Dekk deg til, du er mamma!

Jeg vet ærlig talt ikke hvor mange ganger jeg har hørt denne setningen. Den dukker opp overalt, uansett hva man gjør. Dersom du bare har antydning til utrigning, blir du direkte rakket ned på. For du er jo mamma, sant?! Gud forby om du skulle vise litt hud. 

Grunnen til at jeg tar opp dette temaet nå er kommentarer som har kommet inn på de siste innleggene mine, hvor noen reagerer på at jeg har kløft mens jeg leverer ungene i barnehagen. Vel, jeg hadde på meg en helt vanlig singlet og en cardigan utenpå, og dersom man har litt pupper, får man jo gjerne kløft i en slik singlet uansett om man vil det eller ikke. Jeg mener det er en helt ordentlig og helt anstendig bekledning for å gå i en barnehage. Jeg har kledd meg mye “verre”, for å si det slik! 

Jeg er virkelig lei av å høre at man ikke kan gjøre sånn og sånn, fordi man er mamma. Så lenge jeg er en god mamma for mine barn, tror jeg det er revnende likegyldig for dem hvilke klær jeg velger å ha på meg selv.  Jeg kommer til å oppdra mine barn til å akkseptere alle for det mennesket de er. Men, hva med dere nettmobbende mammaer? Skal dere lære barna deres at det er greit å mobbe andre? Det berømte eplet faller jo som kjent ikke langt fra stammen. 

 

Stop the hate. Slutt å misunne andre, og vis heller hele verden hvor stolt akkurat DU er av deg selv og gi heller et ekstra kompliment! Jeg lever etter dette, og jeg lover dere , man får det så utrolig mye bedre med seg selv når man klarer å glede seg på andres vegner i stedet for å hate. 

Og, jeg tror jeg prater for de fleste gutter og menn når jeg sier at INGENTING er så vakkert og attraktivt som utrståling og selvtillit!

Del gjerne videre!

77 kommentarer
    1. Tror neppe du vet hva menn liker da du kun har vært borti guttunger. Det er de du tiltrekker deg, da voksne menn ønsker at dama har litt oppi hodet også. Hjelper ikke i lengden med silikon og fake hår vettu. Og nei R ingen er misunnelig på deg, hva er det å misunne??? Er sjele glad jeg ikke er deg ihvertfall!
      Lykkelig gift med faren til barnet mitt , utdannelse, jobb, eget hus og god økonomi. Pent utseende også. Så nei jeg kunne aldri synket til ditt nivå heldigvis.

    2. Heheheh helt enig ass Rannis… jeg elsker å vise de digre puppa mine 🙂 må jo få lov å vise litt kløft jeg og? Assa, selvom jeg har digre pupper så må jo jeg få lov til å vise hvor selvsikker jeg er, sånn typ, la puppene disse og dingle i trynet på alle ? 😀 Helt enig som sagt!!
      Vis pupper! Bare flott det, stå på videre puppeguri. Så skal jeg gjøre det samme :))) hihihi, menn elsker jo store pupper :)))
      Klem idamooor

    3. har ingenting imot måten du går kledd på altså, men vil bare påpeke at etter min mening så vise man ikkje at man har go selvtillit bare fordi man vise kløft osv

    4. Hmm… Du er vel blandt de største nettmobberne av alle. Etter den parkeringshistorien så tror jeg ikke du skal rope så veldig høyt om nettmobbing!

    5. Anonym med hus, hjem, økonomi osv: DU sank nettopp lavere enn Rannveig, da du faktisk tok deg tid til å skrive en så nedlatende kommentar til henne. Du skriver på en slik måte at du virker mer verd enn henne pga alt du har. Det at du i det hele tatt årket å skrive dette beviser for et lite menneske du egentlig er, og ditt behov for å heve deg over andre mennesker. Stå på videre du, frk perfekt:)

    6. Rannveigs blogginnlegg-kreativitet: Innlegg om nye vipper/hair extentions/negler/pupper, innlegg om bondegård/barnehage, innlegg om hvor slitsomt det er å være tobarns alenemor, et provoserende/dømmende innlegg om hvor dårli-ge mødre/mennesker andre er som gjør det ene eller det andre, eller så har vi denne typen innlegg da – et helt innlegg viet til kommentarer hun får på bloggen, hvor hun skal forsvare seg selv og “ta igjen” mot leserne.
      Way to go, Rannveig.

    7. Og du dømmer ingen, liksom? Du skriver og skryter så mye av hva du lærer barna dine om neste kjærlighet, akseptere folk for det de er osv osv . Hva med nettmobbingen DU driver med? Glemmer du det i all glorifiseringen? Hun som tok bilde av parkeringen din hjemme i Alta, hvor du da valgte å spy all over Internett at hun har mista omsorg for barna sine, er på fylla, fester… Hva kaller du det? Er ikke det nettmobbingen så vet faen ikke jeg.

    8. Alle liker forskjellige jenter og gutter. Noen liker jenter som har masse selvtillit og sånt, men andre gutter synes det er sjarmerende med jenter som er litt mer sjenerte;)
      Du Tannveig, er det mest dømmende menneske jeg har vært bort i. Du hater alle som tar abor.

    9. Rannveig ikkje bry deg om det de skriv. Har sett på de bildan fra dagen i barnehagen. Bildan e fin, bærre tatt fra en uheldig vinkel, (ovenfra og ned). Da e det jo ikkje rart det blir kløft . Ha en fin dag 🙂

    10. Alle dere som rakker ned på Rannveig, og syns hun er så forferdelig. Hvorfor i alle dager gidder dere å lese bloggen hennes da?? Slutt å mobb, uansett hvor uenig du er i det hun skriver. Stå på Rannveig og vær deg selv 🙂

    11. har ikke noe med at man har litt utrigning, kvinner har pupper så de vil jo synes om de er store… men når man får barn er det mye man må gi opp. det er stor forskjell på hva folk mener. men når man får barn, synes jeg man bør kle på seg, for å være ett forbilde. man skal jo være seg selv, men hvorfor skal man vise seg sånn frem? det er jo kun for å vise seg fremm å få folk til å si att man er sexy. kun sex det hanler om. å det er ikke serlig bra når man har barn!

    12. 16:24: Seriøst? Skal man ikke få lov til å si man er gift, har bolig og god økonomi uten at de som ikke har dette klikker fullstendig? DERE som gjør det er misunnelige. Æsj skam dere!!! Dere dømmer dere selv. Dere avslører hvor lite fornøyd dere er med livet deres ved å reagere sånn. Jeg har også en godt betalt jobb, det har forloveden min også, vi skal kjøpe oss hus nå og har alt vi måtte trenge, vi mangler ingenting. Nå vrir du deg vel i smerte, anonym? Kanskje du får deg et liv selv engang. Lykke til til både deg og Karoline. Hva med å være litt glad på andres vegne og ikke komme med janteloven hele tiden? La ikke deres elendighet smitte over på andre som er fornøyd med livet sitt. Nei dere får sitte der alene i møkka og slenge dritt til de som virkelig står på for å leve et lykkelig liv.

    13. Greit å ha selvtilitt og være stolt R, men for hva??? For å ha to barn med to forskjellige guttunger, ingen jobb og ingen utdannelse, eier ikke eget hus kun en billig bil. Må selge kroppen for å kjøpe julegaver??? Ikke så veldig mye å være stolt av kanskje….. Glad jeg er meg og ikke deg ihvertfall!

    14. Forsåvidt enig med deg. Men bare et lite spørsmål: når du opplever at alle andre alltid påpeker at du har på deg lite klær, må det da være alle andre som tar feil? Eller kunne det faktisk være at du virkelig har på deg lite klær? Bare lurer, for min del kan du kle deg akkurat slik du vil når du leverer barna dine i barnehagen. Det er uansett så mange bilder (og film) av deg på nettet, så det er neppe noe hemmelighet hvordan du ser ut innenfor klærne.

    15. Det er mange som spør: “dere som ikke liker rannveig, hvorfor gidder dere i det hele tatt å lese bloggen?” Og “hvis du ikke har noe godt å si, så la vær å si noe i det hele tatt. ” Men det er jo kommentarfeltet som er morsomt!!! Personlig syns jeg ikke det er sååå spennende med vippeextensions (hvert fall ikke etter mer enn ett innlegg), men kommentarfeltet gjør at jeg likevel er innom. Fantastisk underholdning!

    16. digger stilen din! hadde jeg hatt samme kropp og pupper som deg hadde jeg nok gått i lignende klær selv 🙂 synes det er normalt/chill/fint å gå i singlett og cardigan jeg <3 du er så pen

    17. Å lese denne bloggen er som å passere en bilulykke. Det er grusomt, og man vil egentlig bare se vekk, men så MÅ man bare se allikevel…

    18. Din manglende selvtillit er grunnen til at du flasher. Som min datter på 18 sa. Flashe????? Tøyter med lav selvtillit det.

    19. Til Lotte !
      Om du er så voksen at du har en datter på 18 år ? Bør du da sitte inne på bloggen til ei jente på 20 å skrive dritt?! Du kan ikke være særlig voksen av deg…
      Å du R, du er vakker men du kan jo kle deg ordentlig 🙂 helt greit det bilde du snakker om nå, men nå tenker jeg på andre bilder som er mye være…

    20. 17:40. SER du ikke hvor ironisk du er? Klager på det ei annen skriver, så skriver du nøyaktig det samme tilbake. fail

    21. Jeg har også barn og har god selvtillit. Men jeg føler at det er feil å vise det på den måten du gjør. Tro meg, folk ser at jeg har fin kropp selv om jeg ikke viser frem Puppene sånn. Og så tenker jeg på barna mine, at de ikke skal være flaue av meg. Jeg synes at det er viktig. At de skal slippe å skjemmes.

    22. Haha er så latterlig å høre at man ikke er voksen om man kommenterer dritt. Hadde en gjeng med 70/80 åringer fått seg pc og hadde skjønt hvordan dem skulle kommentert, skal jeg love deg at de hadde slengt så mye dritt!! Du finner ikke mer ille menneske på å slenge dritt, enn en gjeng med gamle mennesker. De er de værste;)

    23. Bare et lite spørsmål! 🙂
      Koffer har du begynt å vise ansiktan på begge ungan dine på bloggen nu? 🙂 Ikke noe galt altså, bare lure sia du ikke ville det før.. de e så nydelige <3

    24. Pupper er vakkert, og personlig synes jeg store pupper er kjempe pent. Hva er poenget med å betale masse penger for noe man skal gjemme bort? Ingen kjøper en fin bil for å ha den i garasjen..! Strutt med puppene<3

    25. Jeg er hverken misunnelig eller sjalu på deg, jeg syntes heller synd i deg. Jeg syntes synd i deg som er alenemamma uten utdannelse og uten noe hus el leilighet du eier. Det må være økonomisk og psykisk tøft. Jeg syntes synd i barna dine for at du må delta i tlfsex reklame for å få penger. Jeg syntes synd i barna dine som kommer til å bli ertet av venner når de blir større pga nakenbilder/halv nakene bilder av mammaen sin. Jeg syntes synd i deg og barna dine for at du ikke ser det selv at nakenbildene av deg vil påvirke fremtida deres. Jeg syntes synd i deg som gjør og sier så mye dumt bare for oppmerksomhet / tjene penger / holde lesernivået høyt. Jeg syntes ennå mere synd i deg og barna dine om du virkelig er så billig og dum som du utgir deg for her på bloggen og andre offentlige nettsider og tv.
      Jeg håper du får den utdannelsen du ønsker deg, og at du får råd til å kjøpe ett hus/en leilighey til deg og barna dine en dag. Og at du kanskje en dag blir mere voksen og får litt annerledes meninger.
      Og helt ærlig så tror jeg lesertallet ditt vil synke etterhvert da leserne begynner å bli lei. Du var morsom og underholdene en stund, nå syntes de fleste bare synd i deg.
      Lykke til videre på ferden din Rannveig! 🙂
      Og nei jeg ser hverken ned på rannveig eller er misunnelig.

    26. Helt enig med deg Silje, ung mamma! Det er faktisk synd på deg Rannveig hvis du er så dum som du utgir deg for….og synd i ungene dine…

    27. Hvor mange av dere som mener hun burde ha eget hus hadde det selv i en alder av 20 år ????
      Er vel for f ikke ludder selv om man har forskjellig forelder til barna sine…. Vi lever i 2014 ikke 1716. Og det er på ingen måte vulgært eller uvanlig å gå med topp , gjør det hele året veldig greit når puppen må frem av og til og nei har aldri blitt kalt billig av den grunn….

    28. Var det ikke du som var så opptatt av å IKKE legge ut bilder av barna dine? Og hvertfall ikke fjeset?? Hva har skjedd, siden du tydeligvis har forandret mening????

    29. “Du prater for de fleste gutter og menn”… Altså, alle damer/jenter synes jo også selvtillit er det mest attraktive, men det er jo en grense mellom god selvtillit og klyse da. Og også oppmerksomhetssyk.

    30. Du er vel ikke den rette til å uttale deg om hva gutter el menn liker Rannveig som ikke klarer å holde på en engang!

    31. Kle deg akkurat sånn som du vil og ikke bry deg om hva alle andre mener. Synes det forresten er kjempekoselig at du har begynt og legge ut bilder av barna dine igjen 🙂

    32. Mammateto: jeg eide hus og var ferdigutdanna da jeg var 20år, hadde også to barn da.
      Er nå 23år, to barnsmamms, huseier, bileier, gift og har fast jobb som fagarbeider. 😉
      Ikke like enkelt når man er alenemamma. Men rannveig har da virkelig valgt denne situasjonen selv.. Og hun gjør ingenting med det med den oppførselen hun har. Er jo sikkert ingen nesten som vil ansette henne..

    33. Nei og i tilegg vil Rannveig bare tiltrekke seg hjerneløse gutter. Ingen skikkelig mann vil ha en slik billig tøs det sier seg selv.

    34. Vêt at jeg er sjalu, og vet og at ved å kommentere lar deg være på toppblogglisten. Jeg vet og at du skriver for å provosere, og vet og at du aldri kommenterer tilbake (utenom når du skriver innlegg for å angripe) men; det er ikke lenge siden du skrev et innlegg hvor du var relativt negativ overfor mødre som gikk på byen hver gang det var barnefri… Jeg liker å lese bloggen din, men kommentarene er helt ærlig det som fascinerer mest. Nå lurer jeg på hva du skal angripe oss lesere på når vi påpeker at du har vært på byen annen hver helg etter du kom tilbake fra nord, og mest sannsynlig har fått en fast samværsordning med w.

    35. Å spar meg for det dritet ditt! Du er så harry at det ikke går ann haha, hadde blitt flau om moren min så ut som deg, og du viser ikke akkurat “litt” hud til tider, mer naken enn klær! Kle deg litt mer kvinnelig, det som er sexy er en dame som kan kle seg sexy uten å måtte vise altfor mye hud 😉 ikke en om må gå halvnaken eller ha puppene halvveis ute av bhen for å føle seg deilig! Lol, du sliter! Selvtillit er det siste du har med alt du har fikset på med deg selv, uff du tror virkelig at du er så smart du!! * ler så jeg gråter * :’D!!!!

    36. Jeg er mann på 30+… Og jeg kan med hånden på hjertet si at et kvinnemenneske som deg ville jeg holdt meg langt unna.
      Du har ikke bare selvtilitt,men-du tror du er guds gave til mannen. Vi synes ikke det er opphissende eller tennende,men urovekkende. Du kommer mest sannsynlig til å ende opp med en som W,en tøffelhelt uten mål i livet. Lykke til,du kommer til å trenge det.

    37. Vi har jo alle sett deg i nettoen med en julekule i musa så litt kløft er anstendig nok fra din kant 😀

    38. Med den måten du har leppene åpne på samt blikket og måten du holder hodet på, minner du mest om en hest som ikke kan vente med å springe avgårde…

    39. Jeg har like store pupper som deg, og er tobarnsmamma. Der stopper HELDIGVIS likhetene mellom oss. Legg ned bloggen, gå til psykolog, finn ut hva du vil med livet ditt. Lover deg at ungene dine kommer til å skjemmes når de blir større, for du driter deg ut minimum en gang i uka.
      Har som sagt like store pupper som deg – og har ALDRI hørt den setningen. Det går fint an å kle seg sexy uten at mugga detter ut.
      Lykke til videre. Du trenger det.

    40. Du er en taper!!! For 1. år siden så var det så mange som skrev til deg at du og W kom til å gjøre det slutt, at dere ikke kjente hverandre gått nok og masse sånt. Du skrev et langt innlegg om at dette var kjærlighet, at dere to skulle være sammen for alltid og blaablaa… Ser jo hvem som hadde rett der. Så skrev du for noen mnd siden hvor mye du reagerte på mødre som var ute annen hver helg, at dem skylte på at ungen var hos pappaen og sånt. Nå har du vært ute 2 helger med en helgepause;) Du skulle nesten ikke ha fått lov til det, pga så mye du har rakket ned på alle som gjør sånt. (Det er så absolutt ikke noe galt med det, man gjør hva man vil når man har barnefri)

    41. Herregud for en gjeng med pissmegger det er her på bloggen. “DU skal ikke komme her å tro du er noe Rannveig, eller at du har et fint liv for JEG har drømmekroppen, drømmemannen, drømmehuset, drømme bilen, drømme håret, drømme ungene, drømme alt!! ”
      Hører dere ikke hvor stucked opp dere er i deres eget egoistiske alterforbanna hodet. Dere er mobbere, dere er de man liksom skal støtte seg mot, ikke kjempe for å være en del av. Dere er inne på RANNVEIG sin blogg, der hun deler om sitt liv! Dere kan jo lage deres egen blogg hvor dere kan skrive hvor fantastisk alt er hver dag i deres forbanna fantastiske liv, å slutte å rakke ned på Rannveig sitt. Nesten på grensen til at noen av kommentarene burde bli politianmeldt.

    42. Mammateto:
      Foreldre? Eh nei.. Foreldrene mine lever ikke.. Og mannen min sin familie har evig nok med de fem barna de har! Og til din opplysning så tjener jeg mer enn mannen min! Hadde fint klart å kjøpt huset uten han og.. Du har kanskje ikke hørt om lån:p
      Tror faktisk det er rannveig selv som driver å kommenterer som mammateto, eller så er du iallefall like lite smart 🙂

    43. Silje jeg er ikke r og ja godt for deg at du tjener godt men det hører vel med at det er langt mellom de som har råd til å kjøpe hus så unge. Og nei tror ikke jeg er så mye dummere enn du nei……

    44. Thea.
      Hahaha… pissmegger, faktisk ! I officially love you now ! Er nettopp det de er…sutrete, sjalue, ensomme, hatefulle og onde bitterfittepissmegger. Præhæhæ 🙂

    45. Æ skulle ønske dokker kjente ho Rannveig, det e ingen av dokker som klare å knekke ho på nån måta. Helt siden vi gikk på ungdomsskolen har ho vært seg sjøl og opplevd mer enn dokker ane halvparten av. Æ va der den dagen Nathaniel ble født og ho e både en god mor å en nydelig person med bein i nesa og egne meninge og ikke minst sexy. If u got it, SHOW it! :*

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg