Them cravings

God kveld i stuen

Tenkte jeg skulle hive inn et lite blogginnlegg til dere før det er kvelden på ho mor! Alle barna sover søtt i hver sin seng, og alt er helt strålende. Har hatt nok en superfin dag med verdens fineste små gullunger. Ble innedag på oss i og med at snuppa enda har vannkopper, og tipper nok jeg blir hjemme fra jobb og hun hjemme fra barnehagen imorgen. Heldigvis er hun en jente som holder humøret oppe. Verdens herligste og vakreste jente! 

Jeg har ordnet meg jordbær med smeltet hvit sjokolade og ser på Viaplay.. Har sånn sjokolade-cravings at det er helt sykt. Hvis jeg først spiser det, blir jeg helt hekta. Slik at om jeg spiser sjokolade en dag, MÅ jeg ha det neste dag. Skjønner?

Veldig upraktisk, slik blir man nemlig TJUKK av…. eller, ikke når man er meg. Jeg er nemlig velsignet med verdens beste forbrenning. Halleluja og amen for det! 

Nå skal jeg jobbe litt med et par andre blogginnlegg som kommer ut i løpet av de nærmeste dagene, så lage matpakke til Nathaniel for imorgen, og så er det kvelden! 

Ha en suuuperfin kveld videre fantastiske lesere!

Blogges 

50 kommentarer
    1. Selvfølgelig blir dere hjemme i morgen, og sikkert flere dager! Hun skal ikke i barnehagen før alle vannloppene har fått skorpe, og hun bør helst ha en feberfri dag før hun skal tilbake! Barnehage er full fart, og særlig slitsom for så små! Hilsen barnehagelæreren.

    2. Fine små barn du har 🙂 og takk for at du har begynt å dele bilder av din supernydelige sønn! Elsker bloggen din! 🙂

    3. JA du kjenner din datter bedre en andre rannveig! Men barnehagen har regler og følge og det kommer offte før hva vi som foreldre måtte syns og mene…. syns at du rannveig knurret litt fort til “hanne” kan vere hun kunn kom med vellmenende råd , vet at det mye dritt du får her som du IKKE fortjener! men helt ærlig så ser jeg ikke hva galt hun skrev anet en råd!

    4. mia: Det der var ikke velmente råd. Hadde det vært et velment råd, hadde selvsagt ikke kommentaren startet med: selvfølgeiig er dere hjemme imorgen, og mange dager framover.

      Hadde hun hatt en hyggeligere tone, hadde jeg svart i en hyggeligere tone. Det er slik verden fungerer!

      Og HALLO? Jeg har TO barn i barnehage og har hatt barn i barnehage i flere år. Tror ikke noen andre trenger å komme å fortelle meg hvordan reglene der fungerer.

      God natt! 🙂

    5. Kanskje greit å ikke smitte de andre også:) huff du virker så utrolig usikker når du hele tiden må angripe og forsvare deg selv. Blir så lite troverdig. Du er sikkert en flink og god mamma:)

    6. Herlig jente du har! Kjipt å si det men hanne over her har rett. Ifg en regel som gjelder i de aller aller fleste barnehager så er det slik at vannkopper skal tørke inn og ha skorpe før ungen skal i barnehagen igjen. Feber er også en grunn til å holde barnet hjemme. Sikkert dumt for deg å måtte ta deg fri fra jobben, men det er nok best med tanke på de andre barna som kommer til å være rundt Emma i morgen om du sender henne dit. Kjedelig hvis hele barnehagen plutselig ligger med vannkopper fordi en forelder er uforsiktig og sender et barn som bærer den smitten 🙂 Jeg tviler ikke på deg i det hele tatt da du kjenner Emma best av alle, men jeg tenkte at du kanskje ville ha det tipset slik at en kan unngå å smitte andre med det!

    7. Jeg regner med at du er oppdatert på barnesykdommene og kjenner til smittefaren . Full kontroll på hvor lenge man skal holde ungene hjemme fra bhg. Kan love deg at det er LITE populært å sende unger med væskende blemmer inn i barneflokken og det er veldig smittsomt før skorpetiden.
      Men dette kjenner du sikkert til. God bedring.
      De fleste unger er ofte i ok form tross sykdommen, men de er like smittsomme.

    8. Hvorfor skriver dere til Rannveig som om hun skulle vært hjernedød?
      Tror dere virkelig ikke at Rannveig vet selv at hun ikke skal sende et barn med vannkopper i barnehagen?
      Woooow……………

    9. Jeg har jobbet lengre i barnehage og med barn, enn du har erfaring med. Og det verste jeg opplever på jobb er syke barn. Jeg blir helt sjokkert over foreldre som driter i formen til barna, derfor min skarpe tone. Ja, det er en selvfølge at dere skal være hjemme i morgen siden hun enda er så syk i dag. Og det at du tok deg så nær av kommentaren viset bare at du trengte den!

    10. Rannveig, det handle ikke om å kjenne dattra di, men regla i bhg.. uansett om noen prate stygt til deg så kan jo du være den voksne å svare normalt? men e væll for mye å forvente av deg..

    11. Du snakker som om du har vært mor i en haug av år….. Det er ikke flaut å få råd fra andre . Selv har jeg vært mor i snart 7 år og det er mange gode råd å få fra andre. Man er ingen verdensmester og du er slettes ingen garvet småbarnsmor…. Den tittelen må du vente mange år på…. Ingen er utlærte etter 3 år

    12. Det er jo ikke bedrevitende å si at en unge ikke sendes i barnehagen med vannkopper. Det er allmenkunnskap. Vannkopper er veldig smittsomt, og så lenge ungen er smittsom må hun holdes hjemme. Hun hadde blitt rimelig upopulær blant andre foreldre om hun hadde latt kidden smitte alle andre. Ma skal ikke ta lett på barnesykdommer. Man må tenke på barn og foreldre som av ulike årsaker ikke tåler disse sykdommene.

    13. Vil også si at det å være slank og tynn ikke er likehetstegn med å være sunn. Slanke mennesker som spiser veldig mye usunt og ikke beveger seg er feks utsatt for høyt kolestrol og andre sykdommer usunn livsstil kan føre med seg. Ville bare poengtere det. Jeg vet, etter å ha sett bilder av middagene du lager til barna dine, at dere har stort sett et sunt og balansert kosthold. Fortsett med det 😉

    14. åååååhhhhh så heldig du er som kan stappe i deg masse usunne greier..det er jo livsnødvendig. nå er det en gang sånn at selv om du ikke legger på deg så blir du innefeit, hvilket er verre enn å være sunn og feit (altså feit som ikke spiser alt det du stapper i deg). det er sunt vettu. godt du er fornøyd med å være en tynn flis, men pent ansikt, det har du ikke. eller, for de som liker Sameutseende så er du sikkert pen. hver sin smak. til din informasjon: jeg er normalvektig og er penere enn deg, så du trenger ikke skrive tilbake at jeg sikkert er feit og misunnelig osv osv, med andre ord det samme som du alltid skriver til folk. du hadde vært misunnelig på meg for jeg har alt på stell i livet mitt. blir trist når jeg ser hvor mye du sliter. men lykke til videre, virkelig. og takk for meg som leser. støttet deg før, men nå synes jeg du blir mer og mer overlegen (!!!!) og i hvert innlegg skriver du noe dritt til leserne dine. da kan du ikke forvente å få så mye hyggelig tilbake heller. grow up!

    15. Hun er “heldig” med vannkoppene da, for det vises ikke på henne. Her i huset så har de fått vannkopper over det hele. Det har nettopp gått en atypisk versjon av munn, hånd og fotsyken som til og med legen trodde var vannkopper før de tok tester. Ved vannkopper så er det vanlig å også ha hele ansiktet fullt av utslett. Det tar ca en uke før lege får svar på prøvene. Har du fått testet det?

    16. Jeg er rimelig sikker på at Rannveig vet at barn med vannkopper ikke skal i barnehagen! Alle vet det. Dessuten har Hun har tross alt en liten gutt som har hatt vannkopper, hun er nok ikke dum 🙂 stå på Rannveig, synes du er en flott mor!

    17. Var også velsignet med høy forbrenning før, trodde det skulle vare for aaalltid- den gang ei.
      Selv om du har høy forbrenning, så pass på hva du spiser, før du vet ordet av det, så stopper den høye forbrenningen opp…. DET er kjedelig:(

    18. Hei Rannveig!
      Syns du burde revurdere måten du svarer dine lesere på, både i innlegg og kommentarer. . Ser absolutt ikke noe feil i kommentaren til Hanne, det er bare fakta. Jeg er også førskolelærer i bhg, og jeg blir lei meg og oppgitt over alle de foreldrene som tar så lett på barnas sykdom, i tillegg til den enorme smittefaren. Du vet helt sikkert at hun ikke skal sendes i bhg med vannkopper, men poengwt mitt var at du burde tenke over svarene dine og ikke hele tiden “bite” tilbake..

    19. Konstant premenstruell du Rannveig! Eller,er du bare sliten etter 1 uke med 3 jobber? (Blogging,være “mamma” og jobbe gjennom Nav 2 dager i uka?)…

    20. Jeg syns ikke dere skal snakke så nedlatende om å jobbe gjennom Nav uansett om det gjelder Rannveig eller hvem det gjelder.

    21. Til deg “00:19”: Du sier du blir trist av å se hvor mye Rannveig “sliter”? Jeg blir trist av å se at et menneske kan lirke ut av seg så mye idioti på løpende bånd i en kommentar til et annet menneske. Håper du en dag innser hvor tragisk den kommentaren var.. Og at du endrer tankegang og verdier i nærmeste fremtid.

    22. Hanne – Med den tonen der er du ikke en særlig pedagogisk barnehagelærer. Ser at du skriver at du har jobbet i barnehage over mange år; kanskje på tide å friske opp i pedagogikken da, eller? Skal du jobbe for barnas beste hjelper det ikke å angripe foreldre, bite de av med frekke kommentarer. Og egentlig burde jo du vært veldig klar over dette selv, da det å jobbe med god foreldrekontakt er noe du får inn allerede i grunnutdanningen. Sikker på at du egentlig er barnehagelærer..? Eller prøver du kanskje bare å lure Rannveig, for å prøve å stille deg i en bedre possisjon enn henne som barnekjenner? Mulig du jobber i barnehage, for jeg er helt enig med deg om irritasjonen over foreldre som sender barna for tidlig i barnehagen når barna har feber/oppkast/forkjølelse, men jeg tviler litt på din pedagogiske bakgrunn.
      Og jeg er sikker på at Rannveig vet når hun skal sende E tilbake til barnehagen etter vannkopper! 🙂

    23. Julie – bare husk at vi personer verken ser eller hører Hanne, vi kun leser, og da kan det bli tolket på mange måter! Den første kommentaren til Hanne var det ingen ting galt med! Når Rannveig skriver at hun “tipper at hun blir hjemme” er det ikke rart at det kommer kommentarer på det!

    24. Hvorfor skriver folk som om rannveig er hjernedød? Ja nei, si det? Jeg kan ikke få sagt det nok, jeg ELSKER kommentarfeltet her! *bytte sokker

    25. Pleier aldri lese kommentarer fra andre på blogger, men fy søren at folk skal henge seg opp i alt… Blir helt sjokkert..!
      Hadde forresten vært veldig gøy om du la ut barnebilder av deg selv så vi kan se likhetene mellom deg og barna 🙂

    26. Unnskyld meg, anononym kl. 00:19: “for de som liker Sameutseende så er du sikkert pen”.
      For de som liker folk som er råtne på innsiden så er du sikkert pen! Hjelper ikke hvor pen du liksom er (eller påstår å være) når du får til å skrive så mye dritt, vet du 🙂 Du kan ikke ha det godt med deg selv..

    27. oooooioioi her var det mye drittkjerringer og bitching. hva hvis alle passer sine saker så trur jeg det hadde vært hyggeligere her. jeg fatter ikkje at R gidder å la bloggen hennes være et slags”krangleforum”. én ting er dem som synker lavt og skriver mindre hyggelige ting til R……hva md dere som tømmer dere for eder og galle til de igjen? er dere no bedre da, dere lirer ut av dere masse dritt sjøl? skal si dere er koselige selv når dere skriver at folk er råtne o.l. ække deres oppgave å svare, R gir helt sikkert tilbakemelding om hu føler det er behov for det (-: er det rart det er krig og f***skap i verden sier jg bare .

    28. Samer er vel pene de. Synes overhodet ikke Rannveig ser ut som hun er av sameslekt. Hun ser ut som en Oslo jente synes jeg. Nydelige Emma :))

    29. Kjære 00:19, æ e ei jenta med samtutsende, æ ser ganske mye ut som en same. Viste du at den kommentaren du kom med der faktisk e rasistisk, det e bra du e ei vakker jenta som kan si ka du vil til andre. Men æ syns at når du sette OSS sama i boks på den måten så e det mobbing, å du mobbe ikke bare R men et HELT folk. Helt utrolig ka folk kan lire av sæ bare fordi dem e fordomsfull og ikke så veldig smart i topplokke. JA 00:19, æ kalte dæ nettopp dum 😉
      R klare nok mammarollen, så vi andre kan nok slappe av med at E drar i bhg når ho e frisk, masse go bedring til lillefrøkna di 😉 <3

    30. 00:20 – Hvis du synes R ser ut som en Oslo-jente bør du ta deg en titt i hovedstaden, og deretter sammenligne med Finnmark. Det er da liten tvil om at man kan se på R at hun er fra Finnmark/er av sameslekt? Og før noen angriper meg her, jeg sier ingenting om det ene eller det andre er å foretrekke…
      Hilsen ekte Oslo-jente

    31. Herreli, så kvalm jeg blir å se på kommentarer som du får inn på bloggen. Er det mulig å være så frekk mot folk? Rannveig er en tobarns mor, et menneske, med følelser, noe som det virker som at mange av dere ikke har. Snakker dere slikt til folk dere kjenner også? Eller kommer dere bare med pekefingeren på nettet? På mennesker som er suksessfulle, og som er offentlige personer? Jeg blir rett og slett flau over enkelte av dere. Hva slags oppdragelse har dere fått? Ta å vask munnen deres med såpe, og vær rene på henda, før dere peker på Rannveig. Ærlig talt assa! Har dere ikke noe bedre å gjøre? Noen av dere er til og med mødre. Kanskje dere kan sette av litt tid på ungene deres, istedenfor å være en nettkjærring? 🙂
      Rannveig, jeg ser så opp til deg. Ikke la disse menneskene bring you down. Haters gonna hate! De liker ikke at du har oppnådd noe som ikke de får til.

    32. Herregud!
      For noen møkkakjærringer dere er!
      Rannveig har vel aldri sagt at hun skulle sende barnet sitt i bhg med vannkopper ?
      Ingen grunn til at folk skal blande seg borti det i det hele tatt.
      Ta heller en titt på dere selv, når dere selv føler at dere er perfekte ..DA kan dere begynne å hakke på andre for alt og ingenting. Hva i all verden gir dere rett til å prate sånn til andre mennesker, har dere ikke fått ordentlig oppdragelse ?
      Stå på Rannveig, du er en tobarnsmamma som klarer å ta dine egne kloke valg for dine barn, drit i de misunnelige kjærringene som ikke har annet på plakaten enn å rakke ned på andre !
      Bra for de at de er så pokkers perfekte da ? Eller hva Rannveig ? 😛
      You go girl 😛 hahaha

    33. E er bare så vakker håper hun blir bedre snart 🙂 og for en vakker pus dere har 🙂
      Jordbær med hvit sjokolade så godt ut,har bare prøvd det i melkesjokolade før jeg 🙂

    34. Marita L.: jeg synes folk som kommer med rasistiske utsagn er råtne, og det har jeg lov til å mene 🙂 hva du måtte synes om slikt er en annen sak, kanskje du trenger å ta en runde med deg selv, du også. Bare fordi det er Rannveig sin blogg, betyr det ikke at andre ikke har lov til å reagere på ting som blir skrevet her. Hvis Rannveig ikke ønsker det, tror jeg hun er i stand til å stenge kommentarfeltet, tror ikke du?

    35. Det JEG ikke skjønner, er hvorfor folk føler seg velkomne til å bruke dette kommentarfeltet som en krigssone. Alle går til angrep på alle, det er jo helt totalt borte i natta!
      Hvis noen har problemer med å lese det som skrives på bloggen, hvorfor lese det da?
      FY SØREN så barnslige folk! Flere som hadde trengt å gå i barnehagen på nytt her!

    36. Du er bare så vanvittig utseendefiksert! Det at du ikke legger på deg av sjokolade og annet drit er ikke synonymt med at du er sunn og frisk! Over tid vil dine indre organer svekkes, og du er i større fare for å få bl.a. hjertesykdom, kreft og diabetes 2. Du som vil studere sykepleie burde tenke mer på hva du putter i deg, ikke bare for å holde deg selv frisk men med tanke på når du senere skal gi kostholdsveiledning til pasienter etc. Da funker det ikke å fortelle at “siden du ikke blir tjukk så kan du fortsette med sjokoladedietten din, og drikk helst brus enn vann!” Endre holdning, jo før jo heller!

    37. anononym kl. 00:19: “for de som liker Sameutseende så er du sikkert pen”.
      Ah, for engangs skyld kan jeg plassere rasisme kortet der det hører hjemme. Du hører virkelig ikke til i et sivilisert samfunn, kommentaren og påstandene dine viser at du er totalt virkelighetsfjern. Rasisme, dritt slenging og slike påstander hører ikke til i et moderne samfunn.
      Tør vedde på at du er litt samisk selv også 😉 De som prøver å skjule noe er de som er verst til å slenge hatefulle ytringer for å “skjule” at de er det.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg