Den følelsen..

… når begge barna er lagt til formiddagsluren sin,man kan sette seg ned å nyte en kaffelatte i fullstendig fred og total stillhet. Deilig! I dag er Nathaniel nemlig hjemme fra barnehagen, da vi bestemte oss for å ha en kosedag hjemme. Det å være hjemme alene med begge barna samtidig er først og fremst utrolig koselig, men også en liten utfordring med tanke på søskensjalusien. Gleder meg veldig til Emma blir litt større og kan forsvare seg mot å bli slått med leker, for eksempel…   Med andre ord kan jeg ikke forlate de to i samme rom alene i et eneste sekund, siden det regjerer høy søskensjalusifaktor her i huset!

Nå mens begge sover skal det først og fremst ryddes da det ser ut som noen har slippet en bombe med leker i stua. Neste ryddeøkt blir vel i kveld når de har lagt seg tenker jeg. Jeg vet ikke med dere andre småbarnsmødre, men jeg har hvertfall gitt opp rydding mens barna er våkne. De lekene som ryddes på plass er jo så utrolig interessante plutselig!

Noen som kjenner seg igjen ? 😉

 

Ellers har vi ingen store planer annet enn å bare være hjemme og slappe av og ut på lekeplassen en tur når ungene våkner. Blir kjøttkaker i brunsaus til middag tenker jeg!

Hva skal dere lesere spise til middag i dag? Ha en fantastisk dag

 

51 kommentarer
    1. smart å rydde vekk litt leker innimellom ja.
      for oss voksne blir det som et flott klesplagg som har hengt bakerst i skapet… man glemte man hadde det også blir man kjempeglad når man finner det igjen, selv om plagget i seg selv er gammelt føles det som nytt.

    2. Haha, må si jeg kjenner igjen den søsken sjalusien. Men vis det er en trøst kommer de nok til å bli utrolig gode venner i fremtiden. min fetter og kusine har ca 2 år mellom og de leker masse masse sammen i dag og er utrolig gode venner! så sjalusien går nok over til vennskap om noen år. kos deg masse med den lille stilletiden, og ha en super dag videre! 🙂 Syntes forresten du har en veldig fin nese, kanskje litt rart å gi folk komplimenter for den. men jeg er ikke så fornøyd med min egen, og legger vel derfor ekstra merke til det på andre folk 🙂

    3. Sønnen din er to år og kan helt fint lære seg å rydde opp en leke før han starer på en ny? Han kan også fint rydde sammen med deg før måltid, dupp, kveldsstellet. Han gjør det garantert i barnehagen, gi han mestringsfølelse ved å også klare det hjemme!

    4. Kjenner du noen som skal på språkreise men som enda ikke har bestillt? Om du eller noen du kjenner skal på språkreise med ef i 2014 men som ikke har bestillt og som skal bestille mellom 9 januar og 10 februar så ta kontakt på [email protected] 😀 det er også en rabatt på ca 1500kr om du bestiller nå!

    5. En toåring kan man prate til og det er ganske drøyt at du ikke kan miste han av syne før han slår lillesøsteren sin. Han må jo få noe konsekvenser for det, ikke at du alltid må være der å konstant følge med på han!

    6. Kjenner meg igjen i ryddinga. Men nå har jeg blitt litt streng på at datteren min som nå er fylt 2 år skal hjelpe til å rydde opp de lekene hun har brukt før hun begynner på noe nytt, skal sove eller noe annet.

    7. til og med på dette innlegge klarer folk prestere å slenge inn sleipe kommentarer…. at d er mulig! har hatt min periode med søskensjalusi her også, ikke noe gøy-men det går over! 🙂 idag hadde vi fiskekaker og spagetti 🙂

    8. Man kan lære en to åring ting , prøve hvertfall, men de kommer ikke til å høre;) tror rannveig og sier nei om han slår. Og det er vanlig med søsken sjalusi. Husk på hvor liten man er når man NETTOPP er fyllt to år:)

    9. Punkt EN – lær opp sønnen din til å IKKE være slem med baby
      Punkt TO – han er to år for guds skyld, kan vel rydde selv. Det har mine barn gjort siden de forstod hva vi sa til de og kunne gå!!

    10. Er sååå glad mine ikke er slike sjalubøtter :p eneste de gjør er å krangle litt om oppmerksomhet 😉 griner den ene begynner den andre også :p skal sønnen min vise meg noe, kommer lillemor krabbende bort og skal vise noe hun også :p men de slår aldri hverandre, sønnen min lar dattera mi lugge han da også ler a og han later som han får vondt osv, thats it Oo han kaller henne: “Jenta mi” hehe

    11. Vel, jeg kan jo si til alle dere idioter som henger med leppa for den minste ting. Søskensjalusi er ekdtremt normalt når begge er så små. Jeg hoppet på magen til lillebror i ren sjalusi da jeg var 4år. Jeg har bestandig vært ei snill og reflektert jente, og har hatt strenge foreldre. Sjalusi kan ta hvem som helst.

    12. du er så flink du 🙂 bra dåkker kosa dåkker masse i dag Rannveig 🙂 ha en fortsatt fin dag også snakkes vi seinere vettu ;* muss muss <3

    13. Du som skriver at rannveig ligner Amanda Breden…. Amanda er jo fit, hun har forholdsvis markerte muskler, er spenstig og har utroli søtt ansikt med vakre blågrønne øyne. Jeg kan ikke se likheten mellom rannveig og henne verken i ansikt eller kropp, annet enn det lange lyse håret..

    14. Slutt mellom dæ og Willem? Så bildet ditt på instagram, og kobla rimelig fort når æ så dokker ikke va i et forhold på facebook, og du ikke har han som venn lengre :p

    15. Syntes det er dårlig gjort å skrive st Wilhelm var utro her, uansett om det er sant eller ikke, så et brudd veldig tungt.

    16. Nå ble jeg litt bekymret for Rannveig.. Hva har skjedd er det slutt med samboeren?? Har ikke instagramkonto..

    17. Ok ok ok..er det slutt med deg og william var set leit å høre..koselig om du dater en anen, kos deg med det 🙂 men håper du har lært at man ikke bør bli gravid med en mann med en gang 😉

    18. Hun er sikkert bare ute etter oppmerksomhet. Hun har dumpet mange plasser ned på topplisten nå så hun vil opp på topp igjen. Da finner hun på hva som helst for å lure leserne slik at alle må inn på bloggen for å se… Herregud Rannveig dette er tåpelig og typisk deg. Hvis du vil ha flere lesere så får du levere noen ordentlige innlegg. Det er alt du trenger å gjøre.

    19. Helt ærlig om dette er tilfelle så kommer det jo ikke som et sjokk om det er slutt! Å om W har vært utro så er det en viss forståelse der å! Jenta har sjemt seg selv, sine barn, W, hans familie og sin egen familie ut…. Klart gutten blir lei og går til andre! Med måten R framstiller seg, ting hun gjør og hennes dømmekraft så til pass!

    20. Har typen vært utro så gjør Rannveig rett i å kaste han ut. Hvis de fortsatt er sammen så bra for de 😀

    21. Det er ikke rart for Rannveig leker ikke dum, hun er faktisk helt dum i hodet. Og jeg hadde løpt fortere enn faen fra en sånn drama rama dame som hun her er. Get it folks, hun er bare ute etter oppmerksomhet hele tiden. Det er ikke noe normalt ved henne verken det som er i hodet og det som kommer ut av kjeften!

    22. åååå jeg kjenner meg så igjen, jeg føler jeg rydder leker heeeeele dagen og kvelden…. Men mamma pleier alltid si at leker ikke er rot men jeg vet ikke om jeg er helt enig det altså.. lykke til med kveldsryddingen og nyt de stille øyeblikkene 🙂

    23. Sønnen din er 2! De lærer å rydde i barnehagen, så da kan jo du si at han skal rydde opp hjemme også! Jeg har ei datter på 1, 2år om ikke lenge, hun begynte i barnehagen i fjor høst, og hun kan rydde opp lekene sine, noen ganger uten at jeg ber hun om det! Så de lærer mye når de går i barnehagen, mye som de kan gjøre hjemme også!

    24. Haha.. En ting jeg kan si meg enig i hos, og som jeg faktisk kan forsvare ranveig i.
      En toåring SKAL man ikke stole på til å være alene sammens med en liten baby uansett. Så dette kalles vell heller å være en god mors bedømmelse.
      Når det er sagt så synest jeg ellers hun er helt blåst på det meste.

    25. Dere som skriver oppgulp og frekke kommentarer, sånn som Kine her på siste kommentar. Det er vel dere som er “blåst” som skriver slikt. Har dere ikke noe fornuftig å komme med synes jeg dere burde bruke tiden deres på noe annet. Synes Rannveig er en flink og snill småbarnsmor. Stå på!

    26. Jeg har 3 barn, eldste er 6år, og mellomste blir 2 år nå i mars 2014, minste blir 1år i april. Jeg har ingen søskensjalusi her og det har det aldri vært siden noen av de små ble født:-). Men sønnen din som er 2 år han kan fint rydde opp leker, du må bare være konsekvent på det. Min mellomste datter rydder opp i leke kassa si vis jeg sier at ho skal rydde og det har ho gjort lenge. Og om dem leker i stua, så kan jeg fint gå inn på kjøkkenet og ordne det jeg må og komme ut igjen uten noe problem:-). Han må få konsekvens av deg ved at han slår og kaster leker på lillesøstra.

    27. Kjenner igjen den m leker ja 😉 jeg sier vi må rydde før vi drar i bhg, før vi går ut, før natta, etc. Men feks om vi bare skal være hjemme og det er dårlig vær så vi er inne hele dagen så rydder vi ikke før kvelden. Såsant ikke ALLE lekene er på gulvet da 😉 det er 21 mnd mellom mine, eldste er 2,5 år og yngste 10 mnd.
      Største var hjemme fra bhg i dag og lykken var stor når de begge sku sove lur 😉 da var det netflix og sofa for ho mor.

    28. Du har to vakre barn, Rannveig!
      Søskensjalusi går fort over når de blir litt eldre 🙂
      Ironisk er det noen her som tror at alle barn er like og at alle oppfører seg likt, men det er det ikke. Syntes du skal følge det som føles best for deg, Rannveig 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg