Pass dere, nå er trafikken usikker!

Hei og hopp kjære dere

I dag har jeg hatt besøk av min søte venninne, Lillian! I og med at naboene/huseierne for tiden er i full gang med et oppussingsprosjekt som bråker noe vanvittig, så bestemte vi oss for å dra en tur inn til Lillestrøm for å spise lunch, før jeg skulle ha min aller første kjøretime (!!) 

Denne timen har jeg virkelig vært supernervøs for i forkant, men for hvilken grunn ? Det var jo helt hysteriskt morsomt å kjøre! Oh joy! Selv om jeg nok hadde kjørt ned et par hadde det ikke vært for at kjørelæreren min har et sett med pedaler selv. Nå er jeg supermotivert til å få meg førerkortet slik som envher tobarnsmor egentlig burde hatt. Vel, får skylde på at jeg bare er 20 år da!

Jeg følte virkelig for å greve meg selv ned i jorda da jeg pinlig berørt måtte spørre han ” men hva er en clutch da… ?”  Jeg blir sjeldent eller aldri flau, men dette øyeblikket må jo ha vært av mine pinligste.. ? Ble med andre ord en del latter i løpet av kjøretimen, men heldigvis hadde jeg en veldig okay kjørelærer, alt er til for å læres, ikkesant! Og for dere som nå lurer veldig, NEI, jeg har aldri tatt i et ratt før! 

Har allerede fått ny kjøretime neste uke, som da blir dobbeltime! Gleder meg sånn! 

Kremet kyllinggryte til middag i dag, larvarbo! Nam! 

Nå sover Emma søtt i sengen, så da skal jeg og min kjære se resten av Hangover 3 og spise mandariner i haugevis ( hurra for mandarinsesong) , så da tenker jeg vi blogges imorgen.

Smask

43 kommentarer
    1. Hadde jeg aaaaldri turt :p hehe, neia godt å komme i gang med lappen 🙂 jeg prøvde jeg og etter å aldri ha rørt en bil, men takla det ikke mer, men skal prøve igjen senere, begynner å haste altså er tobarnsmor og er 26 år 😮 men bilskrekk har jeg uansett, heldigvis bor vi veldig sentralt 🙂

    2. Ta det med ro, du er enda ung, du har det da ikke såå travelt med å kjøre opp 🙂
      Moren min kjørte ikke opp før hun var nærmere 40 år:P Og vi er 5 barn 😛

    3. KLEMENTIN**
      vi har ikke hatt mandariner i norge på mange år, hvis du ser bort i fra de på hermetikk.

    4. Fikk du ha med lille gullet på kjøring? 🙂 eller barnevakt? 🙂 har selv hatt lappen i 4 år nå, er veldig glad jeg tok den før jeg ble gravid 🙂 men så har jeg ikke bil da så like langt uansett.

    5. haha, herlig! Jeg tok lappen i august ifjor, da var Nicolai 10 måneder. Og nå kunne jeg virkelig ikke klart meg uten tror jeg! haha. Lykke til fremover 🙂

    6. Så bra at kjøretimen fikk bra. Jeg begynte på lappen rett før jeg ble gravid, men på grunn av sterke svangerskapsplager måtte jeg legge dem på is, nå vet jeg at jeg må starte igjen siden vi bor på landet og vi har Frida som gjør at det er kjekt om jeg også har lappen 🙂

    7. Jeg kjørte opp nå, 30 år og 3 barnsmor 😉 Hatt rattskrekk hele livet, men lappen var i boks på 2 mnd! Nå skjønner jeg ikke hva jeg var så redd for, og friheten lappen gir deg er bare fantastisk 🙂 Masse lykke til! 🙂

    8. Du kan fint ha med Emma på kjøretimer. Når du har kjørelæreren ved din side så er du nok sikrere i bilen enn når du kjører alene rett etter å ha fått lappen uansett. De er trent for å passe på og ta over styringen om du gjør noe galt. Mannen min er kjørelærer og har aldri hatt ulykke med elever.
      Hvis du har mulighet for barnevakt så er jo det fint, mtp konsentrasjonen din i starten, men da vet du at det et lovlig å ha med barn på kjøretimer.
      Du som er livredd for å kjøre bil: prøv, det blir bedre etterhvert. Var selv livredd og sleit mye i starten, men det gikk seg til og nå har jeg hatt lappen i 2år og føler meg helt trygg på veien.
      Det er forresten klementiner, ikke mandariner 😉

    9. Så flink du er!! 🙂 Har selv igjen bare oppkjøring nå, men må nok ha en kjøretime eller to til i byen, så jeg føler meg trygg på bykjøring. Har selv en gutt på 2 mnd nå:) Kjenner behovet steg enormt etter jeg fikk han! Tok teorien rett før fødsel og, anbefaler deg å kjøpe en 10 dagers på prove.no og pugge og pugge og pugge!! Fikk nesten kun samme spm derfra på teorien , så den var lett som en plett:)) Og jeg gruet meg eeeenormt:p

    10. Dette klarer du fint 🙂 lurer bare på når innlegget om fine amme-bher komme? Venter i spenning her hehe…

    11. Så deg på matbutikken i går, på Rema 1000 🙂 Du så på meg etter du hadde plukket alle skolebollene du skulle ha! Du er pen Rannveig ♥

    12. Flink du er da, og lykke til med neste kjøretime! Tok noen kjørtetimer i sommer, men dumpa på teorien så har hatt et par måneder pause nå, hehe! Men skal prøve meg igjen på teorien neste uke og hvis jeg består da så skal jeg begynne med kjøretimer igjen med engang! 🙂

    13. Hvilken resturang var dere på der? 🙂 jeg tror jeg også har vært der hehe 😀 hvis det var i lillestrøm <3

    14. Så gøy at du har begynt på kjøretimer! 🙂
      Hva gjør du med Emma mens du er på kjøretime?
      Utrolig fint bilde av deg og Emma forresten!
      Holder selv på med lappen, og gleder meg så utrolig mye til jeg er ferdig og har lappen! 😀
      Lykke til videre! 🙂

    15. Kommer du med tipset om fine ammebh-er? Veldig lyst på noen lekre! Har bare svart og hvit i bomull, ikke så sexy akkurat! 🙂 Hadde jo vært fantastisk med rabattkode om det er nettbutikk også 😉

    16. Så bra du har kommet i gang med lappen 🙂
      Også lurer jeg på om du kan legge ut oppskrift på kyllinggryta?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg