Hjemmedag med barna!

Hei kjære lesere

I dag har det egentlig vært fullt kjør fra kl 05:00 i morrest, til nå! Har nemlig vært hjemme med begge barna i dag og Nathaniel fikk fri fra barnehagen, siden vi som sagt skulle få besøk av ei venninne av meg og datteren hennes i dag! Har vært superkoselig med besøk, er nesten et år siden jeg så henne sist, og ungene har jo blitt store siden det! 

De løp rundt omkring og leket med hverandre, hoppet på trampoline og hadde det morsomt! Så spiste vi hjemmebakte boller med knæsj rosa glasur, noe som var veldig stas!

Sovnet som en stein da jeg skulle legge Emma til å sove i 18:30 tiden, noe jeg virkelig trengte siden jeg var en veldig trøtt mamma etter en noe slitsom, men likevel kjempe koselig dag med besøk og masse lek! Våknet for ikke så lenge siden og sto opp siden det virkelig trengs å ryddes opp her! Leker all over the place…. noen som kjenner seg igien? 

Skal avslutte dette innlegget her, og vil med det ønske dere en fantastisk kveld videre!

Hva har dere gjort i dag ? Blogges 

55 kommentarer
    1. høres ut som en koselig dag 🙂
      jeg prøvd å bytte design på bloggen i heledag, noe jeg aldri blir fornøyd med..
      og ellers bare slappet av 🙂 hehe

    2. Jeg har vært på jobben 🙂
      Så var jeg innom å handlet litt ting vi trengte her hjemme og nå i sted sovnet jeg på magen til kjæresten min 😛

    3. sto opp kl. 06:00, har gådd i ett helt sia da! har fådd lilleprinsen i seng etter en lang, men fin dag, og skal vel snart ta kveld selv og! 🙂

    4. Seriøst? Du fjernet kommentaren min om at du kan rydde vekk noen leker slik at det ikke blir så mange leker å rydde opp, og at ungene ikke trenger så mange leker? Det var et råd, unødvendig å fjerne det. Det er du som næger så jævlig om den ryddinga

    5. Du er flink Rannveig 🙂 Har du tenkt å søke Emma inn i bhg nå eller vil du ha henne hjemme siden du har en så “fri” jobb?

    6. Vi har bare kost oss hjemme, lillegutt har vert på tur med bestefar,mens jeg og samboeren så litt på OL, så har vi lekt masse og kosa oss med gutten.

    7. Synes du er veldig flink. Virker som en flott og engasjert mamma. Du står på! Får inntrykk av at du gjør det meste hjemme. Greit at W. jobber. Men det gjør jo du også når du tar deg av jenta deres på dagtid. Viktig at far også kan rydde og vaske. Du lar han ikke slippe billig unna?

    8. Er jo godt med noe søtt, å lov til å kose seg i blandt, men husk at er ikke sikkert unga dine har samme forbrenninga som deg! Er i stor grad foreldre som har skyld i barnas overvekt. Like greit å innføre sunne vaner tidlig! Men som sagt, er lov å kose seg i blandt! Ha en fin dag.

    9. Hei.
      Det burde ikke vært lov å kommentere anonymt. Her kan jo folk lure av seg hvasomhelst uten å måtte stå til ansvar for det.
      Så små barn kan helt klart være med å rydde,men da sammen med en voksen. Og hva vet vel vedkommende som skreiv om bortskjemt barn om Rannveig sønn ?

    10. Eldste barnet mitt er 8 år å selvom hun har plikter å rydder opp etter seg, må dere ikke innbille dere at jeg slipper unna å rydde noe som helst ! Helt sjukt at dere forventer at en gutt på 2 år skal ha stor opprydning. Man lærer barnet om å ta opp etter seg med å la han legge på plass en leke eller to, men dere som tror en 2 åring rydder opp hele stua etter seg, kan umulig ha barn selv.

    11. Man trenger ikke storopprydding av leker dersom du tar vekk noen av lekene! Et barn kan klare seg fint med noen få leker, og så kan man bytte litt på lekene innimellom. Da kan en toåring fint rydde opp etter seg selv. Det må han lære seg.

    12. Hvis da barna leker med Duplo, er det lite utviklende med 5 klosser. Og målet med å leke er vel ikke oppryddingen. De lærer etterhvert og kravene stilles etter alder 🙂

    13. Da får han lære seg å rydde opp Duploen da. Herlighet hvor vanskelig kan det være. Og du snakker om lite utviklende? Vel, det er lite utviklende å lære seg at “jeg kan rote så mye jeg vil for mamma rydder etter meg uansett”

    14. Hvorfor må folk henge seg oppi om en 2 åring rydder opp etter seg…? Han er 2 år! La barn få leke og rote litt:) han kan jo være med å rydde, men han er fortsatt veldig ung. Blir rett å slett for dumt å kalle han bortskjemt og klage på at moren hans rydder etter han. Det er en del av det å være mor:)

    15. “Li” vet tydeligvis hvordan det skal gjøres. Hun har sikkert god erfaring i å lære opp 2åringer i å rydde opp etter seg. Flott det ! Mine har både lekt og lært seg og rydde,men jeg har stilt krav etter alder og ferdighet. Når det er sagt, er vel ikke andres blogger rette sted for andre og debattere så jeg gir meg her 🙂

    16. De færreste 2-åringer rydder helt alene. Tviler på de tar storoppryddning og full helgarydding på rommet sitt alene??men enkelte har tydeligvis høye tanker om “prinsene” og “prinsessene” sine?
      Nei, Rannveig; at du rydder sammen med barna dine er helt normalt:)
      Nydelige unger:)

    17. Hva skjer med at folk skal bry seg om ANDRES unger rydder eller ikke?! Det er da for faen ikke dere som skal rydde opp etter han.. Å jaaaada deres barn er jo heeeeeeeeelt perfekte liksom. Værste jeg veit er folk som blander seg og hele tiden skal fortelle aaaaalt sitt barn kan i motsetning til andre. Skjerp dere.

    18. La meg legge til at jeg er førskolelærer og har jobbet på småbarnsavdeling i mange mange år, så jeg vet at det er veldig få under 3 år som rydder helt selv. Det vet jeg av erfaring, så dere som kommenterer her må jo være kjempe heldige.

    19. Mammaogmormor: ja, jeg har faktisk veldig god erfaring! Som førskolelærer og pedagogisk leder så rydder faktisk alle mine ettåringer og toåringer. Og de gjør det med glede! Spørs bare hvordan man gjør det.

    20. Til alle som henger seg opp i om ungen rydder eller ei… Ja barn har ikke vondt av å lære seg å rydde! Jeg har jobbet en del år i barnehage og der rydder barna (småbarn avd) og min gutt har måttet ryddet opp leker fra han begynte å “rote” (man er jo med barna å hjelper de slik at de ser hvordan man rydder) og gjør det uten at jeg sier det (han er 3 år) eneste er at han kommer og spørr om jeg kan være med å hjelpe han!

    21. Nå har ikke jeg sagt at toåringer ikke skal eller kan rydde. Det er forskjell på barn og det er forskjell på foreldre. OG , det er forskjell på mengden av leker. Men å påpeke til andre mødre at de gjør noe feil om ikke barna rydder opp alle lekene etter seg, høres for meg utrolig arrogant og nedlatende ut. Jeg er også pedagog, med mye erfaring og jeg vet godt om rydderutiner i barnehage osv. Det kunne imidlertid ikke falle meg inn å kritisere andre mødre fordi de rydder opp etter barna sine. Du vet sannsynligvis like lite om funksjonsivået til bloggeierens sønn og om han rydder andre dager. Dette var vel snakk om en dag da alle hadde vært hjemme og de i tillegg hadde hatt besøk av andre barn. At toåringen da skal stå for opprydding synes jeg er drøyt!

    22. Syns så mange hyler ut at Rannveig klager og syter. Herregud da, hun har to barn, hus og hjem, plikter og gjøremål. Selvfølgelig blir man sliten!

    23. SLUTT og heng dere opp i alt av hva Rannveig skriver da!!!
      Skjerp dere! Rydding eller ei, rannveig er en flink mamma!

    24. Li: Har du egne barn? Det er faktisk slik at det å jobbe i barnehage ikke er det samme som å ha egne barn. De aller fleste pedagoger er slett ikke like pedagogiske når det kommer til egne unger. Kan hende du er det, men bare vil påpeke at det er forskjell på “eget kjøtt og blod” og andres unger for de aller fleste.

    25. Li: Huff, når jeg så over kommentaren min må så jeg at den virket krass, det var ikke intensjonen min! 🙂 Jeg mente bare å si at mange opplever stor forskjell på oppdragelsen man bidrar til i barnehagesammenheng kontra oppdragelse av egne barn 🙂

    26. Det er fankern meg helt utrolig. Søstra mi på tre rydder ikke alt alene. Syntes dere som slenger med leppa, og ikke minst anonymt (for dere tørr ikke stå får det dere sier) kan finne dere andre hobbyer en å hakke over Rannveigs vaner og reglerfor sine barn. Dere blir nok ikke bedre selv når dere får barn. Til og med jeg som ikke har barn skjønner det!

    27. Haha, ganske morsomt å se at alle skal komme med råd og fortelle hvor dum Rannveig er. Det dere kanskje ikke ser, er hvor dumme kommentarene deres faktisk ser ut her.
      “Bortskjemt 2 åring som ikke rydder etter seg” “han blir overvektig av boller med glasur”
      Guri malla, skjerp dere folkens. Gutten er 2 år, han skal ikke ut og klare seg alene i morgen 😉

    28. De som sier ranveig syter ? forstår dere ikke at det er om sin hverdag hun skriver? om hun nevner rot og rydd osv betyr ikke det at hun syter, hun forteller om sin dag.

    29. jøje meg…. Kor mange av oss åt ikkje bolla på kosedaga i barndommen ?? Herregud, syns enkelte begynner å bli i overkant her. Vil ikkje vi gi barna våre eit sunt forhold til mat?? Eit sunt kosthold, med rom for å kose seg. Du gjer ein bra jobb, Rannveig, men du vil nok aldri lykkast med å få alle til å innsjå det.. La dei vere det dei er – ubetydelige 🙂

    30. Jeg har akkurat rydda sandkassen etter å ha lekt der siden 06 i morges. Og jeg hadde masse leker med meg der! Rydder alltid opp likevel. Noe flere burde.. og jeg er bare litt over 2!
      Mvh, Per

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg