Merkeklær til barn-debatten!

Blir bare et kjapt innlegg for å oppdatere dere nå, er nemlig supersliten da det ble lite søvn på meg i natt, og det dermed har vært en ganske lang dag!

I dag har jeg nemlig møtt søte Susanne Kaluza i Oslo, og sammen har vi blitt filmet av filmteamet til TV2 i forbindelse med merkeklær til barn-debatten! Får vel egentlig ikke lov til å røpe så veldig mye mer enn det, så tenker at dere får følge med på TV2 hjelper deg i Mars! De var også hjemme hos oss og filmet, så blir spennende å se resultatet! For å lese innlegget mitt om merkeklær til barn, kan dere trykke her! 


 

 

Fikk med meg litt nye klær til barna i samme slengen!

Body til snuppa og genser til storebror i herlig bambus-bomull, og en nydelig kjole!


Var jo så utrolig fint vær i dag, når vi kom hjem igjen skinte sola som bare det! Må vise dere Emma’s vårlige ouftit for i dag, elsker denne tunikaen hennes!! 

Fineste, vakreste blideste snuppeluppetuppa vår <3 //Tunika fra Wheat, tights fra Burberry og hårband fra Pyntedukka. 

 Nå skal jeg bare slappe av og se på TV resten av kvelden og ta livet helt med ro! Imorgen har vi ingen andre planer enn å bare være hjemme å kose oss! Heldigvis. Og ja, så får vi besøk av ei venninne og datteren hennes på N sin alder! Blir nok kjempekoselig! Håper på like fint vær som i dag 🙂 

Ønsker dere alle en fantastisk kveld videre! 

Blogges


45 kommentarer
    1. Håper ikke du viste frem klærne fra Hust (Claire) – som en dansk billig-kjede a la polarn og pyret og som du får kjøpt på utrolige fancye BABYSHOP når du skulle vise frem “merkeklærne” deres hahahhaha… eneste jeg har sett av merkeklær hos deg noen gang er en burberry-kjole til Emma.

    2. Min datter kjøper ikke merkeklær til sin datter på 5 måneder, men jeg gjør – som mormor med et barnebarn 🙂 Akkurat nå er det “Sophie” sine ting som er i skuddet…dyrt men skikkelig kvalitet 🙂 Mye snadder i kofferten til jeg drar på besøk østover neste uke <3

    3. For meg virker det som at du blander MERKEKLÆR og KVALITETSKLÆR ofte:-) Men for meg er også klær som hust and Claire, MeMini, LilleLam osv kvalitetsklær som jeg også kaller merkeklær. For meg er det mye penger å legge i klær som små barn vokser fort ut av, men i tillegg til klær fra billigkjeder går det mye av klær fra disse merkene også til mine to barn. Hender jeg ser på og plukker med meg noe fra Burberry, gant og ralph lauren men det er YTTERST SJELDENT. Nå for tiden er de deiligste buksene min lille Emma har fra Lindex! De er supersøte:-) Jeg så nesten alltid Hello kitty hm, Lindex klær osv på bloggen din, frem til du startet denne debatten. Har vært kun etter det at jeg har lagt merke til dyrere klær hos deg! Men nå må du vel leve opp til en viss standard når du først har utalt deg om det:-) Fine klær fra hust and Claire du har lagt ut, har en del derifra selv!

    4. Enig med Sofie 🙂 men de tenker vel at tja en genser som koster 300 kr eller en body til 300 kr er “dyrt” og at foreldre heller burde handle på Europris :p el snart kommer det vel first prise klær hehe :p “dyreste” stedet jeg handler klær til barna er Little Story butikken :p på det lokale kjøpesenteret her jeg bor :p ellers går det i Cubus og H&M 🙂 an

    5. Hei Rannveig! Skal se på tv2 hehe.
      Jeg bor på Frogner ikke langt unna Leirsund!
      Har en sønn på 4 måneder.
      Si i fra hvis du kunne tenke deg en ny trillevenninne da! Jeg er med!
      Nydelig Emma er ❤
      Ha en fin kveld 🙂

    6. Guttemamma: Så gøy at du skal følge med meg på TV!

      Og gøy å høre at du bor i nærheten! Vi kan gjerne finne på noe en dag ja, alltid gøy å bli kjent med andre mammaer i nærområdet 🙂

      Send meg en melding på facebook, så finner vi ut! Ha en fin kveld videre, og takk for koselig kommentar! 🙂 <3

    7. Jeg synes det er greit, med merkeklær, men hm og cubus og sånt er minst like bra, når man kjøper merkeklær til så små, så er det som å kaste penger ! Får brukt det et par ganger også er det for smått. Synes klespress i norge tar helt av

    8. Et spørsmål…. Hva slags klær har gutten din på seg i bhg ?
      Nå har jeg 2 gutter selv og fant ut etter kort tid at det er BORTKASTET penger å sende med dyre klær i bhg.
      Strømpebukser til 200kr var ødelagte flere ganger i uka, så det var bare tull. Byttet de ut med billigere og vel så gode str bukser uten at jeg skammet meg over det.
      Jeg liker å kle de opp og ta på litt finere enn sliten joggebukse hver dag, men det trenger ikke koste skjorta av den grunn.
      Når man skal kle opp barna til vinteren, begynner det å vibrere i lommeboka….
      Reimadresser, Gore tex sko, skikkelig luer / votter.
      Her kjøper jeg luer og votter etter sesongen og får det gjerne til 50-70% avslag .
      Man trenger faktisk ikke bli totalt ruinert av å kle opp ungene med disse såkalte merkeklærne, hvis man kjøper til rett tid.
      Jeg har mye kvalitetsklær til mine barn, og sjeldent betalt full pris.
      Det er viktigere med GODE sko til barna , kontra fancy sko.
      Jeg digger tv2 hjelper deg, og ser frem til sendingen med dette innslaget.
      God kveld

    9. Jeg dør av Emma, hun er så ufattelig nydelig!! Skjønner at du er stolt av henne 🙂 Gleder meg til å se på Tv2 hjelper deg!!! 🙂

    10. Gleder meg til og se deg på tven igjen :). Emma er utrolig nydelig når hun smiler :). ang merkeklær har jeg ikke brukt noen enda,selvom jeg har råd,men han vokser så fort,men han har hatt noen gant,addidas og puma da,men kan nok hende jeg kjøper litt mer nå,vokser jo ikke super fort nå

    11. Har 3 barn, og er utrolig bevisst på hva jeg kler dem i. Det viktigste for meg er at klærne er behagelige og funksjonelle. Er flink til å kjøpe kvalitetsklær på salg ved sesongslutt, det kan man spare mye på! Av kjedebutikkene synes jeg lindex og kapp ahl skiller seg ut. Handler aldri klær til babyen på hm. Synes de holder seg utrolig dårlig i vask, og jeg er ikke veldig fan av store prints med hello kitty og angry birds. Jeg synes det får være opp til hver enkelt hva slags klær man kjøper til barna sine! Gleder meg til å se testen.

    12. Å herreguud da. Haha. Du har en merkekjole til datteren din, å en tights liksom. Som du vel og merke har gått til innkjøp til den siste uken. Mest sannsynlig fordi du skulle på tv. Slutt å tro du er et luksusdyr som svømmer i penger. Vi alle vet du ikke gjør det 🙂

    13. Det er så utrolig barnslig av dere som hermer etter Per, spør hvor han er og spør etter hans meninger. Det er ikke morsomt lenger, fatter dere ikke det? Idioter som ikke har annet å gjøre…

    14. Til du som skriver at Polarnopyret er billigkjede…… Hva kaller du H&M / Cubus /Lindex da ?
      Jeg kan ikke si meg enig at det er billigkjede, når du må ut med 300kr for en body. Har mye klær til mine gutter derfra og er strålende fornøyd med kvaliteten.
      De holder seg like godt i form og farge , tross mange vask. Jeg har hatt et par Gant bodyer og de var ikke spesielt fine etter vask, kunne like gjerne stått H&M på den……
      Jeg tenker kvalitet og komfort er bedre , enn å tre på ungene fancy , upraktiske plagg de ikke kan bevege seg fritt med.
      Man får erfaringer med hva som er bra og dårlig etter noen år i mammarollen.
      Og sist men ikke minst – Smaken er som baken!
      Folk kan kle barna sine i hva som helst for min del .

    15. Du er så pen uten masse sminke! Skulle ønske du kunne latt ditt eget mørke hår vokse, istedet for bleking…Ikke for å si noe negativt, men jeg er sikker på de hadde vært SÅ fin med ditt eget mørke hår!

    16. Hei Rannveig. 🙂 Har fulgt med på bloggen din siden du ble gravid med Emma. For det første må jeg bare si at det er en veldig fin blogg. Jeg syntes også du har to nydelige unger og du virker som en veldig snill og flott person. Jeg håper du leser og tar til deg de koselige kommentarene du får og overser de negative. Stå på.
      Klem fra meg 🙂

    17. Sophie elise som deltar i bloggerne er såå ufattelig nydelig, leser du bloggen hennes?? Ellers, poenget mitt er aldri hva klærne koster verken til meg eller barna..

    18. Er det ikke viktigere å opprette en sparekonto til barna hvor pengene går til, istedenfor å kaste dem bort på dyre merkeklær? Kvalitetsklær er fint, men ikke et must…Et barn kan ha en super oppvekst og klare seg bra uansett om man går i klær fra H&M…Barna har mer bruk for pengene senere i livet, når de f. eks skal kjøpe seg bolig. Tror de blir sure da for at de fikk dyre merkeklær når de var bittesmå…

    19. Skulle vi savne kommentarene Per? Han som kverulerte på alt man skrev, selv om det ikke var til han engang. Han som tillot seg å ta over hele kommentarfeltet. En ting er at han skulle “beskytte” Rannveig mot drittkommentarer, men han er dobbelmoralsk og slenger dritt til folk selv. Haha. Er det mulig…..
      Herlige bilder av Emma forresten 🙂

    20. Haha! Kaluza spiser deg til frokost any day! Ettersom hun ikke (uavhengig av din alder) er et latterlig, selvsentrert og uansvarlig nek.

    21. Jeg har lest innlegget ditt når det gjelder merkeklær til barn, og jeg må jo si at jeg på en måte skjønner hva du mener. Med det mener jeg at JA, merkeklær har mye bedre kvalitet enn det du får kjøpt på H&M. Jeg har selv både klær fra H&M og noen fra dyrere merker, og jeg merker forskjell – det er ikke til å skyve under en stol. Men det er dessverre ikke alle som har råd til å kjøpe det dyreste, og det synes jeg man burde respektere. Jeg har vokst opp med en familie med middels god råd. Vi hadde ikke råd til det dyreste, men det var heller aldri førsteprioritet i familien vår. Førsteprioriteten var nemlig å lære oss barna å sette pris på ting, og å vite at penger vokser ikke på trær. Jeg manglet allikevel aldri noe. Jeg hadde både tak over hodet, mat på bordet og en plass å sove hver eneste natt. Jeg vokste opp med kjærlighet rundt meg, og det vil jeg si er det viktigste. Tenk på hvor mange barn som sulter hver eneste dag, som ikke engang har en familie, klær, mat på bordet eller et sted å sove. De barna kan bare drømme om et liv som oss. Vi er alt for dårlige til å sette pris på hvor heldige vi faktisk er. Hvilken rolle spiller vel merkeklær i en slik sammenheng?
      Nå idag er jeg utrolig takknemlig for at foreldrene mine heller valgte å prioritere oppdragelse og moraler, enn noe så lite betydelig som merkeklær. Jeg sier ikke at man ikke kan gjøre begge deler samtidig, men for tiden foregår det et enormt press, noe jeg mener er viktig å lære seg og stå imot. Barn burde lære seg å sette pris på ting allerede fra de er veldig små, og det er noe jeg kommer til å ta med meg den dagen jeg selv en dag blir mor. Jeg sier ikke at jeg ikke kommer til å kjøpe merkeklær, for det gjør jeg nok sikkert. Men det skal i så fall være noe de ønsker seg selv, og det skal være til bursdag, jul eller lignende markeringer.
      Noe jeg derimot synes er unødvendig er å kjøpe masse dyre ting og klær til barn som er så små at de ikke engang skjønner hva det dreier seg om. Det er selvfølgelig opp til foreldrene, men jeg personlig skjønner ikke helt vitsen. Et barn på 1 år har vel like mye glede av et billigere plagg så lenge det er i god kvalitet? For det fins faktisk klær som både er i god kvalitet, mye billigere og i et annet merke enn både H&M og Burberry.

    22. men nå er ikke CLAIRE merkeklær da,er bare litt dyrere i pris en h og m. jeg kjøper bare claire, joha å de klærne der.men det er IKKE dyre merkeklær 😛 hehe. dure merkeklær er channel og sånne merker 😛

    23. Hust&clair blir jo typ merkelær i forhold til kjede klær:) mye bedre kvalitet! Jeg elsker hust! Handler fra h&m osv også men kjenner forskjell på kvaliteten:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg