Ærlig og åpent om silikonpupper & selvtillit

“Ble silikonpuppene dine ødelagt etter graviditeten?” 

Dette er spørsmålet jeg får aller oftest av andre! Og i og med at det er så mange som lurer på ting rundt dette med silikon, graviditet og amming etterpå, tenkte jeg å skrive et innlegg om min opplevelse, både når det gjelder hvorfor jeg i det hele tatt valgte å gå til det skrittet å operere inn silikon, og også hvordan puppene ser ut den dag i dag.

 

Da jeg var 16-17 år hadde jeg i likhet med så mange andre jenter en drøm om å ta silikon da jeg skulle fylle 18. Jeg var ikke misfornøyd med puppene mine på noen måter, de var normalt store i forhold til kroppen og vekta mi, men jeg hadde en drøm om “silikonlooken”  Som dere som har lest bloggen min en stund sikkert har fått med dere, ble jeg gravid da jeg var 17.  Altså ble det ikke noe silikon på meg i den omgangen. 

Slik så jeg ut før jeg ble mamma! Her var jeg vel 13 uker på vei med sønnen min. 

Å ikke amme gutten min da jeg fikk han , var ikke et alternativ engang, og jeg ammet til han var 8 måneder. Etter dette så de en gang ganske fine puppene mine ut som noen tomme…. teposer… bukselummer… det er mange kallenavn for ammepupper. Jeg hadde hvertfall i en alder av 18 år så store komplekser for puppene mine etter graviditet og amming, at jeg for det meste bevisst holdt meg unna det motsatte kjønn, rett og slett fordi jeg var sikker på at jeg aldri kom til å tørre å vise puppene mine til noen! Dessuten er det vanskelig for andre å elske deg dersom du ikke klarer å elske og akkseptere deg selv først. 

 

Det klarte ikke jeg. Jeg hadde selvtillit helt nede i kjelleren, den var nesten ikke-eksisterende, og det ene og alene på grunn av at jeg var så misfornøyd med utseendet graividtet og amming hadde påført de. Jeg hadde alltid bh på. Alltid. Jeg hadde overhodet ikke noen god økonomi som hjemmeværende alenemamma med sønnen min, det var slik at det holdt til det hverdagslige, slik at drømmen om silikon var milevis unna. Miiiiiilevis unna bare for å understreke det. Og familien min, de skjønte ikke problemet i det hele tatt. ” Men Rannveig da, du har jo så fine pupper, du trenger ikke den dritten der” fikk jeg ofte høre fra min mamma. Hun mente det jo selvfølgelig ikke noe vondt, hun ville jo bare mitt beste. Men det hun ikke klarte å skjønne var hvor mye det gjorde med min selvfølelse å være så misfornøyd med noe på meg selv. 

Dette bildet er tatt noen mnd før jeg opererte meg. Jeg finner ingen andre bilder, men her holder jeg jo puppene opp, slik at dere ser ikke hvor mye de faktisk hang. 

 

For å hoppe rett på sak. 28 november 2012 sto jubelen i taket for min del! Jeg hadde ENDELIG bestilt time til å silikonoperasjon! Hver dag fram til lørdag den 15 desember gikk jeg å trippet og gledet meg som et lite barn på julaften. Eller.. jeg vil faktisk si at jeg gleder meg enda litt mer. Jeg var helt i ekstase, for å være helt nøyaktig! Jeg bestilte meg flybilett nedover til Oslo og avtalte med ei venninne om å få bo i huset hennes mens jeg skulle være i Oslo. Alt var i boks. Dagen for operasjonen kom, HURRA! Jeg hadde fastet i 24 timer om jeg husker rett, og måtte skrubbe kroppen fra topp til tå ( hygieneregler)  

 

Det var en veldig spent meg som troppet opp på klinikken med to personer som mental støtte. Jeg fikk tegnet tusjstreker på hele overkroppen av kirurgen, og fikk på meg sykehusklær. Jeg fikk resept på veldig sterke smertestillende ( oxycontin, som gjorde at jeg var mer eller mindre bortevekk i en hel uke etterpå, det inneholder nemlig morfin)  

Jeg la meg ned på operasjonsbordet, frykt og total lykke gikk hand i hand. Jeg våknet opp etter noe som virker som rett etterpå, nyoperert. To klumper med silikon på tilsammen 630 gram var trygt plassert inn under brystmusklene mine. Min første reaksjon var hylgråt.  Hylgråt i nesten 10 minutter i strekk. Jeg greide bare ikke la være å gråte. Jeg aner faktisk ikke hvorfor, jeg bare gråt og gråt. Jeg husker min første tanke etterpå var at de var alt for små! Etter hvert som jeg fikk samlet meg ble jeg likevel ganske enig med meg selv om at jeg var veldig fornøyd.   

Nettop våknet fra operasjonen…


Ett par dager etter operasjonen. Jeg lå kontinuerlig 3 hele dager i sofaen etter operasjonen og fikk heldigvis det meste av det jeg ville ha servert! 

Jeg måtte ha hjelp til både å kle på meg selv og å komme meg ut i bilen etter operasjonen. Jeg trengte hjelp til mer eller mindre alt mulig i nesten to uker etter operasjonen. Alt fra å komme seg ut av senga om morgenen, til å bære veska mi. Man skal nemlig ikke bære mer enn 1kg før helst 3 uker etter operasjonen, dette fordi arrene skal gro på en best mulig måte. Jeg, som er mamma, klarte jo ikke å bare sitte å se på sønnen min ( som for ordens skyld ble passet av mamma mens jeg var i Oslo og i tiden etterpå) , og jeg begynte å løfte han lenge før jeg egentlig hadde lov til det. Jeg var også  på fotoshoot kun 5 dager etter operasjonen, noe som var MEGET ubehagelig. Nærmere sagt, brudefotoshoot ute i snøen i rundt 30 minusgrader med nyopererte implantater.  Ikke det mest behagelige jeg har gjort for å si det sånn. Innimellom bildetakingen måtte jeg inn å ha på støttetapen ( som dere ser på bildet under). Det som også er litt morsomt. er at jeg på bildet under nettop var blitt gravid med Emma! 

Jeg tenkte også å snakke litt om det med smerter rundt det å operere inn silikonimplantater. Plasserer man implantatene under muskelen, slik som meg, får du et smertehelvette uten like i rundt 1-2 uker etter operasjonen. Det er så smertefult at jeg vet ikke helt hvordan jeg skal beskrive det. Tror kanskje det kan sammenlignes med det smertenivået man har når man føder uten smertestillende.. 

Jeg gikk som sagt på veldig sterke smertestillende en hel uke etter operasjonen, og takk gud for det. Jeg klarer nesten ikke å se for meg hvor vondt jeg hadde hatt om jeg ikke fikk Oxycontin.  

Som dere vet ble jeg jo gravid dagen etter operasjonen, haha… har fått mange spørsmål om HVORFOR i alle dager, så dere trenger ikke spørre engang. Fant ut at jeg var gravid med Emma to dager før nyttårsaften

Vel… da jeg offentliggjorde at jeg var gravid, da jeg var rundt 10 uker på vei, spurte alle dette spørsmålet :” Hva i alle dager tenker du med? Du må jo ta abort, du er vel klar over at du ødelegger silikonpuppene dine nå? ” 

Akkurat som at puppene mine skulle være mere verdt enn lille Emma i magen min. Det var de ikke, ikke i det heletatt. Jeg valgte å ikke høre på alle disse folkene, og selv om jeg var innom tanken på abort, så tror jeg aldri i verden at jeg kunne klart å faktisk utføre det. Jeg er en såpass stor motsander av abort. 

Ja, puppene dine blir ødelagt av å være gravid og å amme. Silikon eller ikke. De vil henge uansett hvor mye silikon du putter inni der dersom du går gjennom en runde med graviditet og amming i etterkant av operasjonen. Det er virkelig ikke til å putte under en stol. Puppene forandres MYE etter dette! Silikon eller ikke. 

Når det er sagt. Jeg angrer ikke, og har aldri angret en eneste dag! HELT ærlig. Noen kan kanskje mene at jeg kastet 25 000 kroner rett ut av vinduet, men det er ikke min oppfatning. Det har hatt så sinnsykt stor betydning for selvtilliten og for hvordan jeg har det med meg selv! Jeg skjemmes ikke lenger over noe ved meg selv, og det er en helt herlig følelse.  

I motsetning til før operasjonen, så er det rett og slett befriende å gå uten bh, og jeg gjorde det ganske mye under svangerskapet med Emma ( kan ikke gjøre det nå på grunn av melkesprut, haha….. ) 

Her ser dere bilde av arrene mine ca 5 mnd etter operasjonen. De har naturligvis bleknet masse siden den tid. 

 

Det jeg vil fram til er…  mange sier at det å ta silikon ikke kan gjøre noe med selvtilliten, men det å ta silikon, gjorde den STORE forskjellen for meg! Jeg har det så mye bedre med meg selv når jeg er fornøyd med puppene mine, for det er jo ganske essensielt å ha det bra med seg selv. Man behandler andre etter hvordan man har det selv, sies det. Og det ligger det nok mye i!

Nei , jenter…. ikke vent til dere KANSKJE får barn en gang i framtiden med å ta silikon. Dersom du er misfornøyd og det går utover livskvaliteten din, vil jeg på det sterkeste anbefale silikon. Uansett om du skal ha barn rett etterpå, eller om 10 år. Jeg ble gravid bokstavelig talt rett etterpå, og jeg har likevel ikke angret EN eneste dag. Til tross for å ha betalt i dyre dommer for de puppene jeg har nå. 

Puppene nå, etter å ha gått gravid i 9 mnd med de, og ammet i 8 mnd, ser ikke stygg ut. De ser bare rett og slett ikke ut som silikonpupper lengre. De ser ut som vanlige pupper, mammapupper om man kan si det. Ikke stygge slik jeg hadde før jeg opererte meg, men… helt normale.. jeg er ikke superhappy for de slik de ser ut nå, men jeg er likevel fornøyd. Og det holder for meg enn så lenge. 

 

Bilde tatt for noen mnd siden, slik ser de ut den dag i dag.

85 kommentarer
    1. Smertene kan sammenlignes med en fødsel uten smertestillende? Oh lord… Jeg kommer nok til å ta silikon i sommer og vil ta under muskelen men den smerten der er ikke noe jeg har savnet så langt! Haha…

    2. Jeg tok også silikon under muskelen for noen måneder siden, og jeg var veldig forberedt på de forferdelige smertene etter operasjonen. Men heldigvis kom de aldri, og jeg kuttet ut smertestillende etter dag tre (ble så kvalm av de) Jeg syns såklart det var ubehagelig å reise meg opp fra senga/sofaen, og måtte he hjelp til å hente ting fra kjøkkenskapene. Gikk rundt som en dinosaur (armer som ikke kunne strekkes ut) i en uke, sååå var alt bra 🙂 Angrer ikke på valget, og kunne ha gjort det igjen! 🙂

    3. Vis det kan sammmelignes med en fødsel, så skjønner jeg ikke hvordan du har klart å ha sex? Under fødsel og smertehelvete som du kaller det, så er det siste jeg tenkte å kunne klart å gjenomført er sex….

    4. Så sant, så sant.
      Jeg tok etter førstemann kom til, og har nå en til gutt på 7 mnd. Angrer ikke ett sekund fordiom di “henger” litt etter 7 mnd med amming, og flere blir det. Operasjonen gjorde også selvtilliten min bedre, uten tvil. Smerter blir det, men i mine øyne var det verdt det.

    5. Jeg lurer virkelig på hvordan i all verden klarer og gjennomføre sex, som appåtil førte til graviditet ,dagen etter operasjonen! Du må jo ha vært neddopet når w tok deg, for du hadde jo såååå mye smerter sa du?! Noe skurrer, men det er jo ikke overraskende egentlig!!!

    6. Når man bli gravid regnes termin ut fra første dag i siste mens, så mest sannsynlig så hadde hu ikke sex rett etterpå, men under hennes neste eggløsning(som da blir 2uker etter det igjen).
      Jeg har også silikon, men jeg fikk lagt mellom muskelen(de splitta muskelen). Det var veldig vondt de 3-4 første dagene, men etter det gikk det greit. Har også født uten smertestillende å synes ikke smertene ved silikon kan sammenlignes med smerter under fødselen.

    7. Jeg har også silikon, under muskel og jeg glemmer ALDRI smertene i dagene etterpå! Meen uansett sykt værdt det 😀

    8. Syntes de ser veldig falske og typisk silikonpupper ut, hvertfall på de andre bildene du legger på insta, mulig du ikke ser det selv fordi du er så vant til dem nå:)

    9. Hahah dør av de som kommenterer her, som tror at du hadde sex dagen etter operasjonen og ble gravid aakkurat det “ligget” :’) Alle oppegående mennesker burde skjønne at den befruktningen skjedde en stund før operasjonen din, hehe. Lyst på silikon selv, så supert innlegg:-)

    10. Kjære Ida, R har jo tusen ganger sagt at første gang hun traff W var den dagen han kom og passet på henne i forbindelse med silikon-besøket til Oslo. Så jeg dør litt av deg jeg.
      Forøvrig er jeg fornøyd med å konstantere at jeg faktisk er mer fornøyd med min kropp og har en finere naturlig kropp og ikke trenger å kjøpe den fin, enn du føler om din 😀 skulle man ikke tro slik du snakker om din selvtillit og fantastiske kropp, mens vi fleste andre er så feite og sjalue bare noen stiller et kritisk spm

    11. Sjukt at du er så høy på deg selv. Fint at du omtrent er forelsket i deg selv, men du kan faktisk ikke regne med at andre synes du er så pen. Så du må finne deg i at ikke alle i hele verden skriver til deg at du er så flott.
      Jeg er så utrolig fornøyd med meg selv. Jeg trenger ikke silikonpupper, extensions (jeg har ekstremt tykt hår som er laaaaangt, seriøst) og jeg har fine rette kritthvite tenner som jeg får komplimenter for av alle. Du tror du er perfekt og Norges vakreste..hyggelig for deg…men det finnes langt penere jenter enn deg som ikke har gule hestetenner og langt hesteansikt og som er naturlig begavet med pupper og fin kropp. Beklager men jeg er ikke misunnelig på deg, selv om jeg skriver at du ikke er pen. Tror DU misunner mange innerst inne. Du hadde misunnet meg skikkelig. Jeg har alt jeg ønsker meg når det gjelder utdannelse, utseende, økonomi og kjærlighet, her om dagen ble jeg nemlig fridd til 😀 Jeg er så heldig!!!

    12. Hadde du virkelig behov for å oppsøke denne bloggen og skrive alt dette om deg selv? Hva var problemet, hadde du ikke nok lesere på din egen blogg?

    13. Jeg har også under muskel, og syns ikke det var vondt i det hele tatt. Fødte også uten smertelindring uten problem, så er vell forskjell på folk:-) men jeg anbefaler inge å ta silikon jeg. Angrer meg ihjel hver dag. Og når jeg er ferdig med å amme, skal dem UT!

    14. Ehm… kjeftesmeller : Mange jenter har faktisk bedt Rannveig skrive litt om dette, fordi de vil lese om erfaringer rundt smerte, silikon/graviditet/amming/hvordan det har effekt på silikonpupper. Nå har Rannveig gjort det hun ble bedt om. Sikkert til glede for de som seriøst lurte. Så da kan vel kjeftesmeller holde smella?! Ja ? 😉
      …ønsker bloggeier og hennes en fin dag. 🙂
      Mvh, Per.

    15. Ifølge kommentarfeltet må du være meget vill i senga.. Visse mennesker tenker tydeligvis ikke med det de har mellom øra 😉 Jeg gikk gjennom en blindtarmbetennelse operasjon, hadde smerter til helvette i magen, men hadde sex med kjæresten noen dager etterpå. Smerter er ikke akkurat det man tenker på der og da. kremt.

    16. Veldig bra innlegg, Rannveig! 🙂
      Jeg leser og skriver sjeldent kommentarer, men når jeg først gjør det blir jeg helt forfjamset over hvordan mennesker kan oppføre seg. Lena som kommenterte noen få kommentarer lengre opp.. det du skriver blir bare kvalmt. Det kan godt hende du er pen, har langt hår og hvite tenner. Men hva har det å si for innlegget Rannveig deler om sine erfaringer om silikon og sitt eget selvbilde med oss? Veldig usakling kommentar, synes jeg. I tillegg til at du nevner utdannelse og friere, vil det faktisk si at du ikke er en umoden 12 åring, men faktisk et voksent menneske.

    17. Forstår sååååå utrolig godt dette her!!! Gleder meg så til den dagen det er min tur, men etter dette svangerskapet (nr3) må jeg nok ha ett løft også i tilegg 😉 men da skal jeg ikke ha flere barn så det blir veldig bra :):) gleder meg til å ha pupper jeg faltisk er fornøyd med når jeg er ferdig med setter svangerskapet og amming 🙂

    18. Syns det er bra du deler dette med oss lesere, hadde selv time for et år siden men pga bilen måtte på verksted å en regning på 20 tusen ble det aldri penger “tilovers” etter dette… Skal ta silikon så snart jeg får råd igjen 😛 Fikk beskjed om ta under muskelen var best på meg, å det er veldig få som går ut å sier at de har tatt under muskelen så glad for å lese at du har det og dine erfaringer! 🙂 Ha en flott dag 😀

    19. Lena.
      Fridde du til deg sjæl da eller??? Du er vel den eneste som kan elske deg NOK!!! Ingen gutt/mann ville være god nok for deg??? Narsissismus Vulgaris ;-p

    20. Veldig nyttig info! Vurderer det selv, ettersom jeg også har fått slike “tepose-pupper” som du kallet det etter amming, haha! 🙂 Det jeg bare lurte på om du kunne legge ut et bilde av hvor mye de har forandret seg etter at du ammet denne gangen, i forhold til rett etter operasjonen? 🙂 Jeg vil nemlig ha flere barn 🙂

    21. Såå, siden du ved flere anledninger har sakt at du hadde sex dagen etter, ikke bare blitt gravid, så voldtok egentlig w deg? Siden du jo var så “borte”? Enig med vedkommende som sa det var noe som skurret..

    22. Du skriver at du trengte hjelp til alt i nesten to uker etter operasjonen. Men å lage barn samme dagen eller dagen etter eller noe i den dur klarte du!

    23. Svein.
      Når du skriver “eller noe i den dur” beviser du jo at du ikke aner hva du prater om!!! Hold heller kjeft, di klyse!!! 😉

    24. klarte å komme over utsagnet ditt i en nettavis i dag, om at du “aldri angrer silikonpuppene” hahaha, du er jo bare en drittunge på 20 år, vent med å uttale deg til du blir voksen du, glam mam.

    25. Du som tror du er så perfekt burde få gjort noe med hestetennene dine. Ikke pent når du viser tenner.

    26. Konrad: ææææh….. Nei var jammen meg en mann som fridde gitt! Synd du følte deg truffet av kommentaren og kom til å tenke på at ingen vil ha deg. Må være trist 🙁

    27. jaja…Ser at folk kommeneterer at hun ble gravid før operasjonen,etter operasjonen…. Det er et ganske enkelt regnestykke: Ungen er født i begynnelsen av september, dvs unfangelse i slutten av november/begynnelsen av desemberMed andre ord, hun ble gravid en av de dagene etter operasjonen, det er ganske bra gjort egentlig. Hvem tenker på sex når hun har så vondt at hun sammenligner med fødsel, liksom?

    28. Wow narsissist ja, det var da voldsomt… Lært deg et nytt ord? Du er usaklig selv. Tror du skal slå opp i ordboken for å sjekke hva det ordet egentlig betyr.

    29. Jeg skulle ønske at du for en gangs skyld( ser bort fra dette innlegget) kunne skrive et helt hverdagslig innlegg uten å flashe puppene dine.De har hele Norge sett opptil flere ganger og det er ikke så spennende lenger.Om det noensinne har vært det.
      Du kan skrive så mange innlegg du vil om hus og hjem,unger og kakebaking,men når du avslutter hvert innlegg med bilde av puppene dine så kan ingen ta deg seriøst.
      Men selvfølgelig,så lenge du får klikk på bloggen så betyr vel det mer enn å ha selvrespekt.

    30. Hahaha i omtrent 3 dager etter oprasjon lå jeg bare å ble servert hva jeg ville. Du ble tydeligvis servert kuken til Willem og. Haha så tragisk ligg det må ha vært . Deg i medisinrus? Noe SKURRER her ja. Så ufattelig Uklassisk du er. Ææsj

    31. Hallo folkens, hun fant ut at hun ble gravid dagen etter! Det vil si at det hadde skjedd før operasjonen, man finner ikke ut at man er gravid før etter noen uker!

    32. Til lena:
      ok du har seriøse problemer med deg selv. Noen mennesker må bare tråkke ned på andre for å føle seg bra, men det er fortsatt du som sliter med selvtillitten din. De som virkelig er fornøyde med seg selv har ingen behov for å skrike det ut til resten av verden eller fortelle hvor mye bedre de er enn andre. Stakkars deg:p

    33. Er dette din blogg? Fir du svarer nemlig mere på spørsmål og andre kommentarer enn R.. Er du helt blåst? Akkurat som bloggeier? Get a life.

    34. Selv om Rannveig fant ut at hun ble gravid dagen etter operasjonen, menes ikke det med at hun hadde sex samme dag! Folk er virkelig tette i pappen. Sædceller kan overleve i MANGE dager før de treffer ett egg 😉

    35. Ikke for å være slem, men bloggen din er jo ikke litt interessant å lese. Det er ingenting på bloggen som det står noe om samfunnet, du skriver aldri noe som helst morsomt, du prøver ikke hardt nok for å gjøre noe vanskelig, er ingen dypde i tekstene du skriver, du kan ikke få opp ett eneste bilde, eneste du bare skriver om er at du har vært ned på barnehagen og at du har fått ett barn og kroppen din og deg og deg og deg, ingenting annet. Du skriver ingenting som er sosialt, om samfunnet hvordan styrke mennesker, du hjelper ingen mennesker når de leser denne bloggen her, fordi ord er som du snakker, da kan du fortelle, denne bloggen forteller jo meg faktisk ingenting, bare hva du gjør på, som eg har sett på alle andre blogger eg har lest, designet er vanskelig, bra design, men blogg uten noe interessant å lese blir bare kjedelig dessverre, takk for meg. 🙂

    36. Du kunne skrevet noe om livet ditt for eksempel, gjennom oppveksten gjennom alt som var hardt, med en innlevelse, bildene er ikke i svart-hvit, ingen effekt på de, som gjør at bilde bare ser tamt ut og du får ingen historie utav bildet. Du skriver nok bare for lese og stolthet, viss du ser på bloggen min, så ser du at den bloggen burde stått på nr 1, fordi alle andre skriver uinteressane blogger som ikke har en dritt med samfunnet å gjøre, eller om hva du har godt igjennom, innlevelse mangler, du kommer ikke inntil meg med det du skriver, går ikke an å føle noe i skriften. Beklager, men eg må være ærlig her, for viss ikke ville bare bloggen din blitt en kjempestor frustrasjon i sjelen min. Eg ligger våken 24 timer i døgnet hver dag å skriver blogg, du ramler oppå topplisten uten at du prøver og skrive noe som er skikkelig bra, uten at du prøver å skrive noe som folk vil ha, ser det hver eneste dag, at folk følger med på kjedelige blogger, du får haters pga at du skriver så kjedelige innlegg, derfor, ingen annen grunn.

    37. Oppfordrer du virkelig andre usikre jenter til å ta silikon?
      Dette er nettopp et sånt dumt, rosablogg-innlegg som alle andre bare rister på hodene og sukker over. Dette er nesten like ille som bloggeren som skrev et innlegg om at bjørken burde fjernes.
      Hva med å skrive et innlegg om at unge jenter burde godta seg selv slik som de er? Det er nettopp sånne som deg, og slike innlegg som dette, som gjør at unge jenter sliter med dårlig selvtillit.
      Jeg har ikke hatt veldig dårlig selvtillit pga kroppen min (ikke fordi den er fin eller noe, den er vel helt normal. rett og slett fordi jeg bare ikke har brydd meg), har jo hatt litt.. og den dårlige selvtilliten kommer fra idoler, forbilder, superstjerner og modeller som får det til å virke som om man må være slank med fin rumpe og store pupper for å bli noe i dagens samfunn.
      synes heller du burde skrive et innlegg med fokus på personlighet, det å være et godt medmenneske, å verdsette intelligens o.l. men slikt kan vi vel ikke vente av deg.

    38. vil bare legge til at det tydeligvis er mange lesere som ikke har mye vett mellom ørene: Når hun sier at hun ble gravid dagen etter operasjon så betyr ikke det at hun hadde sex dagen etter operasjon. Det betyr at hun hadde samleie noen uker før operasjonen. Ettersom hun tok en graviditetstest var sikkert menstruasjonen hennes noen dager/en liten uke forsinket. eggløsning skjer ca. to uker etter siste mens og to uker før neste. Så unnfangelsen av barnet var mest sannsynlig ca. tre uker før operasjon.

    39. Espen : Om du søker dype politiske og samfunnsanalyserende blogger…hva gjør du så her? Du visste hva slags blogg dette er. Ingen saklig grunn til å komme å kjefte på noen som har en blogg motsatt av det du søker. Blir for dumt, ja…søk et annet sted, vel. 🙂

    40. Bare sånn til opplysning så hadde jeg tannpine som var verre enn de barnefødslene jeg har vært igjennom, og jeg klarte å ha sex, og rannveig hadde ikke sikkert ikke vont nedentil da dem laget lille Emma, sex er faktisk mulig å ha , så lenge underlivet ikke verker, så da så:-) Vet det er mange som ønsker silikon, men pengene stopper dem, så da mener dem det er bedre å rakke ned på Ranveig, pga demmes sjalusi,

    41. Sånn til opplysning, HUN BLE GRAVID OG HADDE SEX DAGEN ETTER OPPERASJONEN, for hvis ikke hadde det jo ikke stått at hun fant dey ut rett gør new years… Så alle dere som trodde dere var så smarte dreit nettopp på dere selv;)

    42. Altså. Man regnes som gravid fom at eggcellen befruktes, vanligvis samme dag som samleie fant sted. Men som noen her påpeker, kan sædceller overleve i noen dager, så teoretisk kan man bli gravid noen dager etter, óg. Graviditetstesten som man tisser på måler et hormon som skilles ut av det befruktede egget. Først etter ca 2 uker er det nok mengde til at en graviditetstest vil kunne oppdage det.
      Når man så etterpå skal si noe om svangerskapets lengde, regner man fra første dag i siste menstruasjon. Det vil vanligvis være rundt to uker FØR befruktningen, men det kommer an på syklus lengden. Dvs hvis man har en syklus på 6 uker (at det går seks uker mellom hver menstruasjon) kan det være mer. Å satse på at man ikke kan bli gravid dagen før man forventer mensen er derfor bare lurt hvis man er helt sikker på at man hadde eggløsning for to uker siden. Og det kan man sjeldent være, så kondom et lurt uansett. Det beskytter jo også mot kjønnssykdommer.

    43. Det er for meg et stort mysterium …. At folk har sex i tankene når man nettopp har opr , har store smerter , eller er veldig syke ( influensa +++)
      Det kan ikke være veldig romantisk eller tiltrekkende å ha seg med en som knapt kan røre seg , hoster eller ligger med feber….
      Mulig jeg er veldig unormal

    44. Jeg tok brystløft og silikon (320g i hver) etter endt amming. Angrer ikke et sekund! Jeg gikk med mye i vekt og puppene ble helt “tomme”. Jeg la også inn bak musklen, men var overrasket over hvor lite smerter jeg hadde i ettertid.

    45. R var i Oslo kun et par dager ifm brystoperasjonen. Dersom W er faren så må barnet ha blitt unnfanget rett etter operasjonen. Hvis dette barnet ble unnfanget FØR operasjonen så er det da ikke W som er faren….

    46. Kan du ikke publisere et foto av karakterutskriften fra ungdomsskolen, da.
      Pump for all del puppene fulle av silikon. Da får du flere lesere, antagelig bedre inntekt og bloggen fremstår som et enda bedre freak-show for oss. Ved høyere inntekt kunne du kanskje gjort et klokere valg enn å spille inn hysterisk pinlige annonsevideoer. Kanskje eie egen bolig også gitt…
      Har du virkelig reflektert over hvordan det vil være å hete Nathaniel Heitmann om en 10 års tid?
      Ønsker deg lykke til!!

    47. Tone : fint at du er verdens beste menneske med rett til å være slem med andre. Eh…vent…da er du jo ikke verdens beste, men verdens avskum. Er DET noe gøy, da?? :p

    48. Espen : du traff virkelig spikeren på hodet ! Det er sant fra ende til annen , men det nå bare sånn det er . Desverre for henne , som legger grunnlaget for fremtiden sin med denne bloggen , og det er kanskje ikke så veldig stas for barna 10 år frem i tid….
      NÅR SKAL DU VÅKNE OPP JENTE ??
      Jeg må bare spørre om du noen gang ser det negative i denne bloggen?
      Det hadde vært noe helt annet om det var noen tips, faktaopplysninger og gode innlegg…

    49. Belinda : Espen bomma totalt! Les igjen… Han er ute etter politiske/samfunnsmessige blogger. Han VISSTE at denne ikke er DET. Det kunne han funnet andre steder. Så det er totalbom å kjefte på Rannveig for at hun skriver om det hun gjør! Er det kun meg som ser det? ; p

    50. Anonym ” 😛 ” : Jeg er altså en typisk feig person fordi jeg skriver det jeg mener haha.. Du er en typisk misunnelig person. Tåler ikke å vite at andre har et bra liv med utdannelse og penger. Vet ikke hva som er verst… Jeg som er feig eller du som er misunnelig. Neeeh, gidder ikke bruke mer tid på å kommentere på denne bloggen som er overfylt med kåte gamle griser, fjortisgutter og analfabeter. Hej då!

    51. Lena: du er en feig person ja. En narssisist, en psykopat?
      Jeg kan fortelle deg at jeg er en passe suksessfull kvinne, som dumpet borti denne bloggen i dag, og må innrømme at jeg ikke deler de samme verdiene som bloggeren her. Men slik du ter deg her på kommentarfeltet er hårreisende. Du minner om de farlige mobberne på sosiale medier som skjuler seg bak anonyme alias og hetser mennesker. Hvis du er et så fantastisk menneske som du prøver å utgi deg for å være, så lurer du ingen her. Da bør du i første omgang ta et oppgjør med din egen personlighet før du kritiserer andre.

    52. Ler til jeg griner! Vist det var så forbanna “vondt” men du klarte å ha sex? Gosh, må vær kjedelig å ha sex med ei som bare “ligger” der.. Ja siden du syter og klaget over hvor vondt det var så må det jo ha vært ekstra vondt å vært aktiv i senga! Skræve til gubben var vel ikke no Problem! Gratulerer med dagen;)

    53. Jeg tror at den største grunnen til at Rannveig har en av norges mest leste blogger er dere som kommenterer bloggen hennes! Sånn seriøst.. jeg leser ikke bloggen hennes. Jeg klikker meg inn i kommentarfeltet og leser alt det dere idioter har å si. Fy satan, det er så moro 😉

    54. Hei. Har du sendt mail til Vi menn ? Di betaler 5000 kroner for shooten:) Hadde vært digg å se deg i det bladet:) Du har jo kastet klærne en gang allerede:)

    55. Jeg har tatt et kombinert brystløft med det minste implantatet. Det er vistnok den største brystoperasjonen man kan gjennomføre da jeg tok to operasjoner i ett, dette var også under brystmuskelen. Nå hadde jeg riktignok bare 190 gram så kan ikke sammenligne størrelsen. Jeg ble overasket over at det var mindre smertefult en jeg hadde trodd.
      Når jeg våknet av narkosen så var alt morsomt, jeg lo og lo og klarte ikke slutte. Når jeg kom til etterkontrollen kjente ei av sykesøstrene meg igjen og lettet på smilebåndet, hun husket å fnisete og fjasete jeg hadde vært.
      Dagen etter operasjonen var jeg ute og handlet klær og brukte ikke smertestillende. Smerte er veldig individuelt, heldigvis trenger ikke alle å reagere på samme måten.

    56. og det her med smerter angående silikon operasjon, ikke hør på andre, for det er svært individuelt! At noen har lavere smerteterskel enn andre, eller høyere… Hvis man ikke orker smerten så burde man holde seg unna sånt, om man virkelig ikke orker et par dager med smerte og ubehag, for det er sånn det er.. Jeg merket ikke noe smerter med mye ubehag, men det er overkommelig… Folk må bli tøffere, eller holde seg unna:) Det er ikke så ille:)

    57. haha! hadde du visst hva slags utdannelse jeg har og hvor lite mangel jeg har på penger så ville du holdt kjeft. Jeg er veldig fornøyd med livet mitt så vet ikke helt hvorfor jeg skal være sjalu? men takk og lov for at jeg ikke har en trang til å skrike det ut til alle (som deg) 🙂
      hilsen en lege

    58. Er det sant at du skal legge inn mer? Se og Hør hevder på sine nettsider at du har sagt at du skal bytte silikonimplantatene med større? Jeg fant ikke noe sted i dette innlegget at du har skrevet det? Se og Hør skriver at du skal bytte de ut med 500 g i hvert bryst, og at du skal vente så så mange måneder. Jeg veit ikke om du har sagt dette, men se og hør er jo kjente for å dikte opp ting og hevde at personer har sagt noe de ikke har sagt. Oppmuntrer deg til å sette på plass se og hør om dette ikke stemmer, de fortjener pepper om de driver å dikter opp ting. Her er linken: http://www.seher.no/kjendis/ble-gravid-dagen-etter-silikonoperasjonen-71028

    59. Du oppfordrer jenter til å ta silikon, virkelig?? du vet det er en stor risiko å utføre en såpass stor operasjon, og du har stor påvirkningskraft på unge jenter. Å påvirke de til å gjøre noe som er så risikofylt synes jeg du absolutt ikke bør gjøre!

    60. Synes at di så veldig naturlige ut etter graviditet og amming. Personlig så synes jeg at når silikonpupper ser mere natrulige ut er det peneste, men det er nå min mening, skal selv ta silikon, har ikke fått bestilt time enda, men skal snakke med en lege først for å finne ut av størrelse osv, så får vi vell se hvilken dag og mnd dette kommer til å hende 🙂

    61. Sikkert kjedelig å være født med dårlige pupper! Flaks for oss som har faste fine pupper naturlig 🙂 Slipper arr og kan bruke pengene på andre ting 🙂 Men, vi er født forskjellige, så jeg bruker puppe-budskjettet på rein mat og å trene hard styrke. For da får jeg den flotte sprettrumpen. Ingenting kommer gratis, men jeg har heldigvis gode nok gener til at jeg slipper å operere meg. Phu…
      Fin blogg <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg