Glamorøst å være mamma? Neppe..

Tenkte å skrive et lite innlegg om mammarollen og mine forventninger til det å bli mamma. Jeg var bare 18 år da jeg ble mamma for første gang, alenemamma faktisk..

Hadde jeg visst hva jeg gikk til ,hadde jeg nok ikke tenkt så lett på det.  Realiteten slo meg hardt og brutalt da jeg fikk erfaring med hva våkenatter egentlig innebar. Hva det å ha null alenetid betød  Hvordan følelsen av å måtte sitte inne mens alle vennene dine er ute og har det morro, kjennes på kroppen. Hvordan det rett og slett er å sette en annen persons behov før dine konstant. Selvfølgelig gjør du alt dette med den største selvfølgelighet og med den største kjærlighet, det er jo faktisk ditt eget barn som du elsker over alt! 

Det snakkes alt for lite om de to usle timene med søvn du må klare deg med i løpet av et døgn, til tider…  søvn går raskere enn du rekker å blunke fra å være en selvfølge, til å bli en eneste stor luksusgode! Du går fra å være gretten dersom du bare har fått 6 timer søvn på en natt, til å takke gud for at du fikk hele fantastsiske 6 timer søvn på en natt! Jøss, dette må jo ha vært tidenes natt, tenker du mens du fornøyd ser tilbake på de deilige 6 timene med fantastisk søvn. 

Så kan vi jo snakke om hvor fantastisk glamorøst mammarollen er! Eller ikke. Jeg blir virkelig skremt av unge jenter som sender meg mails og brev på facebook om jeg anbefaler å bli tenåringsmamma eller ikke. Hva skal man si til sånt? Vanligvis svarer jeg ikke. Men noe vil jeg si..

 

Dersom du er klar for:

Et smertehelvette uten like. Man kommer vel ikke akkurat utenom at en fødsel er nettop det. 

Å stå opp halv 5-halv 6 daglig. God morgen! 

Krampe i begge armer etter x-antall timer bæring av babyen på 6 kg! Soving på noe annet enn mamma synes den nemlig er uakseptabelt. 

Å ofre deg selv fullstendig for et annet menneske

Å fungere en hel dag med kun 2 timers søvn abrutt av ammepauser

Våkne klissvåt… av morsmelk. Fordi du også denne natten glemte å drege opp ammebhen etter endt amming. 

En hverdag fylt til randen av gulp, tiss og bæsj

Bruke dine siste lommepenger på Pampers easy up og Nestle babygrøt

Bruke 2 500 hver mnd på barnehageregninger når gullungen etterhvert vokser til

Glemme shopping til deg selv ( som 17-18 åring har de færreste jobet seg opp til foreldrepenger=ekstremt dårlig økonomi) 

Glemme å se på serier og filmer i senga. Babyen som endelig sovnet ligger jo der å sover jo, og du vil ikke vekke den! Dessuten har du ikke tid til sånt lenger… ZzZzZ

Glemme alt som heter planlegging ( du kan selvfølgelig planlegge, men må under enhver omstendighet være klar over at de kan endre seg veldig raskt alt ettersom barnet ditt bestemmer) 

Velge mellom en halvlunken dusj på 10 sekunder eller frokost (hva ville DU valgt?!)

Legge barberhøvelen bort for en stund. Det blir rett og slett… mindre viktig. Hello kaktuslegger! 

Legge rette – og krølletangen, på hylla permanent. Du vil ikke orke å bruke tid på noe sånt uviktig når du kan bruke dine få dyrebare fri-minutter på noe annet!

At puppene ser mer ut som en kombinasjon av vrengte bukselommer, og pannekaker etter endt gravidtet og amming, enn hva de faktisk en gang så ut som… – vanlige pupper. Ammepupper er faktisk så stygt, at det ikke finnes et eneste bilde av det på google. Men, vi kjører på med et illustrasjonsbilde lagd av ingen andre enn meg selv. 

Om du sier ja på samtlige overnevnte punkter, og det frister veldig. Ja, da vil jeg faktisk kunne anbefale deg å bli mamma i ung alder! For dette er ingen overdrivelse, det er kun den sanne hverdagen til de fleste nybakte dødlige mødre, tilogmed Caroline Berg Eriksen opplever noen av overnevnte punkter, noe jeg kan si med sikkerhet uten å en gang lese bloggen hennes. Dersom du som tenåringsjente vil dette fremfor et liv hvor du kun har deg å tenke på, du kan bruke 4 timer eller hele dagen for den saks skyld, på å fikse deg til den kule festen du har gledet deg lenge til, du kan være på festen så lenge du vil fordi du VET du kun våkner med deg selv imorgen og kan sove så lenge det passer DEG.  Du kan ta deg en herlig lang glovarm dusj, legge konkrete planer for dagen hvor deg selv er den eneste som kan stoppe dem! Du kan blogge deg halvt ihjel og bruke så mye tid du enn måtte ønske på det, mens du som mammablogger ofte kjemper for å få tid til å få postet ett innlegg pr.dag! Jeg kan jo hvertfall bare snakke for meg selv der. 

For som mamma, har jeg lært en essensiell ting. Legg aldri planer og forvent at de skal bli gjennomført! Jeg tar som regel dagen som den kommer. En ting av gangen. Fordi jeg vet at jeg kun får til halvparten av det jeg faktisk ønsker. Som mamma til to barn som krever min fulle og hele oppmerksomhet har jeg ikke sjans til å få gjort alt det jeg egentlig kunne tenke meg å gjort. Jeg ser hver dag på min 2 måneder gamle neglelakk på tærne ,og tenker… imorgen kveld skal jeg fjerne og legge ny! Men saken er, at å lakke tærne rett og slett er mindre viktig i min hverdag. Rett og slett veldig nedprioritert.  Står valget mellom å rydde kaoset på kjøkkenet og lakke neglene før jeg stresser for å legge meg for mine få, dyrebare timer med søvn, så sier det vel seg selv hva som blir gjort. Ja, jeg vil faktisk heller ha ryddig kjøkken enn å se fin og flott ut. Selvfølgelig skal man se presentabel ut, det klarer man jo som regel. Men de utallige timene forran speilet med å legge den perfekte sminken, de uteblir… rett og slett.

 

Som sagt er dette innlegget ment til dere jenter som går med en drøm om å bli mamma. Det å være mamma er ikke bare kosekos og søtt, det er arbeid! Tungt arbeid til tider. Å være mamma kan være beintøft. Når det er sagt er det en stor velsignelse, jeg elsker mine to barn over alt her i verden, og nå som de er her, kunne jeg virkelig ikke sett for meg noe annet enn akkurat den hverdagen jeg lever i. Jeg trives som husmor, jeg trives med å løpe svett rundt å rydde leker som om jeg løpte stafett, i håp om at jeg klarer å se litt gulv før babyen skriker og skal ha sitt. Men det er hva jeg har ønsket og valgt selv. Hvor enn slitsomt det blir, så klarer jeg ikke å gjøre annet enn å elske livet mitt og de to fantastiske barna jeg har skapt! 

57 kommentarer
    1. Det er nok ikke noe sjakktrekk å gå inn for å bli mor i ung alder, men jeg må bare si at jeg ikke har den opplevelsen av å bli mor i det hele tatt. Jeg fikk en drømmebaby som sov masse, og gråt lite. Har aldri hatt en våken natt, og kan telle på én hånd hvor mange ganger jeg har stått opp før kl 7-8. Jeg har alltid til til å sminke meg og dusje. Jeg har tid til å rydde, spise god mat, se på serier. Jeg er alenemamma. Jeg skjønner at mange har det vanskelig i spedbarnstiden, men det hadde ikke jeg. Det er ikke sikkert Caroline Berg Eriksen har det heller. Kanskje hun har, men det vet du ikke. Ikke jeg heller. Det er ikke bare et rent helvete å få barn. Klart man gjør det med den største selvfølgelighet, uansett hvor sliten man er, men det er ikke bare negativt for alle 🙂

    2. Marie: Hvor leste du at jeg skrev at mammarollen er et rent helvette ? Jeg elsker mammarollen, og har aldri ment at det er et rent helvette, det står heller ikke i dette innlegget.

      Prøv å se på dette innlegget med en dose humor, eller hva ? Samtidig som det er ment for å advare unge jenter mot å bli mor i for ung alder. Selvfølgelig er alle barn forskjellige.

    3. Haha når du skriver at du sjeldent svarer tilbake når du får melding fra folk om det å bli ung mor.. Du svarer aldri til noen som helst uansett haha!

    4. Christin : Hvor i Rannveigs tekst fant du ordet humor? Jeg finner det ikke. Mulig jeg er blind.
      Rannveig : Denne bildeserien (hele) er vakker. 🙂
      Mvh, Per.

    5. Per: les kommentaren hun skrev… Jeg siterer “prøv å se på dette innlegget med en dose humor, eller hva?”
      Les alt før du kommenterer.
      Og enig med anonym: du svarer jo aldri leserne dine.. Det kaller jeg dårlig blogger, som ikke gidder å ta vare på leserne sine. De konkurransene du gir oss er kun for å tjene penger selv, ikke for å glede oss som faktisk gidder å leser bloggen din.

    6. …og 80% av “vi”, Christin, er sånne som deg. Som “gidder å lese bloggen” kun for å finne noe å henge bloggeier for. Og for å slenge dritt. Hvorfor ? Ynkelig!!

    7. Du har hermet etter mammatilmichelle. Bare synd hun er mye flinkere
      enn deg å skrive. Trur du ønsker å kunne se ut som fotballfrue og
      skrive like bra som mammatilmichelle….

    8. Hahaha! Copyright Mammatilmichelle. Nivået på hvordan du og Anna skriver er så utrolig forskjellig, og det sier mye mer enn du tror.

    9. Har sett det før, at du hermer etter andre sine innlegg;) Er ikke så rart du rykker nedover på topplisten…:(

    10. Så hvorfor fikk du to? Med to forskjellige menn? Og er nå alenemor til to barn? Er det noen som har driti seg ut så er det deg.

    11. Men kjære dere lesere. Dere må jo da skjønne at det er humor henne mente med dette innlegget:D… Eller vent litt… Hvor, hva, hvem humor??? Du trur du er så flink til alt, men faan el da jente, er ikke farlig og innrømme sine feil og kanskje få frem at dette innlegget hadde 0 betydening… At du sitter og “kopierer” av andre bloggere er jo såååå inni h…..e patetisk! Bare ta fotballfruen f.eks. Der la hu ut ett innlegg som det sto om vekta som var på normalen igjen og hvem heiv seg på lasset, bare for å virke like atraktiv som henne… var jaggu deg der R! Du er så redd for og miste lesere så da hermer vi… Eller så legger jeg ut ett innlegg som du kan senere skrive at… Forrige innlegg fikk den reaksjonen jeg ville ha… Bare for og virke “smart”… Du driter deg så ofte ut at det er helt flaut… Begyn og stå for dine feil, for det er du ikke flink til, du er ikke perfekt!

    12. Bra du skriver slike innlegg for å advare jenter å bli ung mor, men som deg selv blir mange gravide uten planlegging å abort er ikke et lett alternativ. Er selv gravid nå i 3.månde. Men er veldig klar for det å føler det kommer til å bli den beste perioden i livet:) er 21år, men har nettoop fullført en utdanning og fått 100% jobb. Har verdens beste samboer å kjæreste <3 som er 6år eldre enn mg og også veldig klar for å bli foreldre. Dette gleder jeg meg til unasett for mye negativt du skriv om mamarollen. Dette er slikt alle faktisk vet kan skje, alle som er eller planlegger å bli gravide bør vertfall vite det 🙂 man må jo se på di gode sidene å ta vare på dem! Som du selv sier ville du aldri valgt annerledes 🙂

    13. Kristine: lykke til:) Mange babyer som knapt lager lyd, så det er så individuelt! Jeg kan fint ta meg et bad om jeg vil, uten at babyen klager! Shave og det som må gjøres 😉 så ja, det varierer så fra baby til baby! Det var lettere enn forventet for meg:) Litt kjedelig med mindre søvn såklart, men det blir vanesak. 😊

    14. Må bare kommentere det med våken netter gjelder ikke alle. Mi jente er 6 mnd å har ikke hatt EN våken natt enda 🙂 men jeg er svært heldig da.

    15. Et av dine beste innlegg Rannveig! Til dere som sier dere aldri har hatt våkenetter, sier dere også da at det ikke er hardt arbeid??

    16. Kjenner ikke igjen det med våkene netter. Ingen av mine to barn har skreket på nettene. De har sovet hele natten bestandig, og har god søvnrytme. Går ann æ ha et liv selvom man har to små. Det virker som du siterer til at det er så mye negativt med små barn. Har selv 2 slå på 8mnd og snart 4år. Har selv vært alenemor med største jenta mi. Du klager og klager på for lite søvn hele tiden. Kanskje du ikke var klar til å bli mor?
      Folk takler det som følger med barn forskjellig.
      Selvfølgelig kan det være slitsomt, men ikke så ille som du føler.
      Jeg har ikke ofte god søvn om nettene og får svært lite søvn om nettene. Er selvfølgelig trøtt om dagen. Men det er ikke så vanskelig å slitsomt som det du påpeker. Har dårlig søvn pga andre ting!

    17. Er vel veldig forskjellig fra person til person 🙂
      F.eks, min har aldri våknet så tidlig som kl. 5-6 uten at jeg har fått han til å sove igjen, vi kunne fint ligge til 10 hver dag 🙂 Aldri hatt noe problem med å dusje eller spise heller, ta med baggen til vogna inn på badet, la babyen ligge der med en leke eller fler, dusj så lenge du vil(aldri hatt noe behov for å dusje lenger enn maks 20 minutter, med eller uten barberhøvel) :)) No problemo.
      At babyen vil sove på mammaen sin, er jo det beste som finnes, elsket hvert eneste minutt, og gjør det fortsatt.
      Fødsel er også veldig forskjellig fra person til person – SÅÅÅÅ vondt var det ikke 🙂
      Hele lista var jeg klar over da jeg gikk gravid, og så fram til hvert eneste sekund som mamma, dessuten, det å legge bort rettetang eller krølltang, er ikke heller en stor krise for de fleste, da sparer du hvert fall håret ditt for å bli slitt 🙂 haha
      Puppene mine ble heller ikke som du beskriver xD Men så var jeg ikke fornøyd med de før svangerskapet uansett :)))
      Planlegge var heller ingen sak 🙂 Mitt baby gulpet heller ikke så mye. Spise var aldri ingen sak 🙂 Shopping til seg selv var og er ikke så veldig viktig, har mye fra før. 🙂 Jaujau.

    18. Per: jeg “henger” ikke bloggeier som du så pent kaller det. Jeg bare poengterte det. Jeg sier ikke at Rannveig ikke blogger bra, for det gjør hun. Jeg leser bloggen hennes nettopp fordi hun skriver bra og har gode innlegg. Syns bare hun gir lite tilbake til leserne sine.

    19. Baah….. Her sitter jeg og skriver et saklig innlegg…. Ikke rettet en eneste linje mot bloggeren…..så kommer dette spam filteret……

    20. Veldig bra skrevet! Gir en mer virkelighet av hva det innebærer å få barn. På blogger kan man veldig fort få et glansbildet og alt virke så fint og enkelt.
      🙂

    21. Og nå begynner fallet ditt på topplisten som jeg skjønte allerede i desember ville komme. For å henge med blir du nødt til å virkelig tenke nytt og annerledes for ellers kommer du ikke til å overleve på toppen av lista lenger. Folk har gått lei, og det visste jeg ville komme. Et tv program ville nok få deg opp igjen for en stund, men på sikt hvis du vil henge med må du legge litt om på bloggstilen, tenk nytt og annerledes, jeg vet du er en kreativ dame. Lykke til 🙂

    22. bra innlegg :). viktige poeng du kommer med, jeg var ikke klar til og bli mor som 18 åring,jeg ville leve livet litt først,var 27 år når jeg ble mor første gang og det var perfekt for meg :). jeg har også fått et barn som elsker og sove ,sovet hele natta siden han var 6 uker,sov stort sett til 9-10 frem til han var ca 9 mnd. da endret vi rutinene hans og han legger seg nå 20-21 til 7 på hverdagen og innimellom på fredag er han oppe litt lengre og sover så lenge han vil på lørdagen,men ellers følger vi planen 🙂

    23. Jeg eren alenemamma på 18, og bor i tromsø!
      Føler veldig med degi dette innlegget, kunne ikje vært mer presist, men samtidig er det mye glede blandt di lange dagene og søvnløse netterne

    24. Har ikke jenta di en far og du en samboer? Du er jo ikke alene om alt? Virker nesten sånn… Hjelper han deg ikke med noe?

    25. Jeg er helt enig her! Det er utrolig slitsomt og være mamma. Enkelte dager har jeg bare lyst til å rømme laaaangt bort! Å spør meg selv hvorfor jeg valgte dette livet. Samtidig ville jeg ikke byttet dette livet med noen! Den kjærligheten og gode stunden jeg har med/til mine barn er helt unikt. Jeg har tre barn. Fikk min første når jeg var 28 år. Å er nå 34. Dagene går i ett , jobb, matlaging, bleiskiftt,vasking, klær, rydde+++++ listen er uendelig og det er så å si aldri mulighet for å sitte seg ned 5 minutter på kvelden når alle er i seng. Å dette følte jeg allerede når jeg bare hadde 1 barn. Har heller ikke sovet igjennom en natt på 6 år. Å de som har barn som sover dårlig vet hvordan dette er. Amen

    26. Tror ikke akkurat jeg er alene om å føle det slik! Blor mildt sagt irritert på folk som sitter å sier at de er så lykkelige . Å at ha barn er sååååå perfekt. Ikke lyg for dere selv tjukkhoder

    27. Du har virkelig maaange dumme lesere, det skal jo ikke akkurat et geni til for å skjønne at dette blogginnlegget var satt på spissen og ment til skrekk og advarsel! Et av dine bedre innlegg hvertfall 🙂

    28. Hvor ble det av det innlegget om sminke og produkter som du lovet å lage for ganske lenge siden nå?? Mange innlegg du lover, men så skriver du allikevel bare det samme om at du er tobarnsmor dag ut og dag inn…
      Jeg kjenner meg dessuten ikke igjen i det du skriver så ikke dra alle under samme kam eller påstå at det er sånn for alle. Jeg har et barn som aldri gulpet, sov hele natten og jeg har de samme puppene og kroppen som jeg hadde. Livet mitt ble forandret til det bedre og vel så det.

    29. Må dog påpeke at jeg ikke anbefaler noen å bli mor for tidlig; jeg var i 20-årene og var ferdig med skole osv. Alle opplever morsrollen forskjellig og alle får forskjellige barn og kropper etterpå! Men det er dårlig gjort av enkelte som kommenterer her å påstå at de som sier de er sååå lykkelige lyver, for JO, jeg ble sååå lykkelig etter jeg hadde fått barn. Men sikkert mange som er fortvilet, utslitt og ulykkelig også. Spørs vel hvilken situasjon man er i, og folk er forskjellige. Begge deler bør respekteres!

    30. Åh.. Jeg kjenner at jeg blir frustrert på noen av dere blogg – lesere! Er det iingen andre enn meg som tok dette innlegget med en dose humor? Men alt det hun skrev kan faktisk være hverdagen til tider. Alle dager er forskjellige når man har barn. Min førstefødte var en drømmebaby, sistemann skal helst sove så tett inntill puppen som mulig. Men er eller veldig snill. Ei venninne sin baby grein 15 timer i døgnet den første tiden.( kolikk)Jeg kjenner meg veldig igjen i det å velge mellom dusj og frokost. Og det er veldig sjeldent jeg har tid til barbering, Shampo, hårkur og alle annet som jeg gjorde når jeg ville før guttene ble født. Jeg savner alenetid til tider, men elsker guttene mine overalt.

    31. Syns du at du må ta silikon igjen nå, etter andre graviditeten og ammings, eller var det verdt det? Vurderer sjøl og ta etter at jeg fikk sønnen min. Hadde satt veldig pris på svar

    32. PS: ammer ikke, og har ikke tenkt til det med neste. Har veldig lyst og behov for silikon, men veit ikke om de blir “ødelagt” etter neste graviditet.

    33. Du nevner OFTE fotballfrue og du sammenligner deg med henne.. Hun er tydeligvis en du ser opp til, og det er jo koselig. Hun ser jo sinnsykt bra ut, har aldri sett noen som er så fit etter en fødsel, omtrent ingen kan måle seg med den trente kroppen der -uansett hvor tynn man er, for tynn er ikke det samme som godt trent. Hun er sykt fit og har bra stil. Så det er klart du er misunnelig 🙂

    34. Jeg verken digger eller ser opp til deg, men dette var dønn ærlig og totalt gjenspeilet med virkeligheten, det traff du spikerhodet..terningkast 6

    35. “alenemamma faktisk” ja buhu du er sikkert den ENESTE i hele universet som er alenemamma, sikkert også den eneste som er tobarnsmamma…

    36. Pia… Ja hu er god på og bruke spam filtret, hu trur hu vinner på og luke ut de komentarene hu ikke liker, bare forde hu ikke tåler og ha feil!

    37. Hmm, nesten ingen av punktene som du skriver gjaldt meg og min lille prinsesse. 😛 Hun var helt fantastisk å gråt nesten aldri om nettene, bare hvis hun våknet avogtil av at smukken hadde dettet ut og da var det bare å putte den i munnen hennes så sovnet hun igjen. Hun var veldig rolig som baby og nesten bare sov når jeg gjorde det så det var helt fantastisk for meg! Var som en drøm! 😛

    38. Er det no rart det blir krig i verden???? Se på humoren i dette! Og jeg kjenner meg igjen i mye av det rannveig skriver. Jeg har 2 barn to vidt forskjellige. Men å få barn innebærer mye jobb! Synes du er flink med barn rannveig! Står på du..

    39. jeg blir ganske leimeg av å lese noen av kommentarene her!
      1. noen skriver at hun skriver så sykt dårlig osv, – hvorfor i helvette er du en leser da?
      2. hva var egentli ille med dette innlegget? her prøver dere hardt og finne feil! – jeg lo litt når jeg leste dette, siden jeg har mange venniner med barn og de sitterer til akkurat det samme….
      3. har folk virkelig såå lite å gjøre at mann må lete gjennom blogger å gjemme seg bak et tastatur og kaste dritt…“?!
      4. å en ting til.. dere som slenger dritt om bloggingen hennes, link bloggen deres her å vis at dere er så forbanna my bedre til å blogge å skrive?!
      kjærevene det må være mulig og oppføre seg LITT!

    40. Mange her som rett å slett pynter på mamma tilværelsen… er selv mamma, ble mamma når jeg var knapt fylt 19 år, å var alene mor fra første stund.. å jeg kjenner meg veldig igjen i det Rannveig skriver… JA så klart opplever alle dette forskjellig, noen får barn som sover å spiser sover å spiser, noen får en drømme fødsel osv osv .. men langt i fra alle ! det å få barn er slitsomt ! å dette er så viktig at dere som er innenfor kategorien småjenter innser, for jeg blir skremt av dere som tror dette med å få barn er det samme som å få en ny dukke som man kan kle opp å dulle med ! men dette er så langt i fra sannheten som man kommer ! å få barn innebærer ett kjempe ansvar livet ut (ja til og med etter fylt 18 år) så har du ett ansvar..
      å dere som sier rannveig er en kopicat, at hun bare skriver det samme som alle de “kjente” bloggerne skriver.. mulig de også har skrevet innlegg om dette temae, men hvem bryr seg ? veit om maaange andre som har skrevet ett innlegg om dette.. å dette er ett tema som burde komme mer å mer inn i lyse.. blir skremt vær gang jeg ser småjenter med kull på magen å er ute for å kjøpe baby rosa/blå klær å egentlig bare er fokusert på hvor koselig det blir å få en baby.. skjerp dere !!

    41. Hei.. jeg ble mamma som 20 åring, og dattera mi er 8 mnd. Jeg er alenemor og har vært en stund! Og av og til er det ett reint helvette og være alene med ei lita jente! Du første som kommenterte her! Ja greit att du fikk “drømmebaby” men da har du INGEN erfaring med babyer heller mener jeg! For babyer skal ikke bare ligge der og sove sove sove og nesten ikke gi lyd ifra seg! Da hadde jeg virkelig lurt på hva som var galt med min datter hvis hun var sånn! Er ikke normalt det mener jeg! Og har jeg min datter en våken natt nå, så går det helt greit, men søvn er sååå utrolig viktig da man har småbarn i hus… jeg elsker mitt barn over alt på jord! Og kunne virkelig ikke vært foruten min lillejente! Hun er dyrebar for min del! Mest fantastiske jeg har fått! Men neei det er ikke bare kosekos med babyer! Hvis du låner en baby i ca 1 time jaa da er det bare KOS! For da vet du att du kan levere den tilbake når som helst! Fantastisk bra innlegg rannveig! 🙂

    42. Noen enkelt mennesker må finne feil i absolutt alt til tross for at det er riktig, greit nok at Rannveig ikke har vist sine beste sider tidligere, men det hun skriver her er faktisk noe å tenke på. Det er jo slik idag at flere ungdommer tror det er dans på roser og skulle bli tidlig forelder, noe det slettes ikke er. Det er jo bare det Rannveig prøver å få frem. Så slutt å pirke ting ut av sammenheng. Tenk logisk, så bli det riktig!!

    43. Ord kan gjøre mer vondt enn slag. Tragisk å lese så mye stygt, lurer på om dere hadde vært like tøffe face to face. Nettmobbing er kommet for å bli..

    44. Hahaha, utrolig bra innlegg, Rannveig! Lo meg gjennom alle “punktene”! Har en gutt på snart 11 uker, og kjenner meg egentlig igjen i ALT! Og likevel er dette det mest meningsfulle og fantastiske jeg noen sinne har gjort! I natt sov jeg forresten bare 2 timer Usammenhengende, så den passet bra! 😛 Glad jeg er “ung” (22) og fungerer fint dagen lang likevel! 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg