Magen etter mine to tette svangerskap

Siden jeg nå snart begynner med trening og prosjekt få tilbake kroppen min slik den var før mine to veldig tette svangerskap, så tenkte jeg å legge ut før resultat slik at det blir enklere å se forandringer når den tid kommer. Jeg er uansett utrolig stolt av kroppen min slik den er nå også, den har kvinnelige former slik det skal være. Jeg vil bare stramme litt opp her og der, det er egentlig alt jeg vil!  Og nå trenger ikke alle dere fjortiser å komme med at mine kvinnelige former er kjøpt, er liksom hoftene mine kjøpt eller ? Don’t think so. 

Eneste jeg kan komme på jeg er misfornøyd med på kroppen min er slik navlen har blitt seende ut etter svangerskapene. Den er virkelig helt grusom! Og det kommer av en ganske så enkel årsak, jeg tok navlepiercing da jeg var 14 år! Jeg vil virkelig anbefale alle dere jenter som leser bloggen min på det sterkeste til å la vær å ta navlepiercing med tanke på når dere selv skal få barn om dere ikke vil ha en veldig stygg navle som resultat. Sett fra min synsvinkel er det absolutt noe jeg skulle ønske jeg hadde ventet med til etter jeg var ferdig med barn.

 

Dette bildet er fra i dag, 1 år og 9 måneder etter min første fødsel og 4 uker og 6 dager etter min siste. Tatt i betraktning av at jeg nettop har født to barn, kunne jeg virkelig ikke vært mere fornøyd! 

Og for ordens skyld, så legger jeg ut bilder av hvordan magen min har sett ut sånn ca rett før termin i begge svangerskapene! Øverste bildet er fra svangerskapet med Emma, og siste bildet er fra svangerskapet med Nathaniel. Hvilket synes du magen var størst på ? 

Emmamagen <3 

Nathanielmagen <3

Vær stolt over kroppen deres jenter!!

42 kommentarer
    1. Kan ikke nesten ikke se at du har født 2 ganger, men du er jo så heldig som ikke fikk noen strekkmerker! =D
      Håper jeg ikke ser så aller verst ut etter jeg skal føde mi andre jente nå =)
      Fin er du hvertfall, Rannveig! <3

    2. Heldig du som har en slik mage etter to tett. Min er smått begynt å bli bedre etter to tette, å minste er 5 mnd. Men nå fikk jeg grusomt med strekkmerker og.
      Nydelig er du 🙂

    3. Du har jo helt nydelig kropp!. Men jeg lurer på om du har fått noen strekkmerker, eller om du brukte noen kremer/oljer for å unngå strekkmerker?

    4. Du ser råbra ut 🙂 Hvordan trening kommer du til å begynne med? Når kommer innlegget om håret ditt/tips til sterkt og tykt hår? 🙂

    5. Du er kjempefin Rannveig 🙂 Du har all grunn til å være stolt, er ikke alle som er like heldige som deg etter to svangerskap! 🙂 Selv er jeg fornøyd med magen min etter ett svangerskap.. fikk ikke noen strekkmerker (kun ett i piercinghullet, men det vises nesten ikke) 🙂 Magen min kan fortsatt trenge litt trening da..hehe.. men skal ikke klage! 🙂

    6. Er enig med deg at kvinnelige former er fint, men det blir litt feil å skrive “slik det skal være”. For det er enkelte kvinner/jenter som faktisk ikke har det, alle er vakre på sin egen måte. Enten om man er uten former eller ikke. 🙂

    7. morsomt hvor utrolig opptatt du er av å legge ut bilder av kroppen i hytt og pine. Hvor mange ganger tenker du folk er int. i å se både vanlige og graviditetsbilder? hoftene dine er ikke SÅ fantastiske, folk blir lei ;P
      Du ser omtrent ut som før da, men blitt dobbelt så bred omtrent rundt hofter osv.. helt sykt! hehe

    8. Synes det er så teit å kommentere at du er så opptatt av å legge ut bilder av kroppen din, HALLO du har all grunn til å være stolt 🙂 La faktisk akkurat ut bilder i dag jeg å av min NÅ flate mage. Nå er tulla i huset 10 mnd og lillesjefen snart 4 år men jeg har jobbet hardt for ressultatet jeg har nå og SELVFØLGELIG skal man legge ut bilder av hva man er stolt av 🙂 You go girl 🙂

    9. Så fin kropp! 🙂
      Men håper ikke du tenker å slanke deg?? Hoftebena dine stikker jo allerede litt ut og vises, og du har mellomrom mellom bena + litt ribben som synes under brystet? Må ikke få en spiseforstyrrelse heller!
      Men å stramme opp / drive styrketrening er jo greit nok det – men ikke slank deg!

    10. Rått! Du ser utrolig bra ut, bedre ut enn meg som aldri har født barn, haha. Nå er jeg bare 17, men uansett 🙂
      Stå på, du virker som er herlig dame! 🙂

    11. Slanke deg trenger du ikke, da det ikke er noe å slanke bort for å si det sånn. Du kan jo trene opp muskulaturen i kroppen. Hvis du går ned mere i vekt enn det du er nå da tror jeg du kommer til å utvikle spiseforstyrrelser, for det er helt klart at du ligger langt under BMIèn din 🙂

    12. Synes du ser bra ut som du fjør bå. Har fulgt bloggen din en god stund, og uten og virke altfor frekk så må jeg bare si at jeg er drittlei av å lese i hvert eneste innlegg at kroppen har gjennomgått to veeeldig tette svangerskap!!! Tror kanskje de fleste har fått med seg det uten at du trenger å nevne det i hvert eneste innlegg!!

    13. tja, rimelig lei jeg også av den magen din. men si meg, klarer du ikke å ta et eneste bilde uten å tilfeldigvis få med boobsa? jeg er så lei av den kroppen din at jeg tror virkelig jeg spyr snart.

    14. trodde man som foreldre skulle være gode forbilder for barna sine.. syns du at du er noe godt forbilde?

    15. Lurer på om det er en kroppsdel du ikke har kledd av deg i vist? Tynn, men fin kropp? Hadde skipa ned tenner om jeg var deg før pupper, åpna nesa for det høres nasal ut uansett når du prater. Digger og lese bloggen og se du driter deg ut

    16. Kroppen din bærer helt klart preg av å ha vært gravid. Man ser det helt tydelig på magen, at den har en rund form etter å ha blitt strukket ut to ganger 😉
      Og som andre skriver her: legg på deg, du ser usunn ut rett og slett.

    17. en som sier at Rannveig ikke må slanke seg (det stemmer at man ikke skal før etter 6 uker etter fødsel), og at hun er litt tynn pågrunn av at hofteben osv. synes litt og at hun har “mellomrom mellom bena”.. Altså man er ikke for tynn om man har mellomrom mellom bena, hun står jo med bena fra hverandre, hallo, jeg får også mellomrom mellom lårene/bena når jeg tar bena fra hverandre, og jeg er normalvektig. 😛

    18. “legg på deg” ? Hvorfor er det så greit å si det, mens “slank deg” går under mobbing? Jeg er tynnere enn Rannveig, eter som en hest, men pga amming, fortsetter bare vekta nedover. Noen blir faktisk ikke feite av å se på kaka, skjønner dere!!

    19. Herregud, nå må folk gi seg. Det blir for barnslig med sånne teite og stygge kommentarer. Til dere som ikke klarer og skrive noe fint, voks opp.

    20. Syns du ser veldig bra ut:) Tren styrke så skal du se hvor stram mage du får. Du har et kjempe godt grunnlag å begynne med nå. Ikle stress med å gå ned i vekt det kommer med treningen. Jeg gikk mye opp i vekt da jeg trener men det er bare musklene som veier mer enn fettet. Stå på:) Les gjerne disse fitness bloggene der henter jeg inspirasjon til forskjellige øvelser og tips.

    21. Fin mage 🙂
      men for all del syns jeg navlepiercing er det styggeste ei jenta kan ha, så for min del for jeg fin mage etter jeg har vært gravid i fremtia 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg