Alenemamma

Hei kjære leser

Håper dere alle har hatt en fantastisk dag. Selv er jeg ganske sliten, så skal se Paradise nå snart siden jeg ikke fikk sett den likevel her om dagen, og så er det senga! Har ikke skjedd noe stort spesielt annet i dag, annet enn at jeg har hatt kjøretimer med kjørelæreren min. I morgen skal vi til Lillestrøm en tur, er jo en del ting jeg trenger å ordne..

For, jeg er i en helt ny livsituasjon. Jeg er atter en gang blitt alenemamma, alenemamma til to. Det er jo ikke sånn det skulle bli, men sånn ble det. Og sånn er det noen ganger i livet. Jeg driter egentlig i alle fordommer folk måtte ha mot det, jeg gjør kun det som er best for meg å barna, og det var å bli alene. Man kan en stund leve sammen kun for barnas del, men det tar slutt det også. Det er ikke sunt. Og jeg er stolt over å ha tatt skrittet, skrittet som jeg hadde gruet meg lenge til å ta. For det er et stort skritt å ta, det kan ingen si seg i mot.  Men jeg tror at alt som er ment til å skje, det skjer! Alt vi mennesker gjør har en grunn, og det er desverre ikke alltid andre mennesker skjønner seg på det. Men det viktigste er at jeg vet at dette var der rette for meg og mine to skjønne små.

Take care! Blogges 

60 kommentarer
    1. Du er så fin <3 🙂 Du er tøff som tar så tøffe valg, men det er jo best for dere alle.
      Har han flyttet ut?
      Hvor er den toppen fra? (den var kjempe tøff)

    2. Det finnes ingen tvil om at du gjorde det eneste riktige, noe annet ville ha vært alt annet enn lurt for noen av partene. Du er kjempeflink, Rannveig. Stol på deg selv og dine instinkter, så vil du komme deg opp og frem før han rekker å blunke 😉
      ♥ Lizbethosnes.com

    3. Kjære Rannveig.
      Det ligger en vond sårhet i det du skriver om dagen. Selvfølgelig gjør det det. Og det er jo ikke rart etter et slikt svik. Men…likevel klarer du å få frem en beundringsverdig positivitet som det står stor respekt av. 🙂 Nå er det godt å se at du fokuserer på det viktige fremover… barna dine, utdannelse, førerkort og et godt liv. Alt det beste ønskes deg, Rannveig! 🙂
      Mvh, Per.

    4. Det virker som dette er noe du lenge har tenkt på? Å gå ifra samboeren.. Heldigvis for deg var han utro så du kunne skylde på han..

    5. Jeg er ikke typen som kommenterer, men jeg syns du fortjener å bli fortalt hvor stor respekt det står av valget du har tatt. Du er veldig modig, spesielt som utleverer deg slik og må takle mye ufortjent hat. Du virker som en fantastisk mamma, og jeg håper du får en fin tid framover 🙂

    6. Det står stor respekt i det valget du har tatt, Rannveig, ville sjøl gjort det samme! Har sjøl en mamma som valgte å gå ut av ekteskapet fordi faren min va utro mot ho, og ho e et stort forbilde for meg. Man lære mye av foreldran sine å kordan valg dem tar og man lære jo av dem ka som e rett og galt..
      Du virke som en kjempe grei person, og eg håpe virkelig at det ordne seg for deg 🙂 Stå på! Det e alltid lys i enden av en mørk tunnel.

    7. Du er virkelig ei tøff dame og mamma!!! Stå på og den toppen var super fin, hvor er den fra? 🙂 du er forresten virkelig flink til å skrive åpent og ærlig om dagen!!!

    8. Ønsker deg alt godt!
      De bildene du legger ut med de siste innleggene….står ikke helt i stil til innholdet?! Hva er greia der liksom?

    9. Jeg synes heller ikke det er passende med slike bilder på en mammablogg..hadde du vært min datter hadde jeg grått meg i søvn hver kveld.

    10. Wow. Du ser flott ut! Men nå som du gjennomgår tøffe forandringer i livet, så gjør en forandring til.. farg håret mørkere! Tro meg, du kler det! (Men du ser smashing ut uansett)

    11. Massevis av kommentarer om at du burde ikke ditt og du burde ikke datt, siden du er mamma! Noe i det er det vel, men HALLOOO!! Alle dere som driver denne hat kommenteringen og skittkasting, og som hevder de er mammaer…. BURDE mammaer drive på sånt da? Jeg bare lurer?

    12. Upassende bilder er nok bare for selvtilliten sin skyld! 🙂 noen syntes jo det der er fint . Men hvordan får hun ungen i barnehagen nå?

    13. Ikke no skam å være alenemamma 🙂 ikke alenepappa heller for den saks skyld. Kjenner faktisk maaaaaange med barn med to tre fire forskjellige som er alene både mødre og fedre 🙂 er så mange grunner til det, enten har mannen/dama vært utro, eller er en knarker eller har gått bort osv osv, el så vil man bare leve alene 0 skam i det 🙂

    14. Jeg heier på deg Rannveig! Syns du har tatt et godt valg. Det vil alltid være fordommer. Om du hadde fortsatt å være med utromannen så hadde folk klaget, og nå når du velger å gå vekk fra han så klager folk. Man kan aldri gjøre alle fornøyde, det viktigste er at du gjør deg selv fornøyd 😀 Andre mennesker burde ha sitt eget liv de kan styre. For det er jo sånn at alle har hvert sitt liv de kan bestemme over,men likevel har noen folk så kjedelige og tragiske liv at de velger å tro de kan styre alle andre sine.

    15. Kan du fortelle litt om hva slags samværsorsning dere skal ha?Regner med han stiller opp eller?Det bør han i hvertfall.Lykke til Rannveig:)

    16. Du er rå! Masse lykke til videre. Tiden leger alle sår. Fint du er sterk og vet hva som er best for deg og dine små, masse klemmer

    17. Tips: Det er veldig lett å se når man redigerer mobilbilder pga. kvaliteten. Bildet blir ekstra “glatt” der du redigerer, så det er kanskje best å la det være 🙂

    18. Utrolig trist å lese dette, Rannveig. Du fortjener absolutt bedre, ingen fortjener å bli behandlet på den måten. Du kommer til å klare deg helt fint på sikt, det er jeg overbevist på, selvfølgelig vil det jo være tøft på starten, men du skal klare deg skal du se. Du har jo to nydelige unger.

    19. Hei, Rannveig.
      Hvordan går det med deg? Håper du klarer å opprettholde positiviteten du har vist til tross for at det må være smertefullt. Jeg har opplevd det samme…og selv om det er lenge siden, stikker det fortsatt litt. Men det vil blekne med tid, Rannveig.
      Får vel kjeft for å være en gammal gris nå… men kunne jeg, ville jeg ha holdt rundt deg i en vanskelig tid. 🙂
      Håper (vet!) at alt vil ordne seg til det beste for deg og de vakre barna dine. 🙂
      Mvh & klem, Per.

    20. Er gift med drømmemannen min, og har barn fra tidlig forhold. Det er tøft å være alenemor, spesielt i begynnelsen, men det kommer til å gå så bra skal du se. Det meste ordne seg:) Du er en nydelig og smart jente som fortjener å ha det bra som alle andre. Respekt til deg som setter barn og deg selv først<3<3<3

    21. Hei, kjære fine Rannveig! 🙂
      Jeg leser alltid bloggen din, men pleier ikke å legge igjen kommentarer. Nå skal jeg gjøre det og håper å oppmuntre deg litt, fordi det fortjener du virkelig! Jeg fikk utrolig vondt av deg når jeg leste hva som hadde skjedd, det må virkelig være vondt. Jeg har opplevd det samme, men forskjellen er at du har to nydelige barn du skal ta vare på samtidig! Du er så utrolig sterk, og jeg har så respekt for deg! Jeg syns du er nydelig, og virker som en utrolig søt jente. Jeg angrer på at jeg ikke hilste på deg i Oslo i vinterferien! 🙂 Du har helt rett i det du skriver, at du fortjener bedre enn det og jeg de som er utro er ingenting å ta vare på.
      Keep you’re head up, princess <3 Håper det går greit med deg og at de nærmeste tar godt vare på deg!

    22. Hei!:-) Hvordan har det gått med silikonpuppene dine under/etter amming? Har hørt det er mange som får kapseldannelse etter amming og sånn.. Må du operere på nytt evt?
      Lurer så sykt på silikon selv, men er veldig usikker pga kapseldannelse og hvordan de vil bli etter amming… Håper du svarer!:-D

    23. Bu,fucking HU! Dette er livet du har valgt. At W har vært utro er bare tull alikevel. DU er den som har vært utro.

    24. ble veldig feil med overskriften alene mamma og bilder av deg i bare undertøy ! Får deg til å virke veldig “billig” liksom ! :O

    25. Håper du tenker deg om før du blogger og at ungene dine kansje en gang får lese eller se at du har blogget,jeg hadde selv blitt flau om jeg fant ut at min mamma hadde en sånn her blogg. bare tenk på barnets framtid. 😉

    26. Noen ganger skulle jeg ønske at mine foreldre hadde skilt lag da jeg var liten, i stedet for at de holdt sammen for oss så lenge som de gjorde. Syns du gjør et fornuftig valg, bare stå på!

    27. Creds til deg for at du tok det tøffe valget, og tenkte på hva som var best for deg og for å være en god mor og rollemodell! Støtter valget ditt 100%.
      Når det er sagt forsvinner budskapet i dette innlegget (og mange flere her på bloggen) når et lettkledd bilde dukker opp på slutten av innlegget. Skal ikke slenge rundt meg med hate, for det regner med at det er nettopp dette som gjør dette til “en annerledes mammablogg” og er 100% bevisst! Men ta dette til ettertanke: Du er sikkert et flott forbilde for barna dine, men hadde jeg funnet slike bilder av min mor på nettet hadde jeg ikke sett på henne som en særlig god rollemodell. Hva blir argumentet ditt når du skal lære barna dine om nettvett i fremtiden?
      Lykke til med alt i den vanskelige perioden du er i! Håper du (og de som kommenterer her) ikke tolker dette som drittslenging, men heller som en personlig mening og et forsøk på å ytre den uten å tråkke noen på tærne 🙂

    28. Bops : Rannveig har da ingenting å frykte fra meg! Hvor får du det fra? Fra at jeg er hyggelig mot henne? Nå var du bare tåpelig, Bops! 🙂

    29. Ser så lættis ut å suge inn magen på den måten. Alle ser jo at godteriet du stappet i deg har lagt seg rett på magen!

    30. Sofie fremstår som et misunnelig krek!! Veier vel 3 ganger Rannveig, velter seg i sofaen med drittmat i begge hender mens unga hennes (3 stk) griner av sult og med fulle bleier!!! FY faan!!!

    31. Dette kommer til å gå strålende! Du har to helt nydelige barn og du er helt nydelig selv også! Stå på, du greier deg fint uten Willem, og en gang i fremtiden, når du er klar for det, vil du finne deg en mann som fortjener deg og dine koselige, lille familie!
      Stå på!

    32. Jeg er ikke den som kommenterer på blogger…. men! d står stor respekt i det du gjør! Jeg er selv mamma, og jeg kan tenke meg at man må være utolig sterk for å gå gjennom det du går gjennom! STÅ PÅ! HUSK: DU er den beste moren for DINE barn!!! =)

    33. Hva tror du barna dinne kommer til å synes når de finner disse bildene av sin egen mor postet på nettet?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg