Lager du instagram til barnet ditt, har du sviktet som omsorgsperson

Da det ble kjent at en annen tobblogger hadde laget Instagram til datteren sin, måtte jeg virkelig lese gjennom både en og to ganger til før jeg faktisk forsto at dette ikke var en spøk! Jeg trodde først ikke mine egne øyne… eller ører… eller noe. Bare for å ha det sagt. Jeg har ingen ting i mot denne jenta som person, etter hva jeg har pratet med henne virker hun som en utrolig hyggelig og oppegående jente, derfor sjokkerte dette meg utrolig mye! Det er ikke denne jenta jeg har noe i mot, men det å opprette konto i sosiale medier for et lite barn ,jeg virkelig reagerer på! 

For, vi skal jo være forbilder for våre barn. Jeg sier ikke nå at jeg ikke har gjort dumme ting, for det har jeg. En god del. Men det kunne virkelig aldri fallt meg inn å opprette instagram til mine barn, i en alder av 2 år.. eller 3 år, eller 4 år, 5 år, 6 år, etc… ! HVA SKJER LIKSOM? Sønnen min på to vet ikke hva Instagram er engang! Og slik har vi tenkt å holde det en god stund. For all del, han liker også å ta bilder av meg og seg selv, jeg tar jo en god del bilder gjennom dagen med tanke på at jeg er blogger, og han hermer jo selvsagt etter meg. Han elsker å ta bilder! Og har sitt eget lekekamera. Og av og til får han låne mitt! Men han får i alle fall ikke ikke opprette en egen konto til de slik at han kan poste selfies der! Han vet forrresten ikke hva et selfie er… noe jeg er ganske sikker på at de færreste toåringer gjør. Jeg synes dette er langt over grensen til patetisk. Og jeg er nok ikke alene om å mene det. 

Jeg er sikker på at jeg vil få denne bloggeren’s fanskare på nakken nå, og det bryr jeg meg egentlig ikke om. Som sagt, jeg har ingen ting i mot henne som person. Det eneste jeg mener er at en toåring ikke trenger Instagram. La barn være barn, for guds skyld! La toåringen sparke ball, leke gjemsel og male hendene sine! Ikke poste selfies i et samfunn fullt av pedofile og andre psykopater som av en eller annen grunn ønsker å (mis)bruke bildene. Og hvordan skal du forklare barnet nettop det ? At ikke alle mennesker her i verden er bare snille og gode? Hvordan forklarer man en toåring at det finnes pedofile? Jeg vet hvertfall at min toråring ikke har den minste anelse om hva hverken et selfie, eller en pedofil er. Og heldigvis for det! Slik skal det være for et lite barn på to år! De trenger ikke slik input. Voksentilværelsen kommer nok tids nok. Alt til sin tid! Hvorfor skal man som forelder med viten og vilje frata barna sine barndommen? Hvorfor?

//bildet er hentet fra Google.  

 

Hva mener du om at foreldre velger å lage Instagram til et lite barn?

Lik og del gjerne dette innlegget videre dersom du er enig! 

121 kommentarer
    1. For min del er det høl i hode,det er ikke noe de bør gjøre. Barnet blir nok vist frem på andre steder:)

    2. Det var ikke meningen av datteren skulle bruke instagram-profilen selv. Hun er bare 2,5 år gammel og kan jo ikke lese eller skrive ennå. Meningen var nok at moren/bloggeren skulle bruke den, og hun legger bare ut bilder av datteren som hun ellers ville postet på sin egen profil.

    3. Jeg liker bloggen til Anna kjempe godt, men jeg så ikke helt poenget med å lage en instagramkonto til den lille jenta hennes – jo hun sa at hun ville sikre navnet hennes – men når hun er blitt vosken nok/ungdom til å bruke internett, så eksisterer nok ikke instagram 😉

    4. Vist det e ho Anna Rasmussen du snakker om so e no det forståeleg at ho gjor det ho gjor for michelle er ein berømt unge å då når ho blir gammal nok til å ha sin egen insta slepp ho at der e fullt av sanne fake brukera av ho…..! Men heilt ærlig ej syns du e dommast! Halo? Legg ut bilde av dej sjøl i berre bh? Forstend ikkje ka du tenke med! Å det e no akkurat det samme at du legg ut fullt av bilde av ungane dine enn at dei he en egen bruker å mora legg ut bilde der?!? so du skal ikkje snakke🐽🐽

    5. HELT enig!
      Karoline, er du stokk dum? At barnet er kjent er jo nettopp en grunn til å ikke gjøre sånt. jævla idiot. La meg gjette, du er 12-14 år gammel!
      Det verste er jo at denne jenta står med hånda på hofta, hofta ut og trutmunn og poserer. daglig, til hele verden. Barnemishandling form av frarøvelse av egen vilje, sikkerhet og personvern!
      Men sånn er det når barn får barn..
      Det er aldri forståelig å legge ut bilder av et barn når de ikke kan si om de samtykker eller ikke, vær så snill og slutt og skriv på nett Karoline, du kan ikke være gammel nok. Hva er verst, at det er fake bruker eller at hele livet hennes er fult mulig for en pedofil og følge med på? Hallo, for et sykt samfunn! Hvem bryr seg om det uansett, ingen riktig voksne kloke mennesker søker opp navnet til et 2 år gammel barn på insta uansett.
      Og du som sammenligner et barn med en hund: vær så snill, skal jeg le eller gråte?

    6. Helt enig med deg, Rannveig!
      Og til Karoline, som sier at det er værre at du står i bare bh, så har Anna gjort det opp til flere ganger selv, så ikke snakk før du vet alle fakta 🙂

    7. Ehh, Karoline.. Til hun er gammel nok til å ha insta? Tror nok verden er litt forandret om 10 år.. Ikke sikkert at Instagram eksisterer lenger da..

    8. Sier ei som blogger og som har og til tider selv eksponerer barna sine her på bloggen, livet sitt og seg selv

    9. For min del så er det helt på tryne, jeg ville aldri laget verken instagram, snapchat eller Facebook til min datter i en alder av to, det er bare idiotisk. Som du sier, la barn være barn.

    10. Helt enig med Rannveig. Jeg syns det er helt høl i huet og skulle gjerne sagt det til Anna også, men hun er jo så redd for fæle kommentarer så hun har jo stengt kommentarfeltet sitt.

    11. Du er nå litt av en morsom skrue du Rannveig Heitmann, egentlig en veldig søt en. But I LIKE YOU, I REALLY DO. Du får meg til å smile. Når alt kommer til stykket tror jeg du er et veldig godt menneske, med gode hensikter både for deg selv og de rundt deg, og jeg kan helt klart se at du elsker barna dine over alt på denne jord, og ingen er jo perfekte og alle gjør feil her i livet. Du skriver noe provoserende til tider, men du er bare ærlig og en plass må du jo få ut trykket og dine egne meninger. Kan du lage en videoblogg snart? Foreksempel en “my day in a life” video, “sminkevideo”, “videodagbok ” osv osv.. 🙂 Stå på. Du er flink! Ha en strålende dag søte du! :0)

    12. Uff, helt tragisk. Små barn skal ikke være små pyntedukker og eksponeres på den måten! Barn har også rett på et privatliv! Helt enig med deg Rannveig, da har man faktisk sviktet som omsorgsperson. Men er ikke annet å vente når barn får barn. Skulle allikevel tro at denne personen visste bedre!!

    13. Sviktet som omsorgsperson faktisk. Kanskje du skal begynne å se dine egne feil før du rakker ned på andre.

    14. Tror du skal ta det helt med ro ift denne jenta og instagramkontoen. Når det gjelder å være forbilde så har du vel noen egne dører og feie for. At du beskylder andre for omsorgssvikt er helt ubegripelig all den tid du ikke kjenner personene.
      NÅ kan vi virkelig begynne å snakke om misunnelse… fra din side. Anna har egen, flott møblert leilighet, godt nettverk av familie og gode venner, hun går på skole og hun tjener gode penger på bloggen sin. Jenta hennes har en oppegående mamma som setter grenser og helt sikkert klarer å ivareta sin datter på beste måte. Jeg er sikker på at jenta hennes leker med helt vanlige leker mye mer enn hun poserer for instagram. Anne klatrer ikke på blogglista ved å sverte andre og slenge dritt.
      Vi er flere som har prøvd å støtte deg, men nå er grensa nådd.

    15. Omsorgssvikt er det vel ikke, men denne bloggeren, mammatilmichelle, er kun ute etter å tjene penger. Og det går ut over den lille jenta hennes. Stakkars. Ikke nok med at det er hundretalls bilder av henne på bloggen, men så skal hun liksom ha egen instagram. Hva skal en to-tre åring med det?! “Hun skal ikke bruke den selv så da gjør det ikke noe” skrev henne. Men faen da, alle skjønner jo at et lite barn ikke klarer å bruke instagram. Hadde sansen for Anna før, men nå får jeg bare mer og mer sjokk over hvordan hun oppfører seg. Da hun skulle til Oslo tok hun helt av. Hun skrev klart og tydelig når flyet skulle lande i Oslo siden “mange sikkert sårt trengte bilde med henne”. Hahaha. Tror hun at hun skulle lage Justin Bieber tilstander eller? Er det mulig tenker jeg. Og det verste av alt er at det kun er små, naive fjortiser som er fansen hennes og de vet ikke bedre! Nei, hun der tåler ikke å være kjent, hun har mistet bakkekontakten. Enkelt og greit. Ha en fin dag, Rannveig 🙂

    16. Du er ikke akkurat den rette til å uttale deg her. I tillegg skriver du OFTE at du ikke vil at andre skal blande seg i ditt privatliv, kanskje du burde ikke burde gjøre det i andre heller….

    17. Synes det er helt ufattelig sykt. Hun hadde egentlig ingen gode svar på kritikken annet enn at hun sto for sine meninger, så jeg tror egentlig at innerst inne skjønner hun at det er helt feil det hun holder på med.

    18. Eg er heilt enig med. Eg slutta faktisk å lese bloggen til Anna når ho fortalte dette. Eg meiner det blir eit heilt sjukelig skrik etter oppmerksomhet, og å bruke ditt eige barn til dette formålet er for meg heilt forferdelig. Å seie at ho skal “spare” instagram-navnet til ungen er gammal nok til å bruke den sjølv er jo ikkje eit argument i det heile tatt. No er Anna framleis veldig ung, men me andre som har har levd litt lenger veit at til dømes “blink”, som fungerte som facebook for nokre år sidan, berre er eit fjernt minne. Så at instagram framleis vil vere det som gjelder om 10-15 år er heller tvilsomt. Eg kan ikkje skjønne at nokon ønsker å frarøve sitt eige barn fridom på denne måten.

    19. Kan barnløse uttale seg ?
      Enig, Rannveig.
      Og enda mer enig med Frida. Som barnløs får jeg både smil og tårer av barnebilder. Og M er et nydelig barn. Men…når Anna begynte å få henne til å posere slik Frida beskriver, fikk jeg en vemmelig følelse. Det blir så feil… 🙁 veldig synd, for jentungen er naturlig søt og sjarmis! Bortsett fra dette er Anna et godt menneske og en godt mor. Alder definerer ikke det.
      Men å få et lite barn til å “posere voksent” blir altså helt feil.

    20. HELT ENIG!! Jeg syns det er helt hull i hodet. Jeg har ikke barn selv (enda), men en ting er sikkert og det er at jeg ALDRI hadde kommet til å laget instagram konto til en toåring. Syns Anna er veldig oppegående og en veldig flink mor, men jeg reagerte sterkt på dette..

    21. Veldig enig med deg! Viser bare at moren er korttenkt, enkelt og greit 🙂 La barn være barn og la dem ordne seg profiler selv på nettet når den tid kommer at de faktisk er GAMLE nok til å kunne ha profil. For aldersgrensene er der for en grunn!

    22. Anna Rasmussen (www.mammatilmichelle.blogg.no) må få lov til å velge dette selv, Rannveig! Seriøst, det blir sagt mye om at du er en dårlig mor som gjør ditt og datt osv, og det synes du helt klart er plagsomt, eller hva? Og nå gjør du faktisk dette mot en annen mor. Herre..

    23. Helt enig. Å vise seg selv frem i sosiale medier med en forståelse for hva det innebærer og man har valgt det selv er helt greit. Ett barn på 6 år har ikke en slik forståelse en gang, så hvordan kan denne moren tro at hennes datter syntes dette er greit med en forståelse på hva det innebærer? Nei fysj. Omsorgssvikt er det nok ikke, men en jekla stor mamma-feil er det. Og hun lurer på hvorfor hun blir diskutert på forumer osv….

    24. Så enig! Viser at man ikke takler livet som “kjendis” men stadig finner flere og flere “merkelige” metoder for å komme lenger opp mot kjendislivet. Men hvor drar disse desperate forsøkene henne? Kun nedover på blogglista spør du meg 😛
      Vårt samfunn er allerede sterkt preget av sosiale medier. Da vi vokste opp var leking ute, bygge hytter i skogen osv våre prioriteringer. Slik bør det være for barn også den dag idag. Man lager ikke instagramprofil til sitt lille barn som har no clue hva greia egentlig. Det blir for min del HELT TOTALT FEIL. Så jeg er veldig enig i det du skriver og veldig glad noen endelig la det frem!! Jeg leste selv innlegget hun la ut om hvorfor hun gjorde som hun gjorde. Gjorde ikke at jeg ble mer enig.
      Du er god 🙂

    25. Kanskje skal du bry deg litt mer om dine feil, enn andre sine først…Altså om jeg hadde vært ungen din, så hadde jeg ikke akkurat likt å sett morra mi, nesten naken på nettet!

    26. Med tanke på hva du skriver om pedofiles muligheter. Hva er egentlig forskjellen på at det postes bilder på denne egne instagram kontoen kontra at det ligger like mange bilder av begge dine barn på denne bloggen og dine åpne instagram og facebook sider.

    27. I går snakket du om at det var unødvendig og henge ut en annen toppblogger for oppmerksomhet, hva sitter du og gjør nå? Hold det iallefall for deg selv 🙂

    28. Karoline: hahaha Michelle er absolutt ikke berømt. Hun er kjent for leserne til Anna. Det betyr ikke at man er berømt for det haha. Men du får være unnskyldt for du er vel mellom 10-14 år tenker jeg.

    29. Tror det er litt typen forskjell på å barbere seg å skjære av seg hodet. Selv har min sønn på nå 12 år instagram å jeg ser ikke noe problem i dette. Jeg har satt at hans konto er privat sånn at jeg og han i samsvar må godkjenne om han får legge til den å den personen om noen vil følge han. Men jeg hadde aldri laget konto til min datter på 2. Det er noe hun kan få gjøre når hun selv er stor nok til å skjønne dette. Sønnen min var 11 da han fikk sin å da hadde vi en lengre samtale om hva som er godkjent å ikke. Nå skal det sies at han er ikke noen aktiv instagrammer =P Jeg legger heller ut bildene som jeg ønsker av lillemor på min instagram. For da er det jeg som kontrollerer hva som blir delt av min datter =)

    30. For å si det sånn så synes eg veldig synn på Anna når du skriver dette på bloggen din.
      Hun er en kjempe god mor ser det ut som og hun har sine valg
      Og som du ser har hun kun lagt ut 1 bilde
      La Anna besteme selv va hun vil uten at noen skal kommentere noe om deg

    31. For det første har ikke Anna lagt ut noen bilder ennå.
      For det andre lagde hun den sånn at navnet ikke skulle bli brukt.
      For det tredje er det Anna som styrer den.
      For det fjerde bør du gå inn på bloggen hennes og lese hva som står der.
      For det femte bør du heller passe på dine egne saker, og ikke andres.
      Du liker ikke at folk blander seg opp i privatlivet ditt, så slutt å gjør det med andres.

    32. Med dette så sier du også at det er helt greit at folk blander seg inn i dine feil, ditt liv og hvordan du oppdrar dine barn. Jeg mener, hvorfor skulle det være greit for deg å hakke ned på andre for dette hvis ikke andre veien?
      Men så kom jeg på, du gjør jo dette kun for å provosere og tjene penger.
      Uansett er det en veldig flott uslettelig CV du har bygget deg opp på nettet, som du kommer til å ha med deg resten av livet. Gir et veldig godt inntrykk av deg må jeg si.

    33. Thomas
      Jo det hadde du likt, vøtt. Å se mamma din naken. Antakelig har du det. Lille mammakikker. ;-p

    34. Tro hva som er mest skadende for et barn. At insatgrambildene blir “sortert” til en egen konto for barnet eller å oppdage nakenbilder- og filmsnutter av sin egen mor på nettet når man f.eks er 10 år og har lært å Google…? Hvilke av disse mødrene svikter mest som omsorgsperson?
      Og bare for å ha det sagt: jeg er sterkt i mot at barn skal ha egne kontoer på sosiale medier før de er gamle nok. Det er bare det at jeg mener at dine “svik” er noen hakk mer alvorlig.

    35. Og dette legger du ut etter ditt forige inlegg?
      Der skriver du jo: “…Denne bloggen bruker, i likhet med mange, mange andre, provokasjon, som hjelpemiddel for å komme seg til topps. Og hele Norge går fem på. Skjønner dere ikke, at når det står så mye bullshit, at det er en måte for å klatre opp på topplista?”
      også sitter du å gjør det selv?
      Da er det du skriver her bare “bullshit” da…:)

    36. Men å legge ut bilder på facebook og blogg er ok?
      se litt lengre enn nesen din.
      Og så er det jo dette med at INGEN skal rakke ned på deg, men du kjører bulldoser over alle andre!
      Du er gjennomført tragisk, jeg ler aldri med deg men av deg.

    37. Girl : selvfølgelig har Rannveig rett til å uttale seg! Akkurat som du har rett til å slenge ut driten din. Ufyselig, ja…men din rett å uttale deg. Så…aksepter at Rannveig har den samme rett til å uttale SIN mening. Ok?
      God påske. 🙂

    38. Jeg tror du legger ut innlegg som det her, KUN for å få masse reaksjoner og folk som titter innom bloggen din;-)

    39. ser ikke helt forskjelling i å legge ut bilder av barna sine på egen insta, face, blogg eller hva det måtte være og å lage en egen insta til de. barnet blir eksponert uansett. og det er opp til foreldrene om de ønsker det eller ikke. Så hvis noen vil det så kjør på.

    40. Hei! Jeg ser at du har brukt et bilde av meg i din artikkel. Det har du brukt uten å spørre meg, uten tillatelse. Kan du vennligst fjerne bildet og erstatte det med et du har opphavsrettigheter til å bruke.
      Hilsen Hannah

    41. Rannveig Sjærp deg litt da.. D sto noen grunner til hvorfor hun lagde den!
      Stakkars Anna du rakker ned på valgene HUN velger!

    42. For min del tror jeg du, Rannveig har noe annet å gjøre enn å lage ett drittinnlegg for at andre skal se ned på Anna! Du har 2 barn som du burde fokusere mere på enn å lage slike innlegg! At du ikke skammer deg! Anna blogger ikke hver dag heller noe det står respekt av! Herregud Rannveig!!

    43. helt enig med dæ Rannveig ! 🙂 det bi førr dumt å ska lag en instagram konto – bare som rop etter oppmerksomhet. og det e jo masse,masse anna ho gjør i “det ellers trasige livet” hennes – som ho alltid skriv, førr å oppnå oppmerksomhet.
      En anna ting som e artig, e jo alle dåkker som kommenter imot ho Rannveig. E det vits? Som Rannveig skreiv tidligere likte ho å skriv innlegg som skapa lesera – og det e jo akkurat det ho oppnår når dåkker kommenter. Gogo rannveig !

    44. Det var da fanden til drittslenging her, da! Hvorfor kan ikke dere som misliker Rannveig så mye bare la være å lese bloggen hennes?! Dere kommer hit kun for å lete etter noe å slenge dritt om. Om Rannveig gjør EN ting er det galt…gjør hun det stikk motsatte er det ogbgalt. Hva feiler det dere???
      God påske.

    45. per:
      Jeg håper du greier å se ironien i din egen kommentar. Dette er et innlegg hvor hun har vært innom en annen blogger og skrevet et helt innlegg om hvor feil og galt den bloggeren gjør. Hvorfor er det greit at Rannveig kan gjøre dette, mens hvis noen kommenterer henne så er det ifølge deg helt feil av oss…
      Btw: Rannveig ønsker jo oss velkommen til bloggen. Hun innrømmer jo gang på gang at hun provoserer med vilje for å komme opp på topplisten og tjene penger. Provoserer man, så får man slike kommentarer så enkelt er det og hun ber jo om det selv så lenge hun driver å provoserer frem med vilje.
      Og ja jeg er innom bloggen av og til av samme grunn som jeg titter innom Paradise Hotel i blant, for en billig underholdning. Det er en grunn til at dumme mennesker blir gjort til kjendiser i dagens samfunn og det er enkelt og greit: Underholdning.

    46. Er enig i at det er høl i hue å lage instagram eller andre mediakontoer til et barn, bare for at barnet skal ha noe å se tilbake til i senere tid.. Men å skrive at man da har svikta som omsorgsperson, den syns jeg er drøy!! Man svikter som foreldre dersom et barn ikke får vist omsorg og kjærlighet, dersom man overhode ikke er i stand til å ta seg av barnet.. der svikter man! vill heller kalle det idioti å lage noe slikt til et barn.. bortsett fra det var det et bra innlegg! 🙂

    47. Hva er vitsen med å lage et innlegg om en annen blogger som aldri har gjort noe for å ødelegge deg og dine. Fei for din egen jævla dør før du dømmer andre! Jeg har ikke ord! Du har gjort mye verre ting og skada barna dine mye mer enn noen andre bloggere. Er dette et desperat forsøk for å tjene litt penger så du slipper å ta deg jobb i sexindustrien? Du får sikkert jobb der… å Nei,stemmer. Det har du jo allerede. Og det kler deg jo forsåvidt så forbanna billig som du er og ser ut! Dine barn er det synd på. Stakkars!

    48. Rart at ingen i kommentarfeltet sier at dette er gammalt nytt 😛 er nok bare at du Rannveig ikke følger med i tiden eller at du ikke har noe kreativitet i dag og blusser opp gammal drit…

    49. Thea: Rannveig kan skrive akkurat hva hun vil. Hun nevner heller ikke navn eller blogg til personen? Så hun henger ikke ut noen nei. Og en ting til, med mindre du kjenner Anna så kan ikke du si om hun er en god mor eller ei.

    50. Noen burde virkelig lære den jenta litt om nettvett! Eksponere en 2 åring på den måten hun gjør er rett og slett forkastelig, og det er virkelig skummelt at hun ikke tenker mer over hvor mye hun utsetter sin egen datter for. 2 åringer har INGENTING på instagram å gjøre, og jeg kan ikke fatte og begripe hvordan profilen ble godkjent i første omgang..

    51. Til alle sammen! Hvis dere leste forgie innlegg om det å få oppmerksomhet så er det det hun prøver på. Men rannveig! Å henge ut en annen person blir feil. Du vet vel at dette er en stund siden? Den saken er over men du må bare dra det opp igjen. Bruk litt tid på barna dine og ikke på å lete etter andre sine feil. Jeg vet at det er galt å lage instagram til en 2-åring men hun har begrunnet hvorfor. Det er ikke vanskelig å skjønne at du ikke har noe å blogge om når du drar opp gammel nytt.

    52. RANNVEIG: DU ER MISUNNELIG PÅ ANNA FORDI HUN HAR PENGER OG IKKE DU 🙂 HAHA. HUN HAR RÅD TIL Å KJØPE DET MESTE HUN ØNSKER SEG VETU. KAN SKJØNNE AT DET ER LITT SURT AT DU IKKE HAR RÅD TIL Å KJØPE SÅ MYE MERKEKLÆR TIL DIN DATTER SOM HUN HAR TIL SIN.

    53. Gang på gang viser du hvor dum du er. Om hun lager instagram heller ikke til sin toåring, har vel ikke du eller noen andre noe med? Det er jo bare for moro skyld, og du burde vel ha fokusert litt mer på deg og dine feil, framfor andres.
      Om hun legger ut bilder på bloggen sin, instagramen sin eller instagramen til Michelle spiller ingen rolle, for disse pedofile du snakker om, finnes uansett. Du legger jo ut bilder av datteren din du også?!?

    54. Lager du dirty film på vegne av porr bransjen og bretter deg ut med jura mens du spør om noen er horny… For å kunne kjøpe svindyr julekalender til et barn på noen få mnd.. DA har man sviktet!!

    55. Helt enig med deg Rannveig, synes Anna Rasmussen virker herlig, og en god mor osv, men litt drøyt å lage en egen bruker til datteren på 2. Barn er barn og skal ikke ha instagram, de bør heller leke med biler og dukker som barn flest gjør.
      Ler meg ihjel, jævla drittunger som kommenterer stygt på ALLE innleggene,,,,

    56. Bra innlegg!:) Helt enig med deg frøken. Personlig synes jeg Anna er en umoden og selvopptatt person som gjør alt (!!) for oppmerksomhet. Ufrivillig drar hun den uskyldige datteren sin med seg i dragsuget. Barn som får barn er helt feil.. Helt feil. Ser jo bare på dømmekraften.. Ha en fin kveld!:*

    57. Synes det er helt greit å lage instagram til barnet sitt. Skjønner ikke helt greia med å skjerme barna for denne digitale verden. Hva er dere så redd for?

    58. Den som er misunnelig her er Rannveig. Det er hun som hele tiden nevner sjalusi og misunnelse. Derfor er det tydelig at hun er mye misunnelig selv… Misunnelse er STYGT, Rannveig! Selv om du ikke har det godt med deg selv, kan du ikke misunne andre som er fornøyd med sitt liv og har oppnådd noe du gjerne skulle oppnådd selv!! Slik er det bare, du har store problemer….. Et godt menneske er ikke et misunnelig menneske. Et godt menneske kan glede seg på andres vegne!! Som ordtaket sier: “Gled deg over rosen i din egen hage i stedet for å misunne naboen hans hundre”. Noe du kan gruble litt på!!!!!

    59. Men å selge kroppen sin for å kunne kjøpe merkeklær til ungene sine er å vise god omsorg? Snakk om hyklerinnlegg. Støtter overhode ikke å lage noe instagramprofil eller opprette noe som helst profiler til barn på sosiale medier, men føler ikke at du har så utrolig mye du skulle sagt i denne saken her. Det blir for meg bare dobbeltmoralskt og patetisk og UMULIG å ta seriøst! Konsentrer deg heller om å ivareta dine egne unger først og fremst. Tror det trengs…

    60. Det er vel dette som er det største “spøkelse” for mammabloggere. Hvor mye skal man eksponere barna? Hvor interessant er en mammablogg uten bilder av barna de er mamma for? Men å lage egen insta profil er i overkant. Med mindre dette er et ledd i den kommersielle tanken for bloggers planlagte handling. Jeg tror at mammablogger vi snakker om får hjelp til bloggen sin og det er fort gjort å bli “styrt” komersielt av feil mennesker.

    61. Mari: Hva man er så redd for? Det er mange grunner, men mest sannsynlig er man redd for pedofile, at bildene skal bli misbrukt/stjålet, at barna selv når de blir eldre ikke synes det er så kult at foreldrene har lagt ut hundrevis av bilder av de… Ting som blir lagt ut på nettet er der for alltid vetu. Skal du ha flere grunner? Eller holder dette? Det burde holde at man er redd for pedofile…..

    62. Meg: Hæ? Pedofile? Om man har kontroll over kontoen til barnet så burde vel det holde. Kontroll over hvem som har tilgang. Hva med bilder som er lagt ut på blogger. Bloggene er jo fritt for alle.
      Jeg tviler på at barn som vokser opp i dag vil reagere på bilder som er lagt ut på sosiale medier. De er en annen generasjon, og vil ha et helt annet forhold til det.

    63. Må si dere har jævelig dårlige argumenter når det eneste dere klarer å svar til en som kommenterer positivt om Anne er : du er nok mellom 10-14?
      Haha tragisk, slik jeg ser det har de mer vert i hode en det dere har som sitter å rakker ned på en dere anbtar er et barn!
      Så det vil vell si at dere er voksene, skal ikke dere da være forbilder og rollemodeller for barna, sjal ikke dere i steden for å slenge dritt å si at det er omsorgsvikt av anna heller si på en rolig i hyggelig måte at dette ikke var lurt av henne? For ja, jeg er eni i at det var ikke lurt av anna, i hvertfall ikke og fortelle verden om brukeren, men si det nå på en ordentlig måte.

    64. Uff, dette er så tydelig sjalusi at det blir flaut. Det at du skriver litt pent om henne i tillegg er ganske klart bare for å skjule det. Dette er hersketeknikk. Anna er en veldig ressurssterk og nydelig jente som på tross av å bli mamma i så ung alder har gjort det kjempebra! Det er rett og slett beundringsverdig. Kan jo og nevne det at hun har klart å komme seg på topplisten uten masse drama og provosering;)

    65. Du er faen ikke rette personen som snakker om omsorgssvikt!! for er det noen foreldrerollen svikter hos så er det faen meg deg!!!

    66. Like ille å publisere bilder av barn på blogg! Hahaha barn har ingen rettigheter tydeligvis å kan ikke fortelle ka ikke foreldra får legge på nett.. Så hvis ho har svikta rannverig, så har du gjort d å!

    67. Rannveig , da bør du legge ned denne bloggen! Og starte en blogg om bare deg. Ikke legg ut noe ting om dine barn! Tenk deg litt om før du åpner munnen neste gang. Dette ble nesten litt for dumt. Du gjør NESTEN akkurat det sammen.

    68. At ikke Bv har fratatt deg omsorgen for barna dine er for meg uforståelig. Ja, kanskje du gir dem omsorg og kjærlighet, Men det er stor sannsynlighet for at dine.idiotiske valg vil påvirke dem i vesentlig grad (i negativ forstand). OG det er faktisk også et rettslig grunnlag for å overta omsorgen for barna!! Hvor i f er fedrene deres??

    69. Jeg er helt uenig med deg! Anna er en fantastisk person, og hun legger bare ut bilder av michelle på michelle sin profil, som hun hadde lagt ut på sin egen. Også sletter hun bildene!

    70. jeg liker hun godt selv, men reagerte veldig på det også. det er helt sykt! men selfølgelig har hun baktanker med det, flere lesere, hun gjør alt for å bli mer kjent, nå er hun til og med blitt gravid igjen! og ja, jeg tror faktisk det er delvis for å holde seg kjent i norge!

    71. Before you start pointing fingers, make sure your hands are clean. Med det sagt – totalt enig. Anna dreit seg ordentlig ut med det der. En toåring har ikke en pøkk å gjøre på sosiale medier. <- punktum. "Noen lager insta til bikkjene sine" well - hunder bestemmer ikke over seg selv, de har en eier. Anna eier ikke Michelle. Michelle er et menneske.

    72. Æ kan faktisk ikke se probleme!det e jo ikke
      Sånn at ho MICHELLE som ska legge ut di bildan det e jo faktisk ho Anna. Og ho Anna sa jo det at ho oppretta den kontoen sånn at ho kunne legge ut litt bilda å sånn av ho Michelle. Å blir ikke det det samme som at ho legge bildan ut på bloggen? Å så vit æ vet så har faktisk ikke ho Anna lagt ut nåkka bilda på den kontoen.!
      Så spør du mæ så skjønne æ ikke kordan du kan sei at du ikke kunne gjort det tel din sønn,førdi når du ikke legg ut bilda av ansiktet hanes her på bloggen koffer i fan skulle du gjøre det på en INSTAGRAM konto? Så det ville ha vært rara vest du hadde gjort enn at ho Anna har gjort det, før ho legg ut “heile” bilda av ho Michelle,men det gjør ikke du.
      Og det e helt greit det altså, det e ikke alle som vil det<3

    73. I grunn enig:*
      Jeg mener da bare et dette er et hull til i osten,fordi hun legger no de bildene ut på bloggen som blir lagt ut på insta brukeren, jeg synest ikke man skal legge fult av bilder ut av barna sine for når man blir stor kan bli mobbet for at det ligger fult av bilder å en på nettet osv..

    74. Jeg ser liksom ikke greia. Om hun legger ut de samme bildene på sin egen konto, hvorfor skal hun da lage en egen til en 3-åring?
      Jeg synes at til tross for å være mor så er hun ekstremt umoden og dum på mange områder. Det virker ikke som at hun tenker gjennom konsekvensene av alt hun deler på nett, både når det gjelder instagramkontoen til Michelle, bilder av rumpa si og en viss konkurranse hvor premien var en Canada Goose ++ mye utsagn hun har skrevet ned. Hun sier så mye dumt at av og til tar jeg meg selv i å slå meg selv i pannen mens jeg leser det. I tillegg synes jeg det er litt merkelig å skrive at man vil sette av en time på Gardermoen for at lesere kan møte henne der. Hvem tror hun at hun er liksom? Virker som at hun tror hun er litt over alle andre enkelte ganger. Men for all del, hun er sikkert en veldig grei og omsorgsfull person. Jeg synes bare hun er veldig fjortiss og umoden til tider.

    75. Det er greit at du ikke synes noe om det og at du ikke ville gjort det selv, men hva får deg til å tro at din mening skal ha så mye å si i forhold til hva slags valg denne personen tar? Aksepter det og deretter bare la det være, hvorfor skrivet et eget blogg innlegg om det? hvorfor? Kommer det noe posetivt ut av det?
      Du må værsåsnill å snart forstå at dine meninger ikke kan styre andre enn deg. Det har ikke noe å si hva du synes, det er ikke ditt valg å ta. Ærlig talt, du er en voksen person.

    76. Jeg ser heller ingen poeng med å lage instagram konto til sitt barn.Hun laget jo fordi ikke navnet til hennes datter skulle bli brukt(dårlig unnskyldning)
      Å så sa hun selv at hennes jente kommer ikke til å få lov til å bruke det før hun er 13-14,men hallo? tviler STERKT på at instagram finnes om 11-12 år.hahaha

    77. føler du har misforstått her Rannveig. Det var ikke toåringen som skulle bruke instagram-profilen. Jeg synes du er utrolig barnslig nå. Hva var vitsen med dette innlegget?

    78. Gjør du dette for å rettferdiggjøre alle tingene du gjør? Selv om du får mye krittik, trenger ikke du å være slem mot en annen mor. Hva får du ut av å være slem Rannveig?

    79. Men nå var det jo ikke meningen at datteren skulle bruke den instagram kontoen nå som hun er to år og det er sikkert lenge til hun skal bruke den, så datteren på to år skal jo ikke poste bilder helt fritt. Nå laget moren den kontoen fordi at ingen skulle lage noen falsk konto av henne. Og dette hadde hun helt sikkert ikke gjort hadde hun vært en “anonym person”.

    80. Datter skal jo sikkert ikke bruke den….. det er jo sikkert moren som legge fine bilder ut og sånn..
      Ungen vet jo sikkert ikke hva instgram er.
      Jeg synest du skal “TENKE” før du poster ting på bloggen din!!!!

    81. Jeg skjønner hva dere mener!
      Men Anna lagde brukeren fordi at Det skulle være hennes bruker sånn at andre skulle vite at Det var hennes bruker å at de fake brukerene ikke er Michelles brukere!
      Hun gjorde det ikke for å være slem mot Michelle.
      Hun skal ikke poste noe på den profilen til hun blir minst gammel nokk for å bruke den!
      Pluss Michelle følger BARE mora si @stavangermamma

    82. men herremin.Det er jo Anna som legger ut bildene.Akkurat som om du legger ut bildene av dine barn bare at hun gjør på en egen profil.Det er akkurat det samme om hun legger ut bilde av datteren på sin egen profil eller på datterens.Og hvist du har noe imot det så hold kjeft.Du trenger ikke snakke stygt om andre bloggere bare forde det er en liten ting som plager deg.Jeg tror du er litt misunnelig siden hun ligger 5 hakk over deg.Jeg synes du er en fantastisk flott mor.men som du sier vi skal være forbilder for barna.Du er ikke et forbilde hvist du begynner å karngle for en liten ting.Du lærer barna dine å begynne å krangle fortere.Det kaller jeg ikke å være et godt forbilde.Ja du er snill mot barna dine,men hvist du har ne imot noen hold det inni deg.De lærer av mammaen sin

    83. Dersom du hadde lest innlegg som kom i etterkant eller fulgt med på kontoen til Michelle, hadde du fått med deg at kontoen ikke skal brukes eller disponeres av Michelle. Hun opprettet den i hovedsak fordi mange lager fake brukere i Michelle sitt navn, og hun vil at Michelle skal ha muligheten til å ha en egen bruker når hun blir eldre, uten at hun må bruke et annet navn fordi hennes er opptatt.
      Jeg forstår at du i utgangspunktet liker Anna som person, og i bunn og grunn bryr deg fordi det er et barn involvert, som du ønsker det beste, men Anna er også en mor som tar valg for sine barn. At du ikke er enig i hennes oppdragelse (selvom brukeren ikke er en del av “oppdragelsen” i og med at den ikke skal brukes enda), gjør ikke henne til verken en dårlig mor eller dårlig omsorgsperson.

    84. Hvis du mener Anna Rasmussen, så burde du vite at kontoen ikke var ment får å bli brukt før hun ble eldre. Hun er 2,5 år og klarer ikke å lese eller skrive! Folk lager kontoer til kjæledyrene deres, så hvis et menneske får det så er ikke de jordas undergang! Og når du snakker om forbilder, så tror jeg ikke du er et veldig godt forbilde for dine barn når du lager et innlegg om det, du er sikkert en flott mor, men å krangle over en så liten ting så sier det sitt.

    85. Nå har vi bedt deg flere ganger om å fjerne bildet fra dette innlegget, det bør ikke være et stort problem. Selv om du har sourcet bildet og dermed teknisk sett har rett til å bruke det, føler jeg det er litt respektløst å ikke ta det ned… Ber deg dermed pent igjen om du kan fjernet dette bildet etter familiens ønske!
      MVH
      M

    86. at du er så frekk og henger ut en annen blogger, begynner jeg og lure..
      Hun er en flott mor, og hun sa selv at Michelle IKKE skal bruke instagram, neste gang FØR du hisser deg opp ovenfor andre mennesker PRØV og finn ut litt mer sånn at du ikke virker som en komplett idiot på bloggen din :))

    87. Jeg er enig i at det er teit at små barn ned i 5års alderen har en egen konto. Synes til og med tiåringer er litt for små til det. Men jeg ser ikke det store forskjellen i å legge ut bilder selv, og at moren din legger ut bilder av deg.
      Og, du må jo oppgi kilden til hvor bildet er hentet fra, supert at du har prøvd, men Google er faktisk ikke en gyldig kilde. Det er noen bilde, og da må du iallefall si hvor det er hentet fra.

    88. Noe så idiotisk.. vil si at å lage en instagram bruker til barnet ditt ikke er så ille.. Du har jo tross alt som mor vist deg i undertøy for hele verden opp til flere ganger, og lagt ut på bloggen at pappaen til minstemann var utro. Før man begynner å påpeke andres dumheter, burde man ta en titt på sine egne.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg