Koselig dag på bondegård!

Hei kjære lesere

Nå ligger ungene å sover søtt i hver sin seng. Leggingen av lillesnuppa i dag gikk som en drøm og hun sovnet 19:30 presis. Akkurat nå er faktisk Willem ute å kjøper sprinkelseng som vi skal bytte ut med vugga. Valget fralt på den fra Ikea, med rosa skuffer. Søt og praktisk!

I dag har vi tilbringt mesteparten på Ekeberg besøksgård med Sunniva, ei felles venninne av meg og Willem, og barna! Har hatt en kjempekoselig dag, ungene koste seg masse, og nå er jeg så sliten at jeg kunne sovnet akkurat her og nå her jeg sitter! På bondegård traff vi verdens søteste lille geitekilling! Herregud, fikk lyst til å ta den med meg hjem, rett og slett. Den var såå kosete! Og så må jeg bare meddele noe stooort, Nathaniel har “ridd”(travet?) hest)ponni)  for første gang i dag. Var kjempestas og fikk heldigvis med meg det på film! Han synes det var kjempegøy å se på filmen av seg selv på hesten da vi kom hjem, og ville se den om og om og om igjen 🙂 

Alle koste seg masse! Har hundrevis av bilder, men dette er alt jeg orker å legge ut for denne gang!

Ellers er det ikke mye å si. Klønete som jeg er, klarte jeg desverre å kutte handleddet mitt på glass i dag. For meg som ikke klarer å se mitt eget blod og hater generelt å ha sår, var det en utrolig ekkel hendelse! Flaks at vi har store,fine biler-plaster da. Og Nathaniel hadde plutselig også au-au, når jeg sa jeg hadde det, og ville også ha plaster på handen. Haha, søtnos! <3 

Nå er det senga for alle penga! Holder virkelig på å sovne av….

God natt kjære alle bloggfans, og såklart haters 

31 kommentarer
    1. Kan du lage ett innlegg med de beste legge tipsene du fikk? Skal snart lære prinsessen vår å sove i egen seng

    2. Det er så koselig på Ekeberg 🙂
      Virker som dere koste dere masse 🙂
      Du får komme deg i seng og ha en riktig god natt også håper jeg dere får en kjempefin søndag 🙂

    3. Fantastisk koselige bilder. Smiler så jeg får vondt i trynet. ; p Ser ut som barna dine koste seg veldig.
      🙂 …og ja.. geiter er nesten som hunder. Like menneskekjære og kosete. Vil ha en! ; p Bra du tar med barna på dette, Rannveig. Barn og dyr i samspill er nesten det vakreste jeg vet. Og viktig at barn blir trygge på, og glad i dyr fra ung alder. Fortsett med dette. 🙂
      Mvh, Per.

    4. er du virkelig så dum at du ikke vett om det hetter ridd eller travet på ponni/hest?! altså..rir gjør du uansett når du sitter på hesten..trav er en gangart, alså som om vi løper! kanskje du klarte å lære deg noe nytt nå..men er vell dårlig med håp for det!

    5. Haha, må bare le av de to anonyme over her :p Alltid noen som på død og liv måå kommentere noe negativt :p
      Kjempekoselige bilder! Elsker dyr selv, og gleder meg til å ta med sønnen min på 1 år til en gård snart 🙂 Han elsker hunder, katter og hester så langt (har hest selv). Morsomt og bra for barna å få være sammen med dyr 🙂
      Så bra leggingen gikk bra!! Her har jeg akkurat fått lagt lillegutt for dagluren sin uten puppen, noe som tok over en time før han ga seg. Så du skal være glad for at du starter avvenningen allerede nå 🙂 Skulle ønske jeg starta litt før med akkurat det der med å sovne med puppen.

    6. Så herlige bilder, jeg selv elsker dyr, og den geitekillingen var bare vakker 🙂 min sønn har ikke vert på bondegård enda,men vil ta han med så fort vi får muligheten,bruker og være åpen gård i April/mai måned,synes han var for liten i fjor og ville ikke hatt noe gøy av det,var kun 2-3 månder da. Du og Willem er kjempe fine på bilde og lille tulla virket veldig fornøyd, fortsatt veldig lik pappan sin 🙂

    7. Virket som en hyggelig dag! Selv om jeg ikke er alltid enig hvordan du eksponerer deg i media og bloggen, er det i hvertfall liten tvil om hvor høyt du setter barna dine og hvor flink du er med de. Flotte barn du har!

    8. Ekeberg besøksgård er et kjempekoselig sted å være. Ta med en engangsgrill når sommeren kommer, en bok og masse drikke så har dere en flott dag i vente.

    9. Hva med å sette på sønnen din en hjelm når han sitter på hesteryggen???Dårlig mor som ikke tenker på sikkerheten

    10. Det så koselig ut 🙂
      Kan jeg få spørre om hvor dressen til datteren din er fra? Leter etter noe lignende til jenta mi og den var veldig fin.

    11. Tenkte jeg bare kunne hjelpe deg litt jeg 🙂 det var nokk en ponni han red på. En vanlig ponni/hest har tre gangarter, skritt(at den går), trav(at den “jogger”) og gallopp(at den springer). Jeg tipper at han bare skrittet på den med tanke på at det var hans første gang 🙂

    12. Hvordan har du tenkt til å bli jordmor om du ikke tåler å se blod? Du må ta en treårig bachelor i sykepleie, for så å jobbe to år som sykepleier før du kan ta videreutdanning som jordmor… Og da må du tåle å se blod for å si det sånn!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg