Bedrevitere? Nei, ellers takk.

Hei kjære lesere!

Ble mye synsing i forrige kommentarfelt. Først og fremst vil jeg bare si tusen takk for alle tips og råd jeg har fått fra dere lesere. Alt konstruktivt taes inn! Leggingen i egen seng uten puppen i munnen i dag gikk faktisk overraskende fint etter å ha prøvd noen av tipsene jeg fikk. Så tusen takk for det! 

Men… og ja, det er et stort, feit MEN. Dere mødre som prøver å belære meg med at det er feil for meg og mitt barn å ende min funksjon som døgnåpen smokk, ved å skrive ” jeg ville aaaaldriiiii gjort noe sånt med mitt barn, herregud, mitt barn er 5 år og sover fortsatt i sengen min” ( for å sette det helt på spissen) ….. Okei, fint og flott for deg. Det er sånn dere velger å gjøre det, OK for meg, selv om jeg må inrømme det er en smule spesielt, Det kunne faktisk ikke brydd meg det gram mindre.  

Det er selvfølgelig koselig,med samsoving i begynnelsen og vi har ikke tenkt noe på å endre rutinene rundt det det før nå. Det har bare vært helt naturlig for oss å sove sammen og det har vært utrolig koselig! Men som jeg har sagt, Emma begynner å bli stor nå, og av erfaring vet jeg det er enklere å endre vaner jo yngre barnet er. Hun er hverken for liten eller for stor til å flytte over i sin egen seng! Dette er øyeblikket og det passer oss som familie helt perfekt. Hva dere supermammaer som prøver å fremme dere selv ved å skrive det dere gjør, er meg helt og fullstendig likegyldig.  Og for dere som nå har tenkt til å skrive kommentaren ; ” Men du ba om det, da må du regne med slike kommentarer “ Kjære alle dere. For å ta en repetisjon. Det er HELT greit med tips og råd, det var det jeg spurte etter. Det jeg derimot ikke spurte etter var lange leksjoner om hvor god mamma du er som gjør ditten, og hvor dårlig og uerfaren mamma jeg er som gjør datten. Nei, kjære deg. Det kalles ikke et tips.

Når det er sagt. I dag har vi hatt en utrolig koselig dag i Oslo! Har vært med min venninne Nora, som passet og lekte med Emma mens jeg satte på etterfylling av vipper. Vel og merke i samme rom som meg, fordi hun er helt avhengig av å se meg til enhver tid. Haha…  mammadalt! <3 Fikk etterfylt vippene som nå ser helt fab ut igjen, og tenker å lage et eget innlegg om resultat imorgen! 🙂 

Likte det siste bildet så godt! Ekte kjærlighet 🙂 

Etter Osloturen ble det en liten shoppingrunde i Lillestrøm mens jeg ventet på bussen hjem, som går 3 ganger om dagen. Grunnen til at vi ca aldri er borte i ukedagene utenom trilleturene våre, og barselgruppetreffene vi har. 

Her er hva jeg fikk med meg!

2 nye spill til Nathaniel! Han rett og slett bare elsker slike spill! og er også utrolig flink! 

Verdens diggeste og kuleste kosegenser i rosa, søte sokker, en ny foundation ( kjempebra og også billig! ) og en svart bh-topp med paljetter.. oog navlepiercing! 

To stk lammeskinn, og juniordyne til Emma pluss sengetrekk. Grunnen til at jeg vil ha juniordyne er at hun sparker av sprinkelsengdyna på 1 sekund. Mye bedre størrelse på juniordyna! 

I tilegg til dette fikk jeg også ordnet med lys og servietter til dåpen snuppa skal ha nå i april. Hun skal nemlig døpes 6 april. Bedre sent enn aldri! Har maaasse igjen å ordne, men har heldigvis fått ordnet en del likevel. Cupcakes Oslo, som lagde cupcakes til Nathaniels toårsdag, skal også bake til dåpen. Det er de fineste og mest smakfulle cupcakesene jeg noen gang har vært borti. og gleder meg masse til de skal bake til Emma sin dåp! 🙂

Nå skal jeg avslutte dette innlegget her, og så er det nok kvelden snart tenker jeg. Opp og ut i morgen, vi skal på bondegård og på besøk! Hurra.

Blogges kjære lesere 

 

41 kommentarer
    1. Hei Rannveig! 🙂
      Jeg prøvde å legge igjen en fin kommentar i sist innlegg med hvordan jeg gjorde det og tips, men den kom ikke med av en eller annen grunn.. :/ Litt kjipt.
      Uansett, kjekt å høre at det gikk bedre idag! 🙂
      Ha en fin helg! 🙂

    2. Hvorfor ikke heller ta den jævla etterveksten, er jo samme hvordan vippene dine ser ut, det er jo ikke akkurat det man legger merke til først;)

    3. Camilla:
      Hvorfor ikke heller holde den jævla kjeften, er jo samme hvordan trynet ditt ser ut, det er ikke akkurat det man legger merke til først 😉

    4. Mi tøtta har sove i si egen seng fra den dagen ho blei født! Å etter amming på natta e d rett i si egen seng..d e “farlig” å la baby sove lamme foreldre..der d har skjedd att foreldre har sovnet me barn under dyna å att foreldre har lakt sæ ufrivillig i søvne på barnet! Må du være forsiktig 🙂 å ikke bli sur før att vi kmer me meninger! Husk att du har selv valgt å blogge å da vill d kme fine å ufine kommentara 😉

    5. Sillyhoor: Det skjer mye rart ja, men om man praktiser samsoving på riktig vis, treng det ikke være farlig i det hele tatt !;)

    6. Så koselige bilder <3 🙂 Så deg i Lillestrøm i dag og skulle spørre om bilde, men torte ikke. Blir du sur vist man spørr om bilde med deg? oog er det noen som gjør det? 😀

    7. Mye du skriver som jeg er uenig i, men i dette innlegget har du HELT rett. Kommentarfeltet på det forrige innlegget ditt var fullt av usikre førstegangsmødre, som kommer til å SLITE når barna blir eldre. ALLE anbefaler at barna sover i egen seng fra rundt 3-6 mnds alder, så det at enkelte har barna i senga si frem til de er 2 år, er det de som kommer til å slite med. Lykke til med endring av rutiner, etter noen kvelder så sitter det som støpt! 🙂

    8. Enig med deg! Vi er alle forskjellige, og med forskjellige meninger. Skjønner ikke hvorfor folk skal bry seg så hardt og slenge dritt, fordi de ikke gjør det på samme måte selv? Du gjør jo ikke noe galt! Sjalusi og misunnelse, folk leter etter noe å “ta deg på”, noe dritt, blir helt flau 😉 Nydelig jente du har!

    9. Min datter på 2 1/2 år sover sammen med meg i sengen min og pappaen på et annet rom.
      For oss er det en løsning hvor alle sover godt og er fornøyde:-) tror det er et større problem for folk rundt oss!

    10. Du skulle heller bsre takket for tips å ignorert bedreviterne. Ingen grunn å skrive et hekt innlegg om dem. Når det er sagt. Hvorfor lager du innlegg vær gang du har fått på vipper ? Vi vet jo hva du gjør å hvordan resultatet blir ?

    11. Mine to barn har aldri sovet i samme seng som oss foreldre. Jeg har stått opp og ammet/ gitt flaske på natt fram til ca 8 mnd og så rett tilbake i egen seng. På eget rom fra hhv 3 og 8 mnd. Ikke rart mange forhold går dukken når ungene skal dele seng med foreldrene til de begynner på skolen. Bra at noen av rådene hjalp deg, Rannveig! Jeg har aldri kommentert her før, men synes du har flotte barn som du gir alt for. Stå på! 🙂

    12. Vakre mor&datterbilder. 🙂 Og, ja…enig med deg. Det siste bildet er nydelig. 🙂
      God lørdag.
      Mvh, Per.

    13. sillyhoooR; hvor fra har du at samsoving er farlig? Det er heller bevist motsatt. Samsoving minker rissikofor krybbedød. Enkelt å greit. Samsoving er uforsvarlig om mor eller far røyker.

    14. Hahahahaha som hu over her skriver at deres datter sover i senga deres med hu og er 2 1/2, når har dere sex da? Mannen har sex med andre bak ryggen din? Det hadde vært min første tanke da :p sånt ødelegger forhold enten man tror det el ei

    15. Herrefred svarthvittbloggen?..er det mulig å være så dum! Tror du for det første at man bare har sex i sengen? Mange andre plasser man kan gjøre det på mens ungen ligger å sover i senga! Du virker veldig umoden mtp at du har to barn! Bare det å skrive at du ikke ammet pga “grinhelvete” og satt på gulvet på barnerommet mens ungene dine gråt seg i søvn når de bare var noen mnd gamle? Skjønner godt du har blitt fulgt med av helsestasjonen.

    16. Hei Rannveig!
      Jeg har et spørsmål jeg håper du kan svare på:) Har forsøkt å søke litt rundt på forumer og div. men ikke funnet noe svar. Hvor lenge etter du tok silikon kunne du ta solarium? Og dekket du til puppene da, eller bare arrene?
      På forhånd takk!

    17. Jeg håper du ikke så på kommentaren min som kritikk? Det var i alle fall ikke meningen 🙂 Det er klart at vi alle tar forskjellige valg, og fellesnevneren er vel at vi ALLE gjør det absolutt beste for VÅR situasjon 🙂 Ha en herlig helg, fine deg 🙂
      ♥ Lizbethosnes.com

    18. Du er like hyggelig i tonen som “alltid”, Rannveig. Hva med å bare ignorere de kommentarene du syntes var fra bedrevitere? Mange kom sikkert bare med råd og tips, enten dem har ett barn eller fem barn… Du spurte om tips fra mødre og det fikk du massevis av. Tviler på at de fleste kommentarene, som du klager på, er ment frekt!
      Og btw til dere andre, hvorfor i all verden har liksom ikke de med ett barn noe å si om dette?! De kan være like flinke, om ikke flinkere, enn flerebarnsmødre til å oppdra barn… Selv om man har mange barn så betyr ikke det automatisk at man er en guru på oppdragelse og rutiner osv osv. Er så mange tåpelige folk atte herregud…………..

    19. Syns du er kjempeflink jeg:) en må gjøre det som passer hver enkelt familie! Vi flyttet i nytt hus når jenta vår var 2 mnd, og da flyttet vi hun inn på eget rom ( i stede for å legge hun med oss for så å “ta kampen” senere, syntes vi det var bedre å bare prøve, siden vi skulle til en ny plass uansett) . Detg ikk kjempebra og hun har sovet rundt hele natten siden da. Vi tok også inn jenta vår i vår seng når hun våknet i 6 tiden på morningen, for da sov hun videre med meg til klokken 9. Nå er hun 1 år og vi har akkuratt sluttet med dette (ser jo selv at det var en uvane vi lagte oss, men angrer ikkee tt sekund på den kosen vi fikk hver morgen) også gikk det overraskende bra å venne hun av det også:)

    20. Unnskyld meg svarthvitbloggen. Har skummet igjennom bloggen din nå, tenkte å sjekke ut hva slags menneske som spyr ut av seg slike kommentarer. Å du virker ikke helt ved dine fulle fem… du virker svært umoden og rar, ja merkelig rett og slett. Noe som gjennspeiler seg i kommentaren din. Jeg blir flau på dine vegne.

    21. Ville gi deg litt ros. Jeg synes folk er så ufine med kommentarene på bloggen din, og det fortjener du ikke. Du er bare et menneske som gjør så godt du kan. Synes du er veldig flink! Gleder meg til å se dåpen til datteren din:-)

    22. Har lest i bloggen til svarthvitbloggen og er virkelig flau på dine vegne, er du virkelig 26 år? Må si Rannveig at din blogg er MYE bedre.

    23. Har du noen gang ordentlig med klær på deg? For meg virker det rett og slett helt merkelig å gå rundt med bare singlet når det er mars mnd. Utrolig at du ikke er mer syk

    24. Må si meg enig med andre her, eieren av svarthvitbloggen kan ikke være helt riktig skrudd sammen. Måtte også inn og se litt på bloggen, og det jeg så var en umoden og HARRY bondekjerrig. Typisk bønder å være så inne helvete harry…
      Over til kommentaren du skrev over her, svarthvitbloggen: At mannen har sex bak ryggen hennes (…).. Snakker du av egne erfaringer? Kan tenke meg at ekstypen gjorde det samme mot deg, lett for å bli frista når man er sammen med deg vil jeg tro. Haha.

    25. Når en ammer er det vel ganske vanleg å gå i singlet…Kan ikke si det er so veldig hard vinter nei…. Har knapt hatt på genser denne vinteren kun topp og kåpe

    26. Hei. Syns både du og din datter er vakre. Er godt å se at dere har det fint sammen, og at det er mye kjærlighet. Jeg liker bloggen din veldig. Du fortjener virkelig ikke all den kritikken og dramaet noen folk lager. Håper resten av helgen din blir fin=)
      Titt gjerne innom bloggen min: http://www.tinehelen.blogg.no

    27. Haha satt ikke å gynga mens de gråt seg selv i søvne 🙂 jeg gikk opp å viste meg frem.til de flere ganger forså sette meg ned igjen 😉 ja snakker av erfaring 🙂 en ex av meg gjorde sånt og det var før jeg hadde barn 🙂 og nei jeg er ikke riktig skrudd sammen 😉

    28. Svarthvittbloggen?
      Så du satt på gulvet og hørte på “grinhelvete” fra dine barn på noen uker, reiste seg opp, viste deg frem og satte deg ned igjen?.? Fy flate for ei bedriten mor! Null empati og omtanke for barna… Skjønner godt at du blir fulgt med på av det offentlige.

    29. Hvordan vet dere svarthvitbloggen blir følgt med av det offentlige? Hørtes hvertfall ikke bra ut med skrikerkur på en 3 mnd ganmel baby!!! Herlighet.

    30. Folk kommer alltid til å være uenige med hvordan andre gjør ting. Dette gjelder vel absolutt alt fra unger til interiør til ja, alt. Men alle er individuelle, både leserne, du og datteren din. Så noe som funker for noen unger er ikke synonymt med at det passer for alle barn. Fortsett slik som du føler er riktig, både for deg og for datteren din. Du kjenner henne og hennes behov aller best. Mammapolitiet vil alltid være på uansett hva/hvor/når. .

    31. Til svarthvitbloggen : det innlegget om feite babyer sier litt om kunnskapen din .
      Du sier at babyer over 4 kg er feite…. Vet ikke om jeg skal falle ned på ditt nivå og da spørre om du har røyka sokka dine eller drekki maling.
      Min førstefødte var 4004 gr og 55 cm , han var IKKE feit. Du kan ikke bare slenge ut vissvass på den måten.
      Fine klær du hadde kjøpt , det var positivt.
      De selger de klærne på 60% i en barnebutikk her i nærheten.

    32. “Bedrevitere” kommer man desverre alltid borti. Hvorfor folk skal klage på når du vil venne din datter til egen seng er kun din familie som kan styre… Jøsses!! Men når du klager over bedrevitere, syns jeg også selv du må ta til deg din egen kritikk da du virkelig kan fremme synsvinkler som er mye med en BEDREVITENDE fra deg… Du må huske at alle gjør ikke som du gjør heller Rannveig…
      Så at folk hakker på deg som mor, er også mye av det du driver med selv.. Bl.a når det kommer til merkeklær saken, du gjør det samme bare indirekte med at merkeklær er kun det som gjelder og at annet ikke er bra nok… Da hakker du på andre mødre som ikke har behov for og dresse opp barnet sitt med flere hundre kroners bodyer..

    33. Faaaen! Fjern denne jævlig etterveksten din! Vi irriterer oss så jævlig over den hver dag. Det er seriøst svart 10 cm også er det platinablondt. Der ser helt jævlig ut, barbie….
      Klem superfan <333

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg