God morgen Norge!

Hei kjære lesere, og god “morgen”! <3

Her har vi allerede vært våken i mange, mange timer! Dagen startet nærmere sagt kl 06:30, da var det opp og hopp med våre små. I dag var det også jeg som fikk levert Nathaniel i barnehagen, i og med at vi skulle på kontroll med Emma i dag. Så det var veldig koselig! Alt gikk kjempefint på kontroll, og snuppa var blitt hele 8 kg! Tenkte jeg skulle skrive et eget innlegg om det litt senere sammen med 5mnds oppdatering for henne! Fikk også time til Nathaniel, så neste kontroll nå i Mars skal de på sammen! Det gleder jeg meg masse til , blir spennende å høre hva helsesøster har å si.

Han er utrolig flink og de skryter masse i barnehagen! Han forstår alt, og sier de fleste ord i tilegg til at han kan snakke setninger nå. Fikk med et skjema hvor vi skal krysse ut ord han kan…

Det blir jo en fryd å fylle ut dette skjemaet, gulleguten vår kan nemlig alle disse ordene! En ordentlig flinking 🙂 

 

Akkurat nå ligger snuppa og dupper, og jeg holder på å rydde boden vår. Prøver å ta meg selv i nakken og kaste ting, noe jeg ikke er spesielt god til… holder også på å gi vekk masse, blant annet vippestoler som vi ikke lenger trenger og som bare står og samler støv, i tilegg til alle bh’ene mine jeg hadde før jeg tok silikon(mange er nesten ikke brukt! ) . Dagens gode gjerning! 

Skal fortsette ryddingen nå, så da blogges vi nok senere tenker jeg! 🙂 

70 kommentarer
    1. Det er meget sjelden jeg blir fysisk dårlig og kvalm av å se bilder av et menneske, men når jeg åpnet bloggen din og så deg ble jeg rett og slett kvalm. Tror ikke det skal bli så vanskelig for meg å slutte å lese bloggen din, det sier seg vel selv. Du må ikke bli overrasket om folk kommer til å spytte etter deg på gata.

    2. Slår meg at du ser gammel og sliten ut…. Ser ut som du er nærmere 30 år!
      En annen ting er at du kan ikke tenke mye fremtid… Hva gjør du når bloggen ikke gir deg penger og du må jobbe? Jeg tror heller ikke du har noe å gjøre innenfor helse å gjøre! Du virker alt for dømmende og bedreviter for å kunne ha yrker der du jobber tett med andre mennesker! Mitt beste råd er at du holder deg innenfor rosa værden og selger kroppen din til slibrige manneblader! Jeg vet i allefall at skulle jeg møtt på deg som kollega med bakgrunn av å ha lest bloggen din så hadde jeg nok ikke ansatt deg eller jobbet med deg! Nå er jeg dømmende men på bakgrunn av alt du har kommet med er jeg i sjokk!

    3. Kan ikke du skrive litt om type dopapir du bruker og hvor mange tørk det går med i slengen?
      Hvilken farge er det på snøen der du bor ?

    4. Ingen trenger å bekymre seg over at Rannveig skal bli hverken sykepleier eller jordmor. Har flere venninner med 5ère fra videregående som går sykepleie og de sier det er beintøft og vanskelig og dette er dyktige og skoleflinke jenter. Det er ingen sjanse i havet for at Rannveig klarer å gjennomføre det så bare slapp av 🙂

    5. Wow! Kan han alt det der? Fint at du skryter barna dine opoe skyene! Syntes det ikke var lenge siden du skrev at n hadde nettopp lært å telle til 5? Oio sønn min er på aldern med din å han kan telle mye lengre en til bare 5 altså!! Vi nåe jo såklart ikke glemme å konkurrere med barna våre om hvem som kan ditt og hvem som kan datt! Er jo bare ett ark, ett ark jeg har droppet for jeg skal ikke sitti å høre på hva mitt barn å hva andre barn kan i den aldern..

    6. Anonym: Hva mener du ? Har du et problem?

      Tydeligvis… det eneste jeg skrev var hvor fantastisk flink sønnen min er til å snakke, og ja, også til å telle! Jeg forbeholder meg retten til å skryte akkurat så mye som det måtte passe meg på min egen blogg. Rett og slett fordi det er MIN blogg, mine barn, og jeg er superstolt mamma!

      Jeg ville anbefalt deg å gå til en psykolog. Du kan ikke ha det bra.

    7. Ha ha…skal 13:09 til psykolog…for guds skyld ta bloggeier med deg, bloggeier har en personlighetsforstyrrelse som kalles BORDERLINE.

    8. Morsomt,Emma vokser godt,gleder meg og se oppdatering. her har vi vert på 1års kontroll og har en liten kjekkas som er nesten 11 kg og 79 cm :)Nå skal jeg kose vidre med min lille skatt som er 1 år i dag <3

    9. bra comback Rannveig! man skal være stolt av sine barn 🙂 Flink han er, det er ikke lett alltid å lære å telle. Min sønn på 3 slet veldig i starten, men når han fikk til kom det 🙂
      Ha en fin dag videre 🙂

    10. Du er og forblir tragisk! Du skjønte at du dreit deg ut på innlegget om at du er gravid, du later som det hele var en USKYLDIG spøk og at du bare gjorde det for morro skyld, nei! Godt planlagt fra din side for å provosere og komme deg opp på topplisten fordi du så desperat trenger noen ekstra kr, men alt du gjorde var å miste lesere 😉 du kommer til å gå ned like fort som du kom opp fordi vi ser jo at du har veldig lite å skrive om ellers,haha! Stakkars deg altså 🙂

    11. Haha, må nesten bare flire av de som kommenterer her oppe. De bryr seg tydelivis om deg siden de orker å kommentere på bloggen DIN! Om de hater deg så mye som de gir utrykk for så er det vell ikke noen grunn til å gå inn på bloggen din heller. Stå på Rannveig! Jeg digger deg, skjønner ikke hvorfor folk skal være så ekkel! Alle drar spøker i blandt! 🙂
      Leste forresten en kommentar på tiligere innlegg der noen påsto at din samboer ikke aksepterer oppførselen din å at det er slutf? Er det sant? For den personen som skreiv kommentaren virket rimelig sikker i sin sak.

    12. Kan ikke dere som sier at dere skal slutte og lese bloggen og slutte å komentere på den , så gjør det så slipper vi andre å lese om det gang på gang.

    13. Rannveig, du burde lære av toppbloggerne slik at du ikke faller laaangt ned på lista igjen. Ta deg en tur inn på Sophieelises blogg og mammatilmichelle sin blogg. De virker som utrolig to søte jenter med bena godt plantet på jorden, de er flinke til å skrive og klarer å holde på leserne sine i lang tid -og de har fans. De har ligget øverst på lista gudenevet hvor lenge og det er det en grunn til. De skriver ting som fenger leserne og de oppfører seg ikke som bitches. De trenger ikke provosere og lage drama for å få lesere. Ingen liker dramaqueens som håner leserne sine.

    14. Hvem faen ga deg retten til å fortelle at ett annet menneske må oppsøke psykolog ?
      SE på deg selv Rannveig, SE PÅ DEG SELV !!!!! Helvete, er du totalt hjernedød ?

    15. Haha dagens må jo være når rannveig ber et annet menneske enn seg selv oppsøke psykolog!! NEI!… Uka’s.. ukas er det 😉 du er noe av det sjukeste menneskw jeg har vært borti. Du sku vært et prakt eksempel i psykologer’s studier om alt fra personlighetsforstyrrelser til hva enn som er sykere 🙂

    16. La meg få kommentere tilbake på “Lene”s kommentar. Jeg er en av de som har fulgt og lest bloggen din siden du la ut om ADHD-diagnosen til Nathaniels pappa Tor-Even, siden du ble gravid med Nathaniel som et resultat av slurving med prevensjon, da du enda gikk på videregående i Alta og der hadde du jo så mye anal med gutta at du revna i rævhullet, dette er t.o.m filmet osv blabla. Skal ikke ramse opp alt. Men jeg kjenner deg ikke, aldri møtt deg og har ikke engang vært i Alta! Likevel vet jeg så sinnsykt mye om deg. Jeg er nok også desverre en av de leserne du har som ofte kommer med “hatkommentarer” slik “Lene” snakker om lenger opp. Men jeg hater ikke. Aldri gjort og det kommer jeg ikke til å gjøre heller. Nå skal jeg snakke for mange lesere der ute, og svare til “Lene”s kommentar. Det er ikke at vi hater henne, heller ikke misunnelig. Selv studerer jeg medisin, hadde topp-karakterer, har en relativt bra leilighet og har nettopp gjennomgått et perfekt svangerskap uten strekkmerker, kvalme osv. Jentami var perfekt når hun ble født, er det enda og kommer nok til å klare like mange setninger som Nathaniel i barnehagen. Poenget mitt er at jeg har lykkes i livet minst like mye som deg, om ikke mer. Jeg har ikke blogg engang, ikke silikon heller og jeg er bare 20. Jeg skryter ikke av ungene mine, at de kan telle eller lese setninger. Så hvorfor skulle jeg være sjalu? Hvorfor skulle jeg hate deg? Jeg verken misunner eller hater deg, selvom jeg ser ned på deg, kommenterer negativt og leser bloggen din. Hvorfor gjør jeg det? Fordi du driter deg så mye ut og sjokkerer meg med dine handlinger og ord. Du sier og gjør mange ting som får meg til å tenke at du lever i en rosa boble på en helt annen planet. Det får meg til å lese bloggen din, du gir meg underholdning. Du gir meg selvtillit, fordi du stadig minner meg på hvor mye smartere jeg er som lever i virkeligheten. Så før jeg avslutter: Lene, vi verken hater eller misunner henne. Takk.

    17. Da Rannveig gikk på ungdomsskolen sendte hun ut nakenbilder av seg selv rundt til alle guttene på skolen. Den stakkars moren til Rannveig som er lærer kom på skolen en morgen og fant nakenbilder av datteren hengt opp over alt rundt på skolen. Tror det var da hun ga opp….

    18. Hjelp, hvis dette ekle er filmet, så er det vel den filmen som blir lagt ut på bloggen når hun havner langt ned på blogg-lista igjen da. Usj.

    19. Nathalie Mathea: enn hvor mye du prøver å forsvare det du og så mange her driver med, som kalles mobbing, så vil det aldri være greit, og du og alle de andre vil alltid være de største taperne, uansett! Enn hvor mye du mener du har lykkes mer enn R her i livet, så har du fortsatt en lang vei å gå når du får deg til å skrive slikt til et annet menneske! Og hvis det gir deg selvtillit å hakke på andre, tør jeg påstå at du studerer feil fag! Glad du ikke skal medisinere meg noengang!

    20. Aaand for you, Rannveig: keep goin’ on!! Du har guts og bein i nesa!! Overse alle de stusselige som er for trangsynte til å ta ting med ei klype salt! Digger deg!

    21. Ingrid: eeeeh? Du sier at nathalie mobber, men selv kaller du folk for tapere? Ta en titt på deg selv først du

    22. Hei rannveig! Håper du har en fin dag, å at du ikke tar deg så nær av det mange skriver. Du fortjenner virkelig ikke all den drittslengingen! Jeg vet ikke hvor jeg skal begynne engang. Det er trist at mange ikke kan ta en spøk lenger uten at de skal gjøre opprør av det. Det ser ikke ut til at de sjønner at det de skriver er mye verre enn hvordan de velger å oppfatte hva du skriver. Jeg har lest gjennom en del av kommentarene du har fått, å det gjør meg virkelig vondt å se hva som blir skrevet! Jeg er oppriktig sjokkert, å jeg kjenner deg ikke engang, men jeg får virkelig vondt på dine vegne! Håper du vet at du kan bli hva du vil om du bare jobber målrettet mot det, å du er en fantastisk mamma for barna dine! Ingen fortjenner å bli snakket dritt om! Så bare reis hodet ditt, du er fantastisk!!

    23. Hvorfor ikke bare holde det gående med jevnlig og “normale” innlegg, da vil du jo bevare plasseringen i toppen 🙂

    24. Lilli: man e ikkje gammel når man e 30 !!! Ho Rannveig har jo 2 små å passe på så ho må no ha lov til å være sliten av og til(, kanskje slakke litt ned på solariumen.)
      Trur ho Rannveig kunne ha passa som frisør eller kanskje i hudpleie yrket 🙂 Ha en fin kveld videre.

    25. Hei! Skjønner godt at du er kjempe stolt av barna dine, hvem er ikke det? Noen er jo kjempe tidlig ute med å prate/gå og noen ikke fullt like tidlig..Alt nytt som skjer med barna våre er jo kjempe spennende. Ha en fin kveld til deg og dine Rannveig 🙂

    26. Klarer bare ikke slutte lese denne bloggen, den er min guilty pleasure! Gleder meg til å følge med videre, tipper det blir flere sprell fra denne bloggeren her. Og kommentarfeltet er jo en blogg i seg selv!

    27. Kjære snella! Psykolog jeg!? Sikker på at du ikke referer til deg selv? Vil tro det er flere som spandere på deg en time 😉

    28. Jeg håper du har lært noe av all kritikken du har fått etter spøken om at du er gravid. Jeg har fått med meg at du ønsker å ta sykepleieutdanning, det er veldig strenge krav iforhold til resultater på eksamener og du som person blir vurdert gjennom hele utdanningen. Jeg er selv sykepleiestudent og vet hvor harde kravene er. Håper du tenker deg om i fremtiden slik at alle dine drømmer går i oppfyllelse!

    29. Herregud for en fornærmelse du som skriver at Rannveig hadde passet som hudpleier. Hudpleie er et helse- og sosialfag, ergo man trenger faktisk en god slump med empati da man møter mange ulike mennesker i mange forskjellige situasjoner. Hudpleier er ikke bare et overfladisk fag som mange tror. Det er et intimt yrke der du kommet tett på klienten med tanke på at man faktisk ikke bare napper bryn, setter på vipper og gir hudpleie. Folk kommer med hudsykdommer og hudlidelser som man behandler, for å ta et eksempel. Dessuten er det på flere områder et stort ansvar når jeg blant annet snakker om alle apparatene man bruker på folk, jeg ville aldri latt Rammveig brukt laser o.l på meg liksom haha. Det er MANGE arbeidsoppgaver som folk ikke vet om som gjøres i en hudpleiesalong. Jeg har jobbet i 10 år snart som hudpleier og dere aner ikke hvor mange situasjoner man kan komme i, man må ha et godt hjerte og vise omsorg for å si det sånn! Men frisør hadde hun nok passet som da det ikke er helsefag… Ikke kims av hudpleieutdanningen for det er egentlig en treårig utdannelse, hvis man er så heldig å komme inn på offentlig skole der snittet er høyt så er det ett år helse- og sosial og TO år hudpleie. Men hun hadde nok klart den lettvinte måten: Å gå ett år på privatskole da den ikke er i nærheten av så krevende som den ordentlige utdanningen. Uff dette ble lang kommentar men måtte bare… Hilsen hudpleier.

    30. Er det rart det er krig i verden? Tenk på den…. Er det rart at det er krig i verden??
      Om du ikke kjenner en person eller kjenne fakta, skal man da tro på alt som blir sakt?
      Da er det maaaange som er lite smart her i verden.
      Å hvorfor må dette da bringes opp? Hva har det med innlegget og gjøre?
      Jeg lurer inderlig på hva mennesker får igjen av og holde på slik?
      Uansett hva Rannveig ønsker og bli, så la henne ønske det, la henne gjøre det…
      Disse kommentarene er så unødvendig. .. jeg blir rystet av måten folk oppfører seg i dag…
      Man må kunne holde munnen sin igjen….
      En ting er værtfall sikkert, ingen som oppfører seg slik er bedre, flinkere eller smartere…
      Ingen nevnt, ingen glemt… Dette gjelder alle.. man må tenke litt før man sier hva man tror eller mener…
      Selvfølgelig er alle som en stolt av sine barn. Uansett når og hva det gjelder ♥

    31. Det er jo egentlig bare trist at den eneste grunnen til at de fleste leser denne bloggen er for å få seg en god latter… Men hva er egentlig sant av hva som står her? Vi vet jo at dette mennesket er i stand til å lyve. Jeg tror ikke livet hennes er så flott som hun skal ha det til. For tenk å måtte selge seg slik, gjøre seg dum som et nek for å få råd til dyre behandlinger og merkeklær til barna. Jeg tror vi alle vet at Rannveig aldri vil kunne få seg en utdanning. Nei, blir nok kassa på rimi den dagen ingen gidder å følge med lenger.

    32. 20:34 : Bare en som syns det er bedre å skrive noe positivt enn å tømme kloakk og søppel her og på andre blogger. Hvorfor lurer du ? ; p

    33. Snuppa mi veide 4980 gram og var 61 cm lang og hode var 40,2 🙂 da hun var på 5 mnds kontroll ^^ først nå mi datter veier straks 9 kilo og hu er 13 mnd :p lille “Snokie” <3 får liksom babytia litt lengre 🙂 bare de følger sin egen kurve går det bra 🙂 og det med at sønnen din og virker som ligger forann de andre 2 åringene er bare bra 🙂 det gjorde/gjør sønn min og 🙂 så lenge man ikke tvinger på de telling osv, men ber om det selv 🙂

    34. Prøv å blogg om normale ting du kjære deg. Droppå gå i forsvar for alt, å beggynn å formuler deg selv i en voksen tone. Du er frekk i omentrent alt du skriver. Er en grunn til at shopie, therese å mammantilmichelle ligger jevnt øverst på lista. Di skriver om hverdagen sin, stortsett uten å være frekk og hoven slik som deg. De er interessante jenter.du? Not so much. Du lå lyve å lure å drive gjette leker for å få lesere.

    35. Du kommer ikke til å bestå skikkethetsvurderingen ved opptak til sykepleierstudier etter mye av det som framkommer på denne bloggen. Dessverre. Du bør heller velge en annen vei i livet, så slipper du å bli skuffet og bruke tid på uoppnåelige ting.

    36. God torsdagskveld kjære, skjønne du! Tenk at i dag er det allerede torsdag, og om noen timer er det fredag og helg. Tiden går så uendelig fort for øyeblikket! Håper du koser deg masse i helgen, og spesielt i morgen på valentinesdagen 🙂
      Dersom du kjeder deg har jeg forresten lagt til en link i url-feltet der du finner mitt siste blogginnlegg. Jeg har tatt opp et av de viktigste temaene i dagens samfunn – nemlig kroppresset blant oss unge i dag. Jeg ønsker å få ut til så mange som mulig hvor vanskelig det kan være å være ungdom i dag, så jeg hadde blitt kjempe glad om nettopp du har hjulpet meg å spre det på foreksempel facebook? 🙂 Det eneste du trenger å gjøre er å trykke på “liker”-knappen under innlegget. Dette er forresten ikke ment som reklame, da jeg ikke er noe fan av det, det er kun en forsøk på å få ut til dagens ungdom at de alle er perfekte, og gjerne hjelpe noen som slite med selvtillitten sin 🙂
      Mvh. Linn Therese
      vektlofterjenta<3

    37. Så flink sønnen din er da! Ja er bare å skryte i vei om sønnen din og evt. datteren din når hun får til noe. Gjør jeg selv og det er absolutt INGENTING galt med det! Er vi stolte over barna våre har vi selvfølgelig rett til å vise det!

    38. Oki!!! Hva skjer??? Gooo Rannveig:-) Lo godt av spøken:-) Humor er viktig! Til dere negative..
      hvorfor gidder dere da å lese bloggen. Det et jo bare dritt dere kommer med- start med en hobby. Dere har det tydeligvis ikke bra!
      Skikketsvurdering for opptak til sykepleie? Tror du virkelig må lese deg bedre opp på ting og tang. Vet du egentlig hva dette innebærer?
      Jeg er selv sykepleier- og kan trygt si at sykepleierutdanning er vanskelig, men hvorfor skal ikke Rannveig klare det? Vet du hva det innebærer å være en god sykepleier? Stikkord: empati, omsorgsfull etc. I mine øyne er dette noe jeg opplever Rannveig etter å ha lest bloggen hennes en stund. Er det rart folk blir deppa? Med alt dritet dere kommer med. Dere har det ikke godt med dere selv. Enig med Rannveig! Oppsøk hjelp! Hilsen provosert bergenser.

    39. Du har all rett til å gjøre hva F du vil her i livet og hvis noen andre ikke liker din metode så be de bry seg om sitt eget liv som åpenbart er trist siden de bruker sin egen fritid og liv på å skrive dritt til deg som ikke gjør noe annet å leve. Bare tenk på familien din og hvor sinnsykt vakker du selv er og lev livet :*
      MVH Peter H

    40. Du ligner på en ape Rannveig…skjønner ikke hva den typen din ser i deg..må vel være at du spriker med beina bare han skriker ut?? Legg den bloggen, få deg et liv. Tenk på barna dine.

    41. Haha. Sikkerhetsvurdering for å komme inn på sykepleien ? Den var ny. Alt man trenger er et snitt på 3.2 å opp 😉 men tilogme det tviler jeg på hun klarer. Tror hun blir å slite noe sinnsykt med medikament regning og anatomi eksamene. Der er stryk prosenten STOR. Itillegg er det mange som tror voksenopplæring for studiekompetanse skal være så mye lettere, det er 3 ganger tøffere. Tror du tar deg rimelig vann over hodet frøken.

    42. For det første må jeg si,at etter å ha fulgt Rannveig sin blogg en periode….er det urovekkende å se hvor mange som ikke har begrensninger over sin egen drittslenging og alskens oppgulp!Og det komiske er at de som er værst i kjeften og truer med å ikke følge bloggen lenger,er der gang på gang å kommenterer…:-))De klarer vel ikke å holde seg unna tenker jeg…..bare må lese…..For skjønner dere ikke at det Rannveig gjør,er faktisk å underholde dere,samtidig som hun skaper diskusjoner og irritasjon……som igjen gjør bloggen hennes så populær:-)
      Har lagt merke til at ca 80 % av kommentarene på hennes innlegg er stort sett usaklig trakassering av både Rannveigs utseende og hennes barneoppdragelse…..Kan ikke annet å kalle det misunnelighet og lavmål jeg da…..å må le av alle fjortiskommentarene som dukker opp;-)Å det morsomme er….at det tror jeg Rannveig gjør også!!!
      Stå på Rannveig!!!Syns du virker som engel mamma og ei flott jente jeg!!!!
      Amen;-)

    43. Det som virker urovekkende på meg er at flere av dere sykepleiere etc virker utrolig uempatisk selv. Dere mobber jenta, siee hun er for dum og uempatisk? Vel, utifra det jeg har lest ville jeg ikke vært helt trygg på å havne i deres hender. Så vanvittig dømmende mennesker som både mener det er galt å kunne telle, være stolt og uegna til noe de fleste av dere innen helse også framstår som. R er kanskje ikke helt deres kopp te, men fyfaen så usmakelige mange av dere er. Hvor er oppdragelsen dere lærte som små? Shiet

    44. Sikkerhetsvurdering for å komme inn på sykepleiestudiet? Den var ny. Må levere politi/vandelattetst… Mye oppgulp her. Og håper for Guds skyld at dere som kommer med oppgulp ikke er eller studerer sykepleie! Da er dere faktisk like ille, hvis ikke verre enn rannveig! Dere mobber… Syns ikke spøken var særlig god jeg heller, men jeg holder meg for god til å slenge dritt.
      Ha en fin dag rannveig!

    45. Jepp, er de samme som sier de skal slutte å lese bloggen, som tilstadighet kommenterer! Rannveig er som en rus man bare måå ha;o)

    46. det hadde virkelig vært fantastisk gøy om Rannveig anmeldte dere såkalte sykepleiere som kommenterer her inne for trakassering. Neida ikke alle kommentarene kan gå innunder trakassering, jeg vet det, men noen kan faktisk det. Prøv å få dere en jobb innen helse med det på rullebladet. Å ja, det er faktisk mulig å gjøre det. Flott å se at dere som kommenterer dritt virkelig har hodet med dere, kjempe flott!! Å enda artigere er det jo å se at det er de samme som skriver at dem skal slutte å lese bloggen under alle blogginnleggene, jeg blir så fasinert av dere altså!! 😀

    47. Frida: Hva er vitsen med sånne kommentarer???
      Rannveig, håper du hever deg over all dritten du får slengt til deg her inne. Jeg blir så utrolig målløs….selv om jeg også kan være uenig i ting eller synes noe mindre fint om noen så gidder jeg ikke bruke tid på å slenge dritt. Det er så barnslig og kalles mobbing!! Stå på du Rannveig, og fortsett å blogge og skriv om det du vil 🙂

    48. Nå har det seg nå slik at vi mennesker vi stammer fra apene, så Frida du er inne på noe der…nå har jo Rannveig en noe bisarr form for humor selv så jeg regner med at hun ikke ble så veldig fornærmet 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg