Misforståelse på høyt nivå

Hei kjære lesere, og haters!

Ville bare si at jeg tror det var veldig mange som misforsto mitt forrige innlegg. Jeg mener overhodet ikke at mennesker som oppretter konto til barna sine på sosiale medier, ikke kan være gode foreldre! Det har jeg ingen forutsetninger for å si, i og med at jeg ikke vil uttale meg om personer jeg ikke kjenner sine foreldreferdigheter. 

DET jeg mente, var at jeg mener at selve handlingen ved å opprette Instagram til en toåring, i seg selv er helt idiotisk! Jeg har alle inntrykk av at denne personen ellers er en super mamma, men akkurat der bommet hun. Og det gjør vi alle fra tid til annen! Det kan jeg også med handen på hjertet si at jeg har gjort, spesielt med tanke på den sex-telefon-reklamevideoen jeg valgte å spille inn, som veldig mange føler for å nevne i forhold til dette. Ja, det var en av mine feil og jeg er ikke stolt av det. Men jeg må bare stå for det, og det gjør meg ikke til en dårlig mamma, men til en mamma som kanskje burde være litt mere kritisk i forhold til valgene jeg tar. I likhet med denne mammabloggeren. Gjør det at jeg spilte inn denne reklamefilmen, at jeg ikke har lov til å si at jeg mener det er galt å skaffe Instagram til et barn? Det innlegget var på ingen måte laget for å sverte denne mammabloggeren, for det ønsker jeg absolutt ikke. Som sagt, jeg har ingen tvil om at hun er en super mamma for datteren sin. For det tror jeg absolutt at hun er! Jeg har ikke snakket så mye med henne, men litt, og ut i fra det virker hun som en super jente, og mamma. Men alle kan ta gale valg fra tid til annen, og da må man tåle å få høre det. Det er en del av det å velge å være en offentlig person.

Når det er sagt. Jeg tror mange her trenger å ta seg et kurs i saklighet. Jeg har som sagt ikke noe i mot personen overhodet, men derimot noe i mot en handling personen har gjort. Skjønner ? Det er nemlig en ganske stor forskjell! 

 

Skjønneer? Blogges! 

 

48 kommentarer
    1. Slutt å motsi deg selv. I overskriften står det at hun har sviktet som omsorgsperson. Og det var vel du gjort selv veldig mange ganger! Så blir bare teit det her.

    2. ‘Lager du instagram til barnet ditt, har du sviktet som omsorgsperson’ Dette er bare overskriften, hvordan kan det misforstås?

    3. “Jeg mener overhodet ikke at mennesker som oppretter konto til barna sine på sosiale medier, ikke kan være gode foreldre!” Hvorfor hadde du overskriften: Lager du instagram til barnet ditt, har du sviktet som omsorgsperson? Ser du ikke selv hvor selvmotsigende og dobbelmoralsk du er? Makan til lite selvinnsikt skal du jaggu lete lenge etter. Mitt råd til deg er å legge ned alt som har med blogging å gjøre, for du ødelegger bare for deg selv og ikke minst barna dine med alle disse idiotiske innleggene og uttalelsene dine. Husk at blogging er en ting som er “in” nå og kanskje ikke om 15 år. Du bør tenke litt over konsekvensene som vil skje av disse håpløse innleggene og uttalelsene dine, både for deg selv og barna dine. Just saying…

    4. Måtte jo en tur innom bloggen til denne tenåringsmammaen, og ble litt sjokkert.. 2 åringen poserer voksent med hendene på hoftene og knekk på rompa. Veldig søt unge, som skal få være nettopp en unge! Leste også at barnet tar omtrent 40 bilder av seg selv daglig. Søtt? Er det greit å lære unger å være så selvopptatte og å bry seg så mye om sitt eget utseende så tidlig? Hvilken verden lever vi i?

    5. Hovedgrunnen for at mammatilmichell, Anna Rasmussen valgte og lage instagram bruker for michelle er fordi at da vet folk at dette er michelle og da kan ikke folk opprette mange forskjellige kontoer i dette navnet, og legge ut bilder og misbruke det. Så den ser jeg faktisk veldig godt!

    6. Det står jo i overskriften på forrige innlegg at vedkommende har sviktet som omsorgsperson. Nå må du heller tenke deg om to ganger før du skriver et innlegg, i stedet for å desperat prøve å ro deg i land hver gang du får litt for mye kritikk.

    7. Hva er det å misforstå? Du anklager jo Anna for omsorgssvikt, men hun er en god mor?? Eh.. Logikken her er?

    8. Herregud, du ror deg så langt utpå at det er ikke mulig! Overskriften din sier ALT. Hvordan kan du si at du ikke kritiserer henne som mamma, og at hun er en “flink mamma ellers” osv…Om du mener at hun svikter som omsorgsperson, så kan du vel fader ikke mene at hun gjør en bra jobb?? Beklager, men du driter deg ut med å prøve å bortforklare.

    9. Du er et veldig dårlig forbilde for din datter ihvertfall. Slutt å kaste stein når du sitter i glasshus Rannveig. Håper fedrene til barna dine er oppegående nok til å ta seg av de. Du har tydeligvis nok med deg selv.

    10. ingen intelligente mennesker forstår hva du mener, det du skriver henger ikke på greip. HELT greit at du mener instagramkonto til en liten unge er galskap. Og det er jeg helt enig med deg i. Men du kan for faen meg ikke skrive at det er omsorgssvikt. Vet du hva du har skrevet egentlig? Ganske alvorlig anklagelse som Anna kan slå hardt ned på. Så vet du det.

    11. Jeg skjønner at du er sjalu på Mammatilmichelle asså. Egen leilighet, masse penger, tar en utdannelse. Nei og nei. Hun har virkelig klart seg bra og ser ut som det er orden på henne til tross for sin unge alder i motsetning til andre…..

    12. Grunnen til at hun har lagd instagramprofil til dattra si, er jo fordi det navnet ikke skulle bli brukt av noen andre, slik at hun selv kunne få bruke det når hun blir gammel nok 🙂 hvis du ser inne på profilen, så er det kun et profilbilde der og det står at det er official instagrammen hennes.
      Profilen er ikke i bruk, og blir nok ikke det før hun er 13-14-år? 🙂

    13. du kan jo se at de som kommenterer negativt her, er mennesker som verken har barn eller aner hva det egentlig innebærer å ha et ansvar. Jeg er veldig enig med deg når det gjelder det å lage en instagram konto til en 2 åring, det er helt på trynet spørr du meg.

    14. du er jo så tragisk at det er til å grine av..hva med å slutte å bry deg om hva andre gjør å lage innlegg om det hele tiden? er du stolt av å henge ut andre personer..? føler du deg bedre då å at dine egne feil ikke er så store? nei vett du hva..dette blir for dumt av deg!!

    15. Off, vil heller si at det er du som har bommet denne gangen. For det første, du mener ikke å “sverte denne mammabloggeren” Hvorfor i alle dager lager du ett helt innlegg der du har som overskrift “Lager du instagram til barnet ditt, har du sviktet som omsorgsperson” som hinter direkte til hun som har gjort det? Virker som det er mye sjalusi inni bildet her altså, ta en tur selv i speiletheller. Om du ikke har noe hensikt med å sverte henne så ikke skriv ett helt innlegg om henne heller da. Fyfaen du er virkelig dummere enn det du ser ut til. ….Ro ro til fiskeskjær… Det er du flink til da;)

    16. Nå skal du liksom fremstille en annen blogger dårlig for å få folk til å glemme den flaue telesexvideoen. Patetisk. Fy for en råtten personlighet du må ha. Tenk å leve av å sverte folk… Det er jo det du gjør. Du kaller jo dette jobben din. Du får litt penger for å slenge dritt og være provoserende og frekk. Og det har du samvittighet til. Si hva du vil om de andre bloggerne på topplisten, men de tjener ikke penger på å henge ut folk.

    17. “Lager du instagram til barnet ditt, har du sviktet som omsorgsperson” + “Det innlegget var på ingen måte laget for å sverte denne mammabloggeren” = sant?
      NEI!
      Ja, jeg har fritidsproblemer som leser denne bloggen…

    18. Kanskje på tide å slutte å uttale deg om alle andre og deres liv når du hver gang på skrive et nytt innlegg om hva du EGENTLIG mente? Jeg hater ikke på deg, kjenner deg ikke og leser bloggen din flere ganger for dag og liker alt som anngår deg og ditt liv, men ble selv rimelig satt ut av det forrige innlegget ditt, ja.

    19. Hver gang du skriver innlegg og folk ikke er enige med deg eller ikke svarer som du forventet,så lager du nye innlegg for å redde deg inn igjen. Slutt med det :p

    20. Hele bloggen din handler om å andre , hva andre gjør , hva som er feil , folk er idioter, folk lyger ,og deretter om at folk missforstår deg. Baaaaaaare piss alt sammen

    21. Jeg skjønte hva du mente 🙂
      Det er helt idiotisk og opprette instagram konto eller facebook til så små barn 🙂
      Snakker vi en 13-14 år så er det noe helt annet 🙂

    22. Huffa meg så ynkelig !
      Du kan neppe ha det godt med deg selv?
      Alle kan dumme seg ut og allikevel gå videre i livet. Du gjør det motsatte og fortsetter med dumheter.
      Går det ikke an å bare være normal , ta seg en utdannelse og forsørge ungene sine som de fleste andre foreldre gjør.
      Blir helt svimmel av å lese alle disse kommentarene om at du er så superflink mamma osv…. Du er ikke noe bedre enn gjennomsnittet tenker jeg , og den normale mannen i gata trenger ikke påpeke omsorgskunnskapene sine for å tro de er bra nok.

    23. “Lager du instagram til barnet ditt, har du sviktet som omsorgsperson”.
      ” Ville bare si at jeg tror det var veldig mange som misforsto mitt forrige innlegg. Jeg mener overhodet ikke at mennesker som oppretter konto til barna sine på sosiale medier, ikke kan være gode foreldre!”
      Seriøst Rannveig, get your story straight. Du er seriøst helt på bærtur, du skriver jo bare helt latterlig rett og slett. Du kan jo i det minste prøve å ha litt sammenheng i det du sier og skriver. Jeg syns det er du som har sviktet, som blogger! Du tjener lesere og gode penger på å disse en annen toppblogger, wow. Prisen til værste snylter går til, DEG. Var håpet kanskje at mammatilmichelle skal nevne deg på bloggen sin slik at du kan snike deg noen ekstra plasser oppover på topplisten? Om en uke eller to har du vel laget en facebookgruppe til barna dine tenker jeg..

    24. Jøss, hvor er alle “fansen” hennes nå da? Er de sjokkerte av alt det rare hun finner på skrive? Har de skjønt at hun er selvmotsigende og dobbelmoralistisk? Haha. Vi “hatersene” , som du kaller de faste leserne dine som kommer med konstruktiv kritikk, hadde vist rett.

    25. Du burde ha undersøkt bakgrunnen til at hun lagde den brukeren. Hun lagde ikke brukeren for at michelle skulle bruke den, eller legge ut selfies av seg selv. Hun lagde den fordi datteren har mange fans, slik at de kunne ha mulighet til å følge denne brukeren med KUN bilder av Michelle, nettopp fordi hun likevel legger ut masse bilder av henne på hennes egen bruker. Så langt jeg har sett er det ingen bilder der enda.. Så igjen, brukeren ble ikke laget for at michelle skulle bruke den, men for at hennes fans skulle ha en bruker å gå til kun med bilder av michelle, så her er det nok du som har misforstått.. 🙂

    26. Det er mye jeg er uenig med deg om Rannveig, men når det gjelder dette så er jeg helt enig. Det er tydelig at de som er uenige med deg om dette temaet er for unge til å skjønne alvoret med å eksponere barna sine så mye på nettet.
      Som omsorgsperson skal du blant annet beskytte barna dine mot det “vonde”. Hadde verden kun bestått av oppgående mennesker kunne man kanskje ha lagt ut “haugevis” av bilder av barna sine, hvor alle hadde gitt oppmuntrende og positive tilbakemeldinger. Men slik vet vi alle at verden ikke fungerer. Det finnes pedofile mennesker som omtrent lever av å lete etter slike bilder av barn, og det finnes mennesker som alltid må rakke ned og skrive negative kommentarer på bilder av uskyldige barn. Det er foreldrenes oppgave å beskytte barna sine mot dette frem til en viss alder hvor barna er gamle nok til å ta dette ansvaret selv.
      Dere som er så uenig med Rannveig og ber henne lese “bakgrunnen” for at instagramprofilen ble opprettet, les det DERE har skrevet en gang til og prøv å se hvor feil det er.
      – NEI, instagram kommer mest sannsynlig ikke til å finnes når to-åringen er gammel nok til å ta over om sånn ca 15 år.
      – NEI, det er ikke riktig å legge ut bilder av BARE en to-åring for verden å se.
      – NEI, det er ikke riktig at en to-åring skal ha fans som krever å se bilder av henne.
      Klarer dere virkelig ikke å se dette? Jeg er derfor også enig i at denne mammabloggeren svikter som omsorgsperson når det gjelder dette med eksponering, MEN det betyr ikke at hun ikke elsker barnet sitt over alt på jord og ville gjort alt for henne, og dermed er en god mor sånn sett. Det betyr “bare” at hun ikke har tenkt så mye gjennom konsekvensene. Vi må huske at denne bloggeren fortsatt er veldig ung og har mye å lære. Livet består av å lære av sine feil. Dette synes jeg er feil, og jeg håper virkelig for deres fremtidige barn at dere også etterhvert skjønner at dette ikke er riktig.
      Beklager langt svar, men dette er et tema som virkelig engasjerer meg! 🙂

    27. Overskriften var misvisende det er heilt sant. Men hvor mange av dere er inne å kritiserer store aviser som vg db der er det mange misvisende overskrifter der. Skal jeg liksom opprette konto til mitt barn på 1 år nå for at det kanskje vil bruke det om ca 12 -13 år….
      Det blir som å kjøpe seg ting som en kanskje kan få bruk for om 10 år….
      Ingen med forstanden i behold som gjør det….

    28. Håper du føler deg bra etter å ha skrevet at et vilt fremmed menneske ikke har ordentlig omsorg for barnet sitt. Føler du deg bra nå? Inni deg koker det av edder og galle. Og det er stort sett kun det som kommer ut av kjeften din også. Bare dritt om alle andre bortsett fra deg selv som du elsker så høyt. Selv om det er galt å eksponere barn så kan du ikke være så frekk at du trekker inn omsorg. Det ser ut som Michelle får det hun trenger! Så tror ikke du skal bekymre deg om det.

    29. Hva er egentlig poenget med en henvise til en spesiell person når det er selve handlingen, og ikke personen, du anser som “idiotisk”? Dette henger ikke helt på grep, spør du meg!

    30. Ehm, se på innlegget “100% bullshit” som R nylig har skrevet.
      Ja, for nettopp der skriver hun at det er effektiv å henge ut en annen blogger osv..
      Klart, mye av det R gjør får meg til å riste på hodet og sukke høyt.
      Men likevel så tror jeg det er “håp” for henne. Har hørt av altaværingan at jenta er VELDIG skoleflink og egentlig ganske smart i forhold til det hun utgir seg for å være her på bloggen.
      Så for din egen del, R, legg ned bloggen når du begynner på skolen og fokuser kun på å fullføre den og å ta deg av barna.
      Evt med en gang, du klarer deg fint med overgangsstønad og dobbel barnetrygd, du må bare prioritere litt annerledes i par mnder.
      For med det du no får (utenom bloggen da)+ lån og stipend fra lånekassa så klarer du deg helt fint, selv om du er alenemor til 2 (med mindre du ikke har gjeld oppigjennom øra).

    31. Hehehe skjønner dere ikke at hun skriver ting bare for å provosere og for å opprettholde det høye lesertallet hun har? Og dere går rett i fella hver gang! Hun skrev akkurat et innlegg om det til og med.

    32. Vet du egentlig hva omsorgssvikt er? Det er fælt å beskylde noen for noe så alvorlig som du gjør. Omsorgssvikt er å påføre barnet fysisk eller psykisk skade. Kan du se at denne bloggeren som du henger ut gjør det? Ser det ut som at barnet har det vondt,eller er misfornøyd? Har du egentlig lest hennes tanker rundt det temaet og hva hun mener? Tenk om noen hadde beskyldt deg for omsorgssvikt? Det å beskylde noen for noe så alvorlig er virkelig grusomt.
      Ja, det er en fæl verden. Og en unge har ikke noe på nett å gjøre, men… Om du hadde lest innlegget hennes og hva hun mener så hadde du nok ikke skrevet dette. (Med mindre du bare vil ha høye lesertall og leter etter bloggere å henge ut..)
      Synes det er lavmål av deg å si det er omsorgssvikt, fordi det er det ikke! Men du vet nok ikke hva det betyr..
      La alle sope for sin egen dør. Ingen er perfekte. Men trodde virkelig du var smartere enn dette!:)

    33. Det er ikke så veldig ofte jeg er enig med deg, men akuratt i denne saken om eksponering av barn må jeg si meg helt enig med deg! Det er ikke alt du gjør som jeg syns er riktig, men akuratt når det kommer til eksponering av barna dine syns jeg du gjør noe helt riktig, så du har så absolutt all rett til å uttale deg om dette temaet 🙂
      Ble selv sjokkert når jeg leste at hun hadde skaffet datteren sin en instagram konto! Burde ikke vært lov.

    34. Altså, de fleste som sier seg uenig med rannveig i dette innlegget er ikke fordi de syntes det var et bra valg av Anna og lage instagram til Michelle, men fordi rannveig ikke klarer å stå for det hun mener, eller at hun ikke har så stort forståelse for hva ordene hun bruker betyr, når hun skriver i overskriften at personen har sviktet, og senre sier at hun ikke har det.
      Jeg er 16 år og har ikke barn, men jeg ser selvfølgelig at dette var dumt av Anna, veldig dumt, og lage en bruker for å bevare navnet til datteren er en ting, men å publisere det blir for dumt, men jeg liker fortsatt Anna, hun er snill mot Michelle og det virker som om Michelle liker å bli tatt bilder av og syntes det er koselig,

    35. Jeg ville heller ikke gjort nettopp det, og er helt enig med deg, men hun sier selv at det var fordi hun ikke ville at andre skulle at navnet hennes. Hun lar henne vist ikke legge ut bilder der. Hadde jeg vert en kjent person, ville jeg kanskje gjort det selv. Men jeg ville holdt profilen hennes privat sånn at hun ikke fikk mange følgene hun ikke viste hvem var når hun fikk den som 12 åring etc

    36. Jeg er faktisk helt enig med deg, Rannveig! Det er helt sykt, egentlig. Jenta hennes er jo bare 2 år!
      En annen ting er jo at Michelle aldri har hatt noe valg. Helt siden hun ble født har hun blitt eksponert for over hundre tusen mennesker. Barn kan jo ikke ta slike avgjørelser, så da er det opp til foreldrene å ta valgene for dem inntil de er gamle nok til det selv.
      Måten Anna har “brukt” Michelle på syns jeg er kvalmt. Det ligger sikkert tusenvis av bilder av Michelle rundt på nettet. I pysjen, badekaret, og ja.. alt. Det virker som om hun filmer hver eneste ting Michelle sier eller gjør, og det synes jeg blir så feil på alle mulige måter. Det er jo greit å dokumentere, og det er jo kjempefint at hun tar bilder av Michelle – misforstå meg rett. Men alt trenger vel ikke å deles med hele verden heller. Noen ting kunne hun godt ha holdt i familiealbumet, men det er min mening da.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg