For 6 mnd siden ble jeg mamma..

Tobarnsmamma, for å være nøyaktig! I morrest, kl 05:42 for å være presis, var det nøyaktig 6 mnd siden verdens vakreste jente meldte sin ankomst til verden, vår perfekte lille Emma Angelica! Tiden siden fødselen har rett og slett bare fløyet avgårde. Jeg følte jo allerede at tiden fløy da jeg bare hadde Nathaniel, men jo flere barn, jo fortere går tiden! Ting jeg hadde all verdens tid til så lenge jeg kun hadde Nathaniel, kan jeg bare drømme om nå. Men, det er litt av sjarmen, og jeg elsker min rolle som stolt mamma til de to vakreste diamantene i verden! 

Det er rart å tenke på, at for 3 år siden, hadde jeg ikke noen som helst anelse om hvilket liv jeg skulle leve den dag i dag! Det er utrolig rart hva livet kan bringe på kort tid. 12 april er det akkurat 3 år siden jeg fant ut at jeg skulle bli mamma for første gang, kun 18 år gammel! Og nå sitter jeg her,og har både verdens vakreste sønn og storebror, og verdens vakreste datter og lillesøster! Jeg kunne ikke bedt om noe bedre. Og jeg kunne ikke vært lykkeligere. Jeg kan takke mine to skjønne små skatter for at jeg er den jeg er i dag! 

Det å vite at de er så nær i alder, kun ett og et halvt år mellom de, gjør meg utrolig glad! De har allerede et utrolig sterkt bånd mellom seg, Nathaniel er kjempeglad i lillesøsteren sin og omvendt! Ingen får henne til å le som Nathaniel gjør. Hun ler så det triller av han, og han elsker å underholde og leke med henne så hun begynner å le. Det å se på de to gjør meg så glad inni meg! Det å få to barn som er så tette er virkelig en gave og en stor velsignelse! 

Noen mente at det var helt riv ruskende galt av meg å bli tobarnsmamma i så ung alder, uten utdannelse osv…  da jeg gikk ut med at jeg var gravid og skulle beholde også denne gangen. Inkudert familie. Men jeg visste av hele mitt hjerte at det var rett valg, og har selvfølgelig aldri angret en eneste gang! De begge gjør meg til verdens lykkeligste jente og mamma

Hvor gammel er ditt barn? Og hvor lang tid er det evt. mellom barna dine? 

Tenkte også å lage et innlegg om hvordan forventningene til det å bli tobarnsmamma var, mens jeg enda var gravid, for det var ikke bare lett. Jeg tror kanskje det kan hjelpe mange andre kommende tobarnsmødre! 🙂 

24 kommentarer
    1. Så koselig innlegg! Er 20 mnd mellom mine to første, og så er det 7 år ned til sistemann. Så lykken er to tette og en åttpåklatt😊

    2. Koselig innlegg 🙂 å være mamma er virkelig en lykke. Er når man får barn man skjønner hva “forelskelse” er. Å jeg blir mere og mere forelsket for hver dag som går. Min sønn er 19 måneder. Vi er begynt å tenke på 2 mann. Så blir nok 2,5-3 år i mellom. Vi har ikke vært klar før nå. Ikke sovet en eneste natt rundt før han fylte 16 måneder. Så har vært tungt å leve på 3-4 timers søvn i så lang tid. Nå har vi endelig overskudd igjen. Fine barn du har 🙂

    3. Kjempefint innlegg <3 min ble 1 år nå nylig og vi har begynt å tenke på nr 2 nå. Vil ha max 2 år mellom. Jeg har to yngre søstre selv som er 2 og 4 år yngre enn meg og vi har alltid vært bestevenninner siden vi var små. Vil at min skal få reltivt tette søsken så han får den samme gleden som jeg hadde 🙂
      Har heller ikke sovet en hel natt rundt ennå, samme som hun over skrev. Men håper det går seg til snart. Uansett er det bare en periode i livet hvor de er så små, så alt slit overlever man 🙂
      Herlige bilder :')

    4. Har tre tette jenter på 3, 4 og 6 år. Fikk tre barn iløpet av 3,5 år. Jentene har mye glede av hverandre. Og selvfølgelig litt søskenkrangling. Jeg er 28 år.

    5. De er tja sønnen min blir 5 den 28 august 🙂 og snuppa mi blir 1 år og 2 mnd den 8 mars 🙂 det er nøyaktig 3 år og 5 mnd mellom de 🙂 perfekt aldersforskjell i mine øyne, han er hennes helt og er som du beskriver ler seg ihjel av han mens han gladelig oppfører seg som en tulling for å få henne til å le, og nåde den som rører hennes saker haha 🙂

    6. Smilte når æ leste historien din <3 for en utrulig nydelig familie du har! Og dem e blitt såå stor! Stå på Rannveig! Heie på deg! <3

    7. Så koselig innlegg! 😀 Har ei på 21 mnd og venter en gutt i juli, så jeg gleder meg veldig til de skal ha d morsomt med hverandre! Helt perfekt mellomrom på ungene!

    8. Har en på 7 måneder, og vil ikke ha en til før om et par år 🙂
      Er 19 år så er ikke klar for ny unge enda. Hehe 😛
      Jeg tror på at de får et ekstra nært forhold når de er tette i alder men barn kan leke fint sammen med mer aldersforksjell også.

    9. Er 22 år….har to gutter. Lillebror blir 2 år i april og storebror blir 3 år i juni
      Er 10 mnd mellom dem

    10. Det er 14 mnd mellom mine. Datteren min er 6 mnd den 9.mars og sønnen min er 2 år 6.juli:-) Altså tettere enn dine. Kjenner meg igjen i det du skriver <3

    11. Våre barn er ganske like hverandre i alder, Rannveig! Har en gutt på 26 mnd og ei jente på 6 mnd <3 perfekt aldersforskjell på barna, selv om det er litt slitsomt av og til!

    12. Jeg og min bror har 4 år mellom oss, og det er helt fantastisk! Hatt en lekekamerat i alle år og har fremdeles et sterkt bånd. Jeg synes fryktelig synd på vår minste bror som jeg er 12 år eldre enn,det er det samme som å være enebarn. Han har ingen som vil leke med ham 24/7. Vi tenåringer har jo vår egne interesser. Så det tror jeg er kjempe bra for gullene deres, av egen erfaring ♥

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg