Hair extensions gone bad

Tror egentlig bildet taler litt for seg selv, hahaha! Kom over det på facebook her om dagen, og fikk meg en god latter..

Men helt ærlig. Det styggeste som finnes er virkelig hairextensions brukt på feil måte. Jeg får helt vondt i meg, virkelig..  Ikke misforstå meg, jeg ELSKER extensions, det er virkelig genialt og jeg er helt frelst! Men når det brukes på rett måte. Det vil si at det skal se så naturlig ut som mulig, og om man har tykkelse på håret sitt trenger man kanskje flere pakker med clip-ons eller flere fester enn en som for eksempel har naturlig tynt hår.

Selv har jeg vært frelst og fast bruker av hairextensions siden jeg var 13-14 år. Jeg har vært innom både clip-ons, keratinfester, limextensions, microringextensions, extensions festet med spenner(jepp) og har gjort en haug av feil, det skal virkelig ikke stå på det! Men en ting har jeg alltid vært bevisst på, og det er at extensionsene skal blende inn i mitt eget hår. Målet er vel at det skal se så naturlig ut som mulig? 

Googlet litt rundt på “Hairextensions gone bad” og fant noen morsomme bilder. Frisøren til blandt annet Britney burde vel for eksempel kanskje revurdert frisøryrket? Bare en tanke… 


Pent, Paris… 

– Hva synes dere om extensions som blir brukt feil? 

47 kommentarer
    1. Øhm… Har OFTE sett festene dine også,så… Det fineste er vel å være naturlug. Ikkenoe er naturlig med vippe extensions,hairextensions,silikon i hodet og rævva,restylane,altfor mørk (oransje) fundation,lysetosa leppestift osv…? Skal jeg fortsette? Så,før DU rakker ned på andre mennesker,så finnes det faktisk viktigere ting enn at disse jentene du så sterkt kritiserer har feil påsatte extensions. Ta deg av barna dine,istede..

    2. Haha og du snakker ? Haru sett håret ditt på charter feber ?? Elr nå ?!du er det perfekte eksempel på exstansjons go bad !!!

    3. Jeg mener ikke å vær slem eller ufyselig, men jeg mener at dine extensions heller ikke blander seg serlig godt inn i håret. Dersom du klipper litt av dem i lengden tror jeg det vil se bedre ut 🙂

    4. Uten at jeg skal uttale meg for mye , så er det en gjennomgående ting jeg legger merke til på bilder av deg…. Jeg synes ikke håret ditt ser spesielt sunt og friskt ut. Det ser ganske pistrete og slitt ut.
      Jeg tror du hadde blitt flott med en mørk farge og klippet av endel på lengden.

    5. Frisøren til Britney trenger ikke å revurdere yrket sitt nei. Hun satt på extension etter hun hadde barbert bode. Hun hadde altså kunn noe cm med hår på hele hode. Helt umulig å kjipe festene da. Lol. Lætiss å høre når folk lzm skal ha peiling uttale seg. Du har nada peiling på frisør yrket. Det synes forresten lang vei at du har extension, håret ditt er mega gult å fu har kontakt ettervekst fra helvete. Er din frisør som burde revurdere yrke sitt.

    6. Dere, Rannveig har veldig tynt hår så jeg skjønner at hun vil bruke extensions. Men ja det er ikke akkurat det beste resultatet på henne heller, det går an å gradere håret litt… Man ser jo at hun har kort hår.. Hvorfor bleker hun ikke etterveksten? Det forstår jeg simpelthen ikke. Jeg har like mørkt hår som Rannveig (altså hennes naturlige farge) og har mange ganger hatt bleika hår, men da passa jeg alltid på å ta etterveksten for det ser jo helt jævlig ut. Det er ikke ment som kritikk, men når man har så mørkt hår og bleker det MÅ man holde det ved like.

    7. Jeg synes ikke noe som er kunstig er fint egentlig. Pupper, hår, vipper og så videre. Videre synes jeg det blir en smule dumt å lage et innlegg om andres feil og mangler. Hva skulle det være godt for?
      Tommel opp for naturlig skjønnhet og de som tør være seg selv. Det er så mye annet her i livet som er viktigere enn hvordan vi ser ut.

    8. Synes jo ikke håret ditt ser spesielt naturlig ut heller.. At du ikke ser selv hvor mye finere du hadde vært med mørkt hår til skuldrene f.eks.. Det hadde gjort at du så mye mer voksen og classy ut.
      Unaturlig langt og tykt ekstentionhår i gulfarge, og med masse svart ettervekst er overhode ikke noe å rope hurra for….

    9. bruker du tape ?:) hvorfor farger du ikke bare håret brunt når du ikke har tid til å ta etterveksten:)? eller en mørkere blond farge så ikke etterveksten lyser frem. på noen bilder så ser man hvor kort det naturlige håret ditt er i forhold til det du har satt på, men alt i alt synes jeg det er fint:) men sliter det ikke veldig når håret ditt aldri får pause fra nye påsett?

    10. Knegg,knegg 🙂 Hva med og se seg selv i speilet før man uttaler seg om andre? Eller har du sett deg blind på ditt eget speilbilde? Jeg er enig med det du skriver, men hvorfor dedikere et helt innlegg om det, når man overhodet ikke ser bedre ut på håret selv? Jaja, smaken er heldigvis som baken!

    11. Så å fylle på vipper kommer før farging av etterveksten? Ikke for å blande meg altfor mye i prioriteringslisten din, men vil bare si at man legger kanskje først til håret på personer :p

    12. Jasså rannveig, du hadde ikke en bedre kommentar og komme med… Du snakker så veldig rundt deg selv, så tilogmed du trur på deg selv… Ta dine egene egene feil og løs di først før du løser andre sine…

    13. Det bilde som Onitram har lagt ut…sånn kan mitt hår faktisk også se ut når jeg har det i hestehale og jeg har bare mitt eget hår. Men jeg har en del oppklipp foran. Så det var definitivt ikke et godt bildeeksempel på bade hairextentions. Mye teite kommentarer her altså. Hvis dere misliker Rannveig så fælt så digger det meg at dere leser bloggen hennes og gjør at hun fortsatt er en av norgen toppbloggere:-) You go girl!

    14. Jeg kan være enig med at det ikke er særlig pent med exstansions som synes osv. Jeg som har holdt på med dette i noen år vet at det ikke alltid har vært perfekt utført på mitt eget hodet. Like vell har det aldri falt meg inn og rakke ned på andre som ikke har det riktig utført.
      Det er motbydelig at en 18 åring må lære deg dette.

    15. Rannveig: Utifra bildene jeg har sett når du ikke har extensions, så syntes jeg det så tynt ut. Jeg er ikke misunnelig for jeg har mye tykkere hår enn deg. Bare så det er sagt 🙂 var forresten ikke ment stygt, jeg trodde du hadde extensions fordi du ville ha tykkelse på håret, mener å ha lest det her en gang. Men jeg tar vel feil.

    16. Vel. Når jeg tenker på “extentions gone bad”, så er du ganske høyt opp på lista mi. Skaff deg litt selvinnsikt…

    17. I mange av innleggene dine rakker du ned på andre. Du vet ingenting om deres situasjon, akkurat som andre ikke vet noe om din. Tror du bare at det er du som har en grunn for alt du gjør, og at andre er helt blinde på seg selv og valgene de tar?
      Du har en grunn til at du ikke farger etterveksten din f.eks., akkurat som andre har grunner for det de gjør. Du dømmer jo andre opp og ned, og er ikke noe bedre enn mange av leserne dine. Fei for din egen dør først. Det samme kan jeg si til de som slenger dritt på bloggen din.

    18. Husk at Britney ikke hadde noe hår å feste sine extensions til. Hun satte de inn bare dager etter at hun barberte bort alt håret. I dag ser hun helt nydelig ut 🙂
      Men naturlig er alltid best, synes veldig sjeldent det er pent med jenter som har extensions til rompa, for du ser veldig godt at det ikke er ekte 🙂

    19. Et godt råd Rannveig; neste gang du tenker på å ta etterveksten, strip heller håret. Enten du gjør det selv eller til frisøren. Depend sin striping er kjempebra og enkel, håret blir ikke gult. Det ser mye mer naturlig ut med striping, og du trenger ikke å gjøre det ofte. Kanskje hver 6 måned. Bare et tips 🙂

    20. Vil si at det er finest med naturlig hår uten extension jeg da. Nå har jeg veldig langt hår uten extension og selvom jeg klipper meg, kommer jeg aldri til å ha extensions. Det er kanskje litt “ut” ?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg