Kjedelig tobarnsmamma, og elsker det!

Hei og hopp kjære leser

Som jeg nevnte for dere var jeg ute på byen i Oslo i går kveld, noe som var kjempemorsomt! Møtte søte Kristin, og vi hadde det veldig gøy sammen. Men må si jeg er virkelig for gammel for det der nå. Alt har sin tid, og det å gå ut på byen er virkelig ikke min ting lengre tror jeg. Foretrekker heller en kveld hjemme forran TV’n med handa godt stappet langt ned i godisskåla. Aldri skjønt meg på mødre som dropper ungene sine hos forskjellige barnevakter helg etter helg for å dra ut å drikke seg drita. Jeg mener at når man velger å få barn, så velger man også å legge vekk deler av sitt eget liv, slik som behovet for å feste hver jævla helg… Klart, mødre kan vel også feste en gang iblant, det er absolutt ikke det jeg mener. Men det er virkelig noe galt med de som setter festing forran barnet sitt! Og ja, jeg kjenner til flere sånne…  usmakelig i mine øyne.

Nei, jeg mener det er mye morsommere og mere givende å være en tilstedeværende mor for barna sine,  rett og slett en helt normal, litt kjedelig tobarnsmamma som liker å prate om…. barn og bæsjebleier.

Emma var hjemme med Willem og det hadde gått kjempebra. Det var veldig deilig å høre at det gikk så fint, og gjorde at jeg klarte å slappe mere av! 

Fikk desverre ikke tatt noe særlig med bilder. hvertfall ikke der man faktisk ser noe, men et par bilder ble det jo! 

Selfie! Hadde på meg en svart criss-cross topp og svart blyantskjørt. 

Møtte en fan! Haha

Meg og Kristin!

Har egentlig ikke orket å åpne pc’en før nå, siden jeg har brukt hele tiden fra ungene la seg til å ligge på sofaen og fått servert junkfood i mengder. Jeg nevner Pizza, kebab, pommesfrites, oreokake og coca cola! Har også fått med meg Helt perfekt med Thomas Giertsen, må si det er en av yndlingsprogrammene mine! Dritbra! 😀 

For ordens skyld, så må jeg bare presisere at jeg ikke har spist alt dette alene, haha! 

Nå skal jeg legge vekk pcn like fort som jeg tok den fram, og finne senga! Hadde egentlig avtale om å dra på babysang med jentene i barselgruppa mi imorgen, men Nathaniel skal ha planleggingsdag, så det blir hjemme-kosedag på meg og ungene i stedet. Koselig <3 

Blogges

26 kommentarer
    1. Var veldig koselig søta<3 skulle nesten fått med bilde av den sykt fine og gode drinken vår også;) kos deg masse med barna i dag<33

    2. Som vanlig når du skriver et innlegg må du komme med noen sleivspark til dem som ikke tenker likt som deg. Jeg synes dette ødelegger annet hver blogginnlegg du skriver. Du kunne skrevet et koselig innlegg om kvelden din på byen og ferdig med det.Men neida, her må du løfte pekefingern å komme med hva du synes om dem som forlater de stakkars ungene hos forskjellige barnevakter og drikker seg dritings hver helg.
      All ære til deg for at du tar avstand fra dette- det gjør de fleste oppegående fornuftige mammaer. Men for meg blir det som om du er en bedreviter og ikke kan la sjansen gå fra deg til å fortelle andre om det. Det fornuftige forsvinner i sur kritikk.Som igjen gir innlegget en negativ undertone.
      Kanskje noe å tenke på?
      Vil ellers ønske deg en fin dag hjemme med barna dine. Kanskje vi får et innlegg om hva dere har gjort i dag?

    3. Jeg er faktisk helt enig med deg angående festlystne småbarnsmødre, Rannveig 🙂 Og du ser nydelig ut på bildene!
      Men syntes du ærlig talt det er noe bedre enn en mamma som ukritisk bretter seg naken ut i diverse tacky manneblader på nett så fort hun får sjansen? Som småbarnsmamma?
      Nei, ikke sant?
      Hadde vært morsomt å høre din konstruktive mening om dette.

    4. Enig med deg. Blitt en “kjedelig” småbarnsmor jeg også, som bryr meg fint lite om fest og fyll. Det kunne aldri falt meg inn og satt Matheo hos forskjellige barnevakter hver helg, for å dra ut å drikke selv. Når man blir mor, har man også et ansvar. Men en helg iblant skader ikke, men hver helg?! Håper ikke det er mange av dem!

    5. Hehe, er en stor forskjell på det å drikke seg skitings annenhver helg, og det å faktisk ha et liv ved siden av det å ha barn..! Jeg syns det er skrekkelig trist med de menneskene som til det uendellige hevder ikke å ha fått et verdig liv før de fikk barn. Men for all del, vi er alle forskjellige; takk og lov for det!!

    6. Fysj, man kan ikke ha et liv utenom. Det er faktisk ikke noe du kan dømme andre for kjære deg. Enda et patetisk innlegg der du skal rakke ned på andre. Du er blåst i hodet ditt og jeg håper du får karma slengt midt i trynet ditt en vakker dag. Ha en fin dag videre, kjedelige tobarnsmor 😉

    7. Du klarer det igjen, nok et innlegg hvor du hamrere løs på andre og ikke ser på det livet du lever.
      Seriøst?
      Her er det deg det er noe ruskendegale med og ikke hele verden(som du mener å tro)

    8. Jeg er helt enig med deg. Klarer man ikke legge alkoholen på hylla(begrense alkoholinntak) etter man har fått barn, har nok ikke personen vært moden nok til å få det ansvaret. Jeg vet om flere mødre som bare lemper barna sine hos barnefedrene hver helg for å dra ut og feste, noe jeg virkelig ikke forstår.
      Selv drikker jeg nå svært sjeldent, typ hver 2. måned og jeg har ikke fått barn enda, men det frister rett og slett ikke lenger å fryse på byen i dårlig vær, tynn jakke og kort kjole sammen med alle 18-åringene. Da er det bedre å ha kosekveld hjemme med samboer 🙂

    9. Det er ikke noe riv ruskende galt med Rannveig nei. Alle har forskjellig syn og meninger rundt diverse. På hennes egen blogg er det helt greit å si hva hun vil, så kan vi andre mene hva vi vil om hva henne mener. Hva forventer dere egentlig? Slutt å fokuser på det negative hvis det irriterer dere så fælt.
      Jeg er ganske enig med deg Rannveig.

    10. Fint at du koste deg. 🙂 Også fint å se holdningen din. Kjenner sjøl noen som prioriterte uteliv og fyll, og belasta foreldre med å ta seg av barnebarn… OG barn når fyll og rus tok overhånd. Stygt !!!
      Ønsker deg og dine ei flott uke. 🙂
      Mvh, Per.

    11. Kjære kjære Rannveig.
      Hvordan kan det ha seg at du har såpass mye innsyn i andre mennesker at du virkelig VET at de setter festingen sin foran barna? Jeg synes det er usmaklig å komme med slike utsagn. Vi er alle forskjellige med forskjellige behov. Og ja, dessverre så finnes det mødre som ikke burde hatt barn. Men de aller fleste inkludert deg selv, vet veldig godt hva som er det beste for sine barn. Du er ung, og har nettopp funnet ut at du heller vil være hjemme med hånda ned i godteriskåla, og det er såklart helt i orden. Men det finnes en skokk med andre unge mødre som er vell så bra mødre som deg, som velger å dra ut på byen – fordi de har lyst til det – fordi det gjør dem godt. Veldig mange unge jenter går ut på byen, enten de er mødre eller ikke, grunnen til dette er at det er alderen for det. Er man ung mor har man kanskje mange venninner som ikke er mødre som går ofte ut på byen, man har jo lyst å opprettholde sine vennskap. Vi mennesker gjør ting av forskjellige årsaker, årsaker som er umulige å skjønne for andre. Nettopp derfor skal man ikke dømme, noe du nettopp har gjort. Du av alle burde vite såpass.
      Jeg synes du er en flott jente på alle mulige måter. Men av og til skulle jeg ønske du tenkte litt lenger en nesetippen din.
      Du gjør saker som andre finner uforståelig og “usmaklig” MEN du er en vell så bra mor fordiom.
      Det vet du, og jeg håper ingen mødre som velger å være unge å leve litt mens de enda kan det på samme måte som sine jevnaldrende, ikke har tatt seg nær av det du skrev. Det har de ingen grunn til.
      Vi gjør alle vårt beste, tenker jeg.
      Ha en fin dag.

    12. Selvfølgelig er Ida enig med Ranveig, hun er jo av samme typen. Sprer dr*t og slenger et “det en min mening og jeg er kjempetøff som står for min mening” bak for å rettferdiggjøre det hele.

    13. er det virkelig mulig og være såååå tett mellom øra som det du er… dømmer andre fordi du trur du veit best… virkelig synd at virkligheten ikke har kommet og klappet til deg, for det håper jeg den gjør snart… fordi du trur du kjenner alle og enhver… men du, du gjør ikke det, du er ikke en bedreviter og du er fæl til og dømme andre, fordi du trur du er perfekt, noe du ikke er…

    14. Alle er ikke like – men det betyr ikke at alle mødre som tar seg en fest ikke bryr seg om barna og setter de hos forskjellige barnevakter hele tiden. Fordi om du sjeldent går ut så gjør ikke det deg til en bedre mor enn ei mor som tar seg en fest nå og da.

    15. hvordan kan du dømme andre foreldre som velger å ta seg en fest eller to mer enn deg i mnd ? når du selv stiller splitterpine naken for all eyes to see? her kan det diskuteres i det uendelige om hvem som er bra mødre osv, men dem er ikke nå verre enn deg. du har dine grenser og din normalitet. å andre har sine. jeg personlig syns det er verre som mamma å være naken på nettet enn å drikke annenhver helg som mamma. man kan jo kanskje snakke om hva som ødelegger et barn mest? å se mamma naken på nett, eller at mamma koser seg med venner mens barnet uannsett sover 🙂

    16. Jeg er ung mor selv og er gjerne ute på middager, vinkvelder, fester eller byen flere ganger i måneden mens samboer eller nærmeste familie passer på barnet mitt. Så lenge jeg klarer å beherske meg og ikke er ødelagt dagen etter og fungerer tilnærmet normalt ser jeg ingen poeng at en mor ikke kan kose seg en gang i blant. Men jeg sørger jo selvsagt at for at jeg ikke er ute hele tiden, men innimellom hverdagsmaset! Jeg tror absolutt at om mor føler at hun må sitte inne pga ungen mens vennene er ute og fester bare vil påvirke ungen negativt. Man kan være en god mor selv om man ikke sitter i sofaen kveld ut og kveld inn.

    17. Jeg er helt enig med deg her, Rannveig! Har ikke vært uute på fest på over 4 år jeg, fordi jeg festet jo ikke under graviditeten med lille vennen min, og heller ikke etter hun ble født. Må vel nesten snart ta meg en tur ut igjen for å se hva som skjer i verden den dag i dag, hahah. Som du sier, når man har valgt å bli mor eller far så skal man ta ansvar. Har vært ute på dagtid på shopping med venninner, imenst lille Linnea Charlotte har vært i barnehagen, men nå som jeg ble mamma til ei lita jente igjen i Januar, så har jeg alltid med meg henne også. Jeg har ikke vært på fylla siden jeg var 15 år gammel, rett etter jeg begynte å drikke alkohol. Men da svangerskapet slo inn, og jeg bestemte meg for å bli mamma, da var fyllefester ute på byen med venner over. men personlig synes jeg det er mye morsommere å være med barna å leke ute eller inne, enn å sitte ute med venner, drikke, og være bekymret over hvordan barna har det. Bedre å bare gå ut på en resturant, ta bare et lite vinglass menst man er med barna, istedet for å sette barna hjemme og drikke noe inni ***. Håper alt dette tullet i kommentarfeltet slutter, herregud! Ha en fin kveld, Rannveig!

    18. Mange mødre har barnefri annenhver helg, og om de da ønsker og gå ut eller ta seg en fest så er jo det strengt tatt opp til dem. Barnet er hos faren, og da gjør man jo det man vil såklart. Ikke alle har barna 100% all the time vettu..

    19. Forstår veldig godt at mange av innlegga til Rannveig blir negativt lada… Gjør noe med et menneske som får så mye negative reaksjonar…. Og nei er ikkje enig med Rannveig alt med måte

    20. her var det mange mødre som følte for å forsvare at de er ute å drikker vær helg. Tydligvis fordi de “er unge”, “de andre vennene uten barn gjør det” , “ønsker å opprettholde vennskap” . tåpelige unnskyldninger spør du meg. Ja de vennene dere har uten barn gjør det nok, det betyr ikke at du med barn trenger å slenge deg på for å “opprettholde vennskapet” . viss det var det livet som var ønsket, ikke få deg barn.
      ingen unger som har godt av å bli plassert hos andre vær helg, fordi du er egoistisk.
      Sier ikke de som gjør det er dårlige mødre. men når de lager seg unnskyldinger for at det er greit, er de egoistiske. Når barna vokser til kan dere heller sitte å angre på at dere ikke tilbrakte mer tid med dem, jobb og skole i værdagen , så fest i helgen. så usmakelig.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg