Litt endringer på Emma’s “rom”

I dag har jeg også vært hjemme med begge barna, ettersom gullegutten jo skal ha en karantenedag etter sykdom før de kan dra i barnehagen. Og det passer jo fint, for i morgen har jeg kjøretime, og måtte utsette min forrige kjøretime(som egentlig skulle vært min første..) nettop pga sykdom hos barna. Blir utrolig spennende å dra på kjøretime, gru-gleder meg.. ! 

Å være alene med to syke små, er ikke bare enkelt, og man får ikke særlig mye tid til overs annet enn barna. Men, har faktisk fått støvsugd, vasket litt og ryddet hele huset! Og omøblert og fikset litt på Emma’s “rom” ( eller, skal vi si krok? ) hun har jo sengen sin og hennes ting i vårt soverom da, siden vi bare har to soverom og Nathaniel jo selvsagt har det andre. 

Slik så det ut etter at jeg har flyttet litt på senga, og snekkret opp noen hyller! Elsker rett og slett de hyllene!

Når det er sagt, så tror jeg ikke Emma trenger sitt eget soverom med det første… hun har nemlig ikke sovet en eneste natt i sin egen seng, aldri! Helt siden hun ble født har hun sovet i mamma og pappa’s stooore seng. Det er så koselig! Og vi tenker å fortsette med det til det ikke føles naturlig lengere, da kan hun hoppe over i sin egen seng! Jeg ammer jo også, fullammer natt og dag, så det er også mye mere praktisk for oss begge å sove ved siden av hverandre. 

 

Dette med samsoving er jo egentlig helt fantastisk… fantastisk hvordan vi mødre er “programert” til å sove så utrolig lett at vi våkner av hvert minste lille pust som måtte være annerledes, fra babyen. Jeg er ikke i det heletatt redd for å rulle over henne eller noe, pappaen, derimot… han sover så tungt at han ikke våkner når man hyler til han engang! Derfor sover hun på min side, hehe. Vi prøvde et par netter etter fødselen å ha henne i midten, men fant fort ut at det ikke var særlig lurt. 

Synes dere “rommet” ( eh, kroken?) til Emma ble fint ?

35 kommentarer
    1. Fin liten krok 🙂 men hadde vært skeptisk til å ha henne i senga 😮 jeg syntes det var tryggere at barna lå i sin egen seng ved siden av min da de var såpass små, og når sønn min ble 6 mnd fikk han eget soverom uten protest å hyling, og dattera mi fikk eget soverom da a var 4 mnd 🙂 gikk også kjempebra… eneste gangene en av de eller begge får sove ved meg i senga mi er hvis de har spysjuken eller er kjempesyke, da er det greit itilfelle de sku bli kvalt i eget spy eller no. Som nesten skjedde sønnen min, greide å sette fast foten innenfor sprinkelen i senga si å fikk ikke snudd seg, enda han var 2 år da ca… skremmende! Og det var juniorseng itilegg.
      Prøvde faktisk ha dattera mi i senga til meg og exsamboeren altså faren hennes i starten en natt MEN jeg lå å var livredd for at han eller jeg skulle rulle over henne selv om jeg lå musestille hele natten med henne oppå meg, ved siden turte jeg ikke. Riktignok hyla hu hele den ene natta daså, derfor a fikk komme oppi senga ^^
      Men når tenker du hun skal få eget rom? Ser dere etter noe med tre soverom eller skal barna dele soverom?

    2. Samsoving er jo kjempekoslig;) Her ligger snuppa bare et par timer i egen seng før hun havner ved siden av meg pga nattamming:) sovner ofte selv mens jeg ammer så:) hehe… hun er 6,5 mnd, og fram til hun var 5 mnd lå hun mellom oss i senga, og det har hun gjort siden vi var på barselhotellet etter fødsel:)

    3. kjempe fint rom 🙂 jeg samsover også med datteren min, det har jeg gjort hver eneste natt siden hun ble født, er kjempe koselig. hun er 4,5mnd 🙂

    4. Det er sikkert koselig med samsoving.. Men dere lager jo bare problemer for dere selv 🙂
      Her har snuppa sovet i egen seng siden hun var født, på eget rom siden hun var tre måneder.
      Jeg mener det er viktig å venne det på de så tidlig som mulig så de ikke blir redde og utrygge senere.
      Men men.. Alle har vell forskjellige syn og forskjellige måter å gjøre ting på..

    5. Kjempe koselig!! 🙂
      Men ett lite tips: Ikke la henne sove i sengen deres for lenge. Da kan hennes egen seng virke veldig skremmende og dere får ett stort problem med å få lagt henne. Når hun er seks mnd burde hun sove i sin egen seng 🙂 Du bestemmer jo selvfølgelig selv og det er jo ikke sikkert at hun blir redd for å sove alene når den tiden kommer, men tenkte bare å gi deg ett tips 🙂

    6. Mitt første barn sov i senga sammen med meg fra hun var født, hun sov der til hun var hele 3 år. Å nu 3 dagers regel var bare æ glemme, det var min seng hun skulle sove i. Med det 2 og 3 barnet hadde man lært, å di sov i egen seng fra fødsel av , å jeg kan med handa på hjerte si at det var en bedre nattesøvn for oss alle.

    7. Var kjempe fint Rannveig! Lille tuppa sov i senga mi i et par måneder, tilogmed etter jeg måtte slutte å amme henne (mistet melken to måneder etter hun ble født). Men da hun nærmet seg 1 års alderen så begynte hun å sove i sin egen seng, men avogtil så får hun lov til å krype i mammas seng da. 🙂

    8. Kjempe flott Rannveig 🙂 me skal binde sengen til lillesøster inntil våres seng. Så kan eg bare løfte hun inntil meg når ho skal ha mat. Vi hadde Angelica i sin egen seng ifra dag 1, men var slitsomt når eg ammet. Men har ikke hatt noen problemer med at ho skal sove i vår seng da så det har vi fått s takk for at ho har sovet i egen seng 🙂 men blir nok samsoving denne gang <3 Kos
      Må ha en flott kveld videre snuppa <3

    9. Så fin liten krok Emma har! Jeg har også en datter som er født den 10. september, Natalie. Hun har en liten krok i hjørnet på rommet våres hun også. Hva har du hengt opp bokstavene hennes med? 🙂

    10. Kjempe fin blogg du har, et fint design også! Men ønsker du å friske det opp litt? Nå som vi går inn i mørkere tider kan det være deilig å få en ny, lys og fin blogg! Jeg velger ut en av leserne mine til å få et spesiallaget, personlig design! Helt gratis 🙂 Meld deg på da vel, det er ikke så veldig lenge til vinneren trekkes. Påmelding, og mer informasjon, finner du i mitt nyeste innlegg.

    11. Så koselig 🙂 Her har vår lille snuppe flyttet inn på eget rom, absolutt den riktige avgjørelsen for oss 🙂 Nå sover hun fint natten igjennom, og rutinene er på plass 😀 Kjempedeilig! 🙂 Kunne ønske vi kunne samsove vi også, men når Sienna våkner av alt og ingenting hele tiden i tillegg til at samboeren min røyker går ikke det.. Men slik vi har det nå fungerer supert 😀 Jeg var SÅ redd for å ikke våkne av at hun gråter, men det er sant det du sier; vi mødre våkner jo av hvert minste lille sukk fra vår lille, selv om de ligger på eget rom 🙂
      ♥ Lizbethosnes.com

    12. Er kjempe koselig med sammsoving, men jeg har lillegutten min i egen seng fram til siste nattmåltidet/første måltidet om morgen hvor han får komme oppi sengen hvor vi ligger å sover litt til og når vi våkner igjen ligger vi i sengen koser, synger og prater sammen 🙂

    13. Hei ;-D
      Jeg syntes rommet til Emma ble kjempefint jeg. Elsker forresten bokstavene på veggen. Og barnesengen var jo også veldig fin da. Pass på at hun ikke sover for lenge i deres seng(bare et tips da) fordi da kan hennes seng bli litt skremmende senere. Liker veldig godt bloggen din forresten. Kan du ha et inlegg om designet på bloggen din?

    14. Kommer Emma til å få seg et eget rom i leiligheten deres eller kommer dere til å flytte?(bare lurer altså) Kul blogg<3

    15. <3samsoving<3 på sykehuset la barnepleier babyen i sengen min hele tiden, og jeg ble rådet til å samsove:) ikke noe skummet. Og de små nurkene trenger nærhet og trygghet, verden blir plutselig så stor, etter å ha tilbragt hele livet inne i magen til mor. Og på svangerskapskurset sa de at baby aldri skulle sove mellom, bare vedsiden av mor, for far får ikke en slik inne bygd vekkerklokke som mødre. Men der er vel alltids et unntak til regelen;) har sengen til baby fast i vår seng, men nurket sover fortsatt bare i den store sengen, for jeg sovner som oftest når jeg ammer og d er styr å løfte baby over..
      Jeg liker at du samsover. Og jeg liker at du ammer hvor som helst, og jeg bryr meg ikke om hvor mye eller hvor lite pupp som vises når du mater ditt lille barn;) syns d er fabelaktig med mødre som ammer. Og denne anti pupp/amming kleskoden er bare så super amerikansk.

    16. Samsoving er så koselig. Og gjør nettopp det du skrev,fortsett med det til DERE føler at det ikke er naturlig lenger. Vi samsover ennå.. Vår prinsesse er 9 mnd 😉 Storkoser oss !!

    17. Så fint! Og så fine rammene med fot- og håndavtrykk ble. Kunne du skrevet litt om det? Hvordan du gjorde det osv? Sliter med å få det til!! Takk på forhånd 🙂

    18. Hahaha jeg kommenterer omtrent aaldri blogger, men nå måtte jeg bare legge igjen en liten kommentar da jeg leste det nederste du hadde skrevet, det var som om du tok ordene rett utav munnen på meg! Har det akkurat på samme måten, jeg sover utrolig godt om natten men samtidig så lett at jeg våkner med en gang hvis jeg hører en liiten babylyd! Mens pappaen kunne rullet over babyen uten å merke det engang, haha! Så jeg har han også på min side. Min er 6 mnd nå og han sover fortsatt med oss, er såå utrolig koselig og deilig og håper vi får fortsette med det en stund til uten problemer! Er så praktisk å amme når man samsover, kan liksom amme i søvne, haha:-)

    19. Så fint 🙂 Jeg hadde aldri latt henne sove ved siden. Dere venner henne til det, når hun blir større, vil hun bare ligge med mamma og pappa. Ikke en god vane i mine øyne 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg