det vil kun tiden vise! Hun er så utrolig nydelig, og mange har stoppet opp og sagt at hun er så nydelig! Og jeg er helt enig, jeg er totalt forelsket. Og det er nok pappaen også! Vi har virkelig skapt verdens nydeligste jente sammen 🙂 

38 kommentarer

Siste innlegg