Leve i øyeblikket

Av og til så må jeg bare sette meg ned å tenke over ting, og på hvor heldig jeg faktisk er. For i hverdagen som tobarnsmor, går alt slag i slag hele døgnet rundt. Når barn er lagt til å sove søtt, husarbeid og rydding etter dagens bomber som er blitt sluppet ( skulle man tro.. )  gjort, blogg er blogget, og alt det nødvendige ellers er gjort..  så er det eneste jeg har lyst til er å sove. Men jeg er nok ikke alene om å sitte med den følelsen! 

For ikke så lenge siden så sa en bekjent til meg at jeg må huske å leve i øyeblikket. Og siden det, så har jeg tenkt ganske mye over dette med å leve i øyeblikket. Det er nok noe vi alle streber etter, men som vi desverre alt for ofte glemmer. Med dagens kjas og mas er det veldig lett å gjøre det.  Men, vi vet aldri hva morgendagen bringer! Det er så utrolig viktig å sette pris på alle de fantastiske menneskene man har rundt seg. Fortell dem hver dag hvor mye du setter pris på dem! Det gjør jeg.

Jeg er så heldig å ha to barn. De to vakreste nydeligste skapningene her på planeten, faktisk! Hver eneste dag blir jeg påminnet om hvor ufattelig heldig jeg er.  I går lo Emma for første gang. Vi sto forran speilet og laget grimaser sammen, og der skjer det! Plutselig setter hun i den nydeligste latteren du kan tenke deg, som ikke ga seg med det første heller!  Dette minnet meg på hvor stor lykke mine barn skaper i livet mitt. Og hvor ufattelig fort tiden går, desverre… Det virker ikke som så lenge siden det var Nathaniel som lå der og lo for aller første gang. Nå blir han to år om 15 dager.og er storebror til en liten prinsesse!  Det er selvfølgelig helt fantastisk, for han er et bevis på at jeg har gjort absolutt alt rett som mamma. Han er den nydeligste gutten som finnes, på alle mulige måter! Men, samtidig er det litt trist. Man må huske å stoppe opp i alt stresset av og til, og bare tenke på hvor fantastisk heldig man er! Jeg føler meg så heldig, som har fått den æren det er å være mamma til verdens to fineste diamanter! 

Det å se de to sammen, den følelsen… den kan virkelig ikke beskrives. Det er så utrolig vakkert! 

Alle sammen, vil råde dere til å stoppe opp noen sekunder, og bare tenke over hvor heldige dere egentlig er! 🙂 

 

41 kommentarer
    1. Så vakkert skrevet Rannveig! Skjønner godt hva du mener, er selv mamma til 2stk herlige jenter, de er alt for meg:)

    2. Det er sånne innlegg jeg liker og lese,- rett fra mammahjertet! Tiden går så altfor fort,og det er når man har barn man virkelig merker det. Min eldste er snart 11 år og det føles som om jeg fikk han igår..
      Ha en fin dag, Rannveig 😉

    3. så kjekt å lese :)bra du har lagt til en ny vending :)og ikke legge bare rakke ned på de som du “tro” er misunlig på deg feks luksusklær ol.)det viktigeste i livet er å ha det bra og kosa seg med det som er viktig :)fortsett sånn ha en fin førjulstid 🙂

    4. Super fint skrevet!! Tar meg i det selv mange ganger om dagen, å bare nyte alt jeg har! Bare det å ha to velskapte barn er ingen selvfølge. Du virker som en utrolig god person 🙂 takk for at du blogger å deler noe av livet ditt med oss 🙂

    5. nok en gang – fantastisk ydmykt… ABOLUTT alt rett som mamma. WOW, gratulerer. Du må være one of a kind. Er det noen du forsøker å imponere?

    6. Kan ikke sammenligne rannveig med Caroline! Caroline har klasse og ydmykhet og virker som et fantastisk menneske på alle måter!

    7. Så utrolig sant 🙂 mamma til en vakker liten gutt selv på snart 10 mnd :). Kjempe vakkre barn du har 🙂 lille jenta er jo så lik pappan sin 🙂

    8. kan du lage et innlegg med bilder fra før du var gravid og for lenge siden liksom, litt gamle bilder og fra ungdomstiden din hehe :)? hadde vært kjempe stas Rannveig!

    9. Dette begynner å bli kjedelig. Vi skjønner du er fornøyd og stolt av barnene dine, det er jo det du har i livet.. Hehe, du kam jo liksom ikke skryte av dn karriere utenfor hjemmet, kun denne fantastisk flotte rosa bloggen;) hurra stå på.

    10. Hvis du har så god råd, hvorfor tar du ikke den “lille” etterveksten din?
      Meiner at når du har råd til å bare kjøpe merkeklær til unga dine, restylane(?) silikon og gud veit hva, så burde du ha råd til å ta den også, noe jeg ville ha gjort for veldig lenge siden..

    11. ETTERVEKSTEN DIN!!!
      Hjelpes meg.. altså, skal du absolutt ha bimbo-blondt hår, så MÅ du sørge for å bleke etterveksten din. Kanskje det er bedre å bestille timer oftere til frisøren – enn å bruke penger på merkeklær til barna 😉 ?

    12. Herregud dere.har dere et så grusomt liv at dere må rakke ned på denne jenta ved enhver tid? det er lavmål, og dere burde skjerpe dere og faktisk ordne opp i deres eget liv! ja hun har ettervekst, det er ikke krise. kanskje hun har store ben…so what? ja jeg er ikke enig i praten om merkeklær, men samma f vel.folk er forskjellige, lev med det! stå på rannveig.drit i de ufyselige kommentarene, men pass litt på at ting kommer riktig ut i fremtiden.på den måten får du flere lesere og ikke ferre 😉

    13. Flott innlegg! Selv om jeg ikke er helt enig i alt du skriver, tror jeg du er en flott mamma for dine barn! Viktig å tenke på alt man har, istedet for det man mangler. Har man barn, er man jo rik på en måte som er mye viktigere enn å være økonomisk rik. 🙂
      Gleder meg selv til å få barn, men aller først må jeg bli ferdig med utdannelse.

    14. Hvorfor leser dere som bare klager her inne, bloggen til Rannveig? Hva er poenget? Hvis dere mener Fotballfrue er så mye bedre, så dropp å les Rannveig sin? Er det værre? Eller må dere inn hit for å skrive dritt, rakke ned på Rannveig osv? Da har dere et problem med dere selv! Fiks det før dere setter dere foran dataen igjen!!

    15. Tenk at du ikke engang kunne skrelle og skjære opp gulerøtter når du var 19 år og mor?????? Hallo hva skjer?……

    16. Du har gjort ALT riktig som mor? Shit, da er du den eneste i verden. Alle feiler, Rannveig. Inkludert DEG! Å være forelder er ingen lett oppgave, barn leveres ikke med bruksanvisning når de blir født og jeg tror nesten alle foreldre tviler på seg selv av og til. Men hvis du oppriktig mener du har gjort alt riktig, så er du rett og slett en selvdigger. Har du hørt om ydmykhet? Det er greit med litt selvtillit, men selvdigging….herregud…..

    17. Så nydelige unger du har! Skjønner ikke hvordan dere kan skrive så mye stygt!!! Hu er et menneske med følelser! Nettmobbing! Hvorfor lese bloggen hvis dere ikke liker det dere leser? Det er dere som er ufyselige og uten klasse!!!!

    18. Es ese tipo de post me gusta leer, – directamente de la mamá del corazón! El tiempo pasa demasiado rápido, y ahí es cuando tienes niños te das cuenta de ella. Mi mayor tiene casi 11 años y se siente como si lo conseguí ayer .. Que tenga un buen día, Rannveig 😉

    19. Haha, du ass, gjort alt riktig som mor? Gratulerer, selvdigger!! Som nevt over må du være første mann i verden. Seriøst. Makan til selvdigger og arrogant menneske som du er skal man lete lenge etter. Du er kvalm. Ha det hode bare EN dag. Fjo, glad jeg ikke er deg. STAKKARS barn ;(. Greit når bare mat og kjærlighet. Men tenk rannveig, når de begynner på skolen. Alså, kan du gangetabellen? 1×1=?

    20. Fatter ikke hva folk forguder fotballfrue for virker som ingen ser hvilken blære hun egentlig er bare ros og godord om den falske kjerringa.rannveig er mindre fake mens fotballfrue smisker og later som hun er så god og snill jeg gjennomskuer iallfall henne hvem ville ikke vært så hyggelig å svart på hver kommentar om de tjente millioner i året?!

    21. I dette innlegget, du over.
      “(…) for han er et bevis på at jeg har gjort absolutt alt rett som mamma.”

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg