Tusen takk!

Etter gårsdagens innlegg har dere virkelig bevist hvor fantastiske dere alle er! Jeg er nå sikker på at jeg må ha verdens beste lesere. Det er rett og slett rørende å se at så mange bryr seg om meg i min situasjon… Jeg har fått så utrolig mange fine meldinger, både i form av kommentarer, og i form av meldinger både på sms og facebook. Jeg vil bare si, tusen, tusen tusen takk! Takk til dere alle som gjør dagene mine nå bedre! Det betyr så uendelig mye for meg.

Når det er sagt ønsker jeg ikke dritt slengt om noen her på bloggen, og har måttet slette et par ufine kommentarer rettet mot Willem. En ting vil jeg bare ha helt klart for alle sammen, han er en kjempeflink pappa og en flott person, vi var tydeligvis bare ikke ment å være sammen. Det at han var utro mot meg, gjør han ikke til en dårlig pappa for våre barn, og jeg blir oppriktig lei meg av drittkommentarer slengt mot han. Husk, vi er alle bare mennesker.

 

Det er mange spørsmål ute å går i kommentarfeltet ser jeg, blant annet hvorvidt jeg blir å flytte hjem til Alta eller ikke. Det kan jeg bare avkrefte med en gang. Vi kommer ikke til å flytte noe sted, vi trives kjempegodt her i vår lille bygd, det er virkelig vakkert her om sommeren og et paradis for ungene! I tilegg til at de begge har barnehageplass her til høsten .Så nei, vi blir ikke å flytte. Slik det er akkurat nå, blir jeg og Willem å fortsette å bo en liten stund til sammen for barnas del, noe vi også allerede har gjort en stund uten å være sammen, og så er det han som kommer til å flytte ut. 

Noen lurer også på om det har vært slutt lenge siden sivilstatusen på min facebookside har stått som “singel” nå en god stund. Vel, for å si det sånn… helt siden en stund etter Emma ble født har ting bare gått nedover og jeg har jo lenge tenkt på å ta dette steget, men tok det altså ikke før nå. Utroskap er i mine øyne utilgivelig, både med tanke på at jeg ikke aksepterer å bli behandlet slik, og at jeg skal gå forran som et godt eksempel for ungene.

En stor grunn til at jeg ikke har orket å ta det store steget det er å gå ut av et forhold, før nå, er alle fordommene mot det å være alenemor. Og jeg er jo ifølge noen kroneksempelet på hvordan man ikke skal gjøre det, jeg er 20 år og har to barn med to forskjellige menn og jeg er ikke sammen med noen av de. Til nå har jeg gjemt min egen lykke under en stol og satt alle andres og barna sine forran. Noe jeg selvfølgelig alltid kommer til å gjøre, sette barna først! Men for å fortsette å være en god mor må jeg også være lykkelig selv. 

I dag har Nathaniel vært i Oslo en tur på samvær med pappaen sin, og jeg og Emma har vært hjemme alene og bare koset oss! Vi trillet å hentet storebror på togstasjonen i 4-5 tiden og nå sover begge to søtt i hver sin seng. Tenker å se mandagens paradiseepisode, før det er kvelden for ho mor. Sovnet et par timer da jeg la Emma også, noe som var helt sinnsykt deilig! 

Blogges kjære lesere! Dere er fantastiske. Og igjen, tusen takk! 

75 kommentarer
    1. Stå på, Rannveig! Dette klarer du helt fint, du er et utrolig godt eksempel for dine barn. Forbløffer meg at du klarer å holde deg positiv tross alt dette 🙂
      Ikke tenk på faktumet at du har 2 barn med 2 menn, dette er ganske normalt nå for tiden og du har din rett 🙂

    2. Du er en nydelig jente Rannveig og en utrolig flink tobarnsmamma 🙂 stå på! er bra at du og Willem kommer overens selvom dere ikke er sammen 🙂 Han er nok en utrolig flink pappa også 🙂
      Ha en fin kveld videre
      Stor klem til deg 🙂

    3. Kjære søte gullet du!!! Har lest bloggen din leeenge. Men aaaldri kommentert noe før. Og ikke lest kommentarer heller….
      Er selv en ganske nybakt mormor på 48 år. Det eneste jeg vil er at du skal vite at jeg virkelig beundrer din holdning og ditt mot, uansett situasjon. Tommel opp for deg!!!! Megadame!!!!!

    4. “Jeg vet også at vi vil samarabeide for barna”
      Kan jeg spør hva du mente med denne setningen som du skrev i forrige innlegg, har dere ikke bare datteren din sammen? hvorfor skal han være med å samarbeide for et barn som ikke er hans?

    5. Hvorfor er det om å gjøre og få med seg puppene dine på ALLE bildene du legger ut?
      Jeg har minst like store som deg, ekte vel og merke..

    6. Maya: Spiller ingen rolle hvor store pupper man har om de ikke er runde og faste..silikonpupper ser best ut uansett.

    7. Syns du burde farge håret ditt til din orginale farge 🙂 du ser mye eldre å “friskere” ut hvis æ kan si det sånn! Syns du e sterk, Rannveig, som ikke akseptere utroskap å velge å vise barna dine at sånn skal man ikke oppføre seg!

    8. Du skal bare være glad du blir kvitt han. Synd for dattera di selvfølgelig, det er trist, men når man blir behandlet slik så kan det bare være det samme. En gang utro alltid utro. Så det er fare for at det hadde skjedd igjen. Det er som du skriver utilgivelig, blir kvalm av slike folk. Æsj. Du er grei som lar han bo hos deg da, jeg hadde kasta han på huet og ræva ut. For å si det rett ut. Men jeg ønsker deg lykke til, håper du finner deg en snill, god og KJEKK mann etterhvert. Ønsker deg og barna en god natt.

    9. Dette var et bra innlegg fra deg 🙂 ordentlig og fint skrevet. Så er det godt å se at du faktisk setter pris på oss ‘ordentlige og snille’ blogglesere :)håper du får en strålende fin helg videre med dine søte små 🙂

    10. silje: selv om man har store pupper så betyr ikke det at de henger vetu. du vet tydeligvis ikke hva du prater om. enten har du små speilegg eller så har du silikonpupper så du skal ikke uttale deg. jeg har str 75 F og selv om de har ganske bra størrelse så er de runde og faste. ingenting som henger her, nei.

    11. Det er tøft å bli alenemamma med to barn. Og utroskap bør i utgangspunktet ikke aksepteres.
      Men jeg synes du skal tenke igjennom det en gang til om du vil gå fra Willem. Dersom dere fortsatt er glad i hverandre går det kanskje an å tilgi. Men hvis alle varme følelser er borte for begge er vel det beste å ikke bo sammen. Uansett – jeg heier på deg !!

    12. Skjønne deg, godt å høre at dere kan samarbeide! Du virker som en kjempe god mor. Har lest bloggen din siden ditt første svangerskap og jeg må si at du har blitt mye mer voksen. Håper alt ordner seg Rannveig! <3

    13. Maya: jeg er ingen stor fan av Rannveig, men å bruke kommentarfeltet på bloggen hennes for å skryte av puppene dine, det er mer patetisk enn å ha pupp på annethvert bilde.

    14. Pussig at det er puppene mange kommenterer (negativt) på. Javisst er de store og antakelig fine. Men det som fascinerer meg er øynene. Spesielt på det siste bildet. 🙂
      Rannveig : Sterk lesning. Saklig og veloverveid innlegg. Folk sier du “henger ut” W. Men du prater jo egentlig fint om ham til tross for det han har gjort. Voksent og modent !
      Og fint at du blir boende der. Antakelig gode oppvekstvilkår for barna. 🙂
      Igjen…syns dette var trist. Men hang in there, Heitmann. Du har mange ganger bevist hvor sterk du er.
      Bare se å få det j*vla førerkortet nå. 😉 Det vil gjøre mange ting mye lettere.
      Mvh & klem, Per.

    15. Hun lar han nok bo til ho har fått lappen.og er videre ikke synd på jenta.ho har tidligere sagt at i forhold hvor mannen er utro er det dama sin feil.

    16. Jeg vet ikke hvordan forholdet deres var før han var utro, men var det dårlig, så er det like greit at dere går hver deres vei.
      Kunne dere fortsatt sammen, er dere glad i hverandre så husk en ting; det er menneskilg å feile, men det er guddommelig å tilgi.
      Kunne fortalt deg en historie, men ikke her. Og husk, om noen er utro en gang, så trenger de ikke være det flere ganger.
      Til alle dere som skriver det: på seg selv kjenner en andre.
      Og hva er utroskap? En flørt? Et kyss? Sengekos?
      Eller går grensen der hvor du sårer den andre parten? For det kan faktisk være noe så banalt som en kommentar…..
      Uansett så klarer du deg, du har massevis av ressurser

    17. Jeg sa ikke at alle store pupper henger, les setningen igjen du.. Og jeg har faktisk ikke små pupper eller silikon, så der tok du også feil. Jeg er fornøyd med mine, men skrev også at jeg syns silikon ser best ut. Du kan argumentere alt du vil om ekte pupper, men det er min personlige mening.

    18. Hva har noens pupper med dette innlegget å gjøre i det hele tatt?? Herregud..
      Å være alenemor er ikke så gæernt det Rannveig, det er faktisk veldig hyggelig, og man får utrolig mye mer tid til barna 🙂 stå på videre, du klarer nok dette også! <3

    19. Det er utrolig tungt og vondt med utroskap! Du virker god og snill rannveig, og alenemor til 2 kan ikke være lett, men det klarer du nok uten tvil. Du er en skjønn jente og fortjener en god mann, ikke glem det;)

    20. Du viser deg fra en helt ny side nå Rannveig. Du kunne vært sur og bitter, men det er du ikke. Heier på deg 🙂

    21. “Det er jo heldigvis sånn at personligheten har vel så mye å si, men det betyr ikke at du skal drite i utseende ditt av den grunn ! Dette er grunn nr.1 til at menn er utro, tro meg ! ”
      Hun mener her altså att det er mødre som ender opp i joggebukse og håret i en topp på hue og som aldri gidder å ordne seg, som er grunnen til at typen er utro.. Ler

    22. Så godt å se at det finns mange flotte og varmende kommentarer innimellom her, kansje alle ser en mer sårbar og ærlig side av deg utrolig bra for i denne vonde tiden behøver du støtte ikke kritikk. Syns du skriver om det og oppfører deg som en mor, barna kommer først men ikke glem deg selv heller. Det er mangeeeee alenemødre i norge og en jente som deg bøir det ikke evig, 2 barn med to forskjellige hva er vel d hvis du finner en mannsom vil elske de som sine egne. Din prins kommer en dag han også ikke gi opp vent heller på en som fortjener deg og dine kansje tarz 1 årgjerne 5 men når han kommer vil du vite at han var verd å vente på, sorg på eien har du hatt men det har gitt deg to nyyydelige barn så ut av alt d vonde kom det også noe godt. N

    23. Stå på!
      Synes du gjør det rette valget og likte spesielt godt det du sa om å være et godt forbilde for barna dine. Håper det ordner seg for deg og ungene fremover. Dette klarer du 🙂

    24. Lykke til videre! Håper ting går din vei 🙂 Du er sterk!
      Vil så veldig gjerne se deg med brunt hår, tror du hadde kledd det så utrolig godt! Har du tenkte å farge det brunt noen gang nærmeste framtid?
      Mvh.
      Victoria 🙂

    25. Gutter/menn er barnslige. I den hektiske småbarnsperioden har man gjerne mest fokus på barna. Men hvis man ikke gir mannen nok oppmerksomhet/kos, da løper han og trøster seg med noen andre.
      Jeg har selv vært der, dog var det da “bare” psykisk utroskap. Vet også om mange andre lignende tilfeller.

    26. Får en helt ny oppfatning av deg når du skriver slik du gjør nå 😊 du kler å kaste fra deg den sta, frekke og egoistiske holdningen 😊 nå fremstår du jo som snill og søt! 😊

    27. Det virker som om du har en alvorlig personlighetsforstyrrelse. Du skifter jo personlighet oftere enn andre skifter sokker.

    28. Smart og vakker er du:) Det kommer til å ordne seg, tar nok litt tid, men livet går videre:) Du er en sterk og flott jente som fortjener så mye bedre;)

    29. Er en 16 år gammel jente, har ikke levd hele livet med mange romanser, men jeg vet hvordan det er å bli dumpet når du trenger det minst! Utroskap er som sagt noe man ikke tilgir med det første, jeg klarer hvert fall ikke det. Typen min slo opp to dager før jul, og alt var et rent helvete frem til jeg sluttet å bry meg for mye. Jeg har nå funnet meg en flotters gutt som jeg vil dele livet mitt med, og det håper jeg en så flott og vakker dame som deg og gjør! You go girl! 🙂

    30. Støtter valget ditt med å gå fra ham 100%. Ingen fortjener å bli behandlet på den måten, og du gjør et klokt valg ved å sette et eksempel for barna dine! 🙂 dessverre er det nok slik at utroskap ofte er et resultat av at ting ikke er helt som de skal, og da er det nok heller ikke noen grunn til å kjempe.
      Håper ting forholder seg stabilt og godt fremover, og lykke til! Dette greier du fint. 😊. Klem

    31. fint at di aller fleste sparte seg dritt kommentarene. uannsett hvor mye man missliker et menneske så må man ha litt menneskelig medfølelse med andre. syns virkelig du er sterk. håper ærligtalt ikke det ordner seg mellom dere, du fortjener ikke å bli bedratt slik. du får deg nok et fantastisk fint liv sammen med barna dine å den rette den dagen han kommer inn i bildet 🙂

    32. Jeg er ikke lesbisk nei 🙂 Og hvordan kan man la være å se dem når dem er mer synlig enn ansiktet hennes..?
      Uopererte, store pupper er vel penest uansett. Og nei, det betyr ikke at dem henger mer enn silikonpupper selvom dem er naturlige 😀
      Hvorfor bryr dere dere uansett? Rannveig jeg spør 🙂

    33. Kjære Rannveig.
      Berømmer deg for din ærlighet foran hele det norske folk, og når du nå er er kjent ansikt og får drittkomentarer fra folk som gjemmer seg bak en skjerm, bare viser dette hvor sterk du er.
      Du er virkelig en dame med ben i nesa, røff som bare det.
      Du er 20 år og virker så voksen. Flinke med barna og er fornuftig. Du er så ærlig!
      Jeg blir nå straks 30 år, er alene med ei jente på 4 år etter så og si samme opplevelse jeg hadde med min eks.
      Skjønner du føler på hvordan det er og bli satt i “alenemor båsen”, men er det noe som er sikkert så er det virkelig noe jeg er sikker på du kommer til å klare fint.
      Takk for at du deler hverdagen din med oss!
      Lykke til videre på ferden!:)

    34. du fortjener en man som kan ta vare på deg og barna dine!
      har selv to barn med to forskjellige men og bare 20 år. og singel nå.

    35. Kjære Rannveig. Du gjør dt svært få kvinner tørr.. du forlater faktisk din mann når han har vært utro, dt står STOR respekt for dette. Mange kvinner de lar dt bare være og heller lar bitterhet osv gå ut over den andre kvinnen, å siden du ikke gjør dt så har du nå fått 1000 plusspoeng hos meg 😉 Du er rå!

    36. Hun har jo ikke så mye valg da, kan ikke gi opp alt pga et brudd. Hun har to barn som hun må ta seg av. Uansett hva som skjer så går livet videre. Man har ikke noe valg.

    37. Rannveig: Mener du fortsatt at det er slaskete, late mødre som går i joggeklær og er usminket med fett hår som blir bedratt? Vil det si at du er slik også da, i følge din teori og påstand som du alltid har kommet med. Men det stemmer delvis. Du går kun rundt i tights (som i mine øyne er verre en joggebukse!) og har langt slitt hår med ettervekst som jeg aldri har sett maken til og kler deg harry. Ikke verdens mest tiltalende utseende. Jeg tillater meg å si dette siden du alltid har klare meninger om andres utseende.

    38. Ønsker deg alt godt! Mitt tips er at når man er deppa så bør man gjøre ting som er bra for akkurat deg. Enten det er å gå til frisøren, få fikset neglene, massasje, shopping eller å være sammen med gode venninner. Bare sett deg selv litt i fokus (og barna selvfølgelig). Det er bra at du ikke finner deg i utroskap, du er verdt mer enn det.

    39. Jeg har helt ærlig ikke fulgt bloggen din, men bare vært innom et par ganger for å titte når det har vært slike dramatiske situasjoner som har blitt en “snakkis”. Jeg har heller aldri helt skjønt hatet som er rettet mot deg, for jeg kan ikke helt se hva du noen gang har gjort “feil”.
      Men det jeg vil si er at jeg gir deg all min medfølelse når det kommer til bruddet. Jeg har selv hatt en kjæreste som var utro mot meg, og det er ikke noe jeg unner noen! Selv de som til vanlig bruker dagen sin på å rette alt sitt hat mot deg burde ta en dypt drag og innse at ingen er perfekte, og ting skjer for en grunn. Alt er ikke som man kanskje tror, og ingen fortjener dette.
      Lykke til videre, og la gullungene dine lyse opp dagen din 🙂

    40. Så bra du er så sterk 🙂 synes du er et flott forbilde :). håper N og pappan blir godt kjent med hverandre 🙂

    41. Du vet tydeligvis ikke det… At han har bare ett barn med deg og han har bare ett ansvar… Du kan ikke forvente deg at han skal stille opp og ta seg av begge, når han har bare ett barn med deg! Sikker på at du er ei sånn som blir sur når andre ikke gjør som du sier, sånne folk hater jeg!

    42. Realist.
      Hvor ynkelig du er, lille, lille “menneske”!!! Det jeg og mange hater er patetiske små drittslengere som deg!!! Du kommer inn her KUN for å slenge drit!!! Hvorfor??? >:-(

    43. Er fremdeles lov til og yttre sine meninger! Å ikke slang jeg noe dritt heller, så den lille personen må jo være deg, siden DU klarte og henge deg opp i det jeg skreiv:D

    44. Du virker som en utrolig flott person, og ikke minst en flott mor for dine barn. Det at du står så mye på, og gjorde så mye for den lille familien din – dette med utroskapen fortjente du ikke! Du fortjener virkelig en som er trofast mot deg og har kun øyne for deg. Jeg sier såklart ikke at noen folk fortjener utroskapen mer enn andre – men du er jaffal den siste til å fortjene dette.
      Du virker som en sterk person med stå-på-vilje og jeg har aldri sett andre mødre som har stått så mye på som du. Nå er jeg selv en mamma til en guttunge på snart 1 år, og må si jeg er virkelig imponert over deg! Og ikke minst ser jeg virkelig opp til deg. Stå på, Rannveig, dette klarer du!

    45. Har du papir i Bh’en? Ser det gjennom toppen. Du må stappe papiret lengre ned neste gang du skal prøve å forstørre puppene 😉

    46. Er egentlig veldig dårlig av deg å skrive på bloggen at han var utro! Det ser jeg ikke helt vitsen i.. Han får jo et dårlig rykte på seg!

    47. hva gjør d om han har dårlig rykte på seg, han har jo vært utro og kommer helt sikkert til å være utro igjen… det er helt forferdelig å være den som blir sviktet… det er så grusomt, og vondt… men alikavel, de har barn i lag, så må de gjøre d beste av det.. med tiden legges alle vonde sår… og papiret på puppene, e vell ammeinnlegg… så eg ler no ikke, ler heller av den komentaren

    48. jeg trur mange misunner puppestellet ditt, derfor kommentere noen d negativt…en hver sitt valg…så lenge man har vært heldig med operasjonen, og resultatet ble bra, og jenta er fornøyd, så e det da hennes valg…noen kvinner er så utrulig sjalu.. du har en flott kropp, etter at du har født 2 stk…det e ikke alle som er så flotte etter 2 fødler, mange blir daffe, og strekmerker her og der…men du har vært heldig…

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg