Reeeeisefeber

Heia

I dag hentet jeg Nathaniel hos pappaen sin litt tidlig på dagen, og ellers så har vi brukt dagen på å besøke blant annet pappa og stemoren min før vi reiser sørover imorgen tidlig. Jeg kjenner ordenlig på reisefeberen, og kan nesten ikke vente med å sette meg selv og ungene i bilen og starte å kjøre! Vi har virkelig hatt det helt fantastisk her hjemme hos fine bestemor/mamma, men kjenner det skal bli godt å komme hjem igjen og starte opp med å finne oss en leilighet for oss selv, samt at jeg skal søke på jobber fordi jeg har funnet ut at skolen er for langt unna hva som blir mulig å gjennomføre i en travel småbarnshverdag med alt det innebærer. 

Har veldig lyst til å jobbe med noe innen helsevesenet med tanke på utdanningen jeg vil ta, så vi får se hva det blir til. I første omgang skal vi hvertfall nyte en fiiin ferie og roadtrip gjennom Sverige, så tar vi det derfra! Akkurat nå holder jeg på med siste rest av pakkingen av bilen, så vi er klar imorgen tidlig når tante Astrid kommer med fly og skal kjøre med oss 😉 

//Instagram. Følg meg HER! @rannveigheitmann 

53 kommentarer
    1. Kjære deg med din innstilling og holdning og måten du behandler/snakker til andre mennesker på tror jeg få i helsevesenet vil ansette deg!

    2. Rannveig: Det er dessverre vanskelig å få jobb i helsesektoren om du ikke har helserelatert utdannelse. Man må kunne for eksempel jobbe på laboratorie eller skrive journaler osv osv. Til og med jeg som er Helsesekretær, får ikke jobb. Det er komplett umulig. Jeg har rett og slett gitt opp og skal studere til høsten på Høgskolen… Men lykke til med jobbsøking, det kan jo være du er heldig 🙂

    3. Hei.. Kan du ikke beklage det som ble sagt i går? Ønsker deg alt godt ska du vite. Trur andre å hadde blitt imponert om du hadde tatt d første skrittet. Go tur vennen!

    4. lisa: hun mener sikkert som hjelpepleier. tror ikke det er noe vanskelig å få seg jobb på et sykehjem/gamlehjem. de har alltid bruk for folk der. men hvis folk kjenner til bloggen til rannveig, så tviler jeg på at hun får jobb.

    5. Hun kan ikke titulere seg som hjelpepleier heller, du må være autorisert for det. Det er godt mulig hun får jobb som assistent. Det er slettes ikke vanskelig å få jobb som det 🙂

    6. Regne me du har midlertidlig vognkort på bilen? Da har du ikke lov å kjøre igjennom Sverige me bilen. Men om du e heldig så står vel vognkortet på tidligere eier, Da ska dokker bare kjøre 🙂 Hadde midlertidig vognkort på min da vi henta den sørpå, e kunne risikiere å bli stående uten bil i Sverige om vi blir stoppa, men smart nok tok vi Norge hjem 🙂 Kjør forsiktig 🙂

    7. Så dum du er! Gjør unna utdanningen mens du får overgangsstønad! Du får bare en eneste sjanse. Du har vel allerede brukt opp stønadsperioden
      Du får stønad i opptil fem år dersom du tar utdannelse.

    8. Enig med Ramona! Gjør unna utdanningen mens du får overgangsstønad, da trenger du ikke ta opp studielån. Dere skal jo uansett flytte, så du kan vel prøve å finne noe som ligger mellom skolen og barnehagen?:)

    9. Til alle som tror overgangsstønad fungerer slik at man får nye fem år for hvert nytt barn man blir alene med, det stemmer ikke. Du får 3 år med mindre man flytter sammen med en ny mann, og er i aktivitet, det kan også utvides til 5 år hvis det er NØDVENDIG utdanning. Blir man alene med et barn til, så får man kun ett år, som kan utvides med 2 om det er NØDVENDIG. Overgangsstønad er også behovsprøvd, så har man god inntekt, noe Rannveig også har pga blogginntekter (for tro det eller ei, folk tjener mye penger på bloggene sine), vil man nesten ikke få noe. Så nei, ingen er dumme fordi de ikke ser for seg at skole passer akkurat nå. Det er tungt å gå på skole med små barn. Pass på dere selv!

    10. Farmora mi tok videregående (alle 3 åra!) på et år(voksenopplæring) og så sykepleier etterpå, ferDigutdanna da hun var 53! Fikk seg jobb og stortrives i jobben nå . Hun var hjemme fram til hun starta på skolen. Det er fult mulig å ta utdanningen når ungene har blitt gamlere. Ikke vær slemme mot hverandre men snille. God tur nedover. Vi har alltid kjørt så lange og lengre bilturer hver sommer, med 3 småunger i bilen, og bare mamman min som kjørte, pappa har ikke kortet.

    11. Og kjære vene, at hun ikke velger utdannelse i år, betyr ikke at hun ikke velger utdannelse til neste år.. Jeg skal studere fulltid i Tromsø med ei lita datter, har ikke lappen og gruer meg litt til evt logistikk utfordringer.. Så at hun ikke velger det forstår jeg godt!

    12. Frekke menneska med frekke kommentarar.. Ikke rart attituden hennes e sånn, før det merkes VELDIG på de negative kommentarane at dokker har ikke nå god attitude sjøl..
      E ikke sikkert ho skal kjør alene?
      Eller med egen bil? Man kan flytte barnesetene altså..ja, faktisk.. Til en anna bil.. Jeeses Haha
      Å arbeid i helsevesenet vil det alltid Vær bruk for, ingen her som har hørt om eldrebølgen??
      Fei føre egen dør folkens, å drit i å kommenter.. Dokker e jo ikke bedre? Frekk? Negativ? Osv.. Men dokker bare MÅ les Å kommenter..
      Si mye om leserne Rannveig:-) de e så store “haters” at de e liker’s eller til og med diggera.. Haha latterlig at det bare fortsett å fortsett..
      Kos dæ, å god tur

    13. Jeg har en sønn på 3 år jeg skal begynne på høyskole 45 min kjøring fra der vi bor . Jeg har hus. Hadde jeg ikke har kjøpt hus hadde jeg flytta på meg hva stopper deg ? . Dume unnskyldninger rannveig du er bare lat ! .

    14. Trine: håper du ikke lærer sønnen din å ha slike negative holdninger til andre mennesker, stakkars barn som må bli oppdratt av deg!

    15. Mange velger å utsette utdanningen til barna er blitt større, skole er tøft og krever mye jobb på kveldstid også, noe som kan være tøft med småbarn.Så klapp igjen folkens!
      Å få seg arbeidserfaring er ingen dum ide, da kan du jo få smake litt på yrket du ønsker å utanne deg innen, eller kanskje du finner ut at du vil noe helt annet , masse lykke til 🙂

    16. Kunne vedda 1 million på at det ikke ble noe skolegang på deg.. 😉 Hvordan kan det være enklere å jobbe turnus enn å gå på skole et par timer på dagtid?? Eller vent, du skal kanskje bare jobbe en vakt i uka..?

    17. Hvordan likte søn nen din å bli snudd etter å ha sittet fremover så lenge? Jeg har min fremover nå å kan ikke tenke meg han hadde syns det hadde vært kult å bli snudd igjen

    18. Forstår ikke. Du har jo ikke valgt sted å bo enda. Kan du ikke velge et mellom skole og barnehage? Regner dog med at du har dine grunner, og du har jo mange år å utdanne deg på. Men utdanning framfor arbeidserfaring!

    19. Hvordan tenker du at du skal gjennomføre utdanning og bli jordmor hvis du ikke engang gidder å gjøre en innsats med å få unna vgs? Hva tror du blir bedre med å utsette det?

    20. Hvilken logikk har dere i at hun skal finne et sted mellom barnehagen og skolen? Da må hun kjøre til barnehagen først, for så å måtte kjøre tilbake og forbi bostedet sitt, dyrere og unødvendig løsning

    21. Kan ikke akkurat si jeg er negativ Maren ! Hadde jeg vært så negativ så hadde jeg ikke akk vært hvor jeg er idag ! Har fagbrev hus jobb og skal på høyskole ! Hadde vært lit mer som deg og rannveig om jeg hadde vært negativ til alt ! å da hadde jeg rett og slett gitt opp som rannveig . Stakar min sønn faktisk ,skal si deg han har det topp ! 🙂 eneste jeg vil frem tid at andre for det til ! Og komme seg på skole for og få seg utdanning , da burde rannveig også greie det om hun virkerlig vil ! Men hun må ikke sylde på at barn og 45 min kjøring blir for mye ! Handler om viljestyrke .

    22. Hadde hun begynt å studere så hadde det vel vært galt det og. Helt utrolig at folk skal ha meninger om?

    23. Enig Linnea hadde ho begynt å studere hadde en hau meg folk skrevet at ho ikke komme til å klare det…… Og ja går fint å få seg jobb uten høyere utdanning…

    24. Du er dum som ikke tar utdanningen så fort som mulig, R. Reglene om overgangsstønad ble også endret, slik at du ikke får nye tre år med overgangsstønad neste gang (ja, jeg sier neste gang) du blir alene med et barn. Da er det kun et år med overgangsstønad, dersom du tidligere har brukt opp stønadsperioden. Mottar du Stønad til barnetilsyn, bruker du også opp stønadstid. Har du vært hjemmeværende i hele stønadsperioden, kan du ikke plutselig komme å forlange utdanningsstønad. For en gangs skyld i livet, hør på fornuftige råd, og slutt å komme med elendige unnskyldninger! Du har bil for Guds skyld, og da kan det ikke være så jævlig mye tyngre å gå på skole enn å jobbe. Det er snakk om VGS her.

    25. Hehe, morsomt at du tror det er enklere med jobb enn skole. Skole er ca 20 ganger enklere enn å jobbe fulltid… 🙂

    26. Dette med pendling er hverdagen til utrolig mange, skjønner ikke hvorfor dette ikke kan fungere for deg. Nytter ikke å ha ambisjoner om høyere utdannelse hvis du ikke er villig til å jobbe for det. Noen perioder i livet er beintøffe, men man må bare bite tenna sammen og tenke på hva man har å vinne på det.

    27. Alle har godt av å jobbe i helsevesenet. Da får man se den virkelige verden og vil forstå at alt ikke er rosa 😉

    28. Trine: kan du ikke bare la folk gjøre hva fanken de vil uten at du skal kommentere hva som er riktig eller ikke. For det som er riktig for deg er ikke riktig for andre! Jeg går på universitetet selv og er alene med en datter på 3 år, og jeg skal love deg at det er beintøft! Det er ikke like enkelt som folk tror å få ting til å gå opp med skole, lesing, syke barn, planleggingsdager i bhg og eksamen. På universitetet gir de blanke om man har syke barn, man må levere og møre opp på eksamen. Man har ikke rett på sykedager slik man har når man jobber og barnet blir syk. Tenkt deg om før du åpner munnen din!

    29. Noen som har tenkt på at hun mest sannsynlig ikke kom inn på skolen hun ville og bruker logistisk stress som unnskyldning?

    30. Hvis du allikevel skal flytte så flytt nærmere skolen da vel? Et sted mellom skolen og barnehagen som noen skriver over her. Dessuten er ikke 45 min veldig lang skolevei, jeg pendlet i 1,5 time hver vei i ett år før jeg flyttet nærmere og det var ikke noe problem. Fikk gjort unna en god del studiearbeid på den tiden, og hadde helt fri når jeg først var hjemme.

    31. Du kunne jo tatt opp noen fag som privatist i år? Også om du velger å gå på skole neste år, har du ikke like lange skoledager! 🙂

    32. La nå Rannveig få gjøre som hun selv mener er best, det er hennes liv. Hun er ikke dum bare fordi hun venter med utdanninga! Det er tungt å studere med småbarn (til og med jeg synes det, og jeg studerer bare deltid!) Hun er jo bare 21 (?) år og kan fint studere når ungene blir litt eldre også. Og uansett så er det aldri feil med arbeidserfaring, særlig ikke hvis hun er heldig å få en jobb relatert til det hun vil utdanne seg til.
      I tillegg er hun alenemor til 2, da krever det enda mer av en når man skal studere og få hverdagen til å gå opp – enn når man er to eller er alene med ett barn.

    33. God tur hjemover. Hadde jeg vært deg hadde jeg gjort unna utdannelse nå som du har mulighet. Det er ikke så lett å få arbeid som passer med at du både må levere og hente barna dine i bhg. Liker dagens rosa outfit forresten, hvor er den fra? 🙂

    34. Herregud, skaff dere et liv! Ingen har rett til å fortelle andre hva de skal gjøre, har dere
      Meninger FINT for dere! Men ikke tråkk ned på andre ved å kalle dem dumme! Råtne aper ✌️✌️

    35. Det kommer da VELDIG an på om det er enklere å jobbe enn å studere! Ikke alle jobber og studier tar like mye tid. Idioter.

    36. Marianne: Din kverulant! Hva mener du med at ikke alle jobber og studier tar like mye tid?! Du skriver bare svada. Det er IKKE vanskelig å ta videregående slik Rannveig skulle. Selv fullførte jeg videregående da jeg var 18 år….. Da hadde jeg gått tre år yrkesfag og allmennfaglig påbygging slik at jeg fikk generell studiekompetanse. Det er latterlig enkelt…. Kan ikke sammenlignes med å gå på Høgskole/Universitet. DA snakker vi krevende og mye jobb. Enkelte er så sykt late at de ikke gidder å ta videregående engang. Tafatte idioter. Ingenting kommer gratis, det er ikke verre for dere enn andre. Du er kanskje en av de idiotene, Marianne?
      Trine: Er HELT enig med deg! Men på den andre siden, så er det kanskje ikke så rart hun reagerer, for hun er vant til å trippe bort til pc’en sin, skrive noe tull og leke gakkgakk på bilder til bloggen for å tjene litt småpenger ;-P Er forskjell på den “jobben” og jobb/skole i den virkelige verden. Da må man dessverre løfte på ræva og gjøre en innsats.

    37. Stopp innom meg på veien, snuppa 😉 Staken min står rett opp og ned som et flagg på en flaggstang. Å, herregud, jeg er så kåt.
      Klask og stryk, din kåte gris, Per.

    38. Så gøy at du vil jobbe innen helse 😀 Det er virkelig et fantastisk yrke! Btw: det er tull at du ikke får jobb uten utdannelse.. Er på mitt tredje år uten utdannelse, og får alltid jobb 🙂 Et fantastisk givende yrke! Anbefaler hjemmesykepleien. Da blir en godt kjent i området en bor, også er det innmari koselig 🙂 Lykke til med jobbsøkingen uansett! Om du vil ha jobb i lillestrømområdet, vet jeg om en herlig plass!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg