Naa gifter jeg meg

Hei kjære lesere! Har hatt en helt vanvittig gøy helg ute sammen med morsomme mennesker. Har kledd meg ut, skutt mennesker med lekepistolen min, lenket folk fast i handjernene, blitt litt for full, og faktisk blitt fridd til. Jepp, DU leste riktig. Men, helgen endte ikke saaa altfor bra. Klarte nemlig aa miste en del ting, blandt annet bilnøkkelen min. Saa har vært sykt mye styr i dag for aa faa hentet Nathaniel hjem, men det ordnet seg til slutt . Var helt herlig aa se han igjen, savnet blir stort etter bare et par dager uten han!

Etter mitt forrige innlegg, saa har omtrent alle kommentarene omhandlet at jeg er saa uansvarlig fordi jeg drar ut to dager paa rad. Jeg tenker slik, at hva jeg velger aa gjøre naar jeg er alene og har barnefri, er revnende likegyldig for alle andre enn meg selv. Naar jeg er med ungene er jeg mamma-rannveig. Jeg har i hverdagen min et vanvittig ansvar helt alene, livet og hverdagen min er totalt annerledes enn de fleste 21 aar gamle jenters liv.  Og hverdagen som ung alenemamma til to er naturligvis tøff til tider. All min familie er bosatt i Finnmark, og paa grunn av reiselengden, saa er sønnen min bare med pappaen sin annenhver mnd. Noe som i praksis vil si at jeg kun har barnefri annenhver mnd.

Denne helgen var faktisk min andre barnefrie helg, noensinne, siden jeg fikk barn. Saa at jeg er uansvarlig som velger aa leve livet naar jeg kan, den ser jeg faktisk ikke helt. Jeg er 21 aar, og jeg akter aa oppføre meg som det naar jeg faktisk ikke trenger aa tenke paa barn og jeg vet at de har det bra hos fedrene sine.

Jeg er sikker paa at dere som slenger dritt, sitter der i joggebuksen deres med handen godt begravd i godis-.skaala, fett haar og bitter paa livet. Dette er definisjonen paa et nettroll. Vel, det er enkel psykologi – har man det bra, har man ikke behovet for aa slenge dritt til andre.

Peace out! 

44 kommentarer
    1. KOS DEG så mye du kan når du har mulighet!
      Been there, done that!
      Har selv vært alenemor til 2 midt i tykkeste OSLO og familien min bodde i NordNorge!
      Har ennå tilgode å ha dårlig samvittighet for å ha barnefri 🙂
      Som man sier, for å å ha en mulighet til å hente seg inn igjen, og selv om det er party party, så slapper man av på en annen måte når man vet at man slipper å tenke på at man skal opp med barna når de våkner etter å ha hatt barnevakt og vært ute på byen en tur!
      Sliter du med dårlig samvittighet, si ifra så kommer jeg med pinsetten og plukker det av deg 😀
      Enjoy your life 🙂

    2. Synes du selvfølgelig skal kunne gjøre hva søren du vil når du har barnefri! Du er virkelig mamma på fulltid og fortjener være som en “normal” 21 åring annen hver helg 🙂 syntes du burde slutte og gi disse nett-trollene oppmerksomhet ved å skrive om de og negative kommentarer. Overse de isteden, du trenger ikke forsvare deg Rannveig 🙂 ha en
      Fantastisk dag videre!

    3. du slenger jo dritt, så da kan ikke du ha det så bra. at dette er din andre barnefrie helg etter at du ble mor, stemmer ikke. du har hatt mange barnefrie helger der du har vært ute og festet

    4. 2 barnefrie helg siden du fikk barn??????? du har da hatt mange av de for du skriver jo om det hele tia. Hvor mange ganger er den 2 barnefrie helga gyldig tro???? Men ikke det unner deg den helga og det er jo helt selvfølgelig din avgjørelse om du velger og sitte inne og råtne eller ut og ha et sosialt liv. Har 2 barn selv og de gangene jeg har barnevakt så sitter ikke jeg hjemme for og si det sånn. Men ikke lyv til leserene dine når du innerst inne vet at du kommer til og få negative kommentarerer på det. Akkurat som at du bare vil lage negativitet på denne bloggen, legg den ned istedenfor før du har ødelagt alt. Hvorfor lage en overskrift “nå gifter jeg med snart” også skriver du ikke mer??????????

    5. Poenget et at du selv har slengt dritt om alenemødre som drar ut på byen ved første anledning, så gjør du det selv. Har ingen problemer med å forstå at du vil ut å kose deg når du kan, men fei litt for egen dør før du, nok en gang, tyr til nettrollargumentet..

    6. Herre!!!enkelte må bare slenge dritt.. Helt enig med deg Rannveig, det er likegyldig for alle andre hva en gjør når en har barnefri. Er alenemor selv så forstår deg veldig godt! Stå på Rannveig <3

    7. Nå er det ikke din fritid som folk er mest irritert på, det er det faktum at du hele din bloggtid har rakket ned på unge mødre som drikker, fester og er på byen når de har barnefri. Du bedriver dobbelt moral, DERFOR får du masse pes. Det hjelper selvsagt heller ikke at du faktisk kaller leserne dine for slabbedasker…Jizes du er virkelig noe for deg selv.

    8. Herlighet om du drar ut når du likevel ikke har ungene så spiller da d ingen rolle. Hadde heller begynt å lure om du hadde hatt med deg ungene eller bare latt de være hjemme alene. Men folk må jo hakke så fælt. Du har jo lov å leve og ha d gøy du å. Forskjellen er at du kommer hjem søndagen og har ett annet ansvar enn mange andre. Ser ikke noe galt i det jeg hvertfall.

    9. Folk bryr seg ikke om at du er ute i den forstand men at du har snakket negativt om mødre som fester annen hver helg eller ved første anledning, når det er nettopp det du gjør nå. Og du mener du bare hatt barnefrihelg 2 ganger siden du fikk barn? Ja, det har du kanskje men du har hatt mange barnefrie kvelder hvor du har vært på byen så det går jo nærmest for det samme. Ingen har noe i mot at du koser deg på byen osv, men det er dobbelmoralen og snakke negativt om mødre som gjør det også gjøre det selv 😛

    10. Dette er ikke din 2 gang ute på byen, du bløffer så mye, hvorfor? Å dette med at de som slenger dritt er bittre på livet, da er jo du en av dem! Rene eller hva han het, er jo ett veldig godt eksempel på at du er ei typisk drittslenger! Der hang du han ut på DIN blogg grunnet… Hmmm… Du hadde ikke noe grunn! Så den som sitter med hånda i godte skåla og iført joggebukse og hånda dypt nedi godte skåla er det selv! Så enkel psykologi er at du den som er bitter på livet! Å at du ble fridd til er jo hyggelig det. Men godt denne personen var full da, alt blir pent med fylle briller, nesten…

    11. Det er helt greit at du er ute og tar deg en fest, men å skryte av at du har skutt folk med lekepistolen din er vel unødvendig syns jeg!
      Det vitner ikke akkurat om at du er en voksen og ansvarlig mor som skal fremstå som et godt eksempel. Tvert i mot!

    12. ut I fra de fleste innleggene dine, så viser det at du leser kommentarene, da det somregel er det du skriver om. Da lurer jeg veldig på hvorfor du totalt overser kommentarer og spørsmål ang katten og når du skal svare på spørsmålsrunden? Blir det for mye for deg?

    13. Ja hverdagen din er nok totalt annerledes enn de aller fleste på 21, men du er selv ansvarlig for at livet ditt har blitt som det har.
      Du sier: “Har man det bra, har man ikke behov for å slenge dritt til andre”. Med andre ord, du kan ikke ha det så veldig godt med deg selv, du gjør en ypperlig innsats som “drittslenger” selv. Har du virkelig ikke selvinnsikt til og kunne innrømme det?

    14. ” Vel, det er enkel psykologi – har man det bra, har man ikke behovet for aa slenge dritt til andre” Dette er så sant, og noe jeg ofte tenker når du kritiserer og slenger ut dritt. Du kan umulig ha det bra med deg selv…

    15. Skjønner ikke hvorfor du alltids må forsvare deg meg å slenge med leppa til “nettrollene”? Fokuser heller på de positive kommentarene og ikke dediker annenhvert innlegg til negative kommentarer.

    16. Hvorfor skriver du ikke åååå? Sykt irriterende å lese så lange tekster med “aa” i stedenfor “å”, tar hundre ganger lengre tid… og da gidder ikke jeg å lese…

    17. Da må du ha det ganske dårlig med deg selv, for du slenger dritt konstant. Men uansett: grunnen til at folk reagerer er fordi du selv har gått ut og sagt hva du om syns mødre som drar på byen så fort de har barnefri, og det var ikke akkurat positivt. Altså sier du en ting, og kritiserer noen for å gjøre ting også gjør du det samme selv. Du slenger dritt til folk støtt og stadig, men blir likevel såååå fornærmet hver gang noen sier noe til deg.

    18. Hørte du lå med en gutt inne på toalettet på den ene festen du var på og en annen fyr dagen etter, er dette sant? De på festen kunne visst høre deg stønne ut i stua..

    19. Herregud, ser ikke problemet, la Rannveig kose seg og så kan dere fokusere på deres eget. Hva er så forbannade galt i å gå ut egentlig? alle gjør det og det er helt normalt. Skjønner ikke hvorfor dere gidder å lese bloggen hennes hvis dere blir så provoserte og sure over det hun skriver. Eller jo jeg vet jo hvorfor, fordi dere har ikke et liv og må derfor la det gå ut over andre.
      Liker bloggen din Rannveig (Y) <3

    20. “Jeg er sikker paa at dere som slenger dritt, sitter der i joggebuksen deres med handen godt begravd i godis-.skaala, fett haar og bitter paa livet. Dette er definisjonen paa et nettroll. Vel, det er enkel psykologi – har man det bra, har man ikke behovet for aa slenge dritt til andre.”
      LITT selvmotsigende? Sitter jo å slenger dritt selv. Vil det si at du ikke har det så bra med deg selv,kanskje? Psyko..

    21. Du er så utrolig umoden med tanke på at du har to barn. Du klager jo alltid på at du er en sliten to barns mor, så da foreslår jeg at du hviler litt når du har barnefri. Slutt med det festetullet, du er tross alt en rollemodell for barna dine. Å slutt å kast stein når du sitter i glasshus!!! Patetisk!

    22. Jeg tror ikke det er så mange som reagerer på at du drikker i seg selv, men på at du tidligere har uttalt både det ene og det andre om mødre som fester ofte, også har du blitt en slik selv 🙂 Ingenting galt i det, jeg lever i troen (vel, vissheten) om at barna har det best med en mor som har det fint, og det er klart at man som ung har behov for både det ene og det andre. MEN, jeg forstår at mødre som tidligere følte seg disset av deg, reagerer nå.

    23. Haha. Du hadde med deg en kar hjem fra byen også ja…
      Hadde trodd du var ganske vill i senga jeg, mtp hvordan du fremstår, og at du ELSKER å vise frem kroppen din. Men neida..
      Rannveig er visst som en død potetsekk i senga. 😀

    24. Forresten.. På det selfiebildet med han emo’en, er jeg 99% sikker på at man kan se hele understellet ditt om man står bak deg.
      Og hva SKJER med kroppen din på det bildet? Det ser ut som om du har puppene midt på magen? Har du redigert i mellom dere, eller har du faktisk et ekstremt tilfelle av hengepupper?

    25. Istedenfor for å typ rakke ned på andre, kan du ikke bare heve deg over det om du vet du er bedre enn som så? Har du blogg må du tåle dritt, hev deg over det, du skal tilsynelatende være voksen – så vær så snill å virk voksen også.. blir for dumt.

    26. Er det gøy å være en som alle ler av Rannveig?.. På tid å ta seg sammen og oppføre seg som en mor, noe du har valgt helt selv i så ung alder.

    27. La nå rannveig være da!
      Hva som har blitt skrevet har blitt skrevet, enkelt og greit – kom dere videre stedenfor å snoke tilbake til gamle innlegg gang på gang! – irriterer dere så mye over Rannveig så la vær å lese bloggen hennes! enklere er det ikke…..!
      Håper du hadde en fin kveld med venner på Halloween 🙂

    28. HERREGUD! For et antrekk. Hva er dette for noe slags tull Rannveig? Hva i alle dager er det du har på deg? Jeg har aldri blitt så sjokkert i hele mitt liv. Jeg anbefaler deg virkelig bare å ikke kle deg slikt selv om det var halloween. Kjære, kjære deg. Nei huff. Jeg vet ikke om jeg skal le eller gråte.

    29. Du vil ihvertfall aldri få deg en ekte mann slik som du fremstiller deg. Blir nok en guttunge på deg igjen…. Synes nesten synd på deg….

    30. Hvorfor er hodet såååå stort i forhold til kroppen? Ser helt rart ut! Håper ikke du ser ut sånn!

    31. Du er så dum som legger ut sånne bilder av deg selv som mor , stakkars stakkars barna dine. Som kommer til å bli så jævli flau av deg! Du mister jo alt pga det du holder på med , du er så jævli uansvarlig rett og slett ei dårlig mor ! Noen egner det bare ikke til det. Du sier selv : noen mødre går ut så fort de har barnefri” vel , se hva du gjør , kler deg som en bimbo, eier du ikke skam ?!

    32. “Jeg er sikker paa at dere som slenger dritt, sitter der i joggebuksen deres med handen godt begravd i godis-.skaala, fett haar og bitter paa livet. Dette er definisjonen paa et nettroll. Vel, det er enkel psykologi – har man det bra, har man ikke behovet for aa slenge dritt til andre.”
      Og der bet du deg selv hardt i halen, ved først å slenge dritt.
      Som du dessverre ofte gjør.
      Tror jeg ville tenkt på om det ville være klokt å endre litt på den strategien der.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg