Home sweet home

Heia!

Har ikke nett her hos mamma, så har desverre blitt dårlig med bloggingen de siste dagene. Var helt herlig å komme hjem til kjære mor. Virkelig på tide! Jeg og ungene koser oss masse og tiden flyger.

Har også fått kjørt masse etter at vi kom hit. Har OPPKJØRING om kun 11 dager! Herregud, jeg er så lykkelig. Det skal bli så ufattelig herlig, at jeg har ikke ord. Og kjørelæreren min her er helt super! Hadde dobbel kjøretime med han i går allerede og føler jeg har lært en del som kjørelæreren min i Lillestrøm aldri har nevnt for meg.. Mulig at jeg også skal begynne å jobbe litt på kveldstid mens jeg er her i Alta. Vet enda ikke når vi reiser hjem til sør igjen, men antar at vi blir her hvertfall en måned til 🙂 Skal mest sannsynlig kjøpe meg bil mens vi er her, så da har jeg litt tid til det. Ellers ønsker jeg alle dere lesere en fantastisk kveld videre! Blir mer blogging så snart ordentlig nett er på plass.

49 kommentarer
    1. Kanskje ikke være så stor i kjeften og tru du klarer lappen på første forsøk, der kan gå dritt også… Men for all del, lykke til…

    2. Lykkelig? Hva har du å være lykkelig for? Hele livet ditt er jo gått rett i dass. Glad jeg ikke er deg iallefall. Har heldigvis en god mann, utdannelse, jobb, hus, bil, lappen, penger og utseende. Synes egentlig litt synd på deg….. For et roteliv du har…….synes synd på de to små…

    3. Du 13.26: Kanskje hun er lykkelig for at hun har kommet seg bort fra en tydeligvis ubrukelig mann, sannsynlig snart har lappen og bil, at hun har to flotte barn? Ingen er perfekt, alle gjør og sier ting som ikke er så lurt!

    4. Hva får deg til å tro at du klarer lappen på første forsøk? Skal svært lite til for å stryke… Snakker av erfaring. Men lykke til!

    5. Hvis du må til Alta for å ta oppkjøringa, for å få et håp om å stå…. Da blir jeg skremt.
      Kan se for meg ryggeferdigheter og lukeparkering.
      Si ifra når du skal ut på veien, så jeg kan holde meg hjemme.

    6. Jeg greide lappen på første forsøk så hvorfor skal ikke hun? Stå på Rannveig,og kos deg i sommer 😉

    7. Du har sikker strøket på oppkjøringen her nede, så du må ta et lettere sted. Synes egentlig det er skummelt at du skal ut å kjøre med de to små.. Ikke forsvarlig synes nå jeg.

    8. Tror enkelte må slå opp i ordboka og finne ut hva sjalusi betyr.
      Sjalusi og misunnelse er to forskjellig ting. Personlig er jeg ikke det ene eller det andre i dette tilfellet.
      Håper for hennes del at hun klarer å stable seg på beina og tenke fremover på en fornuftig måte.

    9. Herregud så ondskapsfulle enkelte av dere er. Hvis alt hun gjør irriterer dere sånn, burde dere faktisk la være å lese denne bloggen. Jeg selv klarer fint å la være å lese blogger som jeg ikke liker. Har man ikke noe positivt å si, må man faktisk lukke munnen sin og snu hodet andre veien…

    10. Hoho.. Prostitusjon på G? Hørte forressten rykter om at det ikke var W som var utro først,men ingen ringere enn Rannveig selv. Med 2 mannfolk at the same time. Snakk om perfekt jente. Gud,du er kvalm R. Fysj.

    11. 😀er bare det at hun stopper positive mld…har sendt flere hvor jeg støtter henne, men de blir stoppet. Poster tydeligvis bare dritt mld! Er vel for å få opp lesertallet. Så takk for meg! Jobber faktisk i den barnehagen kidsa hennes skal gå i.

    12. Hun stopper vel ikke meldingene, for dem går jo rett inn. Det er så mye ynkelige ustabile folk her inne som bare er ute etter og sende dritt. Jeg har kjennskap til plasser der andre kritiserer under falskt eller ingen navn, men det er tapergruppen som gjør det. Og hvorfor er det enklere å kjøre opp i Alta? Regler og trafikk er da likt over hele landet. Og du som jobber i barnehagen som barna skal begynne i…pass deg, du er ute på skummel grunn nå….om du fortsatt vil ha jobben da

    13. Hva heter barnehagen barna skal begynne i Rannveig ? Skal bare sende skjermbilde dit av kommentar til ansatte der..

    14. karin: jo det er lettere å kjøre opp i Alta. Alt utenfor Oslo/storbyene er relativt lett iforhold til større steder. sier seg litt selv, gjør det ikke? jeg har kjørt opp i Oslo (stod på første forsøk), og det er klart det er vanskeligere å kjøre midt i Oslo sentrum med masse lyskryss, rundkjøringer, folk over alt, enveiskjørte veier, masse biler… utenfor Oslo/storbyene er det for det meste landeveier og èn rundkjøring liksom. så tror ikke du vet hva du prater om.
      Anyways.. Lykke til, Rannveig 🙂 Håper ikke du lar deg påvirke av alle de negative kommentarene.

    15. Kjipt for deg som skriver at du jobber i barnehagen som barna skal begynne i…. tror du raskt kan se deg om etter annen jobb fra høsten av! Ikke så vanskelig å finne ut av hvem du er hvis man har litt datakunnskaper..

    16. Ha.ha….jeg kjørte opp til bil på “landet” og sto på førte forsøk. Tok deretter vogntoglappen i Oslo og sto da og. I Oslo og Alta gjelder høyreregel og alt på samme måte. Og jeg er rimelig blond (håret i allefall) har lange røde negler…..lang og tynn. Man skal ikke dømme etter utseende. I dag lever jeg av transport med bil på 20 m og opptil 50 t

    17. Vil anta at Rannveig ønsker å kjøre opp i Alta fordi det kan være ganske lang ventetid sørpå. Kjenner folk som ikke har fått oppkjøringstime på 5-6 mnd i Oslo området. I Alta fikk hun innen 14 dager. Ser på det som en ganske gyldig grunn. Ikke alt i verden handler om å være blond eller ufyselig mot andre!! Noen ting gjør hun nok av praktiske grunner. Dessuten forstår jeg det slik at Rannveig ikke bor så sentrumsnært så hun kan fint klare seg uten å måtte kjøre i sentrum av Oslo ol. I byen tar hun nok sikkert taxi, trikk, buss e.l.

    18. Karin: Skjønner ikke helt hva du mener…? Det er ikke snakk om høyreregel her…. Greia er at det er mer å ta hensyn til i Oslo når man kjører bil. Alle skjønner vel det?! Når man har oppkjøring i OSLO så er det stor sjanse for at man må kjøre midt i sentrum/byen, det er strengt tatt vanskeligere enn å kjøre opp i lille Alta… Jeg har vært i Alta og det er så vidt et lite sentrum og bare strake veier. Det er ikke bare håret ditt som er blondt, du er nok ganske blond inni huet også hvis du ikke skjønner at Oslo og Alta er vidt forskjellige. Diskusjon over.

    19. Fy for noen ufyselige mennesker det finnes.
      Håper du består oppkjøringen! Gjorde det selv på første forsøk, selv om jeg kvelte bilen aaalt for mange ganger, haha. Trikset er å late som at du vet hva du holder på med 😉

    20. Selfølgelig er det mye vanskligere å kjøre opp i Oslo enn i Alta. Det sier jo seg selv. Stor forskjell å kjøre opp i byen eller på landet! Hu har sikker strøket på oppkjøringen i byen. Er jo ikke akuratt så smart i noe så det gjelder vel her også.

    21. Det er ikke sikkert det er så lurt rent økonomisk å kjøpe bilen i Alta. På grunn av høye fraktkostnader er bilene dyrere i nord enn i sør. Undersøk det ihvertfall. Lykke til med oppkjøringen 🙂

    22. Jeg bor på et lite sted med kun 6500 innbyggere og her er det ikke lov til å ta oppkjøring , så vi må reise 7 mil for å få tatt den. Og siden jeg forholder meg mest på den østre delen av østlandet sier det seg selg at kjøringen begrenser seg. Jeg tror ikke jeg hadde klart å bestå en oppkjøring i Oslo da jeg ikke er vant med så mye folk og trafikk. Jeg kjører til Oslo hvis jeg må , men da er det rett i parkeringshuset og ut igjen. Noe mer vil jeg ikke kjøre i Oslo. Masse lykke til med oppkjøringen Rannveig 🙂 🙂 Håper du klarer det 🙂 🙂

    23. Er du klar til å ta lappen har det lite å si om det er i Alta eller Oslo du kjører. Jeg tok lappen på første forsøk “på landet”, rettere sagt i Arendal, og det var like lett å kjøre midt i Oslo få dager senere. Oslotrafikken er oppskrytt synes jeg. Er hverken mer eller mindre vanskelig der som andre byer. Eneste forskjellen er at det er idioter der som går over veien nøyaktig når det passer dem i stedet for å gå over gangoverfelt på grønt lys.

    24. Hva er det med enkelte av dere som kommenterer og kritiserer noe så lite som at hun skal ta oppkjøringen sin i Alta? Hvis man kan å kjøre bil (noe jeg går ut ifra at hun kan helt fint) Så spiller det ingen rolle hvor man kjører. Bor selv utenfor Hamar og kjørte opp i Oslo. null problem til tross for at det er litt mere trafikk på enkelte tidspunkter. Er jo ikke hvor man kjører opp som spiller noen rolle, Det er jo basert på kjøreferdigheter. Så give it a rest..

    25. Utrolig enig med både Malin og Silje. Skjerp dere folkens! Rannveig bor jo ikke i Oslo engang så skjønner ikke hva dere maser så fælt i..?

    26. Kan en av dere negative mennesker vær så snill å gi meg en fornuftig forklaring på hvorfor dere er her inne og leser, bruker deres tid på å, ja…spy ut dritt?? Jeg mener,jeg bare forstår dere ikke? Hva i all verden får en person til å frivillig oppsøke mennesker de ikke liker for å legge igjen kjipe kommentarer gang på gang? KAN EN AV DERE VÆRE SÅ SNILL OG FORKLARE MEG DET? På tide å ta en titt i speilet! Dere har egenskaper jeg IHVERTFALL ikke håper dere videreformidler til deres barn(hvis dere desverre har noen). Det er ikke Rannveig sine unger det er synd på. Det er de menneskene som må omgås dere sure,bitre,ufordragelige mennesker i virkeligheten det er synd på! På tide å møte seg selv i døra kanskje??? Innsiden deres kan ihvertfall ikke være særlig vakker….

    27. Signerer silja over her. Fy skamme seg! At det er mulig å være så full av dritt. Og voksne mennesker er søren meg de verste..

    28. Haha, jeg er fra “landet”, og har kun vært i Oslo og kjørt en gang. Null problem det, de samme reglene gjelder for hele landet. Jeg syns ikke det forskjell i å kjøre i by enn i bygd, annet enn at det gjerne er mer folk og trafikk langs veiene, men det gjør jo ikke kjøringa vanskeligere. Så det er vel heller dere som syns bykjøring er så vanskelig som burde friske opp kjøringa deres med en kjørelærer;) tipper Ranveig klarer seg fint jeg, og skulle hun stryke er jo ikke det verdens undergang heller. Da er det jo bare å ta ny oppkjøring:) Og hun har lov til å glede seg uten å bli håna for det, jeg husker selv at jeg gleda meg stort til å ta lappen:)

    29. Karin og dere andre som mener jeg ikke har jobb til høsten fordi jeg sa jeg jobber i barnehagen barna skal gå i…hva er problemet..har ikke sagt hva bhg heter, og kunne aldri få meg til å gjøre det heller. Ikke sitter jeg og rakker ned på Rannveig heller, sa bare at jeg har kommentert noen ganger…veldig hyggelige kommentarer men de har blitt stoppet. En annen ting er at Rannveig har øvelseskjørt mye i Oslo så det der blir lett som en plett for henne😄

    30. 10:31 Det har noe med måten du skrev innlegget ditt på, det er ikke helt stuerent når du er ansatt i barnehagen. Og du hadde heller ikke trengt å nevne at du jobber i denne barnehagen. Er nok kanskje ikke grunn til å sparke, det er jeg usikker på, men du hadde trengt en real advarsel fra styrer og et kurs i nettvett. Sånt gjør du bare ikke! Vil tro Ranveig har email adressen din (om du ikke er så feig at du underskriver med falsk email adresse).

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg