Emma Angelica er 6 uker gammel

Først og fremst vil jeg bare beklage dere for ekstremt dårlig blogging fra meg om dagen. Er ganske opptatt med mitt, og det å ha to barn i tilegg til alle andre prlikter en husmor har opptar det meste av min tid. Mangler også faktisk inspirasjon, så hvis dere har noe tips til noe dere gjerne vil jeg skal skrive om så må dere for all del bare dele det med meg i kommentarfeltet nedenfor!

Nå, om bare noen få timer, så er det faktisk hele 6 uker siden vi kjørte avgårde til Ahus, i lykkerus over at fødselen var i gang ( og i smertehelvette fordi rier er noen vonde saker.. ) Og fra vi kom dit tok det som jeg tidligere har nevnt bare 4 timer til vår lille Emma Angelica var ute hos oss, vi var blitt stolte foreldre,og Nathaniel var blitt storebror til ei prinsesse.

Livet med to barn er helt fantastisk, og jeg ser virkelig fram til alt vi har i vente! Gulp, bæsj og tiss er en del av min hverdag atter en gang. Jeg er til tider så sliten på kveldene at jeg bare vil legge meg ned å sove i flerfoldige timer. Men, disse to nydelige barna mine gir meg også så utrolig mye og jeg elsker rett og slett rollen min som tobarnsmor.Det gir meg så utrolig mye glede å vite at jeg har skapt noen så utrolig vakre skapninger. Og jeg skal ærlig inrømme at jeg GODT forstår hvorfor så mange er misunnelige på meg! Jeg har jo verdens nydeligste barn jo 🙂


I går var vi på kontroll med Emma, og hun er blitt hele 5 kilo! Altså lagt på seg over 2 kg siden vi reiste fra sykehuset. Noe som er over gjennomsnittet, og det er jeg selvfølgelig veeeldig stolt over, ingen ting annet som kunne gjort meg mere glad enn å høre det! Betyr jo at jeg har gjort min jobb så bra som mulig og at melka jeg gir Emma er god og næringsrik. Tommel opp! 

Emma blir bare mer og mer våken for hver dag som går, og nå vil jeg faktisk påstå at hun kanskje er like mye våken som hun sover i løpet av en dag. Hun smiler som bare det, babler i vei, og er rett og slett verdens nydeligste lille jente! Merker også at Nathaniel har utviklet seg noe helt enormt siden hun kom, han har på en måte blitt mere ansvarsfull ovenfor henne og skal hele tiden susse og kose. Han har tilogmed døpt dukken sin “Emma”. .Jeg er så ufattelig stolt over mine barn! 

Siden vi holder på å rydde opp i boden skal vi holde på litt til før det er natta på oss også. Så med dette sier jeg altså godnatt til alle dere fantastiske lesere der ute som gjør hverdagen min(om mulig..) enda bedre!

Natta 

 

 

46 kommentarer
    1. Etter man har fått barn tror jeg man aldri kan få nok søvn :p
      Vet hvor mye det er å gjøre, jeg er selv hjemme med to barn, en som blir 2 i november og en liten på 6 mnd :).. Det er mye jobb, men absolutt det beste! 🙂

    2. Rannveig, jeg har sendt deg PM på Facebook… Kanskje den har havnet under meldinger så annet. Syns du må få den med deg.. 🙂

    3. Heisann 🙂
      Vet jo at du e svært gla i å ta vare på deg selv, (utseende tenker æ da).
      Så kunne du laget ett innlegg der du skriver om du anbefaler å barbere eller vokse kroppshår?
      Og da begrunner det med hvorfor og hvilke merker man bør bruke osv? 🙂
      Håper du gjør det😊
      På forhånd takk 🙂

    4. Selfløgelig er alle sjalu på deg! Du er 20, har pult på deg 2 unger med 2 forskjeldige fedre. Du har ingen stabil inntekt, og engang ikke vgs utdannelse. Selfløgelig er alle sjalu på deg og vil bli like mislykket!

    5. Fy faen pule mere rannveig!!! Ta bare å åpne fitta de for kjæresten igjen å la han trenge inn i deg sakte..: kanskje det blir tvillinger ? 😉

    6. Kan du skrive et innlegg om hva du har lyst til å utdanne deg til og hva du vil gjøre når Emma begynner i barnehage?:)

    7. Jeg er ikke sjalu på deg, for jeg har 3 barn som såklart er Verdens nydeligste! Viss du bare for en gang skyld hadde latt være komme med ekle provoserende innputt i di innleggene dine, kanskje du hadde sluppet så mye negativitet.du er 20 år å to barns mamma, tviler på at det finnes en 20 åring der ute som misunner deg. For noen ekle kommentarer oppi her, d må jeg få påpeike, hva feiler det folk ?

    8. Så søt hun er 🙂 veldig lik sin far. Flere rom av leiligheten hadde vært kult! Og til dere som kommenterer så stygge ting, finn på noe annet og drive med!

    9. Du kan blogge om:
      *rom for rom i leiligheta
      *filme emma når hun smiler eller babler
      *skrive om favoritt babyprodukter
      * skrive om babyutstyr som du er veldig fornøyd med og vil anbefale andre
      * ha en hairdo- video eller trinn for trinn med bilder
      * skrive innlegg om enkelte produkter du selv bruker og er fornøyde med, har du feks funnet verdens beste maskara? Eller fotkrem eller uansett..
      Ja håper d kom litt inspirasjon til deg :-)….

    10. Det er egentlig synd å se en tobarnsmor kle seg så vulgært.For hva er greia med å ha en bitteliten shorts som det ikke går an å kneppe pga magen? Det blir litt latterlig i og med at du ikke får lukket kofferten pga for mye klær….
      Det går an å kle seg pent selv om en er gravid.Du så bare billig ut.

    11. Hvorfor tror du alle er misunnelig på deg? Det er jo ingenting å misunne deg, hva er så spesielt med deg som ingen andre har? Jeg er ikke misunnelig på deg hvert fall.. Jeg ville ikke hatt hele to unger før jeg var 20 år og null utdanning. Er veldig fornøyd med livet mitt jeg, er utdannet hudpleier og studerer til å bli lege, eier et hus, bil, god økonomi, er gift da jeg gudsjelov klarer å holde meg til èn mann, er ellers ganske fornøyd med meg selv så misunnelig på deg er jeg ikke 🙂

    12. Vel, jeg er gift, har også verdens nydeligste barn, (med samme mann), jobb, hus, bil, støttende familie og mange gode venner. Jeg behøver ikke understreke at folk er misunnelige på meg selv om 🙂

    13. blogg om silikon 🙂 vet du har skrevet om det, men kom med et nytt innlegg med mere detaljer. blant annet om smertene osv.

    14. Åååå, for ei skjønn lita jente dere har! 😀 har selv ei datter på 6mnd, elsker livet som mamma jeg å! Må være travelt med to så tette, men utrolig kos også:-)

    15. Janteloven skinner igjennom atter en gang! Jeg blir helt paff av kommentarn av deg Yvonne Andersen! For det første så skjønner jeg med en gang at du ikke har verken barn eller empati. Kjempeflott at du har hus,bil og god økonomi! Men du kommer aldri i verden til å bli en god lege med livsynet og holdningen din! Jeg ville aldri hatt en lege som tenker slik som deg. Makan! Jeg syns det er kjempeflott at du er stolt av barna dine, Rannveig! Det har du all grunn til å være!

    16. Jeg kjenner jeg blir mektig provosert av all fokusen på at man skal ha barn med samme person, ellers blir man sett ned på! Til dere som nevner dette: jeg håper dere aldri får oppleve det selv da dette er noe jeg ikke unner noen! Man vet aldri hva morgendagen bringer, i det ene øyeblikket kan livet være fylt av kjærlighet å man er sikker på å ha funnet den rette mens i neste øyeblikk kan ting være helt Anderledes! Jeg syns dere skal ta en titt i speilet å tenke dere nøye om før dere dømmer andre! Man skjønner godt at dere er noen ungjenter med 0 livs-erfaring!! Drømmen for de fleste er jo å finne en “soulmate” å leve resten av livet sammen med, men når ting ikke går helt etter planen… Hva det?! Jo, da gjør man det beste ut av det å lever livet videre 🙂 det handler ikke om hvem man får barn med, det handler om å være en god mor/far 🙂 om dere slutter å fokusere på alt det negative å heller det positive så skal jeg love dere at dere vil få det mye bedre med dere selv!

    17. Ser jo heller ikke helt grunnen til å være missunnelig på Rannveig, men det betyr ikke at noen vil være missunelig på dere som er gift, har stabil økonomi, har hus, bil og barn med sammen mann. For meg er missunnelse bare en bortkastet følelse. Mye bedre og glede seg med andre.
      Ser virkelig IKKE poenget med å påpeke at dere har barn med samme mann. Dere har vært heldige til nå, men INGEN vet når ting går galt, og dere havner der Rannveig var før hun fikk seg kjæreste. Alene med et eller to barn. Skal dere da leve alene resten av livet? Leve et liv uten kjærlighet og alle de fantastiske tingene som kommer med?

    18. Altså.. Den som roper i skogen får svar, må jeg si da. Hun sier bestandig at man er misunnelig på henne. Vel, da tenker jeg som så at da må hun tenke seg at hun får svar. Det jeg mente var absolutt ikke å skryte og se ned på noen som helst! Jeg skrev bare hva mitt liv består av, og at det er slik jeg har valgt å leve. Så til deg Marit L: Janteloven lenge leve i retur får jeg vel si. Jeg skriver en kort kommentar om hvordan jeg foretrekker å leve… Er det ikke lov å si at man studerer til å bli lege?! Du måtte liksom utdype det så veldig. Du har sikkert ikke empati du heller med måten du hakker på folk. Joda jeg har faktisk et barn og hun fikk jeg da jeg var 18 år!! Nå er du fordomsfull, tror du ikke folk som har fått barn tidlig kan få seg utdannelse?! Jeg har jobbet steinhardt med å få utdannelse,god økonomi og det krever å være gift. Tror du,Marit L, at jeg har fått alt gratis?? Virker nesten sånn!! Skrev jeg noen gang i den kommentaren at rannveig ikke er en god mor?! Du kjenner ikke meg så klapp igjen med å si at jeg er sånn og sånn og ikke har barn og at du hvertfall ikke ville hatt meg til lege hehe den var sårende du.. Til rannveig: det var ikke ment på den måten at du ikke er en god mor, for det tror jeg du er. Jeg har ingenting i mot deg, jeg har lest bloggen din fast i et par år nå og synes du er artig og underholdende. Når det er sagt synes jeg det er rart at du tror folk er direkte misunnelig på deg, for det stemmer ikke. Jeg tror at de fleste normale leserne inkl meg, er glad på dine vegne over at du har så søte barn og en kjekk samboer/kjæreste. Og du har all rett til være stolt!

    19. Yvonne Andersen: først å fremst en mye koseligere kommentar fra deg, fått et bedre inntrykk nå! Men står fortsatt på mitt, vi skal aldri dømme andre om vi ikke har gått samme vei selv! Alle har lov til å sine egne meninger, meg jeg blir så forbanna provosert når jeg leser negative kommentarer om alenemødre/mennesker som har barn da ratt med to forskjellige! Siterer: “er gift da jeg gudsjelov klarer å holde meg til èn man”Hvorfor er dette så negativt? Vi lever da ikke på 1800 tallet lengre! Man vet aldri hva morgendagen bringer, ting kan skje når enn minst aner det! Er selv alenemor da min samboer gikk bort.. Vi får se da Yvonne, om 10år.. Er du fremdeles sammen med samme mann? Jeg håper det for ditt eget beste 🙂 poenget mitt er at man aldri burde dømme andre etter ting/hendelser man ikke får styrt selv.. Vi har så altfor lett å dømme andre, jeg personlig også.. Men jeg har tatt meg sammen å begynt å tenke mer positivt om alle rundt meg, å Gud så mye bedre jeg har det med meg selv 🙂

    20. Herregud ass! Du er jammen meg dømmende Yvonne! Sånn som du tenker børr du IKKE bli lege eller ha en jobb som handler om å hjelpe andre i det hele tatt! Du har valgt feil yrke!

    21. Du kan blogge om f.eks en hobby du har. Ta bilde av ting du baker eller ting du like gjøre. Når du begynner å trene kan du jo ta noen trenings bilder med fremgangs prosess. Så kan du f.eks lage en video blogg om selv bruning av ansikt/hvordan få det jevnt.

    22. Marit L: Først og fremst: Veldig trist å lese at mannen din har gått bort, kondolerer, det kan ikke være lett 🙁 Siden kommentaren min tydeligvis ble skrevet litt vel krasst (jeg ser det selv også i ettertid) må jeg legge meg helt flat. Det var som sakt aldri meningen å dømme Rannveig eller noen andre.Har absolutt ingenting imot henne og det var heller ikke det som var meningen med kommentaren. Var heller ikke meningen å skryte for jeg har ingenting å skryte av, bare skrev at slik lever jeg og det er jeg fornøyd med. Ble litt provosert, som flere andre her, da hun skrev at folk er direkte sjalu på henne. Jeg er fast leser av bloggen for hun skriver bra og fordi det virker som hun har mye i toppetasjen, så det er ikke slik at jeg ser ned på henne -ellers hadde jeg ikke vært inne på bloggen hennes engang 🙂

    23. Så godt å lese Yvonne 🙂 får et helt annet inntrykk av deg nå 🙂 vi er alle mennesker og jeg respektere at alle har sine egne meninger. Det er helt lov 🙂 litt missundelse er bare godt syns jeg. For det gjør at vi alle blir motiverte til å forbedre oss.. I enkelte saker ivertfall 🙂 jeg kan si at jeg er litt missunderlig på deg med tanke på karrierevalg, så jeg sier bare “keep up the good work”!

    24. Tviler på at hu som skrøyt over å studere til å bli lege, virkelig gjør det! Da hadde du aldri skrevet at hu var “utdannet hudterapaut”, for det hadde man heller vært flau over om man virkelig studerte medisin…

    25. Det er faktisk overraskende mange på rundt 20 som er drit sjalu på Rannveig og andre mødre fordi de enten ikke kan bli gravide eller ikke får det til fordi de mangler en parter, det er mange av mine venninner som er sykelig sjalu på mødre. Jeg er heldigvis ikke helt der fordi det ville blitt alt for krevende for meg å få barn nå siden vi akkurat har kjøpt hus som må pusses opp masse itillegg til fulle jobber.. Men Barna hennes er likevel Utrolig nydelige selv om jeg ikke er sjalu på utseende eller livet henne, Men det betyr ikke at man trenger å oppføre seg som en fitte mot henne heller 🙂

    26. Ser at folk her mener at man skal leve et liv i A4.. Jobb fra 09-16, to barn (Gudforby å ha flere barn med forskjellige menn), en litten passat som lukter gulp og bæsjebleier, og et flott lite slott med garasje ved siden av.
      Virker som om folk ikke ser at selv om man har barn med en mann og det forholdet går i dass så har man ikke lov til å forelske seg på nytt, bli samboere og få flere barn.. HALO, regner med at noen av dere er skilsmissebarn med halvsøsken? Hater dere mora deres også da? for at hun er så billig og løs fordi hun har barn med (omg) to forskjellige menn?
      Alle mødre vil si at ens barn er verdens vakkreste, for slik ser en mor sine barn. Det er vel ingen som sitter på føden og ser over havet av krybber med barn i og sier “den der var finere en min, skal vi bytte?”..
      Jeg synes Rannveig har grunn til å være stolt! Hun er 20år, hun har TO barn og hvem faen bryr seg om det er med to forskjellige menn? Hun har tak over hodet som hun selv betaler for sammen med sin kjære. Og kollektivt funker flott.. Man MÅ ikke ha 50mill på konto, giga villa til 60mill, bil til 5mill osv for å klare seg. Jeg tror at når man blir foreldre og økonomien for all del kunne vært høyere lærer man seg til å snu hver krone.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg