Jeg kommer til å gjøre en stor forandring…

Når store valg i livet taes, som jo et valg om å bli alene er, føler man ofte for å gjøre større endringer. Jeg føler for å ta vekk alt som minner meg om mitt gamle jeg, og heller satse på noe nytt, på flere forskjellige måter! Og det å endre på håret sitt midt i en livssituasjonsforandring er jo ganske klassisk. 

Det jeg mener er… jeg kommer til å gjøre en drastisk endring av håret mitt veldig snart. Og jeg har tenkt til å la dere lesere være med på å bestemme dette! Jeg er åpen for det meste ( naturlige ) , ikke knæsj, og ikke noen crazy frisyrer! Dette er fordi jeg selv faktisk ikke vet helt hva jeg skal gå for. Askeblond med lysere blonde striper? Eller brunt med blonde striper? Har nå nettop ( for typ 10 minutter siden) tatt ut alle extensionsene mine som jeg har hatt i siden august, og det var faktisk bare helt fantastisk å slippe det! 

Jeg er klar for forandring etter nesten 4 år med denne typisk forhåndsdømmende hårfargen, og kanskje det ligger et ørlite håp om å bli mere respektert, også som mamma, ved å faktisk bare ha en annen hårfarge.. So long lange platinablonde hår!

157 kommentarer
    1. Dropp duckface, slutt og vis puppan så mye. ha din naturlige hårlengde og farg det brunt eller noe sånt

    2. Brunt 🙂 Men ikke for mørkt. Når du la ut bilde av deg selv med brunt hår så du fantastisk ut. Så syntes jeg personlig du burde klippe det. Ikke nødvendigvis kort, men ta litt på lengden så håret ser friskere og sterkere ut. Brunt vil jo også være lettere å holde ved like, med tanke på at du er mor og ikke har tid til å ta etterveksten hver andre dag
      Lykke til! Gleder meg til å se resultatet. 🙂
      Og jeg må også få si at jeg beundrer hvor sterk du er, og barna dine kunne ikke hatt en bedre mamma enn deg 🙂

    3. Trur du hadde kledd å farga det brunt, ingen ekstra farge. Å kanskje klipt det kortere 🙂 en frisyre liksom, ikke bare rett opp og ned 🙂 lykke til, og gleder meg til og se forandringen !!:-)

    4. en brunfarge ganske lik din naturlige hårfarge hadde kledd deg utrolig godt! kanskje noe a la chocolate brown 🙂

    5. Du ville sett helt fantastisk ut med brunt hår 🙂 Det trenger ikke å være for mørkt hvis du ikke vil ha en veldig drastisk endring, en lys brunfarge (eventuelt med litt lyse striper i) ville vært utrolig pent 🙂

    6. Hvis du skal farge håret ditt brunt så husk siden du har brune øyne så MÅ du ALDRI ha en hårfarge som er mørkere enn øyene dine!!
      Men tror du hadde kledd champagne blond (samme farge som Jennifer antison hadde i friends)
      Eller lys brun med blonde striper helt nede i tuppene…
      Eller hvis du klipper deg opp til skuldrene og farger det i en lys nøttebrun med blonde striper og high lights i 🙂

    7. Synes faktisk du kler platinablondt jeg, men så er jeg litt platinatilhenger selv;-) Men ellers høres lysebrunt m striper i fint ut 🙂 Forandring fryder 😉 Og man må jo ha det litt gøy på veien, prøve ut litt forskjellig..

    8. Jeg tror du hadde passt veldig godt enten en blanding av lyse brune pg blonde striper eller helt lysebrunt gyldent hår, som går rett over brystene 🙂

    9. noe nærmere din naturlige farge, altså mer mørk brun, ikke noe striper og styr, bare en fin gyllen farge, rett over skulderen i en svak bob 🙂

    10. Herregud så stolt jeg ble av deg!
      Når kjipe ting skjer, så får man plutselig ting i et annet perspektiv. Du er så fryktelig vakker, å de brune øynene dine er nydelige og mørke. Du hadde blitt sexy på en sofistikert måte med mørkt hår. Øynene og det vakre ansiktiet ditt ville ha bli fremhevet, å deg syntes jeg du skal, du som har et så flott utseende 🙂

    11. Jeg klipte meg faktisk bob når noe lignende skjedde med meg 🙂 Synes du skal gå for brunt og kanskje litt kortere hår!

    12. Wow,må si meg imponert.. Brunt hår,uten tvil.. Og dette er KUN godt ment-la den “nye” deg vise litt mindre pupper også,så er mye gjort! Less is more..

    13. Klipp av en del av lengden og ta en mørk blond eller lys brun farge. Noe som er mer naturlig.. mer lik den fargen du egentlig har. Det kommer til å bli kjempe fint.. og som du selv sier kommer du til å bli mer respektert av bare den lille forandringen.. det merket jeg selv når jeg kvittet meg med ultra lyst hår. og uuuuansett skal folk respektere meningene dine, selv om de er uenige. Mange er ute etter å finne NOE de kan disse deg på.. bare drit i dem. Du er god akkurat som du er.
      Klem j 28

    14. Jeg synes du burde gå for brunt med lyse striper/lysebrun:) du hadde sikkert sett kjempefin ut med det, også er det litt mer passende i og med at du har barn? Haha høres litt feil ut, var litt vanskelig og formulere det helt riktig, men du skjønner vell tegninga 🙂

    15. Du la tidligere ut et bilde av deg selv med mørkt hår. Det var fantastisk flott på deg. Vurder det, evt, med blondt hår som base (dvs blond under, med mørkt over). Lykke til 🙂

    16. Dette er en av de beste aprilspøkene jeg har sett idag. Selv om det er en aprilspøk(tror jeg), så syns jeg dette hørtes ut som en god ide 🙂 Du ville kledd en mellomblond/brun farge såå godt. Syns virkelig det er noe du burde vurdere. Skjønner godt at det er vanskelig å gi slipp på det platinablonde håret og exstentions, men du burde prøve brunt hår en stund. Du hadde kledd det såå bra tror jeg.
      Stå på Rannveig :)) Du er herlig, og det håper jeg du vet!

    17. En lang bob med sjokoladebrun farge! Hvis du synes det er for stor overgang fra lyst til helt mørkt, så ta litt lyse striper i det også kanskje? Tror hvert fall en lang bob med brunt hår og striper kler deg skikkelig godt! 🙂

    18. Bruntone med litt spill av mørkere eller lysere striper så du får litt spill i det. Klipp det opp og med lugg:) Bytt farge på lebestiften, dropp ducface og absolutt alle rosa klær. Totaly makeover blir det og du kommer til å se fantastisk ut det er jeg sikker på. Lykke til:)

    19. Åååh Rannveig! Så bra!:)
      Tror virkelig du hadde kledd en slags karamellfarget brunfarge med lyse striper! Man ser liksom når du har litt ettervekst med din naturlige farge at du virkelig hadde kledd og farget håret brunt! Ville også klippet det litt opp, bare for at det skal bli sunnere slik at når det vokser ut, blir det sunt og fint!:)

    20. JEG ER HELT SIKKER PÅ AT DU HADDE KLEDD EN BOB-FRISYRE I BRUNT , vedder 10000 :-DD Men tviler på at du skifter så drastisk, så brunt 🙂

    21. Jeg tror du ville vært helt nydelig med brunt hår!! (Egentlig tror jeg du kler alle hårfarge da:))

    22. Herregud ikke farg det svart! Det er smakløst, man blir så utrolig blek også. Nei du bør nok gå for din ekte hårfarge!

    23. Brunt hår, men ikke helt mørkt, også kanskje noen lysebrune striper hadde vært veldig fint på deg som er så vakker og har et søtt ansikt 🙂

    24. La Maiken bestemme!;) Det er jo super spennende og gå til frisøren og la henne bestemme 😀 Frisøren vet jo hva som kler din hudfarge og annsiktsform 🙂

    25. Siden du har så mørke brun, så tror jeg du vil passe med lyst brunt hår 🙂 Er også veldig fint med striper i!

    26. Ombrè! 😀
      Du hadde vært veldig fin med det og sett mye mer voksen ut enn du alt gjør 🙂

    27. Skjønner veldig godt hvordan du har det. Og husk – det er bare hår, det gror ut igjen. Så hvis du ikke blir fornøyd, kan du alltids endre på det igjen. Jeg sier mørkebrunt med lyse striper for å få spill i det. Så tror jeg du hadde kledd pannelugg! Uansett hva du går for: Lykke til! Forandring fryder:-)

    28. Jeg tror du hadde kledd askeblond med noen striper, frisøren du går til burde og gi deg de beste rådene 🙂 Ønsker du heller å ta en mørkere farge er jo det lettere enn å gå fra mørkt til og ønske seg noe lysere når det valget først er tatt 🙂 Så er det jo litt deilig å ikke ha kjempe mørkt hår nå som vi går mot sommerstid 😀

    29. Jeg stemmer for at du legger extentions på hylla, klipper håret ditt (det naturlige!) i en stilig frisyre og farger det helt mørkt (som etterveksten din) med litt lysere striper av mørk blond og litt rødskjær. Det tror jeg hadde vært helt fantastisk fint til deg 🙂 Gleder meg til å se ditt “nye deg” – det er alltid deilig å føle seg ny =)
      ♥ Lizbethosnes.com

    30. Tror at bare du kan avgjøre hvordan du skal være, hva du sjøl syns er fint og hva du tror du vil trives med. 🙂
      Dette kan bli spennende og artig. 😉
      Mvh, Per.

    31. jeg er med! vil ha forandring selv, fikk en datter for snart to uker siden og kjenner at en hårforandring hadde vært deilig. Tenker å legge i noen mørkere striper, få en litt mer naturlig blond etterhvert!

    32. Ååh, har alltid drømt om å se deg med rødbrunt hår! Ikke sånn lilla-brunt men brunt med et innslag av naturlig rødoransje hårfarge i:-) Tror du hadde kledd det veldig siden du har brune øyne i tillegg. Ellers tror jeg din naturlige hårfarge ville vært fint;-)

    33. Hvis dette er sant, så syns jeg ikke du skal farge det i en annen farge i det hele tatt. Men ha det kortere derimot 🙂 Jeg elsker blondt hår, og har det selv. Brunt, er standardsvaret til sjalue jenter når det gjelder hårfarge 🙂

    34. Helene: Virkelig? Haha selv om DU synes lyst hår er finest så betyr det ikke at alle synes det. Hvor dum går det an å bli. Jeg er naturlig blond men farger det lysebrunt, så hvordan kan jeg være sjalu? DU er misunnelig, for Rannveig er VAKKER med brunt hår og det er nok ikke du. Alle kan vel bleke håret så sjalu er det neppe noen som er. Det er dessverre mindre pent med helbleket hår, i så fall burde man ha masse masse striper slik at der ser naturlig ut. Så håper dette ikke har en spøk Rannveig, du er så pen med mørkt hår. Man kler sin naturlige farge best. Slik er det bare.

    35. Eller kanskje du er misunnelig på de med mørkt hår, Helene? 🙂 siden du nevner sjalusi liksom.

    36. Det er så spennende å gjøre forandringer med håret! Så uendelig mye man kan gjøre:)
      Tror du hadde vært så flott med brunt hår!
      Modellen Miranda Kerr har såå fin brunfarge med litt lyse striper i:)

    37. Brunt hår hadde vært utrolig fint på deg. Og ikke med noe striper i. Helt enkelt klassisk brunt hår. Evt en mørkere blondfarge. Ofte får man et mer “barnselig” look med tydelige striper. Striper vil komme naturlig av seg selv i solen. Spørr de som jobber på frisøren hva dem syns, de er som regnel veldig flinke til å finne ut hva som kler deg best. Dette syns jeg var en kjempe godt tiltak. Jeg er overbevist om at det vil komme deg til gode

    38. enten lysebrunt ellers så burde du ta dipdye å la det være blondt neders og brunt øverst! du hadde blitt smell fin i det! 🙂

    39. Ikke klipp Bob, men klipp til rett under skuldrene, og få håret i en mer naturlig farge. Ikke helt brunt heller tror jeg, men hvertfall ikke så lyst som nå. Askeblondt høres fint ut 😉

    40. Du hadde sett dritbra ut med lang bob (kortere bak og lenger fremme). Og du passer mye bedre brunt hår enn blond!!

    41. Mørkebrunt hår med lyse striper 🙂
      det hadde passet deg , også fordi du er ganske brun , så får du en litt mer ekostisk look 🙂

    42. Hurra! Det kommer til å bli så pent. Jeg tenker at du vil passe med en typ lang bob, litt som “fotballefrue” har. Det ser mer voksent og modent ut, litt mindre “trash”, samtidig som du kan se veldig sexy ut! 🙂 Kanskje en litt kaldere farge ville kledd deg, eller spør frisøren om å komme så nær din egen farge som mulig, bare med litt liv i. 🙂

    43. Du bør absolutt farge det litt mørkere, siden du har den etterveksten. Tror det bli kjempefint om du klipper det kort, slik som fotballfrue nettopp har:) Lykke til!

    44. Stemmer for en mørkere farge, mørkeblond eller brun. Kanskje med litt striper i. Du hadde sikkert vært fin med langt hår, klippet rett av nede og en stor pannelugg. Det blir spennende å se uansett hva du velger 🙂

    45. ikke klipp for mye! bob kan du bare glemme, æsj!!!
      ellers; farg det lik din egen farge, som oftest kler man naturlig best, dessuten slipper du styret med å farge ettervekst hele tiden. går du får mørkblond med lyse striper f.eks får du samme problemet, farge ettervekst hele tiden + at det blir dyrere siden det nødvendigvis ikke er like enkelt å gjøre selv hjemme (som å bleike det blondt liksom)
      menja, ikke la noen andre bestemme, gjør det du vil selv!!

    46. Kjære, vakre Rannveig! Jeg leser bloggen din hver dag og syntes du virker som en supersøt og hyggelig person. Jeg var blondine i flere år og vet hvor slitsomt og ikke minst irriterende det er å HELE tiden ha ettervekst! Jeg søkte opp litt forkjellige hårfarger, og jeg tror du hadde blitt bare SUPERFIN men karamellbrunt hår, hvis du googler det kommer det opp ett bildet av TCMN og den fargen er bare sååå fin! I tillegg til dette syntes jeg du burde legge extasionsene i skuffen for godt, naturlig er finest vet du, klem <3

    47. Burgunderrødt? D e veldi fint og viser personligheten din. Du har jo onkli bein i nesa. Beholde lengden mem farge burgunderrødt. Har nettopp gjort det selv. Er veldi fornøyd. D blir jo litt av en forandring da men passer også den fine brunfargen din og øynene dine. Perfekt. Vågalt og sexy

    48. Hei, når det står at kommentaren ble stoppet av samfilteret og vil ikke vises før du godkjenner den, vil du godkjenne den da? Skrev nemlig en lang og hyggelig kommentar, og kan ikke helt skjønne hva som ikke er greit med den 😉

    49. Jeg har selv gjort forandringer med mitt hår og er super fornøyd..
      Jeg har kastanjebrunt hår og har tatt noen lyse striper i det og en rød stripe i den ene delen av panneluggen.. Ble kjempe bra.. Det er ikke en knall rød men en mørk rød.. Kansje noe å tenke på?

    50. Trur jaggu du hadde sett bra ut om du tok en “Britney”, også… hehe. 😉
      Ha en fin dag, Rannveig. 🙂
      Mvh, Per.

    51. Brunt hår med lysere striper hadde vært kjempefint på deg 🙂
      Det ser ut som at du har mer det som din naturlige hårfarge også..

    52. Tror du hadde blitt utrolig fin med en askeblond, lang bob. Da hadde du beholdt litt av deg selv i det blonde, men samtidig sett mer voksen ut. Tror du hadde kledd det veldig godt!

    53. Ville gått for ein naturlig farge, enten mørkblond med striper eller ein naturlig brunfarge som ikkje er for mørk. Trur du ville kledd det utrulig godt!
      Er ganske sprøtt at me blir forhåndsdømt så til dei grader berre fordi me har ein bestemt hårfarge, men det er no ein gong desverre slik. Det verste er at eg trur du vil merke ein stor forskjell dersom du farger håret i ein meir naturleg farge, og går vekk frå det platinablonde. Folk vil ta deg meir seriøst og behandle deg med respekt på ein heilt annleis måte enn før. Eg snakkar av erfaring!

    54. Hei Rannveig!
      Jeg tror du hadde kledd både brunt og blondt ! Du kunne jo farget håret i en litt lys brunfarge (ikke for rød) med fine blonde striper? Kan være fint med litt textur i håret. Eller lys brun med en slags ”ombre” effekt på bunnen av håret.. ?
      Ellers vil jeg bare si stå på, du er en kjempe sterk person og en god mamma 🙂

    55. Tror du ville ha kledd en farge ifra Wella Koleston som “heite” 9/17 🙂
      Den må nok blandes litt tel ditt hår sånna t den blir fin! Send meg en mail vess du treng mer info så ska æ prøve å forklare best mulig så du kan fprkøare t din frisør 😉

    56. Farg håret nærmest mulig din naturlige hårfarge, dvs. mørkt! Og lengde = et sted mellom skulderlangt og midt på ryggen 🙂 Da hadde du blitt myye finere! 😀

    57. Tror du hadde passet sånn mørkebrunt hår med litt rødt i, med skulderlangt hår! Viss ikke du likte det, ville jeg gått for en brunfarge med litt blonde striper! Som sagt, skulderlangt hår eller bittelitt lengre hadde passet deg dødsbra!!

    58. Har veldig lyst til å se deg med pannelugg. Pannelugg som går rett over øyenbrynene og en farge mellom nøttebrunt og mørkebrunt. Tror det hadde vært stilig på deg 😉
      Deilig med noen forandringer innimellom 😀 <3

    59. Du kan bli fin uansett, men om du ønsker å se mer moden ut anbefaler jeg å ikke stripe håret, så ser man mere moden ut, tror du hadde kledd skilderlangt hår 😊

    60. Lang bob, til skuldrene ca og farg det i en fin mørk brun farge. Ikke striper, evt hombre for at det ikke skal være så drastisk overgang 🙂

    61. er nok mer enn hårfargen som gjør at folk dømmer deg;) men tror du hadde sett finere ut med mørkere hår, typ karamell med lysere innspill:)

    62. Brunt og litt kortere hår tror jeg ville kledd deg 🙂 tror det også ville gjort deg litt mer “voksen” 🙂

    63. Mørk brun, uten striper.. du er brunette.. det er bare stygt med den etterveksten på det bleika håret. Jeg tror du hadde blitt veldig fin med mørk brun 🙂 Jeg gikk selv fra blond til brun for noen år siden! Aldri mer blond 😉

    64. jeg har lenge tenkt på dette når jeg har lest bloggen din. du har helt nydelige trekk i ansiktet, og er det jeg kaller veldig naturlig pen. jeg tror du hadde blitt så fin om du hadde din naturlige hårfarge som ser ut til å være brunt! håper du farger det, trenger ikke å være kjempemørkt, men brunt. tror du kommer til å se helt fantastisk ut

    65. Jeg syns du skal beholde blondt hår, men kanskje to nyanser mørkere, litt striper for å gi spill noe som kommer til å bli sykt fint i solen! Også dropp extentions, rett under skuldrene hadde kledd deg sykt. Også kan du krølle det litt ofte så blir du sykt søt mamma <3

    66. Synes du skal gå for en mørk farge, ser du er naturlig ganske mørk. Sats på en farge som er lik din naturlige farge, tror det kommer til å bli kjempe fint 🙂

    67. brunt så slipper du å farge etterveksten din som forøvrig ser helt jævlig ut på headeren din.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg