Emma og Nathaniel får en lillesøster!

Jepp, dere leste riktig. Med andre ord, jeg blir trebarnsmamma veldig snart. I begynnelsen av neste uke adopterer vi nemlig verdens fineste og skjønneste lille jentepus! Jeg og ungene var å tittet på henne i dag, og til tross for slitne barn, så var det stor stas med kattepus!

Nathaniel holdt henne på fanget og koset lenge med henne. Verdens fineste og flinkeste gutt!

Ellers har jeg hentet ting på lageret i dag, og ordnet et par ting mens ungene var i barnehagen. Imorgen skal jeg til ei venninne som jeg ikke har sett på en stund, det blir nok kooselig! Nå er det brødbaking og så er det natta.

Blogges!

63 kommentarer
    1. Så flott, fint å ha dyr når man har små barn, tenke at dem lærer mye av det 🙂
      Søt kattepus var det å 🙂

    2. Nei vet du hva??? Dyr er ikke leketøy for småunger. En skal ikke skaffe seg dyr før barna er kommet i skolealder eller aller helst, blitt 10 år. Jeg fryser på ryggen når jeg ser foreldre som lar barna herse med kjæledyrene som de har fått.
      Har du tenkt på hva du skal gjøre med katten når du skal reise bort? Tviler litt på det.
      Steriliser katten og lær barna hvordan de skal håndtere dyr.

    3. Anonym: Snakk om å ta på vei! Ikke dra alle over en kam, folk bestemmer da selv når de vil skaffe seg kjæledyr. Hun har nok noen som kan passe hvis de må bort, hva vet vel du om det? Ta deg ei bolle er du snill, eller gå å legg deg, sinnet ditt trenger søvn!

    4. Hahaha, må le litt av dere som faktisk ble lurt å må skrive “alt for å få lesere ” er det ikke det blogging handler om ? SJALUSI HETER DET !!
      Så koselig med pusekatt da Rannveig ! Blir stor stas til barna kan jeg tenke meg 🙂

    5. Er enig med Ano Nym over her. Dyr er ikke leketøy for småunger. Barna dine er sikkert kjempe snille og gode, men jeg vet også at barn herser med dyr. De lugger og drar. Men håper pusen er flink til å ta igjen med dem. Jeg bare håper du har tenkt på hvor mye ansvar det er med katt, og selv om de trives mye ute, så klarer de seg ikke selv. Håper ikke du skaffet deg katt for bare ungenes skyld.
      Du får ha lykke til, og pass godt på den lille pusen.

    6. Snakk om hysteri! Såklart man kan ha husdyr selv om man har småbarn! Ikke før skolealder liksom, helst 10 år…..særlig. Her har vi både hund og katter, ene katten og hunden kom i hus før barna. Hva skulle vi gjort da, gitt bort dyrene og fått nye når barnet begynte i første klasse?
      Ta dere mange boller vær så snill, stikk fingeren i jorda og get a grip!

    7. Herregud.. ikke skaffe dyr FØR barna er 10? Det er bare piss 🙂 Ja, det er mye ansvar, men det regner jeg med hu vet ettersom hu har hatt katt før. Og det går faktisk an å lære barn hvordan et dyr skal behandles eller ikke. Jeg har hatt dyr så lenge jeg sjøl kan huske, og min mamma & pappa lærte oss unga hvordan man skal håndtere et dyr. Lykke til med pusen, kjempe nydelig er hu 🙂
      Og barna dine er også nydelige, Rannveig 🙂

    8. HALLO!!!! Hun har da vel ikke fått tak på katta få å ha det om kose dyr… Har dere ikke mer vett? Jg har to små en på snart treog wn på ni månder et hamster har vi… Ådet lider ingen d her i hvertall… ho koser se med a den goe kosinga!
      e er vel igjen so er så god flink mor som ho Rannveig er. Barna hennes ståler, de er med på det meste er med fedrene sine, hun har rene og pene og HELE klær på barna, fine og goe sko… en trygg og fint miljø i rundt seg.. FY FAAAAN, er så møkka lei av å gå inn hit å se at det e konstant slenging ed dritt t ho.. Prøv å skaffe dere bo selv så fr dere se selv at de ikke bare bare å tyde alt på “ark”..
      Syns det Hvar koselig å sa de med katte pusa <3 Dyr gjør plutselig et familie liv komplett.. og det finnes reise bur t katta, noe jeg rekkner med du viste... får så oppegående og flink og for å ikke snake om jævla lur jente som du er må man lete lenger etter:D

    9. Det er bra for barn å vokse opp med dyr.. De lærer mye om det å ta andvar, og hensyn til andre… Så dere bedrevitende mødre opp her, hold kjeft.
      Har selv en hund, og min sønn på 11mnd har alltid latt henne være. Nå leker de sammen med ball, og leken går begge veier..

    10. Jeg henger ikke helt med på teorien om at man ikke skal ha husdyr før ungene er 10 år.
      Skal man kvitte seg med bikkja da eller , fordi man venter barn om noen mnd?
      Har selv en gutt som nå er 6 år og ble født mens vi hadde hund. Vi hadde hunden til han var 4 år gammel og de hadde mye glede av hverandre. Man kan lære barna sine om hvordan man skal behandle dyr istedet for å skjerme dem fra alt .

    11. Ikke kjæledyr i hus før barna er 10 år!! For noe tull,fint for barn og vokse opp med dyr i hus,bare passe på det så lenge barna er små,at de ikke er voldsomme i leken og lærer de å være gode og snille med dyra! Så det går nok bra:)

    12. Gratulerer med katt 🙂 Vi har selv hadd en hund og to katter da vi fikk barn for to år siden og det gikk bare fint. Han er ikke redd noen dyr og hjelper til med å gre, gi mat til kattene, rydde opp etter dem hvis dem roter. Så jeg tror at barn lærer masse av og ha dyr. Nei dem skal ikke herjes med og moses men jeg tror nokk rannveig passer på når barna leker med kattene. Litt lek er bare moro for kattene. Men så klart passer man på. Dem lærer og vise hensyn, være snill og ikke redd dyr. Jeg er selv oppvokst med dyr og liker dyr. <3 så gratulerer og ha en fin helg kjære deg. Den var nydelig.

    13. Jeg fikk selv en katt når jeg var i 6-års alderen og er nå 19 og den lever forsatt, men ble veldig “sær” og folkesky. Er usikker på om dette har med måten jeg behandlet henne (var litt voldsom og tok på henne klær og hele pakka, noe hun ikke var så glad i) eller om det har med at hun aldri fikk kattunger. Har hørt at hunkatter skal ha minst et kull før de steriliseres. Hør litt med dyrlege om hva hun mener, og pass på at ungene er snille og greie mot henne, så skal det gå så fint så!

    14. Tok selv en Katt til min datter, og hun lærte sæ å vise ansvar for den, hjalp den me å fore, å når den sku tilvenning å være ute gikk vi begge i kattbånd med den. Den Va sær og folkesky først fordi den ble henta av dyrebeskyttelsen å va fanga ute, men 2 mnd etter va den verdens fineste kattepus og bare koset, når begge mine barn kommer hjem så kommer den å skal kose meg engang. Katte blir ikke leketøy så lenge foreldrene lærer barna å ta ansvar!! Så hvis dokker ser barn som behandler dyr upent så e d fordi foreldre rett og slett ikke bryr sæ! Nu har vi had katten i 2 år å e fremdeles ikke hærsa med og e verdens fineste pus, enda har Æ et til barn på 2 å et halvt år…

    15. For noe tull om å ikke ha dyr før barna er 10 år!! Skulle foreldra mine kvitte seg med både kuene, sauene og hunden og kattene når de fikk me? Nei, dette er drøyt.
      Jeg har to barn, en på snart 3, å ei på snart 1,5 år og vi har hund. Barna er super flinke med den, koser og klapper, gir god bit og hjelper til å fikse mat til den.
      Barn lærere så utrolig mye ansvar med å ha dyr i hus!
      Lykke til Rannveig med pusikatten. Den var nydelig 🙂

    16. Så søte katter!
      Vi fikk nettopp en katt i hus (eller, for noen uker siden). Og min lillebror på 8 elsker den! Han behandler den som et lite barn, og jeg smelter helt når jeg ser hvor fint han behandler katten vår! 🙂 Så dere som mener barn ikke burde ha dyr, gå og ta dere en bolle. Så lenge foreldrene viser hvordan man skal behandle dyret, skal det nok gå supert. Jeg har vokst opp med katt og kaniner, og man lærer faktisk veldig mye ved å ha dyr når man vokser opp.

    17. Skulle ønske du kunne prøve å forbedre bildekvaliteten din. Ser at dette er mobilbilder, men selv da så går det ann å tenke litt på vinkler, motiv mm.
      Hva med et fotokurs hvis du har tenkt å fortsette bloggingen.

    18. Marie: Vi driver hundeoppdrett og selger IKKE valper til familier som har barn under 10 år og heller ikke til folk som ikke har hatt hund før. Det samme gjelder for kattene som vi hadde oppdrett på tidligere.

    19. Ungene dine er så fine 🙂 på andre bilde var N kjempe lik faren sin.
      Nydelig katt dere har fått :). har selv 2 stk 🙂 Molly og Mickey, de er 1 år 1 sep. har en liten en på 19mnd :D. de er ikke ute,men flytter snart,så da kan de gå ut, her jeg bor nå er det utrygg,bor rett ved en vei,men flytter litt mer landlig fra 1 oktober

    20. AnoNym: Hvordan vet dere at noen kan ha barn under 10år? Gir dere ett spørreskjema om de har barn da?
      Det skal nok gå veldig bra med den lille, skjønne kattungen. N kommer sikkert til å kose masse med henne, og kommer ikke til å gjøre noe slemt. Heller ikke M 🙂 Lykke til 🙂

    21. Både dyr og barn krever mye oppmerksomhet, og at de kan gi hverandre litt av den oppmerksomheten, er vel supert både for barna, pusen og for Rannveig! Det er som mange sier viktig å lære barn å være gode mot dyr, men det finnes vel ikke så mange bedre måter å lære barna nettopp dette på enn å ta inn en katt som de kan bli glad i og lære å kjenne! Det er den beste måten, så sant man ikke har allergier o.l. 🙂 Viktig som noen skriver å sterilisere katten! Ønsker både pusen og dere lykke til, Rannveig! Så utrolig koselig, katter er herlige!

    22. Det er alltid stas med dyr 🙂 helt sikker på at den får ett godt hjem sammen med dere 3 🙂
      ikke minst er det veldig godt selskap i dyr 🙂

    23. Att barna hersjer med dyr er vell en litt streng måte å uttale seg på. Barnet lugger ikke katten for å være slem, barnet vet ikke att katten kan få vondt av det! Om Rannveig lærer barna att de bare skal være forsiktige å snille med katten kommer det til å gå helt fint!
      Min sønn vokste opp med en voksen katt og hennes 4 kattunger, kattene fårstår fort att det kan være klokere å holde avstand til de minste barna, de er till og med raskere og løper unna om de ikke er helt enige i behandlingen de får fra de små.
      Barna til Rannveig kommer til å lære mye om dyr, ansvar, kjærlighet og omtanke nå når det er en liten pus i hus ! Det er bare til det positive !
      Masse lykke til, å kos dere kjempemye med det nye familiemedlemmet ❤

    24. Og en ting til, att noen setter spørsmåltegn til om hun vet hvor mye ansvar det er med en katt! Har dere fulgt helt med? Hun har tross alt 2 barn, jeg tror hun vet meget godt hva ansvar er og hvor det skal brukes !

    25. Gratulerer med katt! Veldig lurt å ha klart hva man skal gjøre med katta når man skal reise bort, så råder deg til å ha det klart på forhånd. 🙂
      Man er plutselig ganske bundet opp med et dyr i huset.

    26. Hehe, med den overskriften var det mange nett-troll som fikk fnatt tenker jeg 😛 gratulerer med pusekatt!

    27. At man ikke skal ha dyr i hus før barna er minst ti år, må være det dummeste jeg har hørt. Altså, å ha dyr i hus lærer barna en hel masse om ansvar og omsorg for andre! Jeg er vokst opp med katter, og ingen av kattene har lidd noen nød. Det at du som oppdretter velger å ikke selge valper til par med barn under ti år, får være din sak for heldigvis er det nok av oppdrettere som selger til par med små barn. Både barn og dyr har masse glede av å være rundt hverandre, og hvis barnet herser med dyret, lugger, erter eller lignende, så er det foreldrenes ansvar å fortelle dem at det ikke er lov. Fortsetter de allikevel, vil nok dyret tilslutt si i fra ved å f.eks klore. Da har barnet lært. Det er faktisk noe av det dummeste jeg har hørt, dyr lider ingen nød av å bli håndtert av en familie med barn under ti år…
      Katten din ser søt ut, Rannveig, og barna dine gleder seg helt sikkert masse. Blir koselig både for store og for små! 🙂

    28. Hei lurte på om du kunne ha sånn spørsmålsrunde her på bloggen.? Hadde vært gøy å sett deg på en video eller bare at du har skrevet spørsmål og svar i et innlegg her på bloggen. I tilfelle har jeg to spørsmål til deg.
      Hva skjedde med at du ikke ville ta bilder av ansiktet til nathaniel, å nå gjør du det? Har ingen ting i mot d altså, men bare lurte.
      Og hvordan er det å endelig ha lappen?
      PS: veldig søte barn du har: )

    29. Anonym: tviler på du selger noe som helst, en oppdretter hadde ikke uttalt seg på den måten du gjør. Tragisk oppførsel. Håper Rannveig leter opp it adressen så vi finner ut av hva slags “oppdretter” du er, så slipper folk å handle fra deg!

    30. Vokst opp med både katter og hund hunden fikk vi når jeg va 1/2 år….. Trillet kattunger i dukkevognen min og hadde middagslur ilag med kattene:) verken de eller jeg tok skade av det…. Fikk alltid ligge og kose med hunden… Både hunder og katter sier ifra hvis barnet blir for hardhendt eneste ulykken jeg har hørt om var en gutt som stakk nesen opp i matfatet til en hund han ikke kjente så godt….

    31. Ano nym: hva er det du har fått for deg??? Lykke til med salget! Hvis du ikke selger til familier som ikke har hatt hund tidligere så er det vanskelig for folk å skaffe seg hund i utgangspunktet!?? Takk og lov at det finnes andre oppdrettere enn deg!!!

    32. Herregud anonym, selvfølgelig går det fint å få dyr før barna er ti. Jeg er selv bare 16 år og har hatt mange dyr hele livet. Og det du skrev om at dere ikke selger til folk som ikke har hatt hund før? Hvordan skal folk få seg hund da? Det er mange som forbereder seg godt på å få seg et dyr, har sikkert Rannveig også gjort, så ikke dra alle med samme kam! Dere må heller snakke med familiene og sjekke om de kunne ha tatt vare på dyret, ikke bare spørre dem om de har barn under 10 år eller om de har hatt dyr før, så teit!

    33. Dette går nok over til vinteren når R glemmer at den er ute også reiser hu bort ett par uker.
      Men håper for din del at du har forhørt deg med huseier om det er greit at du skaffer deg katt, om ikke så burde du. Du kan ikke bare skaffe deg en katt og tru at det er greit, eller i din verden er det jo sånn og alle må jo føye seg etter deg.

    34. Sies at det er bra at barn vokser opp med dyr 🙂 Så lenge foreldre er med og hjelper barna , og ta ansvar ogt vere selvfølgelig forsiktig! dyr gjør mye for kropp og shjel 🙂 gjør også at barn ikke blir redd for dyr 🙂 Har selv katt og barna er helt klart dens favoritt her i huset! hva skall vi si om dem som bor på bondegård? “flytt ut til barna er 10 år pga dyra”

    35. Ano Nym: Hvordan mener du at dere kan forsikre dere 100 % om at noen er ærlige når de sier de har hatt hund før? Og bare at noen har hatt hund tidligere er ikke synonymt med at de klarer å ta vare på den på en forsvarlig måte. Noen som aldri har hatt hund før på den annen side kan være vel så flinke og kanskje i enda større grad ta godt vare på den, fordi de har lest masse om hundehold og oppdrar den etter alle kunstens regler, mens de som har hatt mange hunder før kanskje har et mer “avslappet” forhold til å få seg ny hund.
      Og, når det gjelder at dere ikke selger hunder til folk med barn under 10 år…. Hva om f.eks. et ungt par kjøper en hund av dere, for så å noen mnd/år senere stifter familie og får både ett, to og tre barn? Hva gjør dere da? Drar hjem til dem og krever å få hunden tilbake?
      Nei, vet du hva, man skal høre/lese mye rart. Beklager langt innlegg men dette engasjerte meg.

    36. dette er noe jeg alltid har lurt på, og jeg beklager hvis du har svart på dette før! men da har jeg åpenbart ikke sett det.
      hvordan uttales navnet ditt? er det rannvi? rannvig? rannvæi? rannvæig? rannvei? rannveig? eller ingen av delene? – i så fall, kan du skrive hvordan det uttales sånn ca?
      🙂

    37. Ikke så greit å ha sånne ubesvarte spørsmål som kverner rundt i hodet…..
      Seriøst ? Hvordan uttales navnet!?!

    38. Djiiizes! Litt av en oppdretter vi har å gjøre med hær! Har ei datter på 2 år, hunden kom inn i familien året før jenta kom. Og det har gått som en drøm! Hun har en helt annen forståelse enn barn som ikke er vant med dyr! Jeg tror det er sunt for barn å vokse opp med dyr, så fremt foreldrene vet passe på, og aldri gå fra dyr og små barn alene! Kan noen finne ut hvem denne anonyme oppdretteren er?!

    39. Begynte å lese din blogg fordi andre mente du var så dum osv…. Må ærlig innrømme at jeg noen ganger leser folks blogger fordi de rett og slett er stutte…. Du er en helt normal jente, og jeg har en datter som er noen år eldre enn deg. Synes du er flink jeg. Og at du holder ut alle de fæle kommentarene du får…… Skriver jeg et flåsete innlegg i et kommentarfelt i VG og folk begynner å hundse mine meninger så blir jeg sliten. Orker ikke sånt. Klarer du la være å ta deg nær av ting Rannveig? Det går sikkert fint med pusen. Jeg fikk selv dyr til min datter da hun var 2. Det gikk IKKE bra… Kaninen jeg kjøpte ble mannevond, og pusungene vi forsøkte med etter kaninen, rømte hjemmet… Men ikke dermed sagt at det samme skjer med din pus:)

    40. du vet du er mamma når det eneste du fikk med deg utav innlegget var at gutten ennå bruker smokk, hehe! Tenker du på å begynne med smokkeslutt snart?

    41. ååå heldige deg, gratulerer med ny pus 🙂 jeg er sikker på at den får et fantastisk godt hjem, du virker som en kjærlig person. Det er helt supert at ungene får lære seg å ta ansvar for et dyr, jeg har vokst opp med både hund og katt og det setter jeg utrolig pris på den dag idag at jeg fikk lov til.
      Nå vet ikke jeg hvor gammel den er når du får henne, men det er viktig at pusen er 12 uker når den forlater moren sin. Fra 6-12 uker er da de lærer det mest grunnleggende fra moren sin, spesielt det å være selvstendig. Det mange misforstår med katter er når moren begynner å “frese” og “jage” kattungene. Det er lett å tenke at kattemoren prøver å støte dem fra seg/er lei av de, men det som faktisk skjer er at kattemoren lærer ungene å blant annet spise selv og klare seg selv. Det er faktisk i denne perioden kattemor passer mest på ungene sine, i denne fasen hun lærer ungene å bli en “selvstendig katt”. SÅ- det er veldig viktig at den får den tiden den skal ha sammen med moren 🙂
      Masse lykke til, katter er utrolig morsome!

    42. Himmel, for ei fjern overskrift! Dere skal ikke ha et nytt søsken eller barn, dere skal ha et husdyr!!!! Alt for å dra hit nysgjerrigheten, men alle som leser bloggen din har vel fått med seg at overskrifter og innhold så og si sjelden henger sammen 🙁 så det hjelper vel ikke all verden med tanke på bloggen som inntektskilde……..

    43. Er det mulig. Man kan fint ha dyr selv om man har små barn, så lenge man er klare på hva som er lov og ikke. Lykke til med kattungen, vi venter selv på en liten pus 🙂

    44. Så koselig med et nytt familiemedlem! <3
      Barn har stor glede av kjæledyr og lærer om å være god og snill med små skapninger, ta ansvar, utvikle seg osv. Å ikke minst kan det å ha dyr faktisk ha positiv innvirkning ift allergi, at det kan faktisk forebygge allergi å ha kjæledyr når barna er små fremfor å fremkalle allergi!
      Vi skaffet oss kattepus lenge før vi fikk barn og vi kvittet oss ikke med pus selv om i fikk baby i hus. Vi lot pus snuse på babyen og bli kjent..hun er i dag en veldig kosen og barnevant katt og vi har en 3-åring som leker og koser seg med pus. Hun har stor glede av kjæledyret og det er de voksnes ansvar å passe på at barn ikke er slemme med dyr..så de som er negative her inne og mener at man ikke burde anskaffe seg dyr pga at barn er slemme med dyr: da er det dere som svikter! dere skal lære barn å være snille og gode med dyr. Dette er jo selvsagt noe barn ikke kan uten å lære om det, det er jo logisk og en selvfølge! Vi venter nå barn nr 2 rett rundt hjørne og har ingen planer om å kvitte oss med pus nå heller <3
      Flott blogg du har Rannveig! 🙂 koselige stunder om dagene å sitte å lese det du skriver! <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg