Min veldig normale hverdag

Hei kjære lesere!

I en hverdag som hjemmeværende husmor og blogger skjer det fint lite annet enn matsøl,  babykos, blogging, baking, matlaging, vasking/rydding og tappre forsøk på å rydde leker raskere enn storebror i huset klarer å drege de utover hele stuegulvet. Og jeg er egentlig meget fornøyd med det selv! Jeg elsker at jeg ikke trenger å bevege meg ut av døra for å jobbe en gang, jeg kan sitte godt plassert i sofaen med handa langt oppi chips skåla og le litt for meg selv når det stormer som verst på bloggen mens casha ruller inn. Det er litt ensomt til tider, men det er virkelig helt sinnsykt deilig! Dette burde jo være enhver’s huskatt, latsabb eller datanerds drømmejobb! Jeg skal ærlig inrømme at jeg er litt huskatt. Jeg liker meg hjemme, borte bra men hjemme aller, aller best!

//NULL sminke og litt sliten. 

I dag har det likevel skjedd noe litt utenom det vanlige. Jeg har nemlig bestilt dåpsdag til vår kjære datter. I mars er jeg på nytt stolt mamma som bærer et dåpsbarn. Hun skal selvfølgelig bruke storebror sin dåpskjole. Til dåpen hans kjøpte jeg en helt ny, spesialbestilt dåpskjole til han. Jeg fikk flere tilbud om slike “slekts/arv dåpskjoler” , og var jo kjempe koselig å få tilbud om det, men takket nei siden jeg ville ha min helt egne “slekts dåpskjole” som Nathaniel og Emma igjen kan bruke til sine egne barn når den tid en gang kommer. For å se innlegget jeg skrev om Nathaniels dåp kan dere forresten trykke her

Ellers er det ikke så mye å si. Har vært på kjøretime og ting begynner å se veldig bra ut nå! Skal ned på Statens vegvesen å ta teorien neste uke, har jo ingen ting å tape på det liksom, i og med at jeg ikke får oppkjøringsdato før i midten av mars en gang. Har med andre ord litt tid å feile på om jeg styker på teorien… men det beste hadde jo vært å stått med en gang 😉 

Forresten, det må jo være sykt lett å ta lappen i Alta for eksempel, i motsetning til Lillestrøm? Der folk bare har hørt om lyskryss liksom, men aldri sett ett med sine egne øyne ? Bare en tanke… kanskje jeg reiser dit en tur og tar oppkjøringa 😉

Nå er det kvelden med min lille familie! Blogges <3 

37 kommentarer
    1. Jeg må bare si deg at wow, for en blogg! 🙂 Fant den helt tilfeldig nå, og vet hva jeg skal gjøre videre nå. Bla litt gjennom bloggen din, for dette førsteinntrykket er virkelig kanonbra! Stå på med bloggingen, og du kan være sikker på at jeg kommer til å titte innom senere også!! 🙂

    2. Kanskje pengene ruller inn på å skrive lite gjennomtenkte, selvmotsigende innlegg, men ryktet ditt er ødelagt for alltid 🙂 og den dagen du ønsker å løfte rumpa av sofaen.. Vel, kanskje du da ikke har så mange jobber å gå til. Just saying.

    3. Du var litt uheldig med ansiktsutrykket ditt på det første bildet Rannveig.. men du er veldig søt uten sminke altså! 🙂

    4. Du prøver å provosere igjen med å si at pengene ruller inn uten at du gjør en dritt. Vel, fint for deg. Men en dag, Rannveig, når du skal søke ordentlige jobber, da kommer du nok til å slite hvis de du søker jobb hos har sett bloggen din. Det er jo ikke sikkert for du er jo ikke kjendis, men man skal alltid være forsiktig med hva man legger ut på nettet. Hvem som helst kan se alt. Jeg forøvrig er glad jeg har en betydningsfull jobb, en jobb som gjør noe for samfunnet 🙂 Ikke bare sitte på ræva mi, ta små billige strøjobber, blogge om hjernedøde ting og trøkke i meg chips hele dagen som du sier -er du ikke redd for å bli feit? Bare spør.

    5. Ja for et fantastisk flott liv du lever !!!
      Tenk så heldig du er …. Få lov til å sitte i sofaen hver eneste dag og knotte på en pc…..
      Jeg er så LITE misunnelig….. Heller en normal jobb , enn dårlig rykte resten av livet.
      Prøver du å si det mange nok ganger for deg selv at du lever på en rosa sky….. Mulig det funker …eller ikke !!!
      Greit at man skal leve i nuet…. Men det får være grenser!
      Det er liksom helt natta når det gjelder alt!
      Tar ting fra løse lufta, uttaler deg om ting du ikke har peiling på og skyter deg til stadighet selv i foten….
      Rakettforsker neste…

    6. Ooooooiiii…. hva har skjedd med trynet ditt? Fikk du virkelig juling av den jentegjengen fra Lillestrøm som skal banke deg?

    7. Men eh, har du ikke råd til ny dåpskjole til jenta di eller? Stakkars? Du er en dårlig mor som ikke lar henne få sin egen. Herregud da, jeg sjemmes på dine vegne. Og å arve, det hørtes bare ekkelt ut. Trodde bare fattigfolk gjorde det. De som handler på cubus, H&M og sånn.
      ER IKKE DET TANKEGANGEN DIN LENGER?? For det trodde jeg, etter det du sa om barnemerkeklær.
      Og jeg lo godt av det første bildet. Herlighet. Kansje du var uheldig. Men skjønner ikke at du turte å legge det ut. Ser at det har blitt en del chips i det siste ja.

    8. Ser ut som du har lukta noe surt på de bildene, klarer du ikke å ta ordentlige bilder av deg selv? Haha! En dag må du ut og skaffe deg jobb også som alle andre, lykke til sier jeg bare.. 😐 Du lever ikke et luksus liv som du skal ha det til!

    9. seriøst hvis du er 50 år, å kommenterer slik, så sier det mer om deg en om hu, vært ett voksent forbilde i stede. blir rett å slett flau .

    10. Gud så flau jeg blir på vegne av de enkelte som kommenterer her på bloggen din. Komisk, men flaut. 😛
      Skal kanskje ta teorien imorgen hvis jeg tørr, har allerede dumpet to ganger på den. :/

    11. De her som du sitt å skriv e rett å slett heilt på tryne, ja greit at mann kan leve på en blogg.
      Fint for deg og di som gjør de.
      Men de får da i de minste vær ett innlegg utn å provosere te di grader, er de virkelig så vanskelig å holde på leserne at du må gjøre deg til ?
      Vettu va jeg likte bloggen din helt til du beggynte med merkeklær debatten… Nei du mister nokk meg som fast leser. Punktum

    12. Du kan faktisk ikke bestille oppkjøring før teorien er bestått, bare ett tips! Så du kan ikke vite sikkert når du får oppkjøring da i og med at det gjerne er køer

    13. Når hun sitter med hånden nedi chips skåla og slenger dritt som foreksempel at alle som har tatt abort er mordere! Så falsk som det går Ann å bli, men likevel er det noen brødgjøker her inne som forsvarer henne.

    14. “Der folk bare har hørt om lyskryss liksom, men aldri sett ett med sine egne øyne ?”
      Haha, tuller du? Jeg er oppvokst i Alta, har bodd flere år i London og bor nå i Oslo. Det at man er fra Alta, betyr jo ikke at man kun har sett det som er innenfor kommunens grenser. Jeg har reist masse og besøkt alle verdensdelene. Mens du, som har flyttet til Lillestrøm (hadde dere ikke råd til å bli boende i Oslo…?) og vært på Gran Canaria med Charterfeber, tror du har sett hele verden?

    15. Juna : har du sjekket boligprisene i Lillestrøm ? Det er ikke så himla billig å bo der kan jeg fortelle deg 🙂
      Og så over til bloggeren…… Du mangler litt innsikt på dette med kosthold!
      Selvom du kan stappe i deg alt mulig og vekten ikke endrer seg, så betyr ikke det at du ikke kan få problemer.
      Har du hørt ordet INNFEIT ? Google det … Så har du litt å lese på …..
      Kolesterol er også noe du kan lese litt om…
      Jeg har sett en lever fra en såkalt INNFEIT person….. Og det var ikke noe lekkert syn kan jeg fortelle deg….. Putt hånda di oppi en stor bolle med rennende fett (kaldt riktignok) og løft den opp…. Nydelig syn …. Eller kanskje ikke ?
      Hadde jeg vært så på bærtur når jeg var 20 år , hadde foreldrene mine garantert tatt meg i nakken og fortalt meg hvor skapet skulle stått….

    16. Det er nok enklere å ta oppkjøringen i Alta, ja. Men blir ikke det helt feil tankegang? Du burde vel greie oppkjøringen der du bor, siden du faktisk kommer til å kjøre mest i det området. Består du ikke oppkjøringen, så er det fordi du ikke er moden nok til å kjøre alene. Punktum.

    17. Karma, en dag kommer den og biter deg i den ræva du nå skryter av å ha godt planta i sofaen… Så nyt det så lenge du kan!

    18. Så latterlige kommentarer!! Greier dere ikke se litt mellom fingra? Tar alt Rannveig skriver så jævlig bokstavelig? Og dere som nevner psykolog? Trur det er rimelig mange andre i kommentarfeltet som kunne trengt det før Rannveig, for å si det sånn! Stå på Rannveig! 🙂

    19. Litt høy på pæra etter å ha flyttet til Lillestrøm( ut på landet?) Skal nok love deg at den person som tar serfikat i Alta klarer fint etterpå å kjøre i Lillestrøm. Får du serfikat, betyr det at du kan kjøre bil. Trafikkreglene er lik uansett hvor du bor, men dette lærer du med erfaring.

    20. Penger ruller inn … ha ha …
      Uten sminke ser det ikke ut til, du har et falskt ansikt med fyllte lepper og falske øyevipper, ikke mye naturlig vakker ….
      Ja, dra tilbake dit du hører til i lille Alta langt i Nord, voks opp!

    21. ler seriøst så jeg griner vær gang jeg ser det øverste bilde!:’) noe så sinnsykt.. du var ikke særlig heldig der frøken!:)

    22. Hvorfor lager du sånn rar trutmunn på de fleste bilder av deg?
      Tuller du bare når du gjør det eller gjør du det for du syns det er fint?

    23. Ahahaha dævva av det øverste bildet… Med den ene tanna som stikker ut ser du ut som et ekte TROLL 🙂

    24. hmm,vet ikke helt hva jeg skal skrive…ranveig du ranveig…du veit hvertfall og kunne trekke til deg lesere med dine mer eller mindre,unskyld,hjernedøde innlegg uten mening uten at jeg vil gå så langt til og slenge direkte dritt om deg.men du BØR virkelig tenke over hva du skriver.en dag kan du ikke leve på bloggen din og en arbeidsgiver ville neppe ha ansatt deg sånn helt uten videre med tanke på alt du har delt på bloggen og nakenbildene dine i Omag.syns mange ganger bare synd i deg som tilsynelatende driter i alt folk prøver og si til deg.nå skjønner jeg jo at mye må man bare drite i men ærlig talt; man kan ikke gi så faen??! du er tross alt ei tobarnsmor som du hele tida skal fremme på bloggen din.tenk i de minste på de.

    25. HAHAHA! Fint når arbeidsgivere i framtiden finner fram til at du har skrevet at du elsker å sitte på stumpen i sofaen og gjøre ingenting for penger.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg