Min barnefrie helg i bilder

Hei igjen kjære bloggen og kjære alle lesere!

Føler tiden bare flyger fra meg. Forrige uke gikk mer eller mindre kun til sykdom, ble faktisk også selv smittet og var syk i akkurat en dag. Noe som var utrolig flaks, i og med at jeg fikk beholde alle planene jeg hadde lagt for helgen 

For, som jeg nevnte for dere, så var ungene hos hver sin pappa i helgen, og de har nok hatt det superfint begge to! I mens pakket jeg kofferten og tok meg en weekend i Oslo jeg. Har hatt det så utrolig gøy! Vært i bursdag, spilt beerpong for første gang ( og VUNNET(!) fikset vippene, møtt superhyggelige fans, vært på date, vært ute, hatt kvalitetstid med søsteren min ( og smittet henne med omgangsyken)  oog blitt kjent med masse nye herlige mennesker, med andre ord, har jeg faktisk følt meg som det jeg egentlig er, 21 år, igjen, og som den sosiale, sprudlende jenten jeg er!  

I hverdagen som alenemamma til to er det utrolig lett å glemme seg selv litt opp i alt. Da er det greit å ha litt fri av og til slik som nå for å gjøre sine egne ting! Når det er sagt så savner jeg ikke det livet utover at det er deilig å gjøre det av og til. Og det føltes helt herlig da jeg hentet Nathaniel i dag og han løper mot meg og roper “maaammmaaaa”. Det finnes ikke noe bedre! 

Legger med noen snaps og instagrams fra helgen i og med at det stort sett er det jeg har av bilder! Haha…. 


Nå skal jeg bare slappe av og se på Netflix til jeg sovner tenker jeg. Har hevet i meg en del smertestillende i forbindelse med mensensmerter fra helvette  Verste som finnes! I tilegg er jeg ganske sliten etter denne ekstremt opplevelsesfulle helgen, så nå sier jeg rett og slett god natt til dere. 

Blogges! 

34 kommentarer
    1. Hva er det dere spiser? Så veldig godt ut 🙂 Det er sykt godt med barnefrie helger, drømmer å ha det igjen 😉 Har hatt en barnefri helg på over 3 år, da faren ikke er tilgjengelig lengre. Håper du har kost deg masse!

    2. Så bra at du har kost deg R alle mødre fortjener det!
      Men hva har du gjort med kattungen din når du har vært borte hele helgen? Kom hun noen gang hjem? Hvorfor sier du ingen ting om pusen når den var så sentral i kommentarfeltet i sist innlegg? Kansje litt viktigere og oppdatere leserne dine på det enn vipper og negler (det har du vel nok innlegg om fra Før? )
      Savner veldig en voksen og ansvarsfull reaksjon fra deg!

    3. Viktig å prioritere riktig når man har ansvar for to barn. Ikke viktig å feste og drikke ihvertfall. Glad jeg ikke er sånn.

    4. “Man er et forbilde for barnet sitt, og hvilket forbilde er en mor som tyr til alkohol så fort muligheten byr seg ? Just saying.. ” kjent setning Rannveig? 🙂 vist eg va deg, så ville eg vært veldig forsiktig med å dømme andre da du har en tendens til å ende opp med å gjøre akkurat det samme sjøl..

    5. Okei hva faen ? ^ Normalt sett kommenterer jeg aldri blogger, men nå for dere ta å gi dere. Hvor barnslig går det ann å bli ? Aldri vært borti noe mere barnslig enn det der? Altså jeg er rimelig sikker på at hun har fikset en løsning for katten, men for faen? Hvis hun skal ha med alle minste detaljer i et innlegg og bevise for dere hele tiden at hun gjør alt hun skal , tror jeg det hadde blitt slitsomt og et langt innlegg? Ble bare helt vilt provosert av de kommentarene til visse folk. Hvem vil ikke utnytte helgen når hun har barnefri ? ta å gi dere a , og voks opp i samme slengen !

    6. dere som kommenterer negativt er så tragiske, har ikke ord for en oppførsel. hva så om rannveig tar seg en fest el to når ho har barnefri? har dere noe med hva ho gjør eller? de gangene jeg har fri fra mine 4 barn så tar jeg meg en fest, har vel ikke noe om du er et godt forbilde det? du sitter liksom ikke ned og viser ungene bilder fra hva mamma har gjort i helga, det de ikke vet har de ikke vondt av. og om mamma tar seg en fest så har det ingen verdens ting med om ho er en god mor eller ikke…. foreldra mine tok seg en fest rett som det var og jeg og søstra mi skulle til besteforeldre eller tanter, vi tok ikke noe skade av det akkurat, det er vel ikke noe bedre at foreldra har det bra? da har ungene det bra….. og jeg mener dette til en viss grense selvfølglig hvis dere skjønner?? stå på rannveig… men et tips som flere sier begynn og svar på kommentarene dine, virker som du ikke bryr deg!? og gjør du ikke det hva er vits med blogg da?

    7. Hmmm…leste jeg ikke et innlegg her for litt siden der en veldig hissig Rannveig snakket om mødre som festet så fort de hadde barnefri, på en lite hyggelig måte? Må være hardt å møte seg selv i døra, igjen og igjen :/

    8. Lillian,
      “du sitter liksom ikke ned og viser ungene bilder fra hva mamma har gjort i helga, det de ikke vet har de ikke vondt av” hehe, d er jo akkurat det hun gjør. Alt ligger jo lagret på nettet

    9. svar til ukjent:
      vet du hvor gammle ungene hennes er?? tror du virkelig de sitter og leser bloggen hennes??

    10. Lilllian,
      gamle med en m… Ja, jeg vet det, men regner me at de vokser seg opp til lesedyktig alder etterhvert de som alle andre barn.

    11. Hvor har Rannveig skrevet at katten er forsvunnet? Eller er det bare rykter dere hører på igjen? Skjønner dere ikke at det da er litt merkelig at folk “vet” så mye i detaljer. Leste forrige kommetarfelt, og folk skrev at Rannveig hadde sluppet ut katten; hvordan kan dere vite det når Rannveig ikke har skrevet det selv? Sitter de utenfor døren til Rannveig og følger med alt hun gjør, kanskje? Var ei som skrev at katten ble funnet 3 km fra huset til Rannveig, men dette kan hun umulig vite om ikke Rannveig har sagt det selv. Det er heller ingen som kan vite at katten ble funnet av dyrebeskyttelsen, de har jo ikke akkurat en blogg hvor de skriver hvem sin katt de har funnet. Var dette svar nok for dere? Skjønner ikke poenget med å være så dramatisk hele tiden, ikke hør på rykter, ikke i noen tilfeller, så lenge dere ikke hører det av hovedpersonen selv!

    12. Hørte du ikke hadde råd til og ta av deg den stakkars kattungene og Kjørte den til Kjeller, og at katten er tatt hånd om av durebeskyttrlsen

    13. Stakkars barn som husker for resten av livet at kattungene ble kjørt av marmor til hurtiheiten. Og så tatt av durebeskyttrlsen 🌸

    14. Linnea: Hahahaha tuller du? Du ber hun/han lære seg “gramatikk”. Så kan du faen ikke stave sjøl. Grammatikk er nemlig med to m’er. Fjols!

    15. ukjent.
      hva så? den tid den sorg tenker nå jeg. men du er kanskje litt kort tenkt av deg…………….
      gramatik meg i ræva, se hva du skriver selv

    16. Brukt opp kvoten din på drikking du da 🙂 Du som bare drikker MAX 2 ganger i året 😛 HEHE? Elsker kommentarfeltet på bloggen din, ikke bloggen lengre -.-

    17. Så bra du har koset deg 🙂 alle trenger det i blant :). har barnefri i alle fall en gang i mnd,da er lille på overnattingsbesøk :),så da koser jeg og kjæresten min oss med forskjellige ting,går på kino og ut og spiser og slik, skal feire bursdagene våre i November,så da skal vi drikke,men har ikke drukket siden desember i fjor,men det er fordi jeg føler jeg begynner og bli for gammel for det,men 1-2 ganger i året er greit 🙂
      Men for deg som bare er begynnelsen av 20 årene, så forstår jeg at du vil drikke så ofte du kan, og du har aboslutt lov til og kose deg når barna ikke er i nærheten 🙂 håper også daten gikk bra 🙂

    18. Sjelden jeg gidder å kommentere. Men innlegget til Rannveig handlet om mødre som ordner seg BARNEVAKT for å drikke nesten hver helg, ikke om de som drikker en gang iblandt når ungene likevel er på samvær hos faren sin. Skal dere slenge dritt burde dere i det minste sjekke at dere husker riktig.

    19. Omg, blir så sinnsykt oppgitt over dere jævler som kun skal være negative, altså rannveig må få lov til å dra ut når hun har barnefri, skal hun sitte hjemme å stirre i veggen kanskje??? og hadde hun ikke latt barna hatt samvær med fedrene sine så hadde dere jo også klikka. Herregud, skam dere

    20. Lol man kan vel ta seg en fest når man vil ! Spesielt vis man er singel og begge barna er hos fedre! Hvor er det svarte kjørtet fra rannveig ? 🙂

    21. Lillian: Du er analfabet så du fatter det ikke stakkars, men grammatikk staves faktisk med to m’er. God bedring til deg, du virker ikke helt frisk i hodet.

    22. Ååååå du som komenterer lillian. Seriøst sjuk i hodet, du har jo ikke peiling på hva du gjør stakkar. Huttetu. Hva om den personen hadde skrivevansker? Går du rundt og hakker ned på alle som har det da eller? Da har du det travelt. Håper du får/ har unger med disse vanskene så får du smake litt på din egen medisin

    23. okei, leser her om at det at mødre tar seg en tur ut når de har mulighet, ikke er positivt i det hele tatt. Men nå skal jeg forteller dere noe. Dere som IKKE er mødre, dere har vel muligheten til å gjøre det dere vil, når dere vil ?! Om dere vil gå ut 5 dager i uken, så kan dere det. Om dere vil reise vekk i 2 uker så kan dere det..
      Vi mødre har ikke den sjangsen, og da synes jeg faktisk når barna er hos faren sin, så kan man gjøre akk det man vil. Som det at Rannveig tok seg en tur ut, er bare sunt. Sunt å gjøre andre ting når du først kan, og være noe annet enn en mamma.
      Jeg elsker å være mamma, men er godt når jeg har en fri helg og kan slappe av, ta vare på meg selv, og gjøre det jeg har lyst til rett og slett. Og jeg synes helt ærlig at de som IKKE har barn, burde bare klappe godt igjen, for dere ikke har peiling.
      Og de mødrene som mener de er perfekt, tenk dere om … INGEN FORELDRE ER PERFEKTE. Jeg vet at Rannveig er glad i barna sine, er lett å se og lett å lese. Er ikke noe lett å bli alenemor, er ganske tøft og en utfordring. Så kanskje dere skal lære dere noe som heter : MEDFØLELSE ? HA en fin kveld videre 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg