Baby-kaos

De siste dagene har jeg fått pakker med baby/barneting ca hver dag. Sånn går det når man er litt for glad i shopping til barna… eh.. haha. Så akkurat nå står det faktisk ikke mindre enn 4 vippestoler inni stua vår. Hadde to fra før av, naboen kom med en til meg for en stund siden i tilegg til de to vi hadde fra før av, og som om ikke det skulle vært nok,her om dagen kom det en ny i posten, sammen med noen andre nye ting til barna! Hurra! 

Vippestolen har hun nå fått prøvd i noen dager, og den er rett og slett bare helt himmelsk! Jeg hadde også samme til Nathaniel da han var baby på rundt Emma sin alder, og husker han likte den kjempegodt han og. 

Her er et bilde av snuppa i den nye vippestolen hennes

Vippestolen har utrolig mange lydfunksjoner, så vel som hastighetstrinn og vibreringsfunksjoner. Du kan velge mellom klassisk musikk, flere forskjellige toner, eller om du vil ha hjerteslag ( som roer barnet på grunn av at det er vant med fra graviditeten ) eller om barnet foretrekker å høre på regnskog-lyder, så finnes det også! Altså utrolig mye å velge i. Denne vippestolen er rett og slett genial og jeg angrer ikke et sekund på at vi har anskaffet den til snuppa! Den gir også oss foreldre mye mer tid til å gjøre andre nødvendigheter. Rett og slett en veldig praktisk sak å ha i stua. Den lille bamsen som henger i kalesjen på stolen er utrolig søt, og Emma fører ofte samtaler med den. Utrolig morsomt å se på! Er også et speil på fotbøylen, som man forøvrig kan ta av og på som man ønsker.

Så kan vi komme litt tilbake til hvordan den beveger seg. Stolen har hele 6 forskjellige hastighetstrinn, hvor 1 er sakte og 6 er veldig raskt og gir store bevegelser på stolen. Stolen har også vibreringsfunksjon for maks komfort for barnet. Som alle vi foreldre vet, så blir barna våre beroliget av vibrering og vugging. Og ettersom bevegelsene til denne stolen faktisk er designet for å etterligne mors/fars vugging av barnet i armene, er den genial! På denne måten føler barnet seg tryggere i denne stolen enn andre vippestoler. Den har også behagelige beigefarger som passer rett inn i stua vår i forhold til de andre vippestolene som har farger som kræsjer med alt annet av interiør, haha! 

Akkurat nå har Babybanden hele 25% på denne stolen, og dere får den til kun 1499 kr! I tilegg er Babybanden en av de få nettbutikkene som opererer med fri frakt i hele Norge! Du kan trykke HER for å lese mer om stolen, samt se en demostrasjonsvideo av den. Love it!

Under kan dere se en liten videosnutt av Emma i sin stol

 I tilegg til stolen har Emma også fått seg ny deilig vognpose i dun, siden jeg var blitt litt lei av den svarte kjedelige lammeskinnsposen.. 

Og den er jo, ikke overraskende, ROSA! Lenge leve rosa. Men det at den er rosa er jo bare et stort pluss, og ingen nødvendighet selv om det er en farge jeg liker. Det jeg er så utrolig fornøyd med når det gjelder denne posen er at den er veldig lett å ta opp og igjen, med sin glidelås på midten, slik at du slipper irriterende knytinger her og der slik som på for eksempel mange av Voksi sine poser.

Denne fine og rosa vinterdunposen er fra Olderwalder, og er akkurat nå på hele 40% avslag og koster dermed kun 1199 kr! 

Finnes i mange flere forskjellige farger, men for å komme til den rosa kan dere trykke HER! Er så fornøyd med den at jeg tror jeg skal kjøpe samme pose til Nathaniel slik at han kan ha i vognen sin i barnehagen, i stedet for Voksiposen han har nå. 

Som dere ser har jeg også fått meg rosa koppeholder til vognen, noe som er ekstremt smart når man er ute. Man har gjerne tusen andre ting i hendene når man er mamma, og da er det veldig greit å kunne plassere kaffen eller hva annet av drikke man måtte ha, i de to kaffe/drikkeholderne. I midten er det en lomme med plass til alt av små nødvendigheter, slik som telefon, lommebok, bank-kort, leppestift osv osv. Og det er jo ikke feil at den er i rosa, hehe! For eksempel var jeg i Lillestrøm i går, med tusen poser i hendene (les: juleshopping.. )  Da var det greit å kunne putte kaffen i koppholderen og totalt slippe å tenke på at jeg manglet en hand til å holde kaffen. Geniaaalt ! 

Koppholderen finner dere HER til kun 249 kr!

Nathaniel og Emma har også fått seg hver sin utrolig søte puttekasse i tre, selv om Nathaniel gjerne leker med de begge, hehe. Han elsker dem, faktisk spesielt den rosa! Jeg ser utrolig fram til vi får oss hus og de kan få hvert sitt rom slik at jeg kan begynne å dekorere osv, for disse kassene er faktisk ikke bare gode lekeketøy av kvalitet for barna, de er over middels fine å se på! Utrolig dekorative 🙂

Dere finner den blå puttekassen HER, og den rosa puttekassen kan dere få tak i HER

Over ser dere også et søskenbrett, som kan brukes på absolutt alle vogner! Hva er vel bedre enn det, nå som jeg venter på å få en til vogn til Emma (dette kan jeg skrive mer om senere) Da kan vi enkelt putte søskenbrettet fra den ene vognen til den andre ettersom hvilken vogn vi ønsker å bruke den og den dagen. Genialt!  Nathaniel bruker omtrent ikke sin egen vogn, han foretrekker helst å gå selv ( gjøre selv alderen vet dere… ) så da er søskenbrett veldig greit å ha når gullgutten blir sliten.

Søskenbrettet kan dere finne tak i HER, og det finnes i mange forskjellige farger og mønstre. På Nathaniel sitt står det “Hei” på flere forskjellige språk, så skal ikke se bort i fra at han får et godt språkøre… hehe 🙂 

Alt over er fra Babybanden.no. De har som sagt fri frakt rundt om i hele Norge, og har for tiden mye rabatter rundt om på nettsiden sin. Jeg vil absolutt anbefale dere andre mødre/gravide å ta en titt, er så utrolig mye fint jeg får lyst til å kjøpe!! De har i tilegg utrolig rask frakt, jeg fikk tingene i posten bare etter 1-2 virkedager! 

Hva synes dere om de nye tingene til Emma og Nathaniel ?

Har du shoppet på denne nettbutikken før? Hva synes du ? Del gjerne deres erfaringer i kommentarfeltet under! 

31 kommentarer
    1. Den vugga er ikke verdt penga en gang. Ja den virker da barnet er nyfødt og opp til 2-3 mnd men etter det er den heelt ubrukelig. Jeg skal aldri kjøpe en sånn vugge nestegang jeg skal ha barn! Begge barnet mitt fikk sånn vugge og funka som bare det opp til 2-3 mnd alder, men etter det skulle dem ikke sitte oppi der. Da skal dem helst ligge på gulvet og snu seg eller rett og slett være i armene på mamman siiin :). Du er den max i en mnd til så kos deg med den så lenge barnet ditt vil være oppi den vugga! 😉

    2. Akkurat slik kjøpte jeg for 2000 kr. Dem var bort kastet penger. Jeg angret kjempe fort for den ble ikke brukt mer enn 2 månder.

    3. kjempe fin vippestol, og Emma var kjempe søt der hun lå og slappet av i den <3 så veeeldig behagelig ut 🙂 kanskje jeg må investere i en slik selv, til mi lille jente på 4 mnd 🙂

    4. Det er ikke noe vits og bruke penger på sånt, åihvertfall ikke til en baby på 4 mnd. Har selv ei jente på 4 mnd og hun hater og sitte i sånt stol, det er bare tull. Funker bare da dem er nyfødte men alt hjelper jo da. 😉

    5. Kjempe fine ting 🙂 du hadde nok vært til stor hjelp for mange unge jenter i en gruppe på facebook som heter, hjelp unge mødre- norge ! Mange unge jenter som ikke har alt av penger og setter pris på hver minste ting de kan få til barna sine. Dem vil jo som deg, gi barna alt i verden. Men dessverre er det ikke sånn at alle har muligheten til det.

    6. Du av alle burde vel vite at slike reklameinnlegg skal markeres med nettopp “reklame” eller “annonse”..? Nå er du iallfall rapportert.

    7. La nå hun kjøpe det hun vil, jeg synes at enkelte kommenterer hele tiden at det er dritt. FOLK er forskjellige, og hun mener at det er bra. Jaok, hva er problemet? Fineste du <3

    8. Den vugga er laget for barn som sliter veldig mye med kolikk. Og noe som jeg har skjønt ungen din ikke har. La hun ligge på gulvet mye bedre, får faktisk mye bedre kroppskontroll og bra for kroppen til de små. Er så utrolig mye ubrukelig som liksom skal være så utrolig bra for de små. Også er det selfølgelig noen mennesker der ute som faktisk gidder og bruke såå utrolig mye penger på bare søppel. Sånn som den vugga rannveig har kjøpt seg, så vil hun bruke den max 1 mnd til også blir den bare stående der og bruke opp plassen.. hvilken 4-5-6 mnd gammel baby vil sitte oppi en sånn?? Ingen jeg vet om og jeg jobber i barnehage og hører hva foreldrene sier om ting som skal være så utrolig bra “liksom” .

    9. Ja det ville jo vært helt forferdelig hvis du måtte ha en vippestol som kræsjet med det “lekre” interiøret ditt i stua!!

    10. Fint tips. Hadde en lignende til min første:) Men jeg lurer på: Hva er egentlig så annerledes med denne mammabloggen? Som du promoterer den som…? Ha en fin helg, Rannveig 🙂

    11. Hvis Rannveig vil ha en slik stol til prinsessen sin, la henne np få lov til å kjøpe det da. At dere har kjøpt slik selv og føler det er bortkastede penger, ikke la dere aggresjon gå utover henne. Greit å komme med “tips”, men ser samtlige skriver det samme igjen og igjen. Poenget? Synes Emma var helskjønne oppi der <3

    12. tipse skatteetaten om å ta en sjekk slik de gjorde på tcmn kanskje? du kan umulig skatte mye, mtp at du får så mye, når du igjen shopper hele tiden/får produkter 😛 ergo du opplyser ikke om at ting er sponset , til og med ikke her på bloggen, som nå..

    13. Smakløst interiør og masse unødvendig tull og vas kjøpt inn til to barn som ikke kommer til å ha nytte av halvparten av det du kjøper. Blir nesten flau på dine vegne. Tenk på de barna som ikke har så mye, kanskje du kunne gitt bort noe til veldedighet, men det er du vel for “gnaddet” til.

    14. Har slik huske jeg 🙂 mi er 10 mnd å bruker den enda, så er definitift ikke så veldig bortkasta da 😉 hehe, barn utvikler seg i ulikt tempo så 🙂 noen sitter også i vippestolen til de selv greier å hive seg på magen å krabbe avgårde med stolen på ryggen daså.
      Jeg ville sååå ha den fra Fisher price jeg, husker jeg letta i hjel meg etter den 😮 kunne bestille fra Usa da men gadd ikke da 🙁 den kræsjer i alle fall ikke med interiøret 🙂 er iaf de første der 🙂 syns også den rosa serien med brunt i er også fint til jentebabyer fra Fisher price 🙂 får tak i badebalje, leketeppe, vippestoler, vugger å senger i samme greia 😮 utrolig pent! 🙂 https://www.google.no/search?q=fisher+price+stars+swing&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=7jp9Uo7yMKvf4wSm2oCgAQ&ved=0CAkQ_AUoAQ&biw=1138&bih=473 den der er det stjerner som lyser i taket osv eller under de gardinene da el himmelen el hva man skal kalle det :p elsker sånne ting som lyser opp for de små hvis man sitter i mørket på kvelden osv 🙂 eller slik uro over senga med regnskoglyder og lys i taket 🙂 også fra fisherprice, jeg bruker bare Fisher price, og kommer aldri til å bruke noe anna om jeg sku ha flere barn heller :p

    15. Kan du lage ett innlegg om hvordan du får råd til alt?
      Går masse rykter, så det er vell best du skriver det som er sant? 🙂

    16. Helt ærlig mange av dere som legger igjen kommentarer på denne bloggen er helt uforskammelig frekke, negative og teite. Gå litt i dere selv. Dama kommer med gode tips å utifra hva henne skriver virker det som hun har betalt produktet selv. Uansett hvorfor faen bryr det dere? Reklame eller ikke, hun vet sikkert godt hva hun driver med hun trenger ikke sånne bedre vitere til å fortelle henne hvordan hun skal skrive og styre bloggen sin. Grunnen til at hun kjøper så mye er enkelt og greit fordi mange av dere som er inne på denne nettsiden daglig er inne her og nysgjerrige som faen på hva Ranveig driver med i løpet av dagen. Dette tjener hun på, så hvis dere føler dere smarte der dere sitter og kritiserer en 20 år gammel mor så husk deres bidrag gir hun bare mer penger i lomma. Jeg synes Ranveig er kul. Hvis du ikke er enig så finnes det tusen andre blogger du kan besøke. Dere som skriver så mye dritt må seriøst skjerpe dere. Skal dere kommentere så kommenter fornuftig. Ikke vær så jævlig negative, får dere til å virke som sjalu idioter. Noe mange av dere er. Skjerp dere…

    17. Tusen takk for tips Rannveig! Bestilte den når jeg leste innlegget natt til mandag og fikk den på tirsdag! Kjempe fornøyd, min baby elsker den allerede – han sliter med vond mage så det ser ut til at den kan hjelpe masse her i hus hvertfall! 😀
      Haha, så mye unødvendige kommentarer her! Sikkert samme person som kommenterer 10 ganger.. Om du ikke er fornøyd med vuggen til din baby på 4 mnd “mamma” så betyr det ikke at våres babyer ikke vil like den når dem er 4 mnd gammel 😉 A

    18. Elsker den vognen! Vil ha sånn selv når det er min tur en gang 🙂
      Jeg leser en blogg der det er ei jente som selger vognposer osv, de er kjempe søte å ikke minst bra sydd. Har selv vært å sett på de, du burde virkelig ta en titt. 🙂
      http://www.vikandesign.blogg.no – anbefales på det sterkeste 🙂 Håper jeg blir like flink når jeg starter blogg en gang, hehe !

    19. “slik at du slipper irriterende knytinger her og der slik som på for eksempel mange av Voksi sine poser.” Voksi har dog bare EN pose med knyting, resten av dem har glidelås:p men va fin den posen du har fått da!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg