Best å bli ferdig med all dritten

Etter å ha lest gjennom bloggen min av de innleggene som er publisert de siste dagene, kan man jo nesten ikke la være å bli deprimert! Ja, men seriøst ? Det ser jo ut som at alt bare er svart. Men det er det ikke. Jeg har to lyspunkter i livet mitt, som gir meg all verdens motivasjon til å gi alt!

Nå er begge ungene er i seng, leiligheta er shina for leker og mat på gulvet, og endelig kan jeg sette meg ned å slappe av etter en veldig lang dag! For, dere andre tobarns-alenemødre, kan vel si dere enige i at det ikke er så mye som 2 minutter alene man får når man er alenemor med to så små barn! Det er vel også litt av sjarmen, og da blir det tjue ganger så deilig når begge er i seng og man kan sette seg ned å ta et pust i bakken!

Som dere helt sikkert har fått med dere, så er det den store vaffeldagen i dag! Så når jeg og Emma hentet han i barnehagen, satte vi oss ned og fikk servert vafler, noe jeg tror Nathaniel synes var veldig stas. Vafler før middag, liksom! Tok buss hjem, noe som også er en stooor ting for han. Elsker alt med motor! Og spiste laks med digg tilbehør til middag. I dag har også Emma og Nathaniel badet sammen for første gang. Emma har jo begynt å plaske ordentlig og leke med ting i badekaret, men jeg må enda holde henne. Er nok likevel ikke lenge til hun sitter selv! Tiden går alt for fort og de er begge blitt så utrolig store! 

Noe annet jeg ikke har nevnt for dere, som også er en av grunnene til at jeg hadde ærender i Lillestrøm i dag, var at jeg måtte innom Politistasjonen.,.Det har seg nemlig slik at jeg har blitt svindlet for flere tusen fra min konto og mitt kort for litt under en uke siden. Og jeg vet at jeg har alt mitt på det rene, siden jeg vet hvem som står bak! Så har vært bare tull, har måttet sperre kortet mitt og har enda ikke fått nytt. Noe som byr på en del problemer….

På toppen av det hele døde iPhoneladeren min i går. Great! Men jeg tenker at når så mange ting går alt annet enn min vei, så må det jo komme noe helt fantastisk snart! Og det vet jeg jo egentlig at det gjør… derfor er det best å ta all dritten på en og samme gang, så kan alt snart bli helt fantastisk! Snart får jeg lappen, og jeg planlegger også å kjøpe bil i nærmeste framtid! Den dagen jeg sitter med lappen i handa, skal jeg rope et høyt og tydelig HALLELUJA

Nå er det teorilesing og Paradisetitting og deretter kvelden for meg! Blogges kjære lesere 

38 kommentarer
    1. Stå på! <33
      du er såå sterk rannveig !!
      Du er virkelig et forbilde for både leserne dine og ungene dine ! :))
      jeg digger deg!

    2. Jatakk veit alt om det der å være alene med to små…bare at du er så heldig at du er 10 år yngre enn det jeg var, da mine to var små. 8 busser tok jeg hver dag, for å levere og hente i barnehage, så på jobb om dagen. Klokka ble mange ganger rundt barne-tv før middagen var klar. Og da var det rett i seng nesten etterpå, for alle tre. Så møtte jeg veggen – gikk rett i gulvet, og måtte være på sykehuset ei uke, mens ungene var hos ei venninne..i hele jula.
      Såååå – det er viktig, selv om man er alenemor, at man passer på å få seg et sosialt liv også. Skaff deg en barnevakt du stoler 100% på, sånn at du kan ta deg f.eks en helg helt for deg selv… Det skaper lykke i hjemmet…da mor er lykkelig er ungene lykkelige.
      Tror det er der mange alenemødre “bommer” litt…de er redd for hva andre skal si, hvis de overlater ungene til andre for å ta seg en tur på byen…drit i det hehehe… Man må nyte livet fordi om man er enslig mor 🙂 <3

    3. Kan jeg spørre hva de sa på politistasjonen? Lønner det seg og anmelde? Farmoren min ble nettopp svindlet og utsatt for grovt tyveri, snakk om over 100 000. Og har fått høre det ikke er vits i å anmelde det så lenge vi kjenner personen som gjorde det osv. Får ikke igjen en dritt på forsikring!

    4. Det er luksus 🙂 spess da man bor alene med sine to barn 🙂 og slipper rydde opp etter mannfolk :p går nok bra for deg 🙂 er jo ikke helt alene da, de har jo hver sin pappa som sikkert går med på å ha de annenhver helg samtidig osv så du får litt fri 🙂

    5. Det kan da hende at W vil ha delt omsorg, og ikke bare samvær med datteren sin. Det er da ikke slik at alle brudd automatisk ender med at mor sitter alene med omsorgen. Hadde jeg vært far hadde jeg hvertfall ønsket og kjempet for å få 50/50. I dette tilfellet hadde det kanskje vært best for alle parter også, uten at jeg skal utdype det noe ytterligere.

    6. Kjipt det og bli svindlet! Ihvertfall når en vet hvem som sr bak. Men skimming er også utrolig kjipt, for har en f.eks fått inn lønna og ett par dager etterpå ringer banken din deg og forteller om at det har hvert mye aktivitet og hvert mye bestilling på ditt kort, den følelsen er også uitrollig kjip. Mistet en god del penger på litt over 3 dager!

    7. Meg: det er aldri best for ungen med 50-50 med mindre den ene foresatte er til fare for barnet på noen som helst måter. Skjerp deg og begrunn i såfall dine ytringer bedre.
      Det er en grunn til at så små barn omtrent aldri har 50-50!

    8. Kommentar tilbake:
      Kanskje så små barn bør være hos mor, men ikke kom og si at barn ikke har det best med like mye kontakt med begge foreldrene når de blir noe større. Snakk om å undergrave fars betydning i barnets liv… Hadde du latt deg avspise med kun samvær annenhver helg dersom du hadde gjennomgått et samlivsbrudd? Tror ikke det…
      Hvis en skulle fulgt dine “regler”, hadde det liksom vært ok om faren hadde 100% omsorgen også da eller?
      I dette spesifikke tilfellet er det i tillegg godt synlig at barnet kan ha fordel av å få litt andre impulser og stimuli enn en shoppinggal mor som ikke klarer å ta fornuftige valg for seg selv engang, langt mindre tror jeg hun vil klare å f.eks følge opp barna rent faglig når de begynner på skolen.
      Bottom line er at en far er like viktig, og burde ha like rettigheter som mor når barna er 1 år og oppover. Du burde skjerpe deg når du antyder noe annet

    9. Kjære Rannveig. 😉
      For lenge siden spurte en leser : “Hva slags psyke har du, Rannveig?” . Det lurer jeg også på, når du i “evigheter” har stått imot trakassering og sjikane mot degselv, og enda verre..mot vakre barna dine. Jeg tenker…”Hvor er Bottolf’s breaking point?”.
      Jeg håper at du er så sterk at du ALDRI møter ditt “breaking point”… 🙂 Og jeg håper at den positiviteten du viser om dagen er ekte…og at du faktisk har den styrken du fremviser! 🙂
      Mvh & klem, pe4.

    10. MEG du kan ikke basere på hva du ser her på bloggen. Ta deg en tur på et kjøpesenter so finn du nok mange shopping gale mødre men det betyr ikke at de er dårlige mødre. I forhold til barna ser R ut til å være en god mor.

    11. Her er det vel ikke foreldrenes behov som skal gå først, kjære “meg”? Jeg vil tro at et 6 mnd gammelt barn som ammes har det best hos sin mor. Hva som passer best senere er individuelt, noen barn klarer 50/ 50 fint, mens noen føler seg rotløse med denne ordningen, og har det klart best med en fast base. Dette klarer nok rannveig og willem ordne opp i selv.

    12. Må si meg enig med “meg”. Her har vi én forelder med utdanning utover vgs, jobb med stabil og forutsigbar inntekt, familie i nærheten og ikke minst førerkort. Så har vi én forelder som ikke har fullført vgs og lever av å legge ut nakenbilder av seg selv på nettet. Et barn på 6mnd kan fint spise grøt. Hvis Willem har noen som helst interesse for omsorgen (hvilket det for ordens skyld ikke virker som han har) ser jeg ingen grunn til at ikke Rannveig skal ha samvær annenhver helg. Da hadde vi kanskje også sluppet å lese om hvor slitsomt hun har det hele tida. Og deg er større sjanse for at hun faktisk klarer å fullføre vgs.

    13. Svar til satan: Om Rannveig ser kommentaren din, tror jeg egentlig bare hun vil forsøke å vise deg hvem det er som er sjefen over hennes eget liv. Det er merkelig hvor mye styrke et enkelt menneske har.
      Men Rannveig? Om du leser; tror forslaget om en barnepasser kunne være midt i blinken, så får man en balanse.

    14. Til Idaoolsen: Mange banker og forsikringsselskap om krever at forholdet anmeldes. Dessuten er det alltid viktig å anmelde straffbare forhold, både fordi politiet får oversikt over hva som foregår (kanskje det har skjedd flere?), pga statistikk, og ikke minst fordi de kan komme med råd. Så bør absolutt ta en tur til politiet og høre hva en bør gjøre 🙂

    15. Jeg har vært alene med 3 små lenge. Jeg synes ikke du har så veldig rett til å klage over hvor sliten du er før du faktisk skal få familien til å fungere over lengre tid, alene med alt ansvaret og ikke minst med litt flere prøvelser enn du har hatt hittil. Ja, jeg snakker om å jobbe. DA snakker vi slitsomt, Rannveig. DU går hjemme og suller hele dagene med èn eller to små. Det er ikke det som er slitsomt! Jeg tok en bachelorgrad mens jeg var alene, og har nå en trygg, stabil inntekt som ikke baserer seg på å vise frem kroppen min uten klær, slik som du gjør. Nå får du vise at du er voksen og ta gode avgjørelser for både deg selv og barnas framtid.

    16. Vil anbefale deg badestol til jenta Di. Da slipper du å holde henne heletiden 🙂
      Syns du er en super flink mor!

    17. Lena, til å være en mor til tre med bachelorgrad, uttaler du deg som om du har luft mellom ørene. Rannveig har da vell lov til å være sliten selv om hun ikke gjør AKKURAT det samme som du gjorde da du ble alene. Kan vell ikke tenkes at det å være mitt i ett samlivsbrudd, kan være slitsomt i selg selv? eller det å bli dolket så hardt i ryggen av en person man elsker kan vell ikke gjøre vondt det, kan det vell? Håper virkelig ikke du jobber med mennesker på noen som helst måte! Du er en skam!

    18. Lena : Alene med 3 små… Mulig. Bachelorgrad… Tja!! Ikke i medmenneskelige relasjoner, ihvertfall!
      Uempatisk på grensen til det psykopatiske? Oh, Yes!!
      Hvor ufin behøver du egentlig være…?

    19. Det er nå engang slik at vi alle er forskjellige det som er slitsomt for noen er lettere for andre, det gjør ikke den som blir først sliten til et dårligere menneske…. Det må være lov å være sliten spesielt i perioder i livet som er vanskelige. Hørt om opp og nedturer Lene ?

    20. Ville bare send deg en stoooor klem, kom over bloggen din fra seog hør og ville bare si jeg synes du gjør en kjempe jobb. Lykke til m dine to små =) dette fixer du!!!

    21. Faren til barna mine døde brått, så ja, jeg vet at man har opp- og nedturer. Jeg mener ikke å være slem heller, men det er så mange alenemødre som kaster bort tiden og ikke gjør noe langsiktig for fremtiden sin. Jeg mener at blogging er en midlertidig greie, og ikke en inntekt man kan regne med. Men Rannveig har snakket om utdanning, og jeg håper hun fullfører. Bruk årene du får med overgangsstønad på en måte du ikke angrer på senere. Det er en gyllen mulighet til å få inntekt og samtidig sikre seg i mange år fremover. Jeg ønsker bare det beste for deg og barna.
      Beklager om jeg var litt krass, det var ikke meningen. Klart det er lov til å være sliten nå midt i bruddet. Men det er faktisk når man skal ut i jobb at det virkelig blir slitsomt. Men du greier det!

    22. Syns det er galt å dømme R, ho sier jo ho skal begynne å studere til høsten…. Mene de at ho skulle begynt å studere sist høst då ho var høygravid???? Hvis ho er motivert klare ho det.

    23. Stå på Rannveig 🙂 støtter deg 🙂 N er herlig :). spiste også vafler i går og mini smakte,men likte det ikke noe særlig hehe 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg