Jeg har opplevd det verste en mamma kan oppleve

Nei da, jeg overdriver nok ganske greit… Men… det var faktisk mye tyngre enn jeg hadde trodd det skulle bli, å levere Nathaniel og vite at jeg ikke skulle få se han før dagen etterpå. Forrige gang han sov borte er over ett år siden! Og da var det fordi både jeg og Willem lå “dødsyk” med matforgiftning.  Jeg er med andre ord veldig vant til at han er det første jeg ser på morgenen når han løper inn på rommet vårt og sier ” stå opp nå mamma!” kl 6 om morgenen. Det føltes nemlig derfor ganske tomt når det ikke skjedde i dag. Jeg vet jeg ikke burde klage, og mange synes kanskje det er kjemperart at jeg ikke har “barnevakt” oftere, men sannheten er …. at jeg har ikke behov for det! Jeg trives med å ha hendene fulle og være konstant sliten, det er livet mitt nå. Barna våre er bare små en gang, og jeg føler ikke for å levere de vekk i hytt og pine. Jeg trives best med begge to sammen med meg! 

MEN… til tross for dette tror jeg det gikk veldig fint. Var å hentet han i 10 tiden, dro hjem for å sove luren sin, og deretter dro vi på bondegård! Og så har bare dagen gått slik som alle andre dager, i ett kjør. Så har desverre ikke fått blogget før nå.

 

Ellers har vi ikke gjort stort spesielt i helgen egentlig, når vi ikke har storebror trenger vi ikke dra ut på noen aktiviteter, og tok det derfor veldig rolig på lørdag og vi og Emma var hjemme og koste oss. Jeg har jo faktisk også fått tatt sool og fått kjørt utrolig mye denne helgen, det er nemlig jeg som kjører hver gang vi skal noe for tiden. Vært et par turer i Oslo i helgen har vi, og ellers kjørt rundt ganske mye. Nå må jeg bare få tatt den forbanna teorien slik at jeg kan få en oppkjøringsdato….. gi meg lesemotivasjon og TID, liksom. #denfølelsen når du føler døgnet skulle hatt minst 24 timer til…… 

Kooser seg på bondegård <3 

 

Nå skal ho mor få skjønnhetsøvnen sin! Blogges kjære lesere!

32 kommentarer
    1. Så deilig med barnefri da! Men kjenner veldig igjen det å ikke ha behov for det. Gutten min er straks to år og han har enda ikke vært på overnatting eller hatt barnevakt mer enn en times tid forutenom barnehagen. Trives veldig godt med det. Som du sier er de bare små en gang og det er viktig å nyte det 🙂

    2. Enig der 🙂 Hjertegullan e små bare en gang <3 <3 Jenta mi fylle 3 år i sommer & gutten min fylle to år til høsten <3 <3 Gir de to småingan mine klem, hver dag & forteller dem kor høyt æ elske dem <3 <3 Vi nyte dagan & kose oss hver dag 🙂 <3 <3 Ungan e hele livet mitt <3 <3 De har forresten aldri vært på noe overnatting, for æ syns d e best & har d bedre med gullan hjemme 🙂 🙂 Overnatting blir d etter hvert 😉 Ha ei God Natt 🙂

    3. Kjenner følelsen.. Men hva er tankene dine rundt at barna har litt godt av å være borte inniblandt? Jeg tenker at både de og vi har godt av det.

    4. Herregud, Rannveig! Det er dette som får deg til en så utrolig bra mor, å i allefall en god UNG mor!
      Har så mange venninner, som er på din alder, som har barnevakt opp til flere ganger i uka å omtrent annenhver helg… og noen av de kan faktisk ta seg en todagers sånn typ fire helger på rad! Jeg synes det er helt på trynet jeg… Har man tatt det valget å bli mor å få barn, syns jeg ikke man har retten til å bruke unskyldningen at man er så ung osv, for å få barnevakt å dra ut å gjøre ting med venner uten barnet. Såklart skal man jo få lov til det, men det finnes grenser, har man fått et barn, er det ikke noen andres oppgave å passe på det, uansett hvilken dag det er i uken 🙂 Å det er mange som går å teller ned måneder etter fødselen til de kan dra ut å ta seg en fest, å som nybakt mor, burde man heller ønske å være sammen med barnet sitt! Om det er en bursdagsfest, julebord eller noe lignende som skal skje, så er det jo egentlig greit. Men å sitte å tenke på hva man skal ha på seg på fylla på byen, det blir helt feil tankegang. Derfor er det ikke så ille med deg å den sex-reklamen din, f.eks… Din måte å være mor på er jo helt fantastisk, du blir kjent med barna dine, å barna dine blir kjent med deg. Dere ”bygger bånd” i mellom dere å du er en så god mamma at når den dagen kommer, å det kan hende du må forklare deg angående dette til barna dine, kommer det ikke til å bli ”enda en skuffelse” eller hva jeg skal si… Barna dine kommer nokk til å ha mye å sette pris på, å de kommer til å forstå deg å hvorfor du gjorde det (som et eksempel, personlig synes jeg ikke at det var verdens undergang akkurat..).
      Så hvordan folk kan kalle deg en dålig mor, vet ikke jeg. Men man må nokk lete lenge etter en ung mamma som er så supermamma som deg 🙂

    5. Bruk teoritentamen.no, og betal for en mnd:) Og hvis du har e-teorikurset funker det også bra i kombinasjon med teoritentamen. Man lærer mye av testene på teoritentamen, selv om man gjør mange feil i starten. Jeg leste i boka også, men er glad jeg slapp å bare basere meg på den, for det blir så tørt. Lykke til!

    6. Synes det er så fint at du og pappaen til n samarbeider nå! Håper det fortsetter for gutten sin del. Ellers hørtes det ut som om dere hadde en koselig helg.

    7. Selv har mine småtroll ofte på overnatting, nå bor pappaen min rett over veien, og er mine barns store helt! Og det elsker å få være der, men jeg merker at alt er rart, tomt og kjedelig uten dem! :p Sist jeg hadde en hel helg fri, kjedet jeg meg så mye at jeg vasket ned badet vårt fra tak til gulv, haha! Gledet meg til barnefri, men hatet det 10 min etter at alle var borte.
      Men skal fortelle det at JEG har opplevd grusomme ting som mor! Min datter er alvorlig syk, og lever egentlig på lånt tid, og jeg mistet nesten sønnen min i april da han fikk en infeksjon i hjernen… Ta god vare på deg og dine, og kos dere! 🙂 Det skal være kos å være mamma uansett hvor sliten man er, så er det vert det! <3 Mente ikke å være sånn " det er mer synd på meg altså", jeg har ingen sperre lenger :-p

    8. Du virker som en utrolig god mor for barna dine, og selv om noen av valgene du har tatt kan diskuteres, så tar de ingenting bort fra hvor fantastisk du er med barna dine 🙂
      Ellers har jeg et tips når det kommer til lappen: det finnes en mobilapp med teorispørsmål, last ned den 🙂 da har du teorien tilgjengelig hvor som helst, og du slipper å møtte finne tid til å sette deg ned med boka. Jeg vet ikke med deg, men den boka er det kjedeligste jeg har lest i mitt liv, og jeg fikk virkelig ingenting ut av den. Men å ta mange tester på nett og telefon hjalp virkelig meg (og jeg sto på første forsøk)
      Lykke til og ha en fantastisk uke skjønne du <3

    9. Så koselig at N har vert hos pappan sin,da får jo han all oppmerksomhet,siden det er bare han og voksene :).
      Så koselig og være på bondegård,vi skal det den 24 Mai,gleder oss

    10. Altså, æ skjønne at det kan være vanskelig å sende n på overnatting. Men å bruke den overskrifta e bare latterlig, det at pappaen til n og n skal være sammen en hel natt må jo være helt fantastisk for både n og for pappaen 🙂
      Æ vet ikke ka du tenke om at dem har samvær, men husk at små barn fort legger merke til at mor synes ting er vanskelig, trist osv. Men vær heller glad for n sin del, han får i allefall vokse opp og vite hvem pappaen sin er. Og muligens er han også så heldig at han får ha to pappaer i sitt liv 😀

    11. Kjører du bil i Oslo sentum også eller? Jeg må innrømme at jeg synes det var litt “skummelt” selv : )

    12. Synd ikke jeg fikk komme innom da du hadde barnevakt 😉
      Kos deg i kveld, min lille snegle <3
      Klask og dask, din Per.

    13. Det er der nok dessverre ikke det værste en mamma kan oppleve.. Jeg har selv opplev MYE værre ting…
      Men jeg kan skjønne at du synes det er ille…

    14. Er tips når det kommer til å lese til teorien, er å ta så mange tester på nettet som mulig. Jeg leste ikke en eneste side i boka, rett og slett for at jeg hater å lese! Jeg bestod både teorien til moped og teorien til bil på første forsøk! Du som sitter mye på pc og blogger kan logge på feks teoritentamen og teste deg selv. Det funket veldig bra for min del! Og ettersom du kjører så mye bil har du nok ligg grunnleggende teori på plass, så du klarer nok teorien bra med bare litt prøving og feiling på testene på Internett!
      Lykke til 🙂

    15. Tror du virkelig at det værste en mamma kan oppleve er å ha barnevakt. Hva med alle de som mister et barn, eller at barnet dør, eller blir alvorlig skadd. Tror de har det ganske mye verre enn deg akkurat nå.

    16. Morsomt at noen nevnte Charter Feber!! Ikke mange mødre som drar helt til syden når barna er så små, og når du i tillegg var gravid! Ikke kom her å si at det var grusomt for deg å ha barnevakt, når du satte bort N i nesten en uke! Å det var jo ikke med pappaen sin, hvorfor er det så grusomt for deg at N har samvær med pappaen sin? Når skal du godta det?

    17. Gjør som de andre sier og øv på teoritentamen.no og last ned appen dems på mobil, mye lettere å øve sånn, sto på første og åpna ikke boka. Vil anbefale deg å ta den veldig snart, regner med at du skal ha oppkjøring i Lillestrøm, og det er venteliste helt til juli nå, og den bli stadig lengere, så ta teorien og bestill oppkjøring så fort som mulig 🙂

    18. Herregud, gikk du kledd sånn på lørdag??? Det var 10-12 grader! Ikke rart du stadig er syk. Folk må se rart på deg når du beveger deg på offentlige steder!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg