Helg og lekeland!

Hei kjære lesere!

Tenkte bare å hive inn et kjapt blogginlegg! I dag er det lørdag og HELG, noe som betyr familietd og masse gøy. Og siden Nathaniel har pratet om Hoppeloppeland hver dag denne uken, så fant vi ut at vi må dra på lekeland. Men i dag blir det Leo’s lekeland på Bøler i Oslo, som er tusen ganger bedre, større, og billigere, spør du meg! Er faktisk på vei dit i skrivende stund.

I dagens kalenderpakker ti barna lå det en kjempefin Ole Brum termos til gullegutten, og en veske-rangle til lillemor. Noe som nok falt i smak hos begge!

Hva fikk deres barn i dagens kalenderpakke?

Nå er vi fremme på lekeland, hurra! Så da blogges vi nok senere tenker jeg.

Smask <3

47 kommentarer
    1. Så kos og gøy! 🙂
      men.. syns det blir litt feil at du skriver “hva fikk deres barn i kalenderpakke”… tenk på de som ikke har penger nok til å gi barna sine noe annet en en sjokoladekalender fra Nille til 10,-… eller de barna som leser bloggen din og har foreldre som ikke har penger nok til noe annet.. er helt greit at du legger ut hva dine barn har fått og at de er kjempe fornøyde, men jeg og MIN mening er det at du heller kan spørre hva de/vi har fått i kalenderen vår, det blir noe helt annet enn å spørre om hva fikk deres barn/du i din kalenderpakke! 🙂
      men husk!! dette er mine meninger 😉

    2. Alle bør skjønne at Rannveig er en blond, ikke bryr seg om hva andre har og ikke har så lenge hun har alt og kan sitte på en blogg og skryte om det. Talentløs blogger? Ikke bare blogger men generelt også!

    3. Synes du har fine kalendergaver jeg. Gutten min på snart 17 mndr tok en stol inntil veggen der kalenderen henger og tok ned alle gavene han! Etter det har jeg ikke ordnet noen ny kalender til han. Han er uansett for liten til å “skjønne det ordentlig”. Så nå har han bare sjokolade kalender noe han synes er stas. Men han har fått gaver som ; såpebobler, klær, godis, rosiner, biler, gravemaskin, forskjellige leker . I strømpa skal han få en større ting; har kjøpt inn en større verktøy pakke med blant annet bosch drill. Det blir nok stas fordi han har sett pappa pusse opp. Minste jenta på snart 3 mndr har fått ting som ; hårbånd, klær, leker, ranger, og diverse. Hun får leke fra lamaze og klær i strømpa .. God jul 🙂

    4. Kos med lekeland:)..
      Meen, håper jeg ser feil, å at du ikke har din snart 2 år gamle unge fremovervendt i bilen? :/.. Eller har dette med anbefalt sirking av barn i bil, og bakovervendt lengst mulig gått deg hus forbi?..
      Skjønner ikke greia med å leke med sikkerheten, å snu barna tidlig…

    5. Jøss! Velger du et billigere lekeland i stedet for et dyrt?? Trodde alt handla om å bruke mest mulig penger jeg… 😉

    6. Vet du rannveig, hvis du har så god råd så foreslår jeg at du bruker penger på en stylist. Du ser rett og slett billig ut.

    7. Du mener vel ikke seriøst at han sitter fremovervendt i bilen? For det er vel ham vi ser i bakgrunnen der? I tilfelle er det ikke annet enn sykt at du babler i vei om at bare det dyreste er bra nok for ungene dine, samtidig som du tydeligvis driter i sikkerheten deres. Ærlig talt, han er vel ikke to år engang?
      Se denne videoen og se om du fremdeles kan stå for at du ikke har gjort en eneste feil som mor:
      http://www.youtube.com/watch?v=fKIeExpDLDA

    8. Jeg skjønner ikke, leppene dine ser jo ikke så fine ut. ser veldig unaturlig ut… Sikkert gått til en som ikke kan det ordentlig, suger å ikke ha råd til å gå til en lege ?

    9. Jeg har ikke råd til å kjøpe de dyreste klesmerkene til mine barn, for jeg prioriterer og kjøpe gode bilstoler til dem som er bakovervendte og de kan bruke lengst mulig… jeg ønsker mine barn kun det beste og alle anbefaler at barn skal sitte bakovervendt helst opp til 4 år…

    10. Besafe barneseter er det beste for barna. Du som vil at barna dine skal ha det beste, hvorfor har du ikke Besafe?

    11. Du burde bruke litt mindre tid på å argumentere om at folk er misunnelige, og heller bruke litt mer tid på å lese om barns sikkerhet i bil.

    12. Marianne: Skal du fortelle meg om mine barns sikkerhet, sier du ? Som jeg tidligere har nevnt, har vi tre biler, og dermed tre bilstoler, hvor en av de tilfeldigvis er Be Safe ( hvor har du forresten i fra at den er bedre enn alle andre?)

      Og til dette med at du poengterer at jeg har han feil vei i bilen, må jeg bare få si at jeg tror jeg vet bedre om saker og ting når det kommer til mitt barn, enn det du gjør. Tror ikke du ? Vi er nødt til å ha Nathaniel den veien i bilen fordi han er for lang til å sitte bakovervendt, ellers ville jeg selvsagt ha hatt han bakovervendt. Ja, jeg tenker også på mine barnas sikkerhet vet du, tror ikke du skal komme å fortelle meg noe annet.

      Neste gang du skal komme med en slik påstand foreslår jeg at du sjekker fakta først, kjære deg 😉

    13. For langt til å sitte bakovervendt? INGEN på 23 måneder er for lang til å sitte bakovervendt. Min fireåring, som er 107 cm lang sitter bakovervendt uten problemer. Så at N., som ikke er fylt to engang, er for lang, må du lenger ut på landet med.

    14. For lang til å sitte bakovervendt var kanskje ikke rette svaret, frøken “jegvetbest”.. Dersom du leser bloggen til mammasilje er det til og med ei på nærmere seks år om jeg ikke husker feil som helt fint klarer å sitte bakovervendt. Da tyder det helt enkelt på at du monterer bilstolen FEIL. Svelg litt stolthet og få dem montert riktig av ansatte som jobber på feks barnas hus…..! Og ha tre bilstoler i tre biler når det kun er den stakkars samboeren din som har lappen får så være men…

    15. For lang??? virkelig??? ja, da må du enten ha montert feil eller ikke brukt nok penger 😛 på et sete så tar så stor plass i baksete at det blir trangt om plass for den voksne som sitter i forsete (les besafe sin plus stol og iZi Kid).. Og barnet har ikke vondt av og sitte med beina bøyd sies det..

    16. hahahaa for lang ja, dattra mi på 4 sitter bakovervendt å jeg tviler sterkt på at din sønn er lengre enn hun…. SVELG litt stolthet! ja det er dine barn men vil IKKE bety at du vet best alltid! man lærer alltid nye ting.

    17. Du burde holde virkelig kjeft Rannveig. Jeg har noen i familien min som jobber innenfor bilrekvisita og der selger de barnestoler til bil. De sier at barn burde sitte bakovervendt til de er 4 år! Nå må du slutte og tru du veit alt selv om det er til dine barn, så kan det være at andre vet ting enda bedre en deg, selv til dine barn kan folk komme og gi deg tips og når noe så sånt som om åssen en barnestol skal stå, burde du ta det til deg! Du veit ikke alt som er best for dine egen barn! Her inne på bloggen din er det faktisk folk som har hvert foreldre i mange år, men og ta til deg tips, neeeeeeida, for jeg heter Rannveig og vet best, for i min rosa verden der har jeg det som best!

    18. At det er mulig å bli så låst fast som du er!!!! Barn skal sitte med ryggen mot kjøreretning! Herrejesus jenta! Ta å få hodet ditt ut av den rosa skyen din og begynn å ta til deg ting folk sier for å tipse deg! Jeg synes du oppfører deg som en tenåring i opprør! Du er langt fra moden i det hele tatt og burde virkelig passe deg litt før de rette distanser griper inn i livet ditt… Den bloggen her og din oppførsel begynner å bli mer å mer lik bloggen Malin hadde for en stund sia!

    19. Er virkelig enig i det som blir skrevet over her. Vet mange velger å snu barna sine pga at de ikke vil sitte den veien, blir bilsyke, sitter vondt osv.. Men jeg mener at det er ingen unnskyldning. Når man vet hvor mye farligere det er at ungen sitter forovervendt, så burde man la de sitte bakovervendt så lenge som overhodet mulig, og at han er for lang til å sitte bakovervendt høres litt rart ut, evt bytte bilsete da.. Her har jeg en treåring som er veldig lang (snart en meter lang), og som sitter med beina oppunder seg i bilen, men han klager aldri, personen som sitter foran han har også veldig dårlig plass og lillemann blir bilsyk hvis vi kjører langt MEN det viktigste er uansett hans sikkerhet= han sitter bakovervendt en stund til!

    20. Bli lei mæ av å sjå kor my drit du får heile tida Rannveig. Folk tru tydeligvis det e greit å spy ut av sæ ka dæm vil så læng dæm sett bakom tastaturet.
      Æ e uenig me dæ i ein god del ting, å det må værra låv. Men likevel respektere æ dine meininga og standpunkt, æ suns du virke som ein tøff person med bein i nesa, å æ håpe virkelig du gir ein stor fan ti dæm som e så frøkteli barnsli å kommentere her.
      Æ bli rett og slett sjokkert av å sjå kor mang voksne menneska som rett å slett utøve mobbing i kommentarfelte!
      Ingen har bedd dæ læssa herre bloggen. Har du ikke nå fint å sei, så trøng du faktisk ikke å kommenter nå. Tænk dæ om to gång, har du virkeli løst te å værra ein mobber???
      At det går ann!!

    21. Du vet bedre om saker om ting når det kommer til ditt barn sier du.
      Dummeste jeg har hört , det blir anbefallt att ALLÉ barn under 4 år blir montert i bakovervendt bilstol , eller helst längre en det også om mulig. Er ikke slik att det er bedre for din ikke en gang 2 år gamle sönn og sitte forovervendt. Trygg trafikk og statens veivesen mener noe helt annet. Og du kan ikke sette deg over fakta og det som staten anbefaler angående bilsikring av så små barn , vi vet i dag att bakovervendt er helt klart tryggest. Kommer dere i en ulykke er barnet mye mer utsatt for alvorlig skade enn om han hadde blitt plassert som han skulle / anbefalt.
      Helt greit att du velger sitte han forovervendt , men du kan da ikke påstå att du gjör det beste for barnet i den situasjonen , da må du väre ärlig og si att Nei her har jeg ikke valgt det tryggaste og beste for gutten min , bilsikring er ikke så prioritert hos meg. Og komme med vissvass som att han er for lang etc. Blir bare dumt Når barn på närmare 6 år sitter bakovervendt.
      Dette blir også skikkelig dobbeltmoral når du nett har skrevet lange innlegg og värt på nattsiden om att KUN det dyreste innen töy er det beste for barna , også gjör du det stikk motsatte av det som kommer til anbefalinger i trafikkken , det hvor det virkelig ” teller ” .. I en gitt ulykke står det tross alt om liv / död !!!
      En dyr og skikkelig barnestol i montert i riktig retning er så mye mer viktigere enn noen litt dyrare klär. Så du beviser her bare hvor overfladisk du er … Etthvert barn hadde nok heller valgt og bli montert i skikkelig bilstol for optimal trygghet istedet for dyre klär. Hva tror du er verst , enn skade i trafikkken eller ett ullplagg fra billigskjeden namit … Du som er så fryktelig oppattatt av det beste. Jaja , het blir du hvertfall tätt så på ” kornet ” og viser att du egentlig ikke så opptatt av alt det beste for dine barn allikavel. 😉 Det med klär ble bare pinlig når du ikke engang sikrer barnet ditt skikkelig i bil .. Og påsättander som att du har gjort alt rett som mor .. Jaja det kan vel i höyeste grad diskuteres .. Nå er det heller ikke noen som er helt felfrie , vi gjör allé feil … Men til en som er så hovmodig og gjör alt rett i egne öyne så må man nesten påpeke dette …
      Alt for deg er KUN ett eneste stort showoff til omverden !!

    22. Svelg stoltheten din “kjære, deg”.. du er ingen verdensmester, hvis det du tror. Utseende er viktig, men HEI sikkerhet er da faen ikke så nøye, så lenge barna er lykkelige ikledd merkeklær. Hjelpes meg..

    23. Du bør gå en runde med deg selv, og prøve å ta tak i både negativ og positiv kritikk. Det nytter fint lite å være pompøs og hovmodig hver gang du får litt konstruktiv kritikk. Kjenner det provoserer meg skikkelig når du responderer på kommentarer som du gjør.. Man er ikke verdens klokeste i en alder av 20 år, og det er kanskje greit å prøve å tenke litt mer over andre enn materialistiske og overfladiske ting. Tviler ikke på det at du er en god og kjærlig mamma, for det er du helt sikkert. Det er vel de aller fleste mødre. Men ta kritikken til deg, og slutt å svare så sykt sarkastisk og spydig.
      Just sayin!

    24. Jeg kjenner jeg blir direkte flau på kritikerne sine vegne når jeg leser dette! Folk eier virkelig ikke skam!
      Når det konmer til sikkerhet i bil så er det nok en grunn til at du velger å ha N forovervend, og jeg skal ikke kritisere deg for det:) jeg har selv en venninne som valgte å snu gutten sin forover når han var 8 måneder, da han alltid ble kjempebilsyk når de var på tur.
      Og nå lurer jeg litt på noe, dere som er så kritiske, kan dere gi meg svar på noe. “Før i tiden” ta 70 og 80 tallet f.eks. Da var det slettes ikke vanlig med bilsete, det fantes vel heller ikke bilbelte i de fleste bilene på 70tallet.., det ble da folk av de som vokste opp da også? Er ikke det rart?
      Sist men ikke minst, slutt å bland dere så utrolig mye folkens,, hvordan hadde dere taklet all den forbanna kritikken dere øser ut av dere? Jo det skal jeg si dere, dere hadde vært spærra inne på psykiatrisk med store psykiske problemer.
      Rannveig, stå på, du er fantastisk<3

    25. Ærligtalt! Blir helt KVALM av å lese de fleste kommentarene her!
      Trur nok Rannveig vet hva som er best for SITT barn…
      Er vel ikke nødvendig å lire av seg alt dette?
      Fatter ikke hvordan folk kan tro at det er greit å slenge dritt om andre på nett!!
      VOKS OPP!
      Rannveig: Stå på! Du vet selv hva som er best for deg og dine barn 🙂

    26. Therese, selvfølgelig måtte den komme, skildringen noen tiår tilbake i tid.. få deg ett nytt argument er du snill ? Dreier da seg faen ikke om, om hvordan man ble som person om man satt usikra i bil. Det det dreier seg om, er vel heller hvordan du ser ut, om du kommer utfor en ulykke. Dvs, overlever du ? Det er vel en grunn til at bilsikring er bedre nå enn da ? Forskning, utvikling ? Like blåst som Rannveig du kjære Therese 😉

    27. Gjevnt over vet Rannveig som er mor til barna deres beste. INGEN ANDRE !!! Og dere hatiske mennesker som kommenterer over her; slutt å let etter feil på en så flott ung mamma som Rannveig. Hun er også ett menneske med følelser.
      Forventer dere at hun skal bøye seg i støvet for dere? Hvis det er det dere gjør, så forventes det noe tilbake kjære dere: BEVIS AT DERE ER PERFEKTE SELV !!! Når dere har klart DET, kan dere kanskje få klage litt med litt rett !!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg